Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
kaaskopje

kaaskopje

04-01-2009 om 13:42

Te koop lopen met je bezit, mening, enz.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

06-01-2009 om 20:14

Oud geld

Volgens mij is er meer aan de hand met reacties op dure spullen dan wat er hier totnutoe voorbijkwam. Ik denk dat het voor een deel juist zo is, dat OO best goed in de slappe was zit (of zat) maar er Oud Geld in de familie is of was. Met daarbij horend juist een soort minachting voor Nieuw Geld dat nieuwe kleren koopt ipv 2ehands, nieuwe auto's, blingbling, enzovoort. In mijn familie zit er ook zo'n tak, allemaal oude spullen en gespaarde pindakaasglaasjes (ben zelf ook MP fan), maar ondertussen heeft het familiezilver wel het gezin de hongerwinter doorgesleept en was het buitengewoon vanzelfsprekend dat de kinderen in de middelbare schooltijd op een buitenlandse vakantie werden gestuurd - want een of andere buitenlandse bekende was er altijd wel te vinden. En dan is het makkelijk kiezen voor marktplaatskinderkleertjes als je weet dat je die nieuwe dingen stiekem toch wel zou kunnen kopen als je er aan meedeed - nu even voor mijzelf sprekend... (en ja, ik ben ook heel blij met de recycling en het geld wat ik daardoor aan andere dingen kan uitgeven, maar toch weet ik bijna zeker dat er een soort statusding aan vast zit).

Asa Torell

Asa Torell

06-01-2009 om 20:23

Overweging

Wat ik zelf bij een dure aanschaf (2ehands auto) wel een goede overweging vond (afgezien van alle ongemerkte statusgevoeligheden) was de gedachte: hoeveel ga ik echt dagelijks genieten als ik een bepaalde auto koop? Het leek me toe dat voor mij de lol van een speciale auto er snel af zou zijn, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen er wel dagelijks van genieten. Zoals ikzelf van een mooie winterjas. En dan is een eventuele hogere prijs per dag al snel niet zoveel geld (even aangenomen dat je het je kunt veroorloven). Dus ik vind 'mooi' voor iets waar je dagelijks gebruik van maakt een bijzonder goed argument. Als de kwaliteit etc. niet veel uitmaken.
Overigens als het toch over auto's gaat, ik heb die foute indruk van Mercedes helemaal niet! Zal wel komen doordat ik met een duitser ben???

liora

liora

06-01-2009 om 21:23

Maat 42 (ot)

Òh oh, stom voorbeeld. Ik zou echt een moord doen voor maat 42, maar vind het niet superslank. Maar de ene maat 42 is de andere niet!

Het was als voorbeeld waarom het me irriteert omdat Manda dat vroeg.

Liora

Bart

ja dat begrijp ik wel dat Vic dat bedoeld...oh zucht. Ik zal mijn punt anders proberen uit te leggen.

Het verongelijkt "oh dus ik werk niet hard hè ???" dat snap ik dus op mijn beurt niet. Waarom mensen zich dan meteen zelf aangesproken moeten voelen snap ik nooit, we zijn toch niet getrouwd of wel dan ?

"oh jij voelt je te goed voor kinderkleding/schoenen/luiers/eten/pleepapier van de aldi/zeeman/hema/wibra/etc ?"

Ik voel helemaal niets, ik doe gewoon lekker wat ik kan betalen en waar ik mij goed bij voel en als ik genoeg geld heb verdiend om er dure schoenen van te kopen dan doe ik dat lekker die ene keer per jaar, en ja het zijn Prada's, nou en dan kijk je er maar niet naar.

Dat geneuzel daar wordt ik niet goed van. Ach ik kan sowieso niet met mensen die jaloers en verongelijkt zijn, dat zijn ook de types die vooraan staan als er iets 'gratis' te krijgen valt.

Hetty,*

Hetty,*

06-01-2009 om 22:20

Jons tip!

Kijk eens op http://www.intertoys.nl/epages/intertoys.storefront/4963ca1704387cf3277dd5d385cc06ff/Product/View/550394
Kian heeft hem ook en vindt het leuk, het werkt goed en is een stuk goedkoper dan een Nintendo. Alleen handig om er een oplader bij te kopen want ze vreten batterijen.
Groetjes Hetty,*

Even zo...

Even zo...

06-01-2009 om 22:29

Asa torell

Van je eerste deel van je posting, snap ik geen biet. Wij verdienen bovenmodaal. We gaan op wintersport. Maar de skipakken haal ik van MP. Waarom niet? Ik zie de link niet met oud geld, pindakaaspotjes, familiezilver, etc.
Bedoel je misschien dit? Neem het Nintendo verhaal van Jons. Mijn kinderen hebben ongeveer de leeftijd van de kinderen van Jons. Mijn kinderen wilden ook graag een DS. Sinterklaas vond dat helemaal geen leuk cadeau (sorry). Het is voor mij makkelijker dan voor Jons om het niet te geven. Ik weet dat het financieel kan. En voor Jons is de reden dat het eigenlijk niet kan, de reden om het misschien juist wel te doen.

Salaris vs schaarste?

Volgens mij zijn salarissen in bepaalde beroepsgroepen hoog omdat die mensen een kunstje kunnen dat niet veel anderen ook kunnen. Het is dus gewoon marktwerking. Als je iets kan dat anderen niet kunnen en er is vraag naar dan wordt dat financieel beloond. Kwestie van vraag en aanbod!
Opleiding heeft daar wel iets mee te maken, maar zeker niet altijd. Als je topvoetballer bent, of populaire zanger, neurochirurg, ceo, handige handelaar, etc dan verdien je hoogst waarschijnlijk bovenmodaal. Al dan niet hard werken heeft er weinig mee te maken.
Een vakkenvuller (no offends, gewoon voorbeeld) kan keihard werken, maar hij heeft zoveel concurrentie van anderen die deze baan zo van hem kunnen overnemen dat zijn salaris relatief laag is.

En over uitgaven om meer 'status' te bemachtigen? Ja, ik denk dat iedereen dat in zekere mate heeft. Ik vind het geweldig om te vertellen dat ik ergens een mooi koopje heb gescoord (marktplaats oid) maar ik vind het ook leuk om iets duurs/luxe/overbodigs aan te schaffen. Met die laatste categorie aankopen zal ik minder showen, maar ik zal ze zeker niet verstoppen!

De link

Volgens mij is de link dat bij een bepaald segment van de bevolking (met best wel geld) tweedehandsdingen juist status geven. Er was ook een keer een onderzoekje dat hoger opgeleiden met goede banen vaak een tweedehands babykamerinrichting hadden. En dan een beetje gepersonalized, leuk oud kastje opgeschilderd en zo. Maar veel mensen met aanzienlijk minder middelen (en ja dat hangt vaak samen met opleiding, zij het niet altijd) kiezen eerder voor een gloednieuwe babykamer, misschien ook om te laten zien dat ze zich dat kunnen veroorloven. Maar ook vanwege smaak die mede bepaald wordt door de omgeving.
Ik herken het eerste wel. Ik haal ook van alles van MP terwijl ik met het grootste gemak nieuwe merkdingen kan kopen. Ik vind het persoonlijke er leuk aan, maar ook het recyclen spreekt me aan en ja het is ook leuk om van het geld dan weer wat anders te doen. Misschien wel een nintendo ds voor mijn dochter.... in haar klas waren het overigens duidelijk de minder rijke ouders die ook die als eerste aanschaften. Ik denk ook dat je het sneuer vindt als je het niet kunt betalen dan als je het niet wilt betalen. Maar ik denk ook dat smaken niet alleen verschillen per individu maar ook per "laag" of groep in de bevolking. Persoonlijk zou ik niet graag in een mercedes gezien worden of het moet een hele mooie oude zijn. Dat kan dan weer wel. Een bakfiets heb ik ook weer moeite mee. Tja, mensen zeggen nu eenmaal ook van alles met hun spullen, of je dat nu leuk vindt of niet. En vaak gaat het ook redelijk onbewust inderdaad. Leuke discussie(s) trouwens.
Jonne

Kaaskopje

Kaaskopje

07-01-2009 om 00:24

Rondkomen van 2000 euro

Ik vermoed dat als je zegt dat je goed verdient, mensen er niet vanuit gaan dat je moet rondkomen met kind van 2000 euro per maand. -
Ik ben pas halverwege de avond thuisgekomen dus er is al vanalles gezegd en dan kom ik nog eens aan. Moeten 'rondkomen' associeer ik met schaarste. Je moet het zien te rooien met een klein inkomentje en kunt net aan het hoofd boven water houden en wat komt er dan achteraan... met kind van 2000 euro per maand. Dan vraag ik me toch af waarom 2000 aanvoelt als 'moeten rondkomen'?

Kaaskopje

Kaaskopje

07-01-2009 om 00:54

en blijft er wat 'over' waar we geen echte bestemming voor hebb

Daar heb ik nou nooit last van. Wat lijkt me dat heerlijk. Ik probeer elke maand 200 euro te sparen, maar het lukt me zelden om die 200 euro ook echt onaangeroerd te laten. Ik vind helemaal niet dat wij het momenteel slecht hebben. Maar met ons inkomen is het nog een hele kunst om iets over te houden per maand. Huur, boodschappen, reiskosten voor dochter, trainingspak voor andere dochter, het vliegt eruit.

liora

liora

07-01-2009 om 10:02

Knurf

Knurf,

Je wil het gewoon niet begrijpen. Ik val jou helemaal niet aan, en mijn reactie bevestigt al helemaaaaaaal niet dat als je veel verdient je persoonlijk wordt aangevallen want ik vind niet dat je veel verdient.

Ik vind het wel een lekker inkomen voor 25,5 uur werken per week, dat absoluut! Ik probeer alleen te zeggen dat wanneer wordt gesproken over mensen die rijk zijn, of die ruim in de slappe was zitten, jij je niet aangesproken hoeft te voelen.

Laatste poging tot uitleggen: als ik 1 dag per week zou werken en daarvoor 1200 euro netto zou verdienen is dat enorm goed betaald. Alleen kan ik niet zeggen dat ik een hoog inkomen heb, want het is een laag inkomen om van rond te moeten komen.

Snap je nu wat ik bedoel?

Ik vind het echt zeer storend dat je de hele tijd me niet begrijpt, beter dan dit kan ik het echt niet uitleggen.

Liora

Wat wil je wanneer ergens aan uitgeven?

Wij hebben het het ene jaar breder dan het andere.

Maar ik kan GENIETEN van mooie en lekkere dingen.
Ik eet liever 1x per maand een tournedos dan 6x een karbonade

Emmawee

Emmawee

07-01-2009 om 10:18

Veel, goed, slank, hard...

Veel verdienen... in vergelijking met anderen? In vergelijking met vroeger?
Goed salaris... in vergelijking met de buren? In vergelijking met anderen in hetzelfde soort werk? In vergelijking tot wat je verwacht had?
Slank... in vergelijking tot vroeger? In vergelijking tot je familie?
Hard werken... In vergelijking tot normaal? In vergelijking tot anderen met collega's? In vergelijking met het miezerige salaris dat je ervoor krijgt?
Groeten, Maw.

Zucht

Schrijf ik enkele dagen geleden dat het wel meeviel met de opmerkingen op onze nieuwe auto prompt krijg ik een hele vervelende kado.

Ik ga er verder maar niet te veelop in voor de herkenbaarheid maar de afgunst droop er vanaf. Ik heb mezelf ook niet verantwoord met een "we heben er hard voor gewerkt" want waarom zou ik?
En ik hou ook niet mijn mond als men mij vraagt of ik blij ben met de auto. Ik vind hem mooi en geniet ervan en dat zeg ik ook.
Mij boeit de oude versleten bank in de huiskamer niet of de oude, versleten jeans van Mis Etam uitverkoop. Daar heb ik niks mee. Ik geniet meer van dus de nieuwe auto, een goed glas wijn (vaker ook dure) en de dure dagen met carnaval hier in limburg en vaker een weekendje weg.
Ik weet ook dat nooit iemand tevergeefs bij mij zal aankloppen voor hulp, dat we oog hebben voor armoede en ons steentje bijdragen. Maar ik veroorloof me ook best wel enige luxe en geniet ervan.

Lekker puh

Wat heerlijk om dit allemaal te lezen. Al die meningen, sommigen dwars tegen elkaar in. Ik ben niet van het anonieme, maar ook vrij nieuw op dit forum, dus niemand weet wie ik ben. Hier dus mijn duit in het zakje:
Ik heb een baantje van 20 uur. Ik hoef daar NIET hard voor te werken, krijg toch fijn betaald voor wat het eigenlijk is. Kom ik thuis, werk ik me suf. Krijg ik NIKS voor betaald. Als ik mijn schuldgevoel over een dure aankoop wil blussen kan ik dus niet zeggen dat ik er hard voor heb gewerkt, want voor het geld heb ik dus juist NIET hard gewerkt .
In mijn directe omgeving is er iemand die mij dierbaar is. Zij is bijzonder ongeinteresseerd in mijn nieuwe aankopen als die er zijn. Andersom verwacht zij dat ik dat wel ben bij haar aankopen, waarvan ik ook meteen het gewicht, de afmeting en het prijskaartje te horen krijg. Ik vind dit niet leuk, niet omdat ik jaloers ben, maar ik vind het gewoon niet aardig dat die interesse er andersom ook niet is.
Niet dat ik nooit jaloers ben. Ik ben best wel eens jaloers op andere mensen. Simpel in de zin dat ik zoiets ook graag zou willen. Daarbij gun ik het die mensen nog steeds van harte, ik denk dat er een verschil is tussen jaloezie en afgunst.
Ik wil dus ook niet afgeven op mensen die meer kunnen/hebben dan ik. Stel dat ik eens de loterij win. Dan zou ik me ook niet mogen uitleven omdat ik andere mensen dat nu ook niet gun. Nee, dat risico wil ik niet lopen hoor! Stel je voor... (knipoogjes)

liora

liora

07-01-2009 om 13:25

Relatief

Hoi,

Zoals Emmawee zegt: het is allemaal relatief. Als je ons vergelijkt met arme landen, zijn we allemaal rijk!

Ik ben in ieder geval blij met mijn salaris, kan ervan rondkomen, meen er zelfs van rond te kunnen komen als ik nog een kind erbij heb!
En dan heb ik ook nog de mazzel dat ik in mijn werk de vrijheid heb om een halve dag per week thuis te werken, waardoor ik niet zo hoef te rennen en vliegen om alles te halen op een dag (boodschappen, halen, brengen, etc.).

Over de tweedehands spullen en zo: de meeste mensen die ik ken met veel geld, geven ook wel fors uit aan meubels en zo. Maar ik ken ook wel mensen die veel geld hebben en het juist leuk vinden om een kastje van Ikea en een tweedehands stapelbed te kopen!

Volgens mij is dat inderdaad een soort ons kent ons wereldje.

Liora

liora

liora

07-01-2009 om 13:27

Knurf (beslis zelf wel of het de laatste keer is)

Alleenstaande moeders met een boven modaal inkomen moeten hun mond houden?

Nee hoor.... alleen ik schaar boven modaal nog niet onder 'rijk', that's all. Spijt me voor je, ik merk dat je dat graag zou willen, maar ik kan het niet. (Dan zou ik zelf namelijk ook rijk zijn en ik vind echt niet dat ik rijk ben. Ook niet arm trouwens.)

Liora

Vic

Vic

07-01-2009 om 13:40

On topic

Ik ben toch heel benieuwd hoe de reacties zouden zijn als iemand, onder eigen naam, een vraag zou stellen over bijv. of ze in hun nieuwe vliegtuig gordijntjes of screens voor de ramen moeten nemen. Vermoedelijk zouden er eerst 20 antwoorden komen waarin de milieu-onvriendelijkheid van het nieuwe vervoermiddel aan de orde komt, en vast nog wel wat steken onder water over of het niet een beetje veel van het goede is.

Gniffel

ik denk dat voor een vliegtuig vraag je niet op oo moet zijn, daar zijn speciale beurzen voor in de rai meen ik.

Overigens lijkt het mij een leuk project om het interieur van een vliegtuig te doen, ja ik zie het wel zitten dus jullie mailen me maar als de vliegende bolide er staat

Tirza G.

Tirza G.

07-01-2009 om 15:21

Nou sorry

Als je dat niet eens weet Vic (gordijntjes of screens), wat dóe je hier dan?

Tirza (zonwerend glas)

liora

liora

07-01-2009 om 15:45

De maat

Ach, ik denk dat weinig mensen vinden dat iets boven modaal meteen rijk is, maar who cares.
Jij voelt je rijk, ik neem aan dat je in materiele zin bedoelt, en dat is dan toch voldoende? Wat boeit het jou of ik jou wel of niet rijk vind?

Nu weer terug naar het topic: mijn conclusie is dat ik nu begrijp waarom mensen liever anoniem posten wanneer ze iets vragen waaruit blijkt dat ze ruim in het geld zitten!!!!

Liora

Asa Torell

Asa Torell

07-01-2009 om 19:53

Even zo

Jonne en anderen legden het duidelijker uit dan ik deed. Ik bedoel idd. dat het een soort statusding kan zijn, juist oude spullen kiezen, en dat dat volgens mij meer voorkomt in families met (ooit) oud geld. Maar ik bedoelde natuurlijk ook weer niet dat iedereen die voor 2ehands kiest dit per definitie daarom doet, dat schreef ik wschl. wat kort door de bocht op.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-01-2009 om 01:08

Oud en nieuw geld

Oud geld zit er op en nieuw geld pronkt er mee, rechtlijnig gesteld.
Manlief heeft in rijke gemeentes gewerkt en zich heel erg verwonderd over hoe de rijken daar omgaan met hun geld. Geen wonder dat die families rijk blijven. Er wordt geen cent teveel neergeteld. Dat kan komische vormen aan nemen. Als ik postzegels nodig heb haal ik een velletje. Ze komen altijd wel een keer op. Sommigen met 'oud geld' kiezen ervoor om voor 1 postzegel op pad te gaan. Waarom 5 of 10 kopen als er maar 1 op de envelop moet?

Oud geld

Precies, Kaaskopje! Mijn moeder, opgegroeid in oudgeldmilieu, zegt altijd: Rijk worden kan iedereen, rijk blijven is de kunst! Het zuinig leven heeft ook te maken met respect voor het harde werken van degenen van wie geerfd werd en respect tonen voor wie een minder dikke beurs heeft. Praten over geld en poenig gedrag zijn dus ´not done´.
Onyx

Pelle

Pelle

08-01-2009 om 09:17

Bij onze boekhandel dus wel

De titel zegt het al.

Groet Caro

Pelle

Daar heb ik onlangs op het postkantoor nog een opmerking over gemaakt: wat eigenaardig dat ik bij de Post géén postzegels per stuk kan kopen en bij de boekhandel wel. Hun briljante verweer: "nou... niet bij àlle boekhandels, hoor..."

Jawel

Maar ik wil bij het postkantoor óók graag 1 postzegel bij 1 kaart hebben. Als ik moet declareren bijvoorbeeld, want dan klopt mijn bonnetje. Maar goed, dat kan hier dus niet bij het heel erg echte postkantoor en wel bij de boekhandel verderop. Drie keer raden waar ik mijn kaarten dan koop (indien niet zelfgemaakt).

Frusti

Frusti

08-01-2009 om 15:11

Mosterd

Ik heb net getracht de hele draad te lezen. Helaas geen doen.. krijg er koppijn van.
Toch nog even een reactie.
Hier is het inkomen ver boven modaal. Eigen bedrijf dat al jaren zeer goed loopt en al enige generaties van vader op zoon is gegaan. En ook afgelopen jaar weer flink winst gemaakt heeft. Manlief rijdt in een spiksplinternieuwe Mercedes C klasse. We wonen in een vrijstaand, vrij groot huis en lopen al een aantal jaren te dubben of we wel of geen zwembad in de tuin zullen bouwen.
Maar dat zwembad is er dus nog steeds niet omdat we ons afvragen of het het wel waard en verantwoord is.
De auto van manlief is eigendom van de zaak.
De tweede auto waarin ik, en als we met het gezin op pad gaan, rijd is een tweedehands auto van onderhand 7 jaar oud.
Voor de kinderen koop ik Gaastra jassen oid. Als dat zo uitkomt in de opruiming en anders gewoon als het nieuwe collectie is. Gelukkig hoef ik daar niet op te letten.
Daarnaast dragen ze sokken van de Wibra en koop ik ook regelmatig kleding voor hen bij Ter Stal of Hema. Vooral spijkerbroeken voor zoonlief (2 voor 17 euro bijv.) Vooral omdat ik het zonde van het geld vind een dure broek te kopen die net zo snel een gat in de knie heeft dan een goedkope broek. Maar ze hebben ook veel merkkleding. Gewoon omdat ik het vaak mooi vind. En omdat het meestal (let wel, meestal, dus lang niet altijd!) mooier blijft in de was.
Ook vind ik het geweldig om regelmatig bij de Kringloop te neuzen en spullen te kopen (geen kleding). Al gaat er 10 x meer heen van ons dan dat ik er weg haal.
We hebben hier in huis 2 ds-en met in totaal een stuk of 10 spelletjes al of niet via marktplaats gekocht.
Er staat ook een ps3 en een Wii met in totaal hooguit 10 spelletjes (wel nieuw maar gedeeltelijk bekostigd door kids zelf).
We worden hier door veel mensen met jaloerze ogen gevolgd en er wordt achter onze ruggen om behoorlijk over ons gekletst. Dat blijkt o.a. uit opmerkingen die er door een vriendje van zoonlief gemaakt worden als hij hier speelt. Maar ook doordat er hier nooit eens iemand uit zichzelf aan komt wippen. En mensen zich vaak al gaan verantwoorden voor bepaalde dingen voordat ik nog maar iets gezegd heb. Vb laatst zouden er 4 klasgenootjes (waaronder een kid van mij) gezamenlijk hun verjaardag vieren. Optie was om dat in een bouwvallig gebouwtje te doen van een of andere vereniging. Ik kwam met een andere optie die net zo duur was maar die in mijn ogen wel beter was. Maar een van de moeders opperde gelijk dat dat bouwvallige gebouwtje te min zou zijn voor mij. Dat was onzin natuurlijk.
Mensen zien alleen wat ze willen zien.
Maar men weet niet dat wij 8 adoptiekinderen op afstand hebben. Dat we voor ruim een miljoen aan goede doelen geven in een jaar. En ik daarnaast ook heel makkelijk ben in het (bvk anoniem) iemand iets toeschuiven als dat nodig blijkt te zijn.
Dat hoeft niemand ook te weten, daarom ook post ik niet onder mijn gebruikelijke nick. Maar het doet wel pijn te weten dat mensen je aankijken omdat je het goed hebt en daar van geniet.
Wat die eethoek van 10.000 euro betreft. Die zou er hier never nooit niet inkomen. Ook al zou ik hem nog zo mooi vinden. Er is zeer zeker ook een goedkopere optie te vinden die ook mooi is. Staat de eethoek eenmaal in je huis dan ben je die mooiere zeer snel al weer vergeten. We zouden hem zeker wel kunnen betalen, maar de vraag is, wil je dat? Als je minder uitgeeft heb je nog meer over om aan anderen te geven.
Net zo als het afdanken en vervangen van spullen die nog goed functioneren. Vind je alleen de kleur of de vorm niet meer mooi? dat is toch geen reden om hem te vervangen voor een nieuwe? Eerst het oude opmaken pas dan iets nieuws kopen. Dat proberen we onze kinderen ook te leren. Want voor je het weet zijn ze gewend aan welvaart en luxe. En wie zegt dat ze het zelf straks ook zo goed hebben? Wij willen ze nu leren om met minder te vreden te zijn zodat ze daar straks de vruchten van mogen plukken.
Maar ja, dan word je al snel versleten voor krenterig en zit je op je geld.
Overigens gaan wij ook zeer zelden op vakantie. En al helemaal geen dure vakanties. Dure uitstapjes? Geen behoefte aan. Wel hebben onze kinderen en manlief ook, een nogal dure hobby waar best veel geld in (kan gaan) zit(ten). Maar ook daar gaat niet meer in om dan hoogst noodzakelijk is. En mogen de kids voor een groot gedeelte zelf bijdokken.
En ook daarin ziet men alleen wat men zien wil. Afgunst en jaloezie. Zo jammer.

tonny

tonny

08-01-2009 om 20:51

Frusti, bedankt voor je verhaal

hieruit blijkt maar weer: een mens doet het niet gauw goed in de ogen van anderen, altijd is er wat op aan te merken en mensen vullen van alles in vanuit hun eigen ervaringen.

Tonny

Emmawee

Emmawee

08-01-2009 om 20:53

Pelle / caro (o.t.)

Hoe kan het dat Pelle reageert op Pelle en dan opeens Caro heet?
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.