Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Fiorucci

Fiorucci

17-07-2011 om 10:05

Restaurant weigert kinderen jonger dan zes jaar

Zo, zomer, komkommertijd, wat vinden jullie hiervan??
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/2805001/2011/07/14/Restaurant-weigert-kinderen-onder-de-6-jaar.dhtml
Ik persoonlijk eet toch het liefst ergens waar iedereen welkom is, ook kleintjes, dus ik ben meer voor het italiaanse model, waar kleine kinderen er gewoon bij horen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

19-07-2011 om 22:48

Vic en guinevere

Vic, nee tuurlijk hoeft slapen niet, maar als jongste bijv niet mee genomen wordt naar beneden dan wordt de hele tent afgebroken en is het hele huis (ook het gespuis wat eventueel tot 7 uur slaapt) klaarwakker. Voor mijn part vermaken ze zich in hun kamer om 5 uur 's ochtends zonder mij te storen, maar met een dreumes werkt dat niet, althans niet hier.

Kwin, ik ben ook zielig als het op ochtenden aan komt. Gelukkig is man nu vrij en is het mijn beurt om morgen in bed te blijven liggen Normaal gaat man al om 6 uur de deur uit. Zucht, en ik ben een avondmens, in hart en nieren.

Primavera

Primavera

19-07-2011 om 22:58

Ja, groepen mensen uitsluiten

Het gaat er mij om dat iemand anders besluit een hele groep uit te sluiten vanwege het gedrag van sommigen van deze groep.
Er wordt besloten dat daarom deze gelegenheden zijn voor ALLE kleine kinderen minder geschikt zijn en dat is gewoon flauwekul. Het hangt van het kind af. We hebben zelf heerlijk kunnen eten met baby en 3-jarige op een sjiek zakelijk 12-gangen-diner en in andere gelegenheden.
Kinderen voelen meestal de sfeer ook wel aan en gedragen zich daar naar. Die van mij tenminste en kindermenu's zijn ook al niet aan ze besteed.
Het zal wel een cultuurdingetje zijn, ik ben hierin beslist zuid-europees en vindt dat kinderen erbij horen. Toen ik 3 weken op huwelijksreis ging heb ik mijn 1-jaar oude dochter dan ook gewoon meegenomen. De italiaanse helft van de gasten vondt dat absoluut vanzelfsprekend, de nederlandse helft wat vreemd. De Italianen denken namelijk dat zo'n kind het liefste bij de ouders is en vinden het zielig als het daarvan gescheiden moet worden, de Nederlanders denken dat een klein kind zoveel mogelijk rust en regelmaat nodig hebben en vinden het juist zielig dat zo'n kind op 'moet' blijven en overal meegesleept wordt.
Ik denk dat gewenning en uitstraling van de ouders ook erg meespelen hoe snel kinderen zich leren gedragen en of ze het ook leuk vinden. Als een kind van baby af aan altijd met de ouders mee mag voelt het zich buitengesloten als dat ineens niet meer mag. Andersom als een kind altijd gewend is om er voor 7 uur in te liggen, zal het het niet trekken als het dan eens een keertje laat wordt.
Ook verbaas ik me er vaak over hoe nederlandse ouders er altijd vanuit gaan dat hun kinderen geëntertaind moeten worden met kleurplaten of duplo in restaurants of dvd's, spelletjes en weet ik wat niet allemaal voor lange reizen. Allemaal erg leuk voor ze, maar het hoeft niet persé. Als je dat niet aanwent kunnen ze zich vaak ook prima zelf vermaken zonder daarbij anderen tot last te zijn. Autotijd is quality-time voor ons en ik zou het zonde vinden als we in plaats van gesprekken te houden de rijdag zouden moeten doorkomen met een stel biepende zomby's op de achterbanken.
Verder zeg je het wel met een knipoog, maar ik ben absoluut allergisch voor mensen en organisaties die het ongevraagd als hun taak zien om kinderen 'te beschermen' tegen beslissingen die hun eigen ouders weloverwogen nemen, maar toevallig niet in het standaard plaatje passen of dat nou JGZ, scholen of restauranthouders zijn.
Groeten Primavera

Guinevere

Guinevere

19-07-2011 om 22:58

En als

En als je een bak interessant speelgoed naast je bed zet? Speciaal voor in deze slaapkamer? Is de kleine daar een tijdje zoet mee? Dan kun je in elk geval een beetje blijven liggen.

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 23:14

Guin

Nee, zijn bijnaam is 'de sloper'. Zegt dat genoeg??
Maw dat wordt gewoon door de kamer gekeild en er wordt gebruld om eten (en dan een boterham oid geen fles melk oid). Bovendien vindt hij speelgoed helemaal niet interessant behalve de hysterisch harde balpopper...

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2011 om 23:34

Guinevere

Helemaal eens met "Ik vind dat je kinderen waarvan je inschat dat ze zich niet kunnen gedragen nérgens mee naar toe kunt nemen. Ook niet naar een pannekoekenhuis of naar de Mac Donalds. Dan eerst thuis nog maar wat trainen, zou ik zeggen."
Maar gezien de praktijk ben ik dan nog wel zo 'coulant' () dat ik bepaalde restaurants als kinderterrein accepteer, zoals McDonalds of een pannenkoekenhuis. Ik ben met je eens dat het niet meer dan normaal is dat kinderen tafel- en restaurantmanieren moeten leren waarmee ze overál prettig gezelschap zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2011 om 23:50

Primavera

"Ook verbaas ik me er vaak over hoe nederlandse ouders er altijd vanuit gaan dat hun kinderen geëntertaind moeten worden met kleurplaten of duplo in restaurants of dvd's, spelletjes en weet ik wat niet allemaal voor lange reizen."
Ik deel die verbazing. Als een pannenkoekenrestaurant zo'n kleurplaat klaar heeft liggen in de vorm van een placemat vind ik het geen probleem, maar ik heb het nooit zelf meegenomen. Je past je maar aan, is mijn devies. Het is geen speelhoek, het is een restaurant.
Ik ben vroeger een keer met mijn ouders en zussen naar het buitenland geweest en mijn vader was toen heel nijdig omdat mijn zussen achterin de auto in slaap vielen. Zó ongeïnteresseerd, vond hij dat. Ik zat in het midden en met ogen op steeltjes. Maar die eigenschap heb ik nog steeds. Ik zal tijdens een reis bij daglicht nooit slapen. Er is veel te veel te zien

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 08:10

Cobi

"Punt is dat ik als gemiddelde restaurantbezoeker niet kan zien aan een babyneusje of het een voorbeeldig opgevoed exemplaar is of een doorsnee baby die ineens wel zomaar een stinkende luier produceert terwijl ik net een hap neem."
Nee, maar ervan uitgaan dat het wel niks wordt omdat er kinderen zijn vind ik ook vreemd.

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 08:28

Pelle (ot)

Dit is het laatste wat ik post over het vroeg wakker worden, want het is wel erg ot en heeft lang genoeg geduurd

Ik kan toch niet mijn jongste als hij om half 6 wakker wordt (zoals vanmorgen, help!) niks te eten geven tot 9 uur? Idem voor mijn andere kinderen. Je gaat ze toch niet uren laten rondlopen 's ochtends zonder iets te eten geven?
Die van mij trekken dat niet. Dus als ze wakker worden een lichte snack en rond 9 uur idd en uitgerbreid ontbijt.

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 08:37

Eens met cobi

Ten eerste ga ik ook zelden uit eten. Als ik echt uiteten ga met mijn man oid, is dan vind ik het heerlijk om volwassenen tijd te hebben, geen kinderen om me heen. Ik zou het niet prettig vinden als ik in een restaurant een kopie van mijn eigen gezin naast me zou krijgen, een ramp!
Niet alles is geschikt voor kleine kinderen. Wat is daar zo erg aan!
Wil je per se met je kinderen uit eten dan zijn er genoeg gelegenheden waar je heen kunt.
Punt is, ik ben niet zo heel dol op kinderen op bepaalde momenten.

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 09:19

Pelle

Nee joh, ik heb niet de illusie dat het me nu lukt hen te laten uitslapen. Om een of andere reden heeft deze discussie die wending genomen omdat ik eigenlijk voor de grap me af vroeg hoe al die Zuid Europeanen het toch voor elkaar krijgen dat hun kinderen uitslapen en voor ik het wist stroomden de tips en opmerkingen binnen
Tuurlijk zou ik graag willen dat ze niet zo krankzinnig vroeg wakker zouden worden, maar ik vrees dat het in hen zit. En wat betreft die ontbijten verlengen dan kunnen we beginnen met, eerst om 5.30, dan om 5.45...... En dan nog vraag ik me af of het zou werken.
Joh, ik zit mijn tijd wel uit tot jongste oud genoeg is om ook zijn eigen bed uit te gaan en naar beneden te gaan. Ik schat over zo'n anderhalf jaar. Tot die tijd afzien

Primavera

Primavera

20-07-2011 om 10:30

Dat probeer ik toch de hele tijd te zeggen

Net zoals er veel nederlanders zijn die niet passen binnen mijn (expres overdreven) schets van De nederlander en dus niet op die schets wensen te worden afgerekend, zo zijn er ook veel kinderen die niet voldoen aan de schets van vervelende onrustige stankproducerende lastpakken, die in dit draadje wordt neergezet, EN daar dus ook niet op willen worden afgerekend.
Het excuus dat er nog genoeg andere plekken zijn gaat niet op. Wat zouden jullie vinden van: ja mevrouw , maar er zijn nog genoeg andere banen waar ze wel vrouwen aan willen nemen? of "Ach meneer, dat u hier niet vanwege uw nationaliteit/huidskleur op het stand mag wil toch niet zeggen dat u nergens naar het strand kan?"
Discriminatie komt juist voort uit het diepgewortelde gevoel van een bepaalde groep mensen dat een andere groep mensen ergens niet hoort, omdat ze bepaalde negatieve ervaringen met sommige exemplaren op de hele groep proiecteren. Ze voelen zich daarom gerechtvaardigd om de vrijheid van deze groep in te perken om hun eigen vrijheid te vergroten, terwijl het natuurlijk geen echte rechtvaardiging is. Het gaat hier niet om een omgeving die ongeschikt is voor een kind, zoals bijv. een kermisattractie waarbij de stoelen niet save zijn onder een bepaalde lengte, of omdat er harde geluiden zijn die het gehoor kunnen beschadigen. Het gaat in feite om de onverdraagzaamheid van andere gasten die hun vooroordelen over het gedrag van alle kinderen als reden geven om deze groep anders te behandelen. Het blijven mensen, kleine mensjes, maar desalniettemin mensjes met mensenrechten.
Artikel 21 van handvest van de grondrechten van de europese unie: 1. Iedere discriminatie, met name op grond van geslacht, ras, kleur, etnische of sociale afkomst, genetische kenmerken, taal, godsdienst of overtuiging, politieke of andere denkbeelden, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte, een handicap, LEEFTIJD of seksuele gerichtheid, is verboden.
Groeten Primavera

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 10:37

Primavera

Ik vind dat je nu doorslaat. Het heeft echt helemaal niks met discriminatie te maken. Wel met het feit dat sommige gelegenheden niet geschikt zijn voor jonge kinderen. Vind je dat kinderen dan maar ook toegelaten moeten worden in een discotheek? Voor alles een leeftijd en een tijd.

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 11:22

Eens met primavera

Er al van te voren vanuit gaan dat een kind in een restaurant niet te doen is, is een vooroordeel.

Nou

Ooit was ik een dagje alleen weg met partner. Kids bij de oppas. Lekker op een terrasje neergestreken. Komt er een stel naast ons zitten met een kleine baby. Het eerste wat ik dacht: Als die maar niet begint te janken. Daar heb ik vandaag geen zin in. Vind het dus helemaal oke een restaurant waar geen kleine kinderen mogen komen. Restaurants mogen best ingericht zijn op bepaalde doelgroepen. Kun je lekker zelf kiezen wel of geen kindergeluiden .

Tirza G.

Tirza G.

20-07-2011 om 12:27

De nederlander bestaat niet

Want ik erger me al jaren ongans aan de hokjesgeest. Karin Bloemen heeft daar een heel aardig liedje over; als ZuidAfrikaanse bezingt ze de apartheid in NL. Rijken bij rijken, armen bij armen, ouden bij ouden en jongen bij jongen. Ik ben nog nie in zo'n apartes land geweest.
Kinderen, maar ook bejaarden, horen er gewoon niet meer bij in NL. Klaar. Die moeten in aparte ruimtes verblijven, in aparte restaurants eten, op aparte uren winkelen en worden vooral gescheiden gehouden van de Volwaardige Nederlander die de kost verdient, recht heeft op rust en daar duur voor betaalt.
Vervang kinderen door bejaarden
Ik zal verwend zijn, maar ik ben dan ook verbonden aan een organisatie waar je je kinderen gewóón meeneemt naar de werkvloer. Ja, ook naar meerdaagse trainingen op de hei, ook naar meerdaagse vergaderingen van de raad van bestuur. En dat komt gewoon altijd helemaal goed.

Tirza

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 13:27

Discotheek

Okay, dan wil ik echt graag weten of de tegenstanders van een verbod op kinderen in bepaalde restaurant ook tegen een verbod van kinderen in een discotheek zijn.
Ik vind rassendiscriminatie er bij halen echt totaal nergens op slaan.
Er zijn ook afgebakende plekken in speeltuinen bijv waar kinderen boven de 5 niet mogen komen, ook discriminatie? In de meeste restaurants mag je als volwassenen geen kindermenu bestellen, tjee discriminatie.

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 14:05

Fianna

Over die speeltuin: dat heeft natuurljk met veiligheid te maken, dat lijkt me evident.
Wat vindt je van de posting van Tirza? Het is in dit land inderdaad zo dat kinderen er vooral niet bijhoren. Zelfs thuis, als mensen vrienden te eten hebben, worden kinderen bij elkaar apart gezet. Bruiloften waar kinderen niet welkom zijn, heb ik ook al eens gelezen op OO.
En als je dan het zuideuropese model roemt, kinderen horen er gewoon bij, dan wordt er gesteld dat men daar meer eenkind gezinnen heeft en is het verwennerij....echt ik vind het heel ehm...apart!

Fianna

Fianna

20-07-2011 om 14:11

Fio

Er zijn er heus wel grotere kinderen die de kleintjes niet in de weg zitten en niet voor een lastige situatie zorgen (is denk niet alleen vanwege veiligheid), maar dat kun je van te voren niet zien wie dat zijn. Dan maar een verbod er op. Hoef je ook niet op het moment zelf te verwijderen. Zelfde verhaal als restaurant vind ik.
En het verbod op kinderen in discotheek?

Verder horen wat mij betreft kinderen weer bij heel veel gelegenheden, ook etentjes thuis of bruiloften. Maar ik heb soms echt de behoefte om uiteten te gaan in een kindvrije omgeving en ik ben niet de enige. Dat wil verder niet zeggen dat ik kinderen van alle sociale gelegenheden wil weren. Dan verval je weer in een ander uiterste. Zo zwart wit is het leven niet!

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 15:14

Maar cobi

Waarom is het overlast als kinderen met hun ouders zitten te keuvelen? Zal ook wel komen omdat ik niet hou van gelegenheden waar ik zelf opgeprikt als een gedresseerde aap moet eten...

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 15:15

Fianna

Maar in dergelijke gelegenheden zie je toch zelden kleintjes? Volgens mij regelt zich dat zelf wel,hoor.

Maylise

Maylise

20-07-2011 om 15:27

Twee gedachten

Ik weet het niet zo eigenlijk...

Aan de ene kant vind ik inderdaad dat je kinderen overal mee naar toe kan nemen. Mijn eigen kinderen komen al van baby af aan in restaurants. Als wij vroeger ergens binnen kwamen (met allemaal kleine kinderen) dan keek men ons vaak ook weg. In de praktijk bleken we dan wel mee te vallen. Ik vind het inderdaad prettig als ik ergens kom met mijn kinderen en we gewoon welkom zijn tenzij we ons misdragen. Ik vind ook dat je best van een 3 jarige kan verwachten dat deze gewoon aan tafel blijft zitten tijdens het eten.

Ik ben er dus zeker voorstander van om je kinderen overal mee naar toe te nemen,

Aan de andere kant heeft Cobi ook een punt dat er nu eenmaal meer gelegenheden zijn waarbij kinderen ook niet welkom zijn zoals bijvoorbeeld in een discotheek of waar juist oudere kinderen niet welkom zijn zoals sommige speeltuinen. Dat lijkt wel geaccepteerd te zijn maatschappelijk gezien terwijl je daar ook vraagtekens bij kan hebben. Als een speeltuin maar voor kinderen tot 10 jaar toegankelijk is en je hebt toevallig een hele speelse wat kinderlijke 12 jarige die het nog heel fijn vind om in de speeltuin te spelen dan is dat ook een vorm van leeftijdsdiscriminatie. Daarom vind ik het feit dat een restaurant dit nu doet ook niet erg schokkend. Het bestaat al. Vraag is vervolgens of het goed is dat dit bestaat.

Theoretisch zouden dit soort maatregelen niet nodig moeten zijn als iedereen zich redelijk fatsoenlijk zou gedragen. In praktijk is het blijkbaar zo dat mensen blijkbaar toch vaak zich niet weten te gedragen in bepaalde voorzieningen. Zo'n restaurant neemt dit soort maatregelen echt niet als het verliesgevend zou zijn. Blijkbaar trekt het toch klanten.

Feit is dat kleine kinderen storend kunnen zijn voor hun omgeving. In een restaurant vind ik dat niet zo erg maar ik zou het wel heel vervelend vinden als men als volgende stap peuters mee naar het theater zou nemen die daar vervolgens lawaai gaan maken. Als iedereen het fatsoen had om er voor te zorgen dat zijn kinderen zich gedragen of als dat niet mogelijk is daar niet heen te gaan dan waren dit soort regels niet nodig.

Toch slaat bij mij de balans wel door naar het feit dat het zeer veralgemeniserend is om kinderen buiten te sluiten. Ten slotte kunnen heel veel kinderen zich wel gewoon netjes gedragen.

Overigens heeft het in dit geval weinig met het verschil Nederland/Zuid Europa te maken omdat het om een Amerikaans restaurant gaat.

Maylise

Maylise

20-07-2011 om 15:32

Fianna

Mijn kinderen werden ook als peuter pas later wakker maar ze gingen ook erg laat naar bed. Als ik me andere moeders sprak die het ook vervelend vonden dat hun kinderen zo vroeg wakker werden dan bleek meestal dat die kinderen al om 1900/2000 naar bed gingen. Die van mij liepen om 2100 nog vrolijk door de kamer. Zij hadden dus weliswaar een vroege start maar de avond hadden ze wel voor zich alleen terwijl wij veel minder avond zonder kinderen hadden. Toch vond ik dit prettiger want ik ben nou eenmaal beter in staat 's avonds vrolijk te zijn en spelletjes te spelen met een peuter dan 's ochtends om 630.

Mijn tip is dus heel laat naar bed laten gaan en dan weken achter elkaar. Ooit verschuift dat ritme dan wel.

Hibiscus

Hibiscus

20-07-2011 om 15:39

Stil echtpaar

Ik kan me ook laten afleiden door een echtpaar wat verveeld naast je zit in een restaurant. Je kent ze vast wel, al jaren getrouwd en niets meer tegen elkaar te vertellen. dan betrap ik me erop dat ik toch kijk/luister of ze ooit beginnen te praten tegen elkaar. Soms zegt zo'n stel echt helemaal niets tegen elkaar, geen woord.

Onze kinderen gaan vaak mee naar een restaurant, van sjiek tot gewoon. Geen sterren restaurant, dan heb ik geen zin in mijn eigen kinderen waarvan de een wel alles wil eten maar de ander niets behalve het stukje brood. Vroeger namen we boekjes en kleurspullen mee, tegenwoordig praten we gewoon. Hoe ouder ze worden, hoe meer we met ze aandurven. Het is ook een kwestie van aanwennen. Hier was trouwens wel pas een hele discussie omdat een gezin een restaurant was uitgezet omdat ze te storend waren.

En in duurdere restaurants hoef je trouwens echt niet altijd opgeprikt te zitten hoor, pas nog in een zeer trendy indiaas restaurant geweest, niets opgeprikt of suf aan, was wel heerlijk!

Hibiscus

Primavera

Primavera

20-07-2011 om 15:41

Nee, we zijn er niet

Ik heb nergens een reductio ad Hitlerum gebruikt, dus Godwins law gaat niet op.
Ik vindt dast door dit soort maatregelen kleine kinderen gediscrimineerd worden en geef andere voorbeelden van discriminatie om aan te tonen dat het je-ka-toch-ergens-anders-naartoe argument niet betekent dat er niet gediscrimineerd wordt, sterker nog, het hoort er juist bij om dan bepaalde plekken te scheppen waar de gediscrimineerde groep dan wel naar toe mag.
Nederlanders staan al tijden in de top 3 van lastige en vervelende toeristen. Dat is een feit. Als toeristengebieden dezelfde redenering gaan toepassen als deze restauranthouder zouden ze dus om de kans te verlagen om vervelende toeristen te krijgen, die andere groepen maar afschrikken dus Nederlanders (en de andere top-driërs) de toegang moeten ontzeggen. Ze mogen toch zeker zelf weten aan wie ze hun strandparasol verhuren of een zwembadkaartje verkopen? Niet dus, want dat is discriminatie.
Stel dat er morgen ineens een bordje hangt op de ingang van het buurtzwembad: verboden voor kinderen. Omdat ouderen van dagen eens rustig willen zonnen en dobberen zonder al dat geschreeuw en geplons van jongeren. Dat zouden we ineens adnormaal vinden. Maar op een één of andere manier zit er in de cultuur wel ingeramd dat restaurant=rust & onrust komt door kinderen. Voor mij is een restaurant nog altijd om te eten en ook kinderen kunnen lekker eten in een mooie omgeving waarderen.

Er zit een groot verschil aan het zich ergeren aan bepaald gedrag van sommige kinderen of aan het kind zijn zelf. Dat iemand eens niet met haar eigen kinderen aan een tafletje wil eten is haar eigen keus, daarom alle kinderen uit alle overige 20 tafels willen weren is overgevoeligheid. Ik neem mijn verantwoordelijkheid over het gedrag van mijn kinderen, maar ik kan er geen rekening mee houden als iemand aan de andere kant van de zaal begint te hyperventileren alleen maar omdat ze een kind ziet.
En wat je zielig vindt is echt een cultuurdingetje. Jij vindt stilzitten zielig, alhoewel geen lawaai maken hoeft echt niet hetzelfde te zijn als muisstil te moeten zitten en ik vind juist het systematisch uitsluiten van leuke dingen die je samen met je ouders zou kunnen doen zielig. Het zal er ook wel aan liggen dat mijn baby's toch het allerliefste en allerzoetste bij mij waren en niet ergens alleen met een babysitter hongerig zaten te wachten tot mamma weer terug kwam.
Groeten Primavera

60 euro

als ik 60 euro moet neertafelen voor een bordjebeten, dan wil ik LEKKER eten, geen fastfood of eetcafevoer.
En mijn kinderen ook. Die komen ongeveer sinds hun geboorte in restaurants, kunnen een happymeal op z'n tijd best waarderen, maar eten ook andere dingen.
Vraag Dirk om zijn lievelingseten en hij zal sushi of kreeft zeggen en niet frikandel of friet. Nou heeftbhijnin zijn hele leven maar 4 keer kreeft gegeten, gedeeld met mij, dus stel jeber niet te veel van voor. Maar met een restaurantverbod voor kinderenhadbdit nooit gekund.

Overigens, een paar flink tafelende havenbaronnen of hockeydames kunnen voor meer overlast zorgen dan een gezin hoor.

Primavera...

'Stel dat er morgen ineens een bordje hangt op de ingang van het buurtzwembad: verboden voor kinderen. Omdat ouderen van dagen eens rustig willen zonnen en dobberen zonder al dat geschreeuw en geplons van jongeren. Dat zouden we ineens adnormaal vinden.'

Eeehm...ons dorpszwembad heeft speciale baantjestrek/senioren-uren, staat specifiek in de openingstijden dat iedereen onder de 18 daar niet welkom is....is dat ook discriminatie? Of goede service voor speciale doelgroepen?

Ingrid

Maylise

Maylise

20-07-2011 om 16:14

Dat is ook zo pelle

Daar had ik nog niet eens aan gedacht maar hier vlakbij heb je bijvoorbeeld ook een fitness centrum dat alleen toegankelijk voor vrouwen is. Ik heb dit nooit als raar of discrimatie gezien maar juist wel als sympatiek. Veilige omgeving voor vrouwen en zo. Dan kan je dat natuurlijk als discrimantie voor mannen zien maar er zijn genoeg sportclubs waar ze wel terecht kunnen. Bovendien zijn er vrouwen die niet willen sporten als ze dit samen met mannen moeten doen. Als een sportclub zonder mannen of een sport uurtje zonder mannen geen optie is dan kan een bepaalde groep vrouwen dus nooit sporten.

Je zou dus ook kunnen zeggen dat het discriminatie is als een sportclub zonder mannen niet mag want dan sluit je immers de groep vrouwen voor wie sporten samen met mannen geen optie is ook buiten.

Het ligt dus niet zo zwart/wit inderdaad...

Fiorucci

Fiorucci

20-07-2011 om 16:17

Cobi ot

Langdurig met gedempte stem praten....waar eet jij eigenlijk,als ik vragen mag? Daar mag je dus niet hartelijk lachen om een leuke opmerking van je wederhelft begrijp ik?

Nou fio,

Ik zal niet voor Cobi spreken (hoewel ik weet dat we volumetechnisch aan elkaar gewaagd zijn..) maar als ik verbaal een beetje op dreef ben genieten er in een beetje restaurant zeker 7 tafeltjes in mijn omgeving mee van alles wat ik te melden heb (en dat is dan vaak ook nog best wel wat, ook dat nog) Gelukkig maar dat ik (als ik een beetje oplet) ook een paar tandjes zachter kan, want nee, ik vind dat lang niet altijd gepast. Hoef je echt niet voor in een Michelinrestaurant te zitten....ook in een gewone pizzeria hoef ik niet alles van de buren mee te krijgen...

Ingrid

Hibiscus

Hibiscus

20-07-2011 om 17:21

Een restaurant hier in de buurt

heeft dit op de website

Half the interior of restaurant, around the fireplace and the piano, and the dining room upstairs when open is reserved for customers unaccompanied by children.

In the evening, in the garden and inside, children over the age of 12 are welcome with their parents and again, we ask that they are at table as a family group during the evening. Families with children under 12 are asked to time their visit so that they can leave 8:00pm generally and by about 7:30pm on Thursday, Friday and Saturday. The dinner menus are available from 6:00pm so that an early family supper is always possible. Obviously we do ask that babies in distress are comforted promptly so that other customers are not disturbed.

je kunt dus met je kind komen, maar dan op tijd weg en alleen in een bepaald gedeelte. Ik vind dit een keurige oplossing.

Een baby meenemen naar een concert zou ik niet snel doen, tenzij ik zeker zou weten dat de baby niet wakker zou worden, maar zulke babies had ik niet. Maar ik vind die man achter me bij het concertgebeouw met z'n eeuwige gehoest irritanter dan een baby als ik eerlijk ben. Vermenigvuldig die hoestende man met 25 en dan heb je een gemiddelde concertgebouw avond. Dat is vooral het geval in Nederland. Op de een of andere manier vinden veel Nederlanders dat ze gehoord mogen worden. In vliegvelden valt het ook op dat de Nederlanders altijd net iets harder praten dan de anderen, vooral een bepaald soort man heeft daar een handje van, 'luister naar mij, ik ben belangrijk!'

Zijn er trouwens zwembaden met speciale mannenzwemuren? Of zijn dat alleen hele speciale zwembaden

Hibiscus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.