Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Bijtje82

Bijtje82

02-01-2022 om 22:42

Oorbellen dochter 5 jr

Onze dochter wordt in Februari 5. Ze heeft gevraagd of ze oorbellen voor haar verjaardag mag. Nu zal ik eerst toestemming moeten vragen aan haar vader, maar verwacht daarin weinig problemen. 
Ik vind het zelf op zich niet zo'n probleem, maar weet nog niet zo goed of ze er zelf echt aan toe is.
Wil niet dat ik haar meeneem voor gaatjes en ze dan achteraf toch niet had gewild. 
Ik ben namelijk niet zo'n ouder die gaatjes laat schieten omdat ik het zelf zo leuk vind.

Moet ik het haar nog even uit het hoofd praten? Of gewoon haar d'r gewilde gaatjes geven? 


Ik vind zelf 5 erg jong. Mijn kinderen moesten wachten tot ze 12 waren, maar er zijn zat mensen die het prima vinden om bij een baby gaatjes te laten prikken.

Ik vind het ook erg  jong. Ik heb als 6 jarige gaatjes gekregen en ik draag al sinds eind basisschool geen oorbellen meer en je ziet en voelt nog het gat. Spijt van. 

Dochter van 5 wilde ook. Filmpje laten zien van oorbellen schieten en het was meteen over 😅🙊. Ik zou ook bang zijn dat ze na 1 oor niet meer willen ...

Baby's met gaatjes vind ik geen gezicht, maar ieder zijn ding....
Denk er ook aan dat eenmaal gaatjes altijd oorbellen is. De gaatjes groeien zo dicht en dan is doordrukken niet zo prettig. En ondanks dat ze na spijt dichtgroeien blijf je het zien.

Ik wacht dus tot dochter ouder is en zelf een echt goede beslissing kan nemen. Het blijft piercen..

Er bestaan toch wel clipjes voor die kleintjes? Als je twijfelt of bang bent dat ze spijt krijgt zou ik het zeker niet doen. Misschien vindt ze een kettinkje ook leuk? 

Ik zou het niet doen om een hele andere reden: haar oren zijn nog heel klein. Vaak zie je bij kinderen die jong gaatjes hebben gekregen dat de oorbel op een niet zo'n mooie plek zit.  Wel toen ze klein waren, maar als ze gaan groeien klopt de verhouding niet meer tussen oor en plaats van het gaatje. Vaak te laag on plaats van midden op de oorlel.
Of het gaatje is schuin omlaag geprikt omdat het apparaat niet helemaal aan de achterkant past. Een kennis van me heeft dat, het achterkantje van haar oorbel komt onder haar oorlel uit.
Sorry, beetje warrig opgeschreven ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Bijtje82

Bijtje82

02-01-2022 om 23:26

Fenyw schreef op 02-01-2022 om 23:04:

Ik zou het niet doen om een hele andere reden: haar oren zijn nog heel klein. Vaak zie je bij kinderen die jong gaatjes hebben gekregen dat de oorbel op een niet zo'n mooie plek zit. Wel toen ze klein waren, maar als ze gaan groeien klopt de verhouding niet meer tussen oor en plaats van het gaatje. Vaak te laag on plaats van midden op de oorlel.
Of het gaatje is schuin omlaag geprikt omdat het apparaat niet helemaal aan de achterkant past. Een kennis van me heeft dat, het achterkantje van haar oorbel komt onder haar oorlel uit.
Sorry, beetje warrig opgeschreven ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Daar had ik dan nog niet eens aan gedacht. Goeie!

Ondanks dat ik vind dat een 5 jarige geen baby meer is zoals hierboven beschreven in een andere post. Wel vind ik haar inderdaad nog wat jong, dus vandaar de twijfel. 

Een ketting geven is geen optie. Die zou binnen een dag stuk of kwijt zijn. Of beide..

Mochten jullie andere cadeau tips hebben, dan houdt ik me ook aanbevolen. Ik wil graag iets duurzaams geven, niet iets waar ze na een week al op uitgekeken zijn. Liefst eigenlijk ook geen speelgoed. Mag zo'n 25-30 euro kosten. 

Mijn zus was drie toen ze gaatjes wilde. Mijn moeder zei 'oké dan gaan we naar de juwelier' en een uur later had ze oorbellen. Ik was geloof ik zes. Ik draag overigens al zeker 25 jaar geen oorbellen meer en mijn gaatjes zijn niet dichtgegroeid. Als ik zou willen kan ik er zo oorbellen insteken en ze zitten ook niet raar in mijn oor of zo. Ja, als je er op let zie je het, maar ik heb er werkelijk nog nooit van iemand een opmerking over gehad dus daar zou ik me niet druk over maken.
Toch vind ik achteraf dat wij wel erg jong waren, zeker mijn zus. Je hoeft niet aan elke gril of wens van je kinderen toe te geven. Bij baby's vind ik het ronduit zielig, die hebben helemaal geen keuze. 
Het doet overigens geen pijn, dat schieten. Maar ik vind wel dat een kind daar goed over na moet denken. De eerste paar weken moet je het ook heel goed verzorgen.
Als mijn kind het zou willen zou ik het denk ik vanaf een jaar of acht wel goedvinden.

Een mooi boek. Of een spel.

Bijtje82

Bijtje82

03-01-2022 om 00:02

Tijgeroog schreef op 02-01-2022 om 23:37:

Een mooi boek. Of een spel.

Ik zoek me suf naar een leuk spel.

Ze heeft met kerst memory gekregen en dat vind ze ook echt leuk en ik ook. Maar zoek een spel wat ze ook leuk blijft vinden als ze iets ouder is. En iets wat als ouders ook leuk is om mee te doen.

Boeken zijn ze ook gek op. Ik kan bijna m'n eigen kinderbieb beginnen 😜

Bijtje82

Bijtje82

03-01-2022 om 00:04

MamaE schreef op 02-01-2022 om 23:34:

Mijn zus was drie toen ze gaatjes wilde. Mijn moeder zei 'oké dan gaan we naar de juwelier' en een uur later had ze oorbellen. Ik was geloof ik zes. Ik draag overigens al zeker 25 jaar geen oorbellen meer en mijn gaatjes zijn niet dichtgegroeid. Als ik zou willen kan ik er zo oorbellen insteken en ze zitten ook niet raar in mijn oor of zo. Ja, als je er op let zie je het, maar ik heb er werkelijk nog nooit van iemand een opmerking over gehad dus daar zou ik me niet druk over maken.
Toch vind ik achteraf dat wij wel erg jong waren, zeker mijn zus. Je hoeft niet aan elke gril of wens van je kinderen toe te geven. Bij baby's vind ik het ronduit zielig, die hebben helemaal geen keuze.
Het doet overigens geen pijn, dat schieten. Maar ik vind wel dat een kind daar goed over na moet denken. De eerste paar weken moet je het ook heel goed verzorgen.
Als mijn kind het zou willen zou ik het denk ik vanaf een jaar of acht wel goedvinden.

Dat verzorgen idd.. Papa is daar niet zo van. Ben dus bang dat ze straks met ontstoken oren thuis komt een keer.

Ik wacht nog wel even met gaatjes. 

Bij mij in de familie is dat niet zo gek. Sterker nog, de meesten (ik ook) krijgen al oorbellen als ze nog een baby zijn. Hoe eerder, hoe beter want dan wordt de pijn al gauw vergeten.

Bovendien: wat is het ergste wat kan gebeuren? De gaatjes gaan dicht. Nouja, zo erg is dat toch niet? Ze heeft pijn, achja dat is van korte duur.

Veel zou bij mij afhangen hoe belangrijk ze het vindt.

Zeurt ze er echt al tijden om? Vraagt ze het al 2 jaar?
En is nu haar verjaardag als een soort "deadline" gesteld?

Dan zou ze ze van mij rustig krijgen.

Heeft ze het pas 1 of 2 keer gevraagd en is het eigenlijk niet echt belangrijk ... dan zou ik nog even wachten.

Vergeet haar ook niet van tevoren te vertellen dat het schieten of piercen echt wel pijn kan doen. En dat ze x aantal weken maar 1 stel oorbellen in kan doen, die ondingen een paar weken lang dagelijks verzorgd moeten worden, ... en het dus écht wel een paar weken tijd, verzorging en pijn vraagt.

(En dat als ze niet bij jou is papa hier mee aan moet helpen denken!)

Bijtje82

Bijtje82

03-01-2022 om 00:15

Marty1984 schreef op 03-01-2022 om 00:07:

Veel zou bij mij afhangen hoe belangrijk ze het vindt.

Zeurt ze er echt al tijden om? Vraagt ze het al 2 jaar?
En is nu haar verjaardag als een soort "deadline" gesteld?

Dan zou ze ze van mij rustig krijgen.

Heeft ze het pas 1 of 2 keer gevraagd en is het eigenlijk niet echt belangrijk ... dan zou ik nog even wachten.

Vergeet haar ook niet van tevoren te vertellen dat het schieten of piercen echt wel pijn kan doen. En dat ze x aantal weken maar 1 stel oorbellen in kan doen, die ondingen een paar weken lang dagelijks verzorgd moeten worden, ... en het dus écht wel een paar weken tijd, verzorging en pijn vraagt.

(En dat als ze niet bij jou is papa hier mee aan moet helpen denken!)

Heb al eens in het weekend naar de post gemoeten omdat meneer andere prioriteiten had dan wondverzorging.

Ze is heel wispelturig met wat ze wil. Veranderd om het uur van idee. Dus ik laat het voor wat het is en ga op zoek naar een ander cadeau. 

Bijtje82 schreef op 03-01-2022 om 00:02:

[..]

Ik zoek me suf naar een leuk spel.

Ze heeft met kerst memory gekregen en dat vind ze ook echt leuk en ik ook. Maar zoek een spel wat ze ook leuk blijft vinden als ze iets ouder is. En iets wat als ouders ook leuk is om mee te doen.

Boeken zijn ze ook gek op. Ik kan bijna m'n eigen kinderbieb beginnen 😜

Wij hebben Catan Junior. Snapt de 5 jarige heel goed. Op de BSO speel ik het ook regelmatig. De 8 jarigen vinden het ook nog leuk. En niet onbelangrijk: ik ook. 

Bijtje82 schreef op 03-01-2022 om 00:02:

[..]

Ik zoek me suf naar een leuk spel.

Ze heeft met kerst memory gekregen en dat vind ze ook echt leuk en ik ook. Maar zoek een spel wat ze ook leuk blijft vinden als ze iets ouder is. En iets wat als ouders ook leuk is om mee te doen.

Boeken zijn ze ook gek op. Ik kan bijna m'n eigen kinderbieb beginnen 😜

ben je al eens in een echte spellenwinkel geweest om iets te zoeken en hulp te vragen? Daar weten ze meestal wel wat je nodig hebt. 

En op de media en cultuurpijler is een bord-kaartspellentopic voor iedereen en alle leeftijden. Daar kun je ook altijd komen kijken en vragen. Er is genoeg leuks 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.