Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
ledlampje

ledlampje

06-12-2010 om 09:28

Ouderschap en de maatschappij

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

08-12-2010 om 22:31

Hier net als massi

stinkendrijk zou ik zijn geweest als ik geld had gekregen voor iedereen die vroeg hoeveel ik minder ging werken.
Begon met de verloskundige en het is niet meer opgehouden 13,5 maand en 2 jaar 9 maand later.

Ik reageer er al niet eens meer op. Ik heb mijn leven op orde, mijn kinderen zijn gelukkig, mijn man is gelukkig, ik heb een rijke vrienden- en kennissenkring die mij echt geen slechte moeder vinden. Voor mijn ouders kan ik het toch nooit goed doen, dus dat is makkelijk. En wat mijn schoonouders denken doet me niet zo veel, hoewel die het ook allemaal wel best vinden

Ik ben ook zelfstandig ondernemer, mensen nemen mij initieel ook niet serieus (daar is weer de zoveelste moeder met een bedrijfje) maar als ze horen hoe groot het is komen ze daar wel van terug.

Het doet me allemaal niet zo veel wat de omgeving van mij vindt. Ik vind mezelf best leuk en daar gaat het om.

Verder denk ik inderdaad dat economisch zelfstandigheid voor eenieder de norm zou moeten zijn. Als ik hier op het forum weer het zoveelste draadje lees van vrouwen die helemaal in hun eentje achterblijven zonder geld en met kinderen prijs ik mezelf gelukkig dat ik een andere richting heb gekozen.

Ongetwijfeld zijn er mensen die mij een slechte moeder vinden, ongetwijfeld vinden mensen dat ik teveel werk. Ik betrap mezelf ook wel eens op die gedachten (niet bij mezelf hoor) mijn man en ik zijn ieder een dag in de week thuis. Mijn kinderen hebben dus drie dagen opvang nodig en ik verkeer in de gelukkig omstandigheid dat ik dat via mijn ouders en schoonouders kon regelen.