Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Op kamp en offline


Jorni schreef op 19-08-2024 om 17:15:

[..]

Nee gewoon een algemene tendens. Ik ken niemand die nog zo een kaart gebruikt in de auto. Waarom zou je ook als het veel makkelijker en sneller kan. Meegaan met de tijd is dat.

Meegaan met de tijd heeft dan dus consequenties, dat de kinderen vaardigheden niet leren want de app kan het voor mij!

Ik ben blij dat wij altijd nog een gewone wegenkaart mee hebben op vakantie. Blind vertrouwen op onze navigatie had ons dit jaar niet op de bestemming gebracht.  De wegen door het bos in privébezit mochten we echt niet op en tommy wilde dat wel. 

Bakblik schreef op 19-08-2024 om 17:37:

[..]

Meegaan met de tijd heeft dan dus consequenties, dat de kinderen vaardigheden niet leren want de app kan het voor mij!

Ik ben blij dat wij altijd nog een gewone wegenkaart mee hebben op vakantie. Blind vertrouwen op onze navigatie had ons dit jaar niet op de bestemming gebracht. De wegen door het bos in privébezit mochten we echt niet op en tommy wilde dat wel.

Hier kon ik onlangs halverwege omdraaien en terug naar huis omdat Tommy's batterij "foert, ik ben leeg" zei. Wat ie wel vaker zegt, ondanks vaak net opgeladen.

We gingen normaal gezien een kast kopen in een winkel 60 kilometer verder, maar we zijn dus nooit aan de winkel geraakt. Zwaar gevloekt op de terugweg - ook nog eens in de file - dat ik de kaart van Google Maps niet uitgeprint had.




Dat risico loop je dan ook inderdaad, dat kinderen zonder leiding hun ouders gaan bellen en dat er dan opeens ouders op het terrein staan om ze op te halen terwijl de leiding nergens vanaf weet en kind niks heeft gemeld dat er iets speelt. 

Bakblik schreef op 19-08-2024 om 17:37:

[..]

Meegaan met de tijd heeft dan dus consequenties, dat de kinderen vaardigheden niet leren want de app kan het voor mij!

Ik ben blij dat wij altijd nog een gewone wegenkaart mee hebben op vakantie. Blind vertrouwen op onze navigatie had ons dit jaar niet op de bestemming gebracht. De wegen door het bos in privébezit mochten we echt niet op en tommy wilde dat wel.

Of gewoon in de Eiffel, waar helemaal niks het doet. 

MamaE schreef op 19-08-2024 om 17:50:

Dat risico loop je dan ook inderdaad, dat kinderen zonder leiding hun ouders gaan bellen en dat er dan opeens ouders op het terrein staan om ze op te halen terwijl de leiding nergens vanaf weet en kind niks heeft gemeld dat er iets speelt.

Dat zal ook weer niet zo snel gebeuren hoor en als het wel zo is beter dat een kind dan weg gaat als de situatie zodanig negatief is dat het kind per se opgehaald wil/moet worden dan dat het daar blijft, zich niet fijn voelt en de sfeer negatief beinvloedt voor anderen die het daar wel fijn hebben. School is om te leren. Een kamp is in de meeste gevallen als het goed is een leuk uitje en vooral voor de leuk. Waarom een kind daar houden dat echt weg wil.

MamaE schreef op 19-08-2024 om 17:50:

Dat risico loop je dan ook inderdaad, dat kinderen zonder leiding hun ouders gaan bellen en dat er dan opeens ouders op het terrein staan om ze op te halen terwijl de leiding nergens vanaf weet en kind niks heeft gemeld dat er iets speelt.

Moet je nog de luck hebben dat ouders naar het kamp-terrein komen.

Voor 't zelfde geld krijgt zo'n kind te horen "ik kan op de kampplaats nauwelijks parkeren, ik pik je wel op in het dorp". Is er ineens een kind verdwenen tijdens een spel of midden in de nacht en weet niemand ook maar iets.

Jorni schreef op 19-08-2024 om 17:55:

[..]

Dat zal ook weer niet zo snel gebeuren hoor en als het wel zo is beter dat een kind dan weg gaat als de situatie zodanig negatief is dat het kind per se opgehaald wil/moet worden dan dat het daar blijft, zich niet fijn voelt en de sfeer negatief beinvloedt voor anderen die het daar wel fijn hebben. School is om te leren. Een kamp is in de meeste gevallen als het goed is een leuk uitje en vooral voor de leuk. Waarom een kind daar houden dat echt weg wil.

Je kind wil gewoon helemaal niet echt weg. Dat zijn echt hele grote uitzonderingen en daar weet de leiding gewoon van die dan gewoon handelt. 

Marty1984 schreef op 19-08-2024 om 17:42:

[..]

Hier kon ik onlangs halverwege omdraaien en terug naar huis omdat Tommy's batterij "foert, ik ben leeg" zei. Wat ie wel vaker zegt, ondanks vaak net opgeladen.

We gingen normaal gezien een kast kopen in een winkel 60 kilometer verder, maar we zijn dus nooit aan de winkel geraakt. Zwaar gevloekt op de terugweg - ook nog eens in de file - dat ik de kaart van Google Maps niet uitgeprint had.




Ja dat is een dik nadeel inderdaad, maar dat merk je ook al als de tel het ineens niet doet of er ergens geen internet is. Dan wordt het ineens lastig. Je bent er zo afhankelijk van in deze tijd. Handig om er naast te hebben maar niet om als enige op te vertrouwen.

Jorni schreef op 19-08-2024 om 17:08:

[..]

Dat heb ik nergens gezegd dat ze dagelijks moeten kunnen bellen. Maar ik heb wel graag dat ze mij of wie dan ook kunnen bereiken mocht er wat zijn. Het is gewoon een extra optie achter de hand. Als het zou gaan om een schoolkamp zou ik denk ik of stiekem de tel meegeven of ziek melden als het zou gaan om een totaal mobiel verbod.

Ik probeer het even voor me te zien; je kind gaat op bv brugklaskamp, foon mag niet mee maar jij geeft het stiekem mee, vervolgens wordt kind betrapt en foon wordt in bewaring genomen...en dan? Ga je dan als je bv geen appje terugkrijgt van kind meteen naar kamplocatie om kind op te halen?

Hoe oud zijn je kinderen nu? Zitten zij nu ook niet op een clubje of sport waar kampen bij gehouden worden? Zo ja mogen ze dan ook niet mee ?

Hoe vond je het vroeger zelf toen je op kamp ging? Kijk ik begrijp best dat sommige ouders bezorgt zijn, zeker als ze zelf weinig tot geen kampervaring hebben.. Maar ik mis in je posts ook de punten als dat het heel leuk en leerzaam voor een kind kan zijn. En hoe naar als jij als enige niet mee mag/ ziek gemeld wordt en wat dat met een kind doet; sta je daar ook bij stil?

Ja, of ze zijn niet op het kampterrein.
Het zou voor mij als leiding vooral vervelend zijn als er opeens een ouder aan komt om kind op te halen terwijl bij de leiding niet bekend is dat kind naar huis wilde of een probleem had. Als kind naar ons toe komt en het écht niet leuk vindt en écht naar huis wil, dan kan dat uiteraard. Dan pakken we de spullen is en spreken we met de ouders een handig moment af. Niet midden in de nacht. 

Mevrouw75 schreef op 19-08-2024 om 17:57:

[..]

Je kind wil gewoon helemaal niet echt weg. Dat zijn echt hele grote uitzonderingen en daar weet de leiding gewoon van die dan gewoon handelt.

Precies dat zeg ik toch. Maar als net jouw kind die uitzondering is dan is het fijn als die even kan appen met de ouders als het kind daar behoefte aan heeft en in een uiterst geval opgehaald moet worden of even een vertrouwd luisterend oor of raad nodig heeft zodat het weer verder kan en het kind het mogelijk weer naar de zin heeft. Die optie hebben is gewoon prettig voor het kind en die zou er gewoon moeten zijn.

Jorni schreef op 19-08-2024 om 18:01:

[..]

Precies dat zeg ik toch. Maar als net jouw kind die uitzondering is dan is het fijn als die even kan appen met de ouders als het kind daar behoefte aan heeft en in een uiterst geval opgehaald moet worden of even een vertrouwd luisterend oor of raad nodig heeft zodat het weer verder kan en het kind het mogelijk weer naar de zin heeft. Die optie hebben is gewoon prettig voor het kind en die zou er gewoon moeten zijn.

Kind kan dan toch gewoon naar de leiding lopen en vragen of hij even naar huis mag bellen. Daarvoor hoef je niet zelf een foon bij je te hebben.

Gingergirl schreef op 19-08-2024 om 17:59:

[..]

Ik probeer het even voor me te zien; je kind gaat op bv brugklaskamp, foon mag niet mee maar jij geeft het stiekem mee, vervolgens wordt kind betrapt en foon wordt in bewaring genomen...en dan? Ga je dan als je bv geen appje terugkrijgt van kind meteen naar kamplicatie om kind op te halen?

Hoe oud zijn je kinderen nu? Zitten zij nu ook niet op een clubje of sport waar kampen bij gehouden worden? Zo ja mogen ze dan ook niet mee ?

Hoe vond je het vroeger zelf toen je op kamp ging? Kijk ik begrijp best dat sommige ouders bezorgt zijn, zeker als ze zelf weinig tot geen kampervaring hebben.. Maar ik mis in je posts ook de punten als dat het heel leuk en leerzaam voor een kind kan zijn. En hoe naar als jij als enige niet mee mag/ ziek gemeld wordt en wat dat met een kind doet; sta je daar ook bij stil?

Dan zou ik denk ik de leiding bellen. Mijn kinderen zijn 1, 3 en 5 jaar. Bij sporten en clubjes zou ik ze sowieso nooit mee laten gaan, schoolkampen zouden het streven natuurlijk van wel zijn omdat het voor de kinderen wel leuk en leerzaam is als het goed gaat. Het moet echter wel verantwoord zijn en ik moet soms wel contact met de kinderen kunnen hebben. 

Ik ben vroeger op de middelbare school pas op kamp gegaan. Dat vond ik leuk en ik had toen ook gewoon mijn gsm bij me. Dat vond ik toen al heel fijn. Moet je nagaan hoe dat in deze tijd was geweest.

Ik ben wel blij dat mijn kinderen nog zo jong zijn en dat dit nog niet speelt. 

Jorni schreef op 19-08-2024 om 18:01:

[..]

Precies dat zeg ik toch. Maar als net jouw kind die uitzondering is dan is het fijn als die even kan appen met de ouders als het kind daar behoefte aan heeft en in een uiterst geval opgehaald moet worden of even een vertrouwd luisterend oor of raad nodig heeft zodat het weer verder kan en het kind het mogelijk weer naar de zin heeft. Die optie hebben is gewoon prettig voor het kind en die zou er gewoon moeten zijn.

Als net jouw kind de uitzondering is (en dat is dus niet dat jij wil dat je kind bereikbaar is) dan is dat van te voren allang bekend en is er gewoon wat te fixen. 

Jorni schreef op 19-08-2024 om 18:10:

[..]

Dan zou ik denk ik de leiding bellen. Mijn kinderen zijn 1, 3 en 5 jaar. Bij sporten en clubjes zou ik ze sowieso nooit mee laten gaan, schoolkampen zouden het streven natuurlijk van wel zijn omdat het voor de kinderen wel leuk en leerzaam is als het goed gaat. Het moet echter wel verantwoord zijn en ik moet soms wel contact met de kinderen kunnen hebben.

Ik ben vroeger op de middelbare school pas op kamp gegaan. Dat vond ik leuk en ik had toen ook gewoon mijn gsm bij me. Dat vond ik toen al heel fijn. Moet je nagaan hoe dat in deze tijd was geweest.

Ik ben wel blij dat mijn kinderen nog zo jong zijn en dat dit nog niet speelt.

Ik vind deze twee nou niet echt automatisch verenigbaar. 

Je hebt dus geen ervaring zónder (en ook niet in deze tijd). Echt álle leerlingen geven aan dat ze er na enige tegenstand groot voorstander van zijn uiteindelijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.