Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Bijtje82

Bijtje82

02-01-2022 om 22:42

Oorbellen dochter 5 jr


Onze dochter kreeg gaatjes nadat ze haar a diploma had gehaald. Ze wilde het al heel erg lang. Ze schrok heel erg na het eerste gaatje, maar die tweede was geen probleem. 
Dat ‘na je a diploma’ was voor ons vooral tijd kopen. Ik vond haar daarvoor nog te klein en wilde ook afwachten of ze het écht wel wilde. 

Als leerkracht heb ik wel eens een kleuter gehad die met één oorbel naar school kwam. Die wilde die tweede dus niet meer. Ze heeft een aantal jaar met één oorbel rond gelopen. 

Een fatsoenlijke juwelier doet het niet eens voor ze 8 zijn.

Mijn ex heeft het de kinderen eens cadeau gedaan toen ze 6&8 waren ongeveer. Jongste schrok zo van het schieten en de pijn, dat ze helemaal van slag was. Toen er op school een oorbel uitging mocht die dus ook niet meer in en ging de andere er ook gelijk uit. Duurde dus nog geen week.
Oudste vond het prachtig, oorbel viel ook uit, maar die heeft vader weer er in geprikt (auw) . Na vier weken vond vader dat ze wel kon geen wisselen met andere oorbellen. Gevolg was ontstoken oren en veel pijn. Ze was er helemaal klaar mee en heeft dus ook geen oorbellen meer.

De relatie met ex was al niet best, maar dit heeft er zeker geen goed aan gedaan. 
Dus: weet heel zeker dat het een wens van je kind die echt vanuit haar komt
En vraag toestemming aan je ex. 

Bijtje82

Bijtje82

03-01-2022 om 07:59

nlies schreef op 03-01-2022 om 01:32:

[..]

ben je al eens in een echte spellenwinkel geweest om iets te zoeken en hulp te vragen? Daar weten ze meestal wel wat je nodig hebt.

En op de media en cultuurpijler is een bord-kaartspellentopic voor iedereen en alle leeftijden. Daar kun je ook altijd komen kijken en vragen. Er is genoeg leuks

Wij hadden hier een redelijke spelletjes winkel, maar die was ineens weg. Maar zolang onze poppenkast regering alles dicht gooit, valt er ook weinig te winkelen 😜

Zal die pijler eens checken. Moeten echt korte snelle spelletjes zijn. Iets wat je tussendoor ook even makkelijk pakt. 

Wij kregen gaatjes na ons zwemdiploma in groep 3. Kan me echt niets herinneren van de pijn. Maar je moet het inderdaad wel goed verzorgen dus met een ex die dat niet doet, zou ik wachten tot kind oud genoeg is om dat zelf te doen. 
Spelletjes zijn altijd leuk om te geven. Als ze memory leuk vindt, sluit Jakkiebak kippenkak daar goed bij aan. Even goed googlen, want het is niet meer bij elke winkel verkrijgbaar.

Bijtje82 schreef op 03-01-2022 om 00:04:

[..]

Dat verzorgen idd.. Papa is daar niet zo van. Ben dus bang dat ze straks met ontstoken oren thuis komt een keer.

Ik wacht nog wel even met gaatjes.

Verzorging is wel echt belangrijk. Als papa dat niet wil doen, moet hij ook de verantwoordelijkheid nemen om dan nee te zeggen tegen oorbellen. Ik snap ook echt niet dat sommige ouders zo laks zijn met wondverzorging. 
Dan zou ik wachten tot je kind oud genoeg is om het zelf te verzorgen.

Mijn dochter was 7,5. Ze heeft er een half jaar lang regelmatig om gevraagd. Dus toen we zeker wisten dat ze het echt wou heeft ze het ook gekregen. Super trots was ze erop. Zelf ook al echt bezig met de verzorging: Mama, niet m'n oordruppels vergeten he. 
Uiteraard wou de jongste van 4 ze toen ook. Na 3x vragen was ze het alweer vergeten. Bij ons is dus de regel dat wij er van overtuigd moeten zijn dat ze het echt willen en het geen impulsieve wens is.

Ik zou de gaatjes sowieso niet laten schieten door een juwelier, maar laten steken door een professionele piercer. Minder pijnlijk en wondjes die over het algemeen sneller genezen. Krijg je ook goed advies over de wondverzorging ipv een flesje sterilon.

Een filmpje laten zien is een goed idee. Wil ze daarna alsnog...ik zou er geen probleem mee hebben. Zelf meerdere piercings gehad en weer weggehaald. Je ziet een klein deukje als je het weet, ik heb er geen last van. Er blijven geen gigantische littekens achter als ze ze ooit niet meer wil dragen.

Vaak schieten ze gaatjes aan beide kanten tegelijk bij kleine kinderen, vraag daar dus gerust naar. 

Edit: ah, lees nu dat je voor een ander cadeautje gaat 

TanteTheelepel schreef op 03-01-2022 om 00:05:

Bovendien: wat is het ergste wat kan gebeuren? De gaatjes gaan dicht. Nouja, zo erg is dat toch niet?

Ontsteking en keloidvorming. Is mij gebeurd. Nou ben ik een pechvogel qua huid/ontstekingen/littekenvorming, en ik kreeg vroeger ook geen beste instructie op dat gebied, maar alleen al om die reden zou ik nooit zo laconiek met gaatjes omgaan.

Afgezien daarvan vind ik het voor jonge kinderen geen leuk gezicht, maar dat is weer een ander verhaal.

ik was 3 maanden ofzo, ook een beetje overdreven. En ik draag al mijn hele leven oorbellen en wist niet beter dan dat álle meisjes oorbellen hadden. Pas in de brugklas zag ik voor het eerst een meisje zonder en ik zei heel verbaasd: heb jij geen gaatjes?!
Apart eigenlijk. Als ik zelf een dochter krijg zou ik het zeker niet doen als baby maar een jaar of 5 lijkt me wel oke.

Voor vijfjarigen zijn er al zoveel spelletjes die leuk zijn maar vaak niet meer als ze veel ouder zijn maar dat hoeft toch niet? Uno is nog leuk met volwassenen en je kunt steeds meer met het mes op tafel gaan spelen om het leuker te houden. 

Er zijn ontzettend veel oorbellen die je zonder gaatjes kunt dragen, Google maar eens, daar zou ik mee beginnen. Dan kan ze later altijd nog gaatjes nemen.

dan

dan

03-01-2022 om 13:21

Bijtje82 schreef op 03-01-2022 om 07:59:

[..]

Wij hadden hier een redelijke spelletjes winkel, maar die was ineens weg. Maar zolang onze poppenkast regering alles dicht gooit, valt er ook weinig te winkelen 😜

Zal die pijler eens checken. Moeten echt korte snelle spelletjes zijn. Iets wat je tussendoor ook even makkelijk pakt.

Misschien is je dochter hier nog wel te jong voor maar Pim Pam Pet is een spel dat je snel even tussendoor pakt, zelfs als volwassenen vinden we het nog leuk.

dan

dan

03-01-2022 om 13:23

of de junior versie hiervan, die is geschikt voor 3 tot 8 jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.