Fiorucci
17-07-2011 om 10:05
Restaurant weigert kinderen jonger dan zes jaar
Zo, zomer, komkommertijd, wat vinden jullie hiervan??
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/2805001/2011/07/14/Restaurant-weigert-kinderen-onder-de-6-jaar.dhtml
Ik persoonlijk eet toch het liefst ergens waar iedereen welkom is, ook kleintjes, dus ik ben meer voor het italiaanse model, waar kleine kinderen er gewoon bij horen.
Wilgenkatje-
18-07-2011 om 22:37
Primavera
oeioei.
Als dat maar niet al te veel navolging krijgt in Zuid-Europa. Waar moeten die arme Nederlanders dan naartoe in zomers zoals deze?
Zou er een toelatingsexamen mogelijk zijn, een herkansing, tijdelijke vakantie-inburgering?
Gallifrey
18-07-2011 om 22:44
Campings in engeland
In Engeland zijn campings waar kinderen niet welkom zijn. Hier staat een hele lijst: http://www.ukcampsite.co.uk/articles/view.asp?id=122
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Kinderen horen er toch gewoon bij? Maar het lijkt me wel lekker rustig. Ik bewaar de lijst dus toch maar voor als mijn kinderen niet meer mee op vakantie gaan
Het artikel van Primavera vond ik ronduit schokkend. Ik voelde me echt beledigd. Ik wilde al een vergelijking maken met Marokkanen bij de juwelier. Maar volgens bij ben ik er in getrapt? Ik kan namelijk zowel de plaats als de burgemeester niet gegoogeld krijgen.
Emmawee
19-07-2011 om 00:12
Thai
Wij zijn altijd uit eten blijven gaan, al in de eerste maand en dat ging bijna altijd goed. Toen Stoffer een maandje of 9 oud was en zo ongeveer 10 kilo woog, werd hij tijdens het eten in het Thaise restaurant wakker en zette het op een loeien. Nadat hij gedronken had heeft de Thaise serveerster (denk: klein, rank, sierlijk) ruim een kwartier rondgelopen met een kwijlende reuze-baby, zodat ik rustig mijn maaltijd kon voortzetten. Fantastisch! Ik moet er even bij zeggen dat we de enige eters waren op dat moment. Maar er zijn genoeg plekken waar je gewoon met je kinderen kunt eten. Ik snap heel goed dat er een markt is voor 'kindvrij dineren'.
Groeten, Maw.
Primavera
19-07-2011 om 00:35
Ach gallifrey
Je moet maar zo denken dat er natuurlijk nog genoeg badplaatsen over blijven waar Nederlanders wel naar toe kunnen
Fiorucci
19-07-2011 om 08:44
Romantisch
Oh ik ken zat leuke chinese eettentjes, die best romantisch zijn. Overigens, met de juiste persoon is iets al gauw romantisch hoor!
Fianna
19-07-2011 om 08:57
Fio
Dan ben ik benieuwd welke? En ze moeten ook lekker zijn, dus niet dat zgn chinees op zijn hollands...
Wilgenkatje-
19-07-2011 om 09:30
Fiorucci
; met de juiste persoon is iets al gauw romantisch;
Zo is dat maar net. Ik kan me nog heel romantische snackbars herinneren!
Merel
19-07-2011 om 09:47
Primavera
Waar komt dat artikel eigenlijk vandaan? Ik kan inderdaad n.a.v. wat Gallifrey schreef inderdaad het hele plaatsje niet vinden op google maps, noch de burgemeester. Is het een 1 april grap ooit geweest soms?
De strekking van het artikel kan trouwens best kloppen, dat soort nederlanders kom ik ook wel tegen.
Massi Nissa
19-07-2011 om 09:58
Volgens mij
... heeft Primavera dat artikel even in een kwartier uit haar losse mouw geschud. Zomaar een vermoeden op basis van vijf jaar ervaring met Primavera . Ontzettend grappig, trouwens, P. Het zou mutatis mutandis ook zonder meer opgaan voor Nederlandse Marokkanen op vakantie in de Rif. Lokalo's ergeren zich alle kleuren van de regenboog.
Groetjes
Massi
Fianna
19-07-2011 om 10:07
Lol
Nou als primavera dat zo even zelf heeft verzonnen, briljant. Moest er erg om lachen en kan me er ook wel iets bij voorstellen.
Helaas vallen mijn kinderen ook onder het noemer 'typisch nederlands' (ook al hebben ze niet eens een nederlands paspoort), want vroeg op. Hoe krijg je kinderen zo ver dat ze uitslapen. Hoe doen die Zuid Europeanen het toch? Wat is het geheim?
amk
19-07-2011 om 10:20
Zuid europeanen
hebben gewoon een ander ritme.
Werkte perfect in de vakantie.
wij kwamen rond half 10 ons bed uit, mijn dochter meldde zich dan. Om 10 uur aan het ontbijt, vervolgens zwemmen tot een uur of 5, of naar het strand of iets doen. Douchen en rond 6 uur naar bed. Tot een uur of 9 half 10, en dan uit eten gaan. Lag ze rond half 1 in haar bed. En dan begint het weer om half 10.
Thuis wordt ik dodelijk aangekeken als ik maar een middagdutje voor stel. We hebben gewoon gezegd dat alle spaanse kindertjes dat doen.
pina
19-07-2011 om 10:52
Fianna
Het geheim is: laat naar bed gaan. Ze komen dan uiteindelijk in een ander ritme terecht. In de vakantie gaan onze kinderen meestal pas een uur of 22.00/23.00 naar bed. Ze slapen dan uit tot een uur of 9. Heerlijk is dat! Het gebeurt trouwens ook vaak in het weekend. Nu hebben onze kinderen ook Frans bloed. Dat helpt waarschijnlijk.. Ze zijn nooit om 6.00 uur wakker.
Groet,
Pina
Merel
19-07-2011 om 13:02
Goed geschreven dan
Nou goed geschreven van Primavera, net echt )
Wij kwamen er al gauw achter dat je met kleine kinderen toch echt het nederlandse ritme niet kon blijven volhouden. Dus wakker rond 9.00 uur en naar het strand, om 11.00 terug en om 12.00 even wat eten en dan rond 13.00 slapen tot 16.00 uur. Nog even naar het strand tot 19.00 uur en dan omkleden en gaan uit eten tot een uur of 23.00 uur. We kozen dan een restaurant met ruimte rondom, bij een pleintje ofzo, zodat de kinderen daar konden spelen. Zo was het prima de hele vakantie uit te houden.
Wij kwamen ook wel rond 11.00 uur als we van het strand weer naar huis gingen van die knalrode engelsen tegen, zij gingen namelijk naar het strand van 12.00 tot 16.00 uur ongeveer, echt niet te doen eigenlijk. Ze werden ook met de dag roder.
Fianna
19-07-2011 om 16:51
Pina en pelle
Beide geprobeerd en helaas pindakaas, het werkt gewoon niet hier. We zijn nu in de derde week beland en als het spul om 7 uur wakker wordt is het rijkelijk laat...
Fianna
19-07-2011 om 17:30
Cobi
Grappige posting van je. Relativerend idd. Zit wel wat in. Zeker wat betreft die kunstmatige tegenstellingen. Het valt me op dat mensen graag van het ene uiterste in het andere vervallen.
amk
19-07-2011 om 18:15
Cobi
als je om 11 uur eet lig je ook niet zo vroeg in bed natuurlijk. En met een volle maag gaan slapen is wel wat je lichaam graag wil, want dan kan het eten rustig verteerd worden. Niet voor niets is er de bekende afterlunch dip, de maag en darmen vragen dan zuurstof en energie voor de vertering.
Thuis moet ik het ook niet proberen, dan lukt het niet om later te eten. Maar op vakantie om 11 uur aanschuiven geen probleem.
Primavera
19-07-2011 om 18:39
Ik voel me vereerd
Bedankt voor de complimenten. Misschien moet ik toch eens moed vatten om mee te schrijven in een forumfeilleton, als jullie die eens een keertje niet in m'n tentamenperiode plannen
Ik hou er niet van als groepen mensen worden uitgesloten en vind dat kinderen ook mensen zijn. Dat er ook andere plaatsen zijn waar je wel naar toe mag, vindt ik geen goed motief net zomin als de reden:"maar ze vragen het me". Dus leek het me wel leuk om het krantenartikel te herschrijven met bijna dezelfde uitspraken en ipv kinderen Nederlanders als uitgesloten groep te beschrijven.
Wat oude krantenberichten over het gedrag van Nederlanders in vakantielanden waren een goede bron eveneens als vakantieervaringen van ool-ers van de andere kant bezien (sorry Cobi, maar hij paste er zo prachtig tussen).
Voor de nameninspiratie heb gretig wat veritalianiseerde namen uit het bovenste dradje geplukt; Siors= italiaanse spelling van Sjors, Pasquino = Pascal, Somina = verkeerd gespelde Simona, waardoor de naam in het italiaans de bijklank (domme) ezel krijgt. Sette= Zeven van Harper Seven. Dulino heet officieel Dumbolino, maar daar schaamt hij zich voor, vandaar dat hij zich altijd als Dulino voorstelt.
Verkeersagent Mario = natuurlijk Mario Bros waar de kinderen net een spelletje van speelden en Montepinolo is een familiegrapje. Pinolo = pijnboompit, wilde pijnboompitbomen zijn gewone pijnbomen, er bestaat geen tamme variant.
Groeten uit een zonnig Montepinolo
Primavera
19-07-2011 om 18:56
Speciaal voor cobi
Mocht je nog eens deze kant op komen, als je verontwaardiging over die flauwe bekeuringen wat gezakt is (over een jaar of 5, schat ik , hou er dan rekening mee dat ze weer wat nieuws bedacht hebben.
Nu hebben ze autovrije tijdzones ingesteld, dwz dat je bij overdag tot een bepaalde tijd een weg of gebied in mag en vervolgens na bijv. 21.00 uur het verboden terrein wordt. Daar moet je dus niet je auto parkeren als je uit eten gaat, want dan kan je na die tijd niet meer weg zonder een boete te riskeren.
Dit geldt trouwens alleen 's zomers wanneer massaal de (nederlandse) toeristen naar de italiaanse steden komen.
En voordat je nou besluit om de eerstvolgende 10 jaar niet meer te komen omdat je nu zeker weet dat ze het op je voorzien hebben, ze hebben wel gratis shuttlebussen naar parkeerplaatsen net buiten het stadscentrum ingesteld tussen 21.00 en 3.00 uur. Toeristenparkeerplaatsen buiten de stad zijn op z'n minst zo veilig (of onveilig) als parkeren binnen de stad.
Groeten Primavera
Tirza G.
19-07-2011 om 19:37
Och
Van baby's verlangen wij niet anders. Eten en naar bed. Met je volle buik. Hoppetee, lekker slapen.
Tirza
Fianna
19-07-2011 om 21:04
Pelle
wanneer ontbijten we? Te vroeg Rond 7 uur, of eerder. We ontbijten eigenlijk meerdere malen op 1 dag.
Avondeten nu in de vakantie tegen half 7. Met wintertijd regelt het zich vanzelf na enkele weken, waarom dan in de vakantie niet, is mij een raadsel. Overigens vorg jaar wel, oudste dan, die sliep op een gegeven moment tot 8 uur, heerlijk! Ik vermoed dat oudste wakker wordt nu van 2 jongsten die iets na 6-en wakker worden. Die zitten ook op de leeftijd van vroeg wakker ( 18 maanden en net 4). Die van bijna 6 kan wel uitslapen, heerlijk kind
Vic
19-07-2011 om 21:13
7 uur
Ik heb gelukkig nog nooit op een niet-werkdag om 7 uur aan het ontbijt hoeven zitten. Toen de kinderen echt klein waren (< 2), kregen ze 's morgens wel een (pap-) fles, maar daarna weer lekker hun bedje in. Als ik vrij ben, geldt alles voor 08.30 uur als nacht Momenteel zitten we een beetje in een tussenfase. Ik heb wat dagen vrij gehad en dan schuift alles wat op. Morgen moet ik gewoon werken, maar jongste kwam net al even melden dat ze niet kon slapen. Dat is jammer, want om 7 uur gaat de wekker dus ze heeft een kort nachtje. Als ik dan morgen rond 07.30 uur haar kamer binnen ga, duikt ze grommend onder haar dekbed. Ze krijgt dan tot 07.45 uur de tijd om op te staan en zich aan te kleden. Inmiddels heb ik haar genoeg 'getraind' om dat ook daadwerkelijk te doen (dat heeft wel even geduurd). Ze is trouwens in het weekend wel vaak eerder wakker dan ik, maar dan gaat ze gewoon rustig spelen of lezen.
Fianna
19-07-2011 om 21:16
Vic
Lucky you! Ik heb vaak genoeg om 5 uur aan het ontbijt gezeten en nu regelmatig om 6 uur. Die truc van de papfles doet het niet hier, helaas..
Eens, alles voor 8.30 is ook nacht!!!
Fianna
19-07-2011 om 21:19
Eens met cobi
Sommige gelegenheden zijn voor kleine kinderen minder geschikt. Neem nou een discotheek, maar ook een sjiek restaurant. Wat is er nou erg aan als daar geen klein grut kan komen, heerlijk juist.
Vic
19-07-2011 om 21:24
Fianna
Ik weet niet of ik nou van die makkelijke kinderen heb, maar ik doe dat dus gewoon niet. Ik ga in het weekend niet vroeg op staan. Zelfs toen ze baby/dreumes waren gingen ze na hun ochtendfles naar bed, of mochten ze op mijn slaapkamer rondscharrelen. En dan echt niet om 6 uur hoor (wel die fles, maar niet het scharrelen). 6 uur is nacht, dan hoor je te slapen. Eventueel mocht dat 's morgens vroeg bij mij in bed, maar ik ga echt niet midden in de nacht opstaan.
Wat gebeurt er dan, als je ze na hun papfles terug legt in bed?
Fianna
19-07-2011 om 21:32
Vic
Sowieso blieven ze geen pap, maar dat terzijde. ALs ik de speen er terug in stop of een fles geef(of bij de oudsten de borst toen ze klein waren) oid dan wordt er gewoon gebruld als ze terug in bed gaan. En dat brullen gaat dus door. Dus ik kan wel zeggen dat doe ik gewoon niet, maar dat werkt dus helaas niet. Komt ook nog eens bij dat oudste slecht slaapt en alles wat hij meepikt belangrijk is, dus wij kunnen ons echt niet een brullende dreumes om 6 uur veroorloven. Hebben het geprobeerd, werd niks
Ik kan dus een hoop vinden en willen maar de praktijk is echt anders hier. Helaas ja!
Guinevere
19-07-2011 om 22:11
Fianna
Fianna, de truc is om een bed van 3m breed te nemen. Alles wat wakker wordt vóór jij wilt opstaan leg je in je eigen bed erbij. En ze moeten zwijgen, anders moeten ze naar hun eigen kamer.
Hier werkt het een beetje. Nadeel is wel dat jongste tegenwoordig dwársliggend doorslaapt, waardoor ik zijn voeten op mijn hoofdkussen aantref en man zoons haren in zijn neus krijgt.
Fianna
19-07-2011 om 22:19
Oh kwinnie
Ook dat hebben we al tot in den treure geprobeerd. Geloof me nu met 4e kind dat zo vroeg wakker wordt kennen we echt het hele repertoire. Hij gaat geinen, rollen, van bed vallen, springen enz enz. Ik heb bij geen van vieren ooit meegemaakt dat als ze eenmaal wakker zijn 's ochtends ze ooit nog weer in slaap vallen. Wakker=wakker. Okay, correctie: een-na-oudste kan het eventueel wel, weer in slaap vallen, maar de rest...
Vic
19-07-2011 om 22:40
Slapen hoeft niet
Je kunt ze niet dwingen om te slapen. Hier ligt oudste regelmatig 's avonds nog een tijd wakker (lezen). En ik vermoed dat jongste in het weekend toch echt wel eerder wakker is dan 10.00 uur, als ze mij komt wakker maken omdat ze honger heeft. Laatst hadden ze trouwens samen ontbijt gemaakt en mij laten liggen. Pfff was het 11.30 uur, dat is zelfs mij te gortig (en ik pit wel door
Guinevere
19-07-2011 om 22:41
Dan.... (lichtelijk zwaar off topic)
Dan wordt het een grote rol.... BEHANG!
Oh, arme Fianna, oudste hier is ook zo'n type. Van jongs af aan denkt hij al dat ie een mol is als hij bij ons op bed mag. Door, over, onder ons dekbed door, én een lol! Hij is nu dus ook degene die 's morgens vroeg tv mag gaan kijken in de woonkamer. Jongste leggen we bij ons en die trappelt dan nog gezellig 2 uur tegen onze hoofden. Kunnen we lekker door luieren tot een uurtje of half 9. Gelukkig slaapt onze "mol" tegenwoordig ook regelmatig uit tot 9 uur, geheel uit zichzelf. Er is dus hoop!!! Over 2 jaar krijgen we hem zijn bed niet meer uit 's morgens, denk ik.