Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
ledlampje

ledlampje

06-12-2010 om 09:28

Ouderschap en de maatschappij

Ik denk dat ik beter maar geen media meer volg, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat je als moeder sowieso faalt in de ogen van de media. Als je als ouders beide fulltime werkt met kinderen dan is het zielig voor de kinderen, als je deeltijd werkt ben je weer een deeltijd prinsesje en als je huisvrouw bent dan ben je helemaal waardeloos voor de maatschappij.
So what!
Ik word er toch verdrietig van, het zijn dan ook meestal de vrouwen die erop af worden gerekend; je doet het als vrouw nooit goed. Manlief wordt alom geprezen omdat hij een dag minder is gaan werken...
Eigenlijk had ik al besloten om me er niks van aan te trekken; maar het lukt me niet.
Ik vind dat wij als gezin het fantastisch doen. Ik werk thuis als zzp-er, man heeft een vrije dag in de week en de kinderen gaan een dag in de week naar de BSO. We verdienen genoeg om in een leuk huis te wonen en een auto te rijden en we gaan in de zomer altijd naar het buitenland op vakantie, soms nog een keer een weekje weg in eigen land.
En waarom krijg ik dan toch altijd het gevoel dat we het (volgens de media) niet goed doen? Ik ben lang niet economisch zelfstandig, ik verdien niet eens de helft van wat mijn man binnenbrengt (ik werk net iets minder in uren).
Hoe hou ik dat knagende gevoel buiten de deur??? Of heb ik teveel last van najaars-blues. Ik voel me echt een beetje een waardeloze trien die profiteert van het zuurverdiende geld van mijn man. Zucht...
Hoe denken jullie hier eigenlijk over? Moet je als vrouw je eigen geld (100%) binnenhalen, of mag je het ook als team , samen met je man doen?