Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Omgang vader van de kinderen


Nick90 schreef op 30-06-2024 om 18:42:

[..]

Maar hij zet toch ook geen stap opzij blijkbaar.

Heb jij zelf niet nog niet heel lang geleden iets vergelijkbaars meegemaakt? Ex boos omdat bij de  overdracht van jullie kind je een vriendin mee had ? en had je toen niet dezelfde mening als to😂

Anoniemvoornu schreef op 30-06-2024 om 18:48:

[..]

Heb jij zelf niet nog niet heel lang geleden iets vergelijkbaars meegemaakt? Ex boos omdat bij de overdracht van jullie kind je een vriendin mee had ? en had je toen niet dezelfde mening als to😂

Ja maar zij bleef in de auto zitten en ging niet mee naar binnen ofzo. 

Madamecannibale schreef op 30-06-2024 om 18:47:

Ik zou normaal gesproken ook zeggen doe een stap opzij. Maar ik lees nu dat het ook de musical van je eigen kinderen is. Daardoor vind ik de situatie wel anders. Ik zou in dit geval wel gaan. Op andere momenten waarbij het vooral om stiefdochter gaat zou ik mij op de achtergrond houden.

Waar lees je dat? Volgens mij gaan zijn kinderen ook kijken, dat is niet hetzelfde.

Ik zou inderdaad zelf niet gaan, zodat dit meisje toch haar beide ouders bij de musical kan hebben.


Nick90 schreef op 30-06-2024 om 18:42:

[..]

Maar hij zet toch ook geen stap opzij blijkbaar.

Zijn eigen kinderen gaan ook mee. De nieuwe vrouw van de vader van stief kinderen ook. Waarom moet to dan een stap opzij doen als meneer in kwestie wel zijn nieuwe vrouw (en dus stiefmoeder van de kinderen) mee neemt. Die vrouw stapt dan toch ook niet weg. To en die vrouw hebben dezelfde positie. En dus ook nog het feit dat to zijn eigen kinderen erbij zijn. Zie niet in waarom hij dan een stap opzij moet doen als die ander zo kinderachtig doet. 

Daglichtlamp schreef op 30-06-2024 om 19:07:

[..]

Waar lees je dat? Volgens mij gaan zijn kinderen ook kijken, dat is niet hetzelfde.

Ik zou inderdaad zelf niet gaan, zodat dit meisje toch haar beide ouders bij de musical kan hebben.


En de stiefmoeder ... 

Die zou dan ook niet moeten mogen komen als to niet mag komen. 

PinkFlower schreef op 30-06-2024 om 19:11:

[..]

Zijn eigen kinderen gaan ook mee. De nieuwe vrouw van de vader van stief kinderen ook. Waarom moet to dan een stap opzij doen als meneer in kwestie wel zijn nieuwe vrouw (en dus stiefmoeder van de kinderen) mee neemt. Die vrouw stapt dan toch ook niet weg. To en die vrouw hebben dezelfde positie. En dus ook nog het feit dat to zijn eigen kinderen erbij zijn. Zie niet in waarom hij dan een stap opzij moet doen als die ander zo kinderachtig doet.

Omdat de ex van pa er waarschijnlijk geen problemen mee heeft dat hij z'n vriendin meebrengt. Wat de kinderen van TO daar moeten is mij niet helemaal duidelijk, die hebben daar eigenlijk niks te zoeken. Die stap opzij zou hij moeten doen voor die stiefdochter, waarom zaken onnodig op spits drijven? 

Rainman schreef op 30-06-2024 om 17:53:

[..]

Probeer ook de situatie gewoon zo veel mogelijk te schetsen met feiten. Ik heb geen andere nodig om mijn gelijk te rechtvaardigen. Ik weet dat ik gelijk heb dat dit vreemd en gevaarlijk gedrag is voor kinderen. En het feit dat ik dit topic open erover te discussiëren zegt denk ik al genoeg dat ik verder denk in het welzijn van de kinderen. Het is alleen wel erg zuur als zelfs zijn vrouw en mijn eigen kinderen daar zitten en ik er niet ben.

Wat bedoel je met "gevaarlijk" gedrag voor kinderen? Is hun veiligheid in het geding?

Nick90 schreef op 30-06-2024 om 19:15:

[..]

Omdat de ex van pa er waarschijnlijk geen problemen mee heeft dat hij z'n vriendin meebrengt. Wat de kinderen van TO daar moeten is mij niet helemaal duidelijk, die hebben daar eigenlijk niks te zoeken.

Het is de musical van hun stiefzus. Hoezo niks te zoeken? Die willen dat ook zien. Lijkt me heel normaal. 

Dus omdat de vrouw van to geen kinderachtig kleuter is en zich volwassenen kan gedragen kan de nieuwe vrouw van haar ex wel mee. Maar omdat ex een dikke kleuter met stampvoeten is moet to maar in de auto blijven....iedereen kan toch begrijpen dat dit nergens op slaat? Zo beloon je dat gedram. De drammert gaat maar een stukje verder weg zitten. 

Gewoon sneu dat de kinderen nu de pineut zijn omdat hun vader een kleuter is. 

dan

dan

30-06-2024 om 19:23

Bij verjaardagen zou ik nog wegblijven maar bij de musical niet. Desnoods zou ik iets later binnenkomen en ergens anders gaan zitten.

onderaan de streep zou ik als stief/bonusouder blij zijn als kind over een jaar of 8 nog in mijn leven was en tegen me zei; ik weet dat het niet altijd makkelijk was en mijn vader een stijfkop kan zijn. Maar ik ben blij dat jij mijn leven makkelijker hebt gemaakt en niet nóg ingewikkelder. 

En ja, dat betekent soms pas op de plaats maken en je trots opzij zetten. Die man blijft áltijd haar vader. 

ik vraag me af wat kind hier nu van meekrijgt. Lijkt me een heel lastige situatie om als kind tussenin te zitten. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet weet dat dit gaande is. Ze zal toch wel met vragen komen als of vader of jij er niet bent. 
Kan moeder in gesprek met haar ex? 

En de vriendin van haar vader vindt dit ook normaal gedrag??
Een vriend als drammende kleuter die niet wil dat stiefpa mee komt
Heel onaantrekkelijk .

Rainman, kan je vriendin misschien een gesprek aangaan met de vrouw van haar ex? Uitleggen dat het toch wel heel bijzonder is dat zij wel overal "welkom" bij moet zijn maar jij niet. Misschien kan zij  iets betekenen hierin?

Joszy schreef op 30-06-2024 om 17:45:

[..]

Je probeert wel heel erg je gelijk te halen...

volgens mij is iedereen het er wel over eens dat het kinderachtig gedrag is van hem. Alleen roept iedereen je wel op om de verstandigste te zijn, niet om hem maar om de dochters van je vrouw...


Misschien is dat wel het probleem....

PinkFlower schreef op 30-06-2024 om 19:18:

[..]

Het is de musical van hun stiefzus. Hoezo niks te zoeken? Die willen dat ook zien. Lijkt me heel normaal.

Dus omdat de vrouw van to geen kinderachtig kleuter is en zich volwassenen kan gedragen kan de nieuwe vrouw van haar ex wel mee. Maar omdat ex een dikke kleuter met stampvoeten is moet to maar in de auto blijven....iedereen kan toch begrijpen dat dit nergens op slaat? Zo beloon je dat gedram. De drammert gaat maar een stukje verder weg zitten.

Gewoon sneu dat de kinderen nu de pineut zijn omdat hun vader een kleuter is.

Het is niet hun zus en wordt dat ook niet, heb meer het idee dat TO een beeld van one big happy family voor zich ziet maar dat gaat gewoon niet gebeuren, TO geeft nota bene aan dat hij zich niet laat wegjagen wat imo net zo drammerig is als het gedrag van pa, je moet in een samengesteld gezin wel gewoon je plaats weten vind ik. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.