Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Bijtje82

Bijtje82

02-01-2022 om 22:42

Oorbellen dochter 5 jr


dan schreef op 03-01-2022 om 13:21:

[..]

Misschien is je dochter hier nog wel te jong voor maar Pim Pam Pet is een spel dat je snel even tussendoor pakt, zelfs als volwassenen vinden we het nog leuk.

Waarom nu weer zo'n ouderwets spel? Er zijn zo ontzettend veel nieuwe leuke, veel betere spellen.

Bijtje82

Bijtje82

03-01-2022 om 16:54

Suusje. schreef op 03-01-2022 om 16:46:

[..]

Waarom nu weer zo'n ouderwets spel? Er zijn zo ontzettend veel nieuwe leuke, veel betere spellen.

Pim. PAm pet is anders heel leuk hoor. 😜

Wij spelen ook nog met regelmaat rummicub en scrabble.

Daarbij is op deze leeftijd met woorden spelen helemaal geen slecht idee. 

Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar ik zou kijken of ze te paaien was voor zilveren ringetje. DIe  met een lieveheersbeestje vind ik echt heel schattig voor die leeftijd.  Is iets semi blijvends  en ze kan niet verliezen. Mijn dochter was er als vijfjarige heel content mee.

Mijn oma had een foto van haar zelf als kleuter met haar grootmoeder op de schoorsteenmantel staan. Beiden in klederdracht, overgroma  met kap en oorijzers, zij  bloothoofds maar met  oorbelletjes. En daar kon ze als tachtigjarige nog steeds op mopperen dat ze die moest, omdat je na al die tijd de littekens nog steeds zichtbaar waren.

Bijtje82

Bijtje82

03-01-2022 om 18:09

kenfan schreef op 03-01-2022 om 17:13:

Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar ik zou kijken of ze te paaien was voor zilveren ringetje. DIe met een lieveheersbeestje vind ik echt heel schattig voor die leeftijd. Is iets semi blijvends en ze kan niet verliezen. Mijn dochter was er als vijfjarige heel content mee.

Mijn oma had een foto van haar zelf als kleuter met haar grootmoeder op de schoorsteenmantel staan. Beiden in klederdracht, overgroma met kap en oorijzers, zij bloothoofds maar met oorbelletjes. En daar kon ze als tachtigjarige nog steeds op mopperen dat ze die moest, omdat je na al die tijd de littekens nog steeds zichtbaar waren.

Ze is nogal een friemel. Die zou ze aan en af doen en binnen een dag kwijt zijn.

Onze kinderen zijn absoluut niet zuinig op hun spullen. 

Bijtje82 schreef op 03-01-2022 om 18:09:

[..]

Ze is nogal een friemel. Die zou ze aan en af doen en binnen een dag kwijt zijn.

Onze kinderen zijn absoluut niet zuinig op hun spullen.

Aan oorbellen kun je ook friemelen en als je eruit haalt zijn ze ook zo kwijt. 

Als je kind niet zuinig is op spullen en veel friemelt of slordig is, zou ik los van alle andere argumenten eerst aan daar aan gaan werken.

Bijtje82

Bijtje82

03-01-2022 om 23:30

MamaE schreef op 03-01-2022 om 20:31:

[..]

Aan oorbellen kun je ook friemelen en als je eruit haalt zijn ze ook zo kwijt.

Als je kind niet zuinig is op spullen en veel friemelt of slordig is, zou ik los van alle andere argumenten eerst aan daar aan gaan werken.

Oh dat doe ik wel. Maar ze is nog jong he. Oorbellen zal ze niet zo snel uit doen, maar een ringetje wel.

Ze is gelukkig wel zuiniger dan haar broer. Dat is echt een boer. 

dan

dan

04-01-2022 om 11:41

Suusje. schreef op 03-01-2022 om 16:46:

[..]

Waarom nu weer zo'n ouderwets spel? Er zijn zo ontzettend veel nieuwe leuke, veel betere spellen.

Ze hóeft het toch niet aan te schaffen, het is maar een idee. Niet iedereen vindt de nieuwste spellen gelijk ook leuker. 

dan

dan

04-01-2022 om 11:42

Bijtje82 schreef op 03-01-2022 om 16:54:

[..]

Pim. PAm pet is anders heel leuk hoor. 😜

Wij spelen ook nog met regelmaat rummicub en scrabble.

Daarbij is op deze leeftijd met woorden spelen helemaal geen slecht idee.

Hier wordt regelmatig yathzee gespeeld, bestaat ook al jaren maar wij blijven het leuk vinden. 

Suusje. schreef op 03-01-2022 om 16:46:

[..]

Waarom nu weer zo'n ouderwets spel? Er zijn zo ontzettend veel nieuwe leuke, veel betere spellen.

Misschien is het handig als je dan een voorbeeld noemt. In plaats van deze spellen meteen van tafel te vegen. 
Hier speelden we op die leeftijd spellen als Ganzebord en Mens erger je niet, ook ouderwets dus. En dochter had een prachtig spel van Assepoester. Met zo'n glazen schoentje in het midden. Was echt een hit. Verder heb je tegenwoordig ook heel veel junior versies van spellen, Monopoly etc. Maar ik vind dat ze daar snel op uit zijn gekeken, voor je het week kunnen ze al met de volwassen versie meedoen. 

Tango schreef op 04-01-2022 om 12:33:

[..]

Misschien is het handig als je dan een voorbeeld noemt. In plaats van deze spellen meteen van tafel te vegen.
Hier speelden we op die leeftijd spellen als Ganzebord en Mens erger je niet, ook ouderwets dus. En dochter had een prachtig spel van Assepoester. Met zo'n glazen schoentje in het midden. Was echt een hit. Verder heb je tegenwoordig ook heel veel junior versies van spellen, Monopoly etc. Maar ik vind dat ze daar snel op uit zijn gekeken, voor je het week kunnen ze al met de volwassen versie meedoen.

Ik heb een voorbeeld genoemd. Overigens kun je pas goed speladviezen geven als iemand eerst zegt wat diegene leuke of juist geen leuke spellen vindt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.