Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Omgang vader van de kinderen


Rainman schreef op 30-06-2024 om 16:35:

[..]

Het is niet so dat ik me opdring he, dir meiden vragen zelf of ik kom kijken. Dat doe ik natuurlijk graag met alle liefde

Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat je al iets anders hebt en ze veel succes wensen en je verder gewoon op de achtergrond houden, je aanwezigheid is niet echt vereist, die van hun pa wel.

Rainman schreef op 30-06-2024 om 16:35:

[..]

Het is niet so dat ik me opdring he, dir meiden vragen zelf of ik kom kijken. Dat doe ik natuurlijk graag met alle liefde

Dan zeggen dat je niet meegaat omdat je het belangrijk vindt dat hun vader gaat.

Rainman schreef op 30-06-2024 om 16:34:

[..]

Ja ik denk dat je gelijk heb, maar ik ben bang dat ik zijn gedrag versterk omdat hij denkt succes te hebben met zijn manipulatie.

Ik begrijp je wel.

Vooral omdat hij ook zelf een samengesteld gezin heeft en dan wel normaal kan doen. 

Misschien heeft hij gewoon geen zin en gebruikt jouw aanwezigheid als excuus om niet te hoeven gaan. Zou een keertje niet meegaan en kijken of hij dan wel komt opdraven. 

Manipulatief vind ik hem in ieder geval wel. 

Vader gaat de strijd aan door niet samen met jou naar een musical te gaan. Jij wil je niet aan de kant laten zetten en gaar de strijd aan door wel te gaan.
Je wil hem niet laten "winnen" want dan wordt het misschien alleen maar erger.

Een strijd tussen volwassenen is voor een kind niet prettig, schadelijk zelfs. Echter voor een strijd zijn 2 mensen nodig en de invloed die jij hebt is je terugtrekken uit die strijd. Daar doe je je stiefdochter een plezier mee. 
Laat het contact / overdracht aan je vriendin over, zij is de moeder van de stiefkinderen.

Kinderen in de puberteit gaan vanzelf ontdekken dat hun vader raar doet en dan zie je wel weer wat er gebeurt.

Wat vindt de moeder van de stiefkinderen ik ben bijna wel geneigd om voor jou te zijn
Dan gaat vader maar niet 
Laat hij wat aan zijn boosheid doen . Kun je kinderen ook best uitleggen denk ik.

Rainman

Rainman

30-06-2024 om 17:10 Topicstarter

Roos55 schreef op 30-06-2024 om 17:06:

Wat vindt de moeder van de stiefkinderen ik ben bijna wel geneigd om voor jou te zijn
Dan gaat vader maar niet
Laat hij wat aan zijn boosheid doen . Kun je kinderen ook best uitleggen denk ik.

Ja de moeder, mijn vrouw dus vind het belachelijk. Zeker omdat haar dochter zelf aangeeft dat ze graag wilt dat iedereen er bij is

Hoe is het contact tussen moeder en vader? En hoe is het contact tussen de kinderen en hun vader?

Ben jij de reden van de scheiding tussen hen?

Heb je zelf een idee hoe het komt dat vader zo boos is op jou?

Wat betreft de vader vraag ik mij af of het haantjes gedrag kan zijn of territoriumdrift maar zou ook nog pijn kunnen zijn van de scheiding.

Dit zelfde geld voor jou, jij laat je als man ook gelden in deze situatie.

Bij jou reacties heb ik het gevoel dat jij en je vrouw teveel focussen op het woord "gezin". 

Jullie zijn een samengesteld gezin en dat brengt situaties met zich mee waar je niet om gevraagd hebt maar wel voorkomen. En daar heb je dan mee te dealen. 
Probeer de emotionele lading van jullie zienswijze van "gezin" af te halen. Dat maakt het voor jou makkelijker om een stapje terug te doen, want ben het eens met vorige schrijvers die daar al over schrijven.

Het maakt het voor vriend makkelijker om een stap terug te doen.
Maar haar vader die ook al weer samen woont en na 1 jaar nog zo boos en kinderachtig is zegt ook wel wat .
Dus vriends dochters gaan wel musical maar vriend niet omdat echte vader boos is .
Nou prima dat kun je ook aan dochter uitleggen 
Hoe is het contact met hun echte vader ?

Als stiefouder van kinderen zou ik geen extra stress creëren en de vader ruim baan geven. Zolang het om de kinderen gaat. Niet als het om andere verjaardagen gaat.

De mening van de kinderen en mijn persoonlijke band met ze speelt ook wel een rol maar ik ga er altijd van uit dat de biologische band het sterkste is en ik heb absoluut geen probleem ermee om een gezellig avondje in mijn eentje thuis voor de tv te gaan zitten.

Ik zou me overigens verguld voelen bij het idee dat de biologische vader kennelijk zo'n sterke rivaal in me ziet.

Dat het belang van de kinderen geen prioiriteit voor vader is, is al erg genoeg. Het is aan jou om de wijste te zijn en je terug te trekken.

Wel ontzettend jammer dat het zo moet gaan, ik snap jou best.

ik zou aan je vrouw vragen wat je moet doen. Het zijn haar kinderen. Zij voelt wat het beste is. 

Rainman schreef op 30-06-2024 om 16:33:

de beste man woont trouwens zelf ook samen met een andere vrouw als samengesteld gezin en viert daar wel gewoon de verjaardagen enz met de vader van zijn stiefkinderen. Dat vind ik al helemaal bizar aan het verhaal.

Oh dat is wel gek.  Zijn jullie toevallig bij elkaar gekomen toen zij nog bij elkaar waren? Dan snap ik wel dat hij niet zo blij is je te zien. Voor nu is het denk ik goed om een stap achteruit te doen maar dat zou ik niet voor altijd doen. Hij kan ook je gewoon negeren. In de zaal bij een musical zitten heelveel mensen. Ga een eind bij elkaar uit elkaar zitten. 

Maar soms zijn er dingen waar je elkaar lastiger kan negeren bijvoorbeeld bij een verjaardag. Dan zou ik dus niet komen als ik jou was. Vader gaat voor stiefvader. 

Rainman

Rainman

30-06-2024 om 17:42 Topicstarter

zijn nieuwe vrouw gaat overigens wel mee naar de musical he 

Rainman schreef op 30-06-2024 om 17:42:

zijn nieuwe vrouw gaat overigens wel mee naar de musical he

Je probeert wel heel erg je gelijk te halen... 

volgens mij is iedereen het er wel over eens dat het kinderachtig gedrag is van hem. Alleen roept iedereen je wel op om de verstandigste te zijn, niet om hem maar om de dochters van je vrouw... 


Moxxie schreef op 30-06-2024 om 17:33:

Dat het belang van de kinderen geen prioiriteit voor vader is, is al erg genoeg. Het is aan jou om de wijste te zijn en je terug te trekken.

Wel ontzettend jammer dat het zo moet gaan, ik snap jou best.

Ik ben het eigenlijk wel eens met deze reactie, hoe triest de situatie eigenlijk ook is. Jullie daten al vanaf 2019 en zijn officieel (incl samenwonen) nu 1 jaar een samengesteld gezin, begrijp ik dat zo goed? 

Zo ja, dan vind ik haar ex wel heel manipulatief bezig, zeker gezien hij exact hetzelfde leven leidt met zijn (nieuwe) partner incl. stiefkinderen. 

Toch zou ik dit gevecht nu nog niet voeren over de rug vd kinderen, niet op deze leeftijd, maar zou ik wél (wellicht via je vrouw) proberen te achterhalen waar zijn “pijn” precies zit? Gaat dit puur om jou als persoon (?), dan zal de situatie niet snel veranderen en kunnen jullie alsnog jullie grenzen stellen.

Wel heel verdrietig voor de kinderen dat hij zich zo ontzettend onvolwassen gedraagt…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.