Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Twijfels en onzekerheid door collega


IMI-x2 schreef op 29-08-2024 om 08:21:

[..]

Vind je? Ik heb er een die me erg goed staat. Mijn vriend vindt me sexier met dan zonder.

Ja, en dat geldt misschien niet voor de zus van Moederkareltje volgens Moederkareltje, want daar hadden we het over: ongevraagd commentaar op je uiterlijk. Of die bril nou wel of niet goed staat.

Anoniemer schreef op 29-08-2024 om 08:24:

[..]

Ja, en dat geldt misschien niet voor de zus van Moederkareltje volgens Moederkareltje, want daar hadden we het over: ongevraagd commentaar op je uiterlijk. Of die bril nou wel of niet goed staat.

Een leesbril werkt nu niet bepaald “eitjes rijpend” of “zaadcellen versnellend” 

Zilver_gray schreef op 29-08-2024 om 08:25:

[..]

Een leesbril werkt nu niet bepaald “eitjes rijpend” of “zaadcellen versnellend”

Haha nou, die van mij wel. Mijn vriend vindt mij onweerstaanbaar met bril maar ik heb er een hekel aan. In de auto en bioscoop/theater draag ik hem wel, daar moet ie het maar mee doen

Maar de leeftijd van de eitjes hebben we ook al niet meer, dus...

Anoniemer schreef op 29-08-2024 om 08:32:

[..]

Haha nou, die van mij wel. Mijn vriend vindt mij onweerstaanbaar met bril maar ik heb er een hekel aan. In de auto en bioscoop/theater draag ik hem wel, daar moet ie het maar mee doen

Maar de leeftijd van de eitjes hebben we ook al niet meer, dus...

Is ook een geintje hoor. En we hebben het er maar mee te doen; ouder worden, de (rimpels) ongemakken die daarbij komen kijken. Maar mocht ik het zelf nodig vinden, ben ik niet benauwd om er wat aan te laten doen. Niet omdat een ander er iets van vindt.

Anoniemer schreef op 29-08-2024 om 08:32:

[..]

Haha nou, die van mij wel. Mijn vriend vindt mij onweerstaanbaar met bril maar ik heb er een hekel aan. In de auto en bioscoop/theater draag ik hem wel, daar moet ie het maar mee doen

Maar de leeftijd van de eitjes hebben we ook al niet meer, dus...

Een bril voor theater, bioscoop en auto is een bril voor ver weg. Geen leesbril dus..!

Egel. schreef op 29-08-2024 om 08:59:

[..]

Een bril voor theater, bioscoop en auto is een bril voor ver weg. Geen leesbril dus..!

😱 Sorry hoor. Maar ik draag hem incidenteel en daar ging het om.

Maar we dwalen af. Het tekent allemaal wel hoe absurd opmerkingen over je uiterlijk zijn. Makelaars hebben doorgaans veel gevoel voor decorum, dus ik denk niet dat het zoiets is. Ik zou ook gewoon eens vragen wat ze nou precies bedoelt. En waarom ze dat steeds zegt.

Vrijevlinder schreef op 29-08-2024 om 07:45:

[..]

Ik vind dit een goeie.

TO, ik denk dat je het in de hoek van jaloezie moet zoeken. Sommige mensen halen iemand neer om zichzelf beter te voelen. Heb je een idee waar ze jaloers op zou kunnen zijn?

Ik denk ook jaloezie.

Ik heb er 2 of 3 gehad die op een gegeven moment steeds meer vaag-vileine opmerkingen maakten op een bezorgde toon, en dan dingen zeiden die niet waar waren. Vooral op gebieden waarop ik het beter deed zonder dat ik bezig was met een competitie met hen. Ik was dus helemaal niet bezig met 'ik heb gewonnen en zij niet', maar zij andersom dus wel. Of 'ik heb geen dikke armen en zij wel.' Na een tijdje viel het kwartje pas. Eerst vroeg ik me vooral af waarom ze onware dingen zei(den). Later realiseerde ik me dan pas dat ze het niet konden hebben dat ik beter uit de vergelijking kwam op precies dat punt. Waarom ze dan negatieve punten bij mij moesten gaan verzinnen snap ik nog steeds niet heel goed. Ik bedoel, mijn armen blijven slank als jij meelevend opmerkt dat ik ook dikke onderarmen heb. Die laatste persoon ben ik gaan vermijden. Ik heb er gewoon geen zin in dat iemand zich gaat zitten vergelijken. Bovendien was die ook 10 jaar ouder, dus dan slaat het al helemaal nergens op. 

Dat is  lastig als je met zo iemand werkt op een kleine locatie, maar misschien wordt het draaglijker als je bedenkt wat haar pijnpunt zou kunnen zijn. Dat ze niet meer de jongste vrouw met de meeste aandacht op kantoor is? Dat jij je gezin makkelijker draait dan zij? Ik denk dat zij zich érgens zit te vergelijken.

Ik ben iha geneigd bij iedereen van goede bedoelingen uit te gaan, maar bij deze beschrijving denk ik ook: die vrouw is jaloers en probeert je positie te ondergraven.
Die vragende blik en stilte daarna, dat lijkt me de handigste reactie. En vooral niks toegeven ('ja, ik ben een beetje moe'), want grote kans dat ze daar garen bij probeert te spinnen.
Nog wel een ding: een vrouwelijke collega is geen "collegaatje". Tenzij ze 1.45 meter is, maar dan zeg je zoiets al helemaal niet.

Muttix3 schreef op 28-08-2024 om 19:56:

[..]

Nee, dat zegt ze letterlijk. “Jammer dat je er zo slecht uit ziet. Vind ik zooo jammer” zij is trouwens de enige die het tegen me zegt. Heb het idee dat mijn bericht niet goed is overgekomen.

Hier valt mijn mond van open. Een keer een zijdelings grapje (goh zware nacht gehad?) als de relatie goed is en het wederzijds kan, prima. Maar dit kan echt niet.

Maar in dit topic lijk je wel behoefte hebben aan erkenning (wat logisch is want het is ook super vervelend!), maar niet aan tips om er wat aan te doen. Klopt dat?

Je kunt alle gelijk van de wereld hebben (je ziet er echt niet slecht uit en mensen begrijpen dat het heel vervelend is) maar ik vraag me af of zij er mee ophoudt als jij of iemand anders er niks van zegt.

“Jammer dat je er zo slecht uit ziet. Vind ik zooo jammer”
Jij; Ik weet het, ik vind ook heel vaak dingen zoooooooo jammer.
Zij "ohhh, wat vind jij dan jammer?"
Jij; dat je me iedere week vertelt dat ik er slecht uit zie.

Wat een vreemde situatie, ik zou ook heel verbaasd zijn als iemand zoiets tegen mij zei. Misschien zou ik zelfs wel gaan lachen omdat ik dacht dat ze een grapje maakte.
Of reageren met: "sorry, zei je nou serieus dat ik er slecht uit zie? wat onaardig! of bedoel je wat anders?"
In ieder geval is het niet normaal, en dat moet je ook gewoon aangeven. Ik zou dat zelf op een normale manier doen, dus niet iets sarcastisch of gemeens terug zeggen (zoals een aantal hiergenoemde tips), want dit kan ook weer verkeerd opgevat worden, of helemaal niet begrepen zelfs. 
Gewoon de eer bij jezelf houden en aangeven dat je de opmerking(en) vreemd en onaardig vind. En of ze ermee wil ophouden.

"Zeg Karin, jij geeft ongevraagd jouw mening over mijn uiterlijk. Dat vind ik ongepast, niet leuk en erg onprofessioneel. Je gaat hiermee mijn grens over. Ik wil dat je ophoudt met opmerkingen over mijn uiterlijk*. Ga je er mee door? Dan maak ik een melding van ongewenst gedrag."

Je geeft aan wat zij doet, wat je er van vind, wat je wil dat ze doet (stoppen). Je geeft haar een keuze: stopt ze niet, dan heeft het gevolgen. 
Eventueel kan je na * stoppen en haar aankijken en wachten tot ze wat zegt. 
Zeker geen bevestiging geven als ze zegt dat je moe lijkt! Heeft zij geen zak mee te maken toch?!!

Vrijevlinder schreef op 29-08-2024 om 07:58:

[..]

Mensen die zelf zo'n ijdeltuit zijn en uiterlijk zo belangrijk vinden, kunnen kennelijk anderen niet zien zoals ze zijn, en projecteren hun normen op een ander. Ontzettend zonde om er zo mee bezig te zijn. Houd het lekker bij je zelf.

Heeft je zus direct haar fronsrimpel weg laten halen nadat je het zei?

Nee, mijn zus geeft er helemaal niet om. Ze draagt ook geen make up en geeft niks om de voortplanting. Ik vind het zonde omdat het haar gezicht in mijn optiek mooier zou maken zonder die groef. Mensen kijken allemaal weer met een wat andere bril naar mensen. Het is maar net hoe je bent gevormd en je ervaringen in het leven etc. Denigrerende opmerkingen als ontzettend zonde om er zo mee bezig te zijn komen wat arrogant over alsof jij dan beter bent. Jij hebt weer een andere bril op en let weer op andere dingen waarschijnlijk, dat gaat vanzelf. Het is niet dat iemand dan niet meer naar de rest van een persoon kan kijken. Dat maak jij ervan. Maar je hoeft het idd niet uit te spreken naar eenieder.

Ik meen er wel iets in te herkennen. Het gevoel dat je post bij me oproept laat me iig sterk denken aan een contact met een (gelukkig ex-) collega van me. 
Het was heel dubbel want ergens leek het zo’n leuk mens en we konden het erg gezellig hebben. Totdat steeds * poef* er weer iets heel raars doorheen schoot. Ze had het ook over mijn uiterlijk, niet zo vaak als jij beschrijft en veel subtieler, maar toch. 
In ieder geval bleek het een erg gemankeerd mens en er bleek niet veel voor nodig om flink met haar in de problemen te komen. 
Hoe dan ook, vanuit die ervaring zeg ik hartgrondig: wegwezen. Houd afstand. Zoveel mogelijk. 

Muttix, heb je iets aan de antwoorden, hier op het forum. Je ziet toch wel dat de meeste mensen het niet normaal vinden dat iemand zoiets tegen je zegt. Niet op de werkvloer en ook niet daarbuiten. Dat is ongevraagd je mening geven en nodeloos iemand kwetsen. Dus als jij je verdedigt - fel of zacht - heb je het recht gewoon aan je kant! En als andere mensen je zelfs complimenten geven, dan zal dat ook zijn reden wel hebben. Dus, niet onzeker zijn, meid!

Ik heb ook in de makelaardij gewerkt. Met gewone kleding en weinig make-up. Als jij werkelijk denkt dat een huis verkopen afhangt van welke tailleur je draagt, dan ben je flink mis!  
Als een vrouw té opgetut is voor eender welke job, wordt er achter haar rug gevraagd 'of die naar een feest moet'. Men kan zelfs voor zijn werk té opgetut zijn. Dan denken mensen (ja, ook vrouwen) dat je voor iets anders daar bent dan om te werken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.