Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Omgang vader van de kinderen


BritgetJones007 schreef op 04-07-2024 om 20:37:

[..]

Nee, misschien niet belangrijk voor hoe de stiefvader er op dit moment mee om moet gaan; vader de ruimte geven om bij de musical van zijn dochter te kunnen zijn en hoe jammer ook, zelf niet gaan. Of kijken of hij op een ander moment de musical kan zien.

Maar voor op de lange termijn lijkt mij dat wel handig, omdat je dan het probleem misschien kan aanpakken en bespreken op een gepast moment. Ik denk dat moeder hier in eerste instantie de aangewezen persoon voor is om dit met haar ex te bespreken. Anders blijft dit sudderen.

Het zou kunnen dat die bio vader dat gevoel heeft, of niet kan dealen met deze veranderende situatie, of dat er iets is voorgevallen....maar het lijkt mij wel belangrijk dit te bespreken, juist om deze situatie misschien te kunnen veranderen voor de toekomst.


Dit idd.

Nick90 schreef op 04-07-2024 om 20:13:

[..]

Ik heb dit bericht gerapporteerd, je laat jezelf behoorlijk kennen hier

Nou Nick, jij ook. 

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 20:28:

[..]

Of vader zet kind op eerste plaats in plaats van musical van kind te gebruiken om ex-vrouw te sarren en anders niet te gaan.

Vader is degene die zichzelf boven zijn kind plaatst.

Hij wil wel zijn nieuwe vlam meenemen dus dit is pure pesterij en manipulatie.


Er zijn vele redenen te bedenken;

- moeite met stiefvader op persoonlijk vlak?.

-er is iets voorgevallen tussen hun?

-moeite met de rol die de stiefvader heeft tav zijn kinderen en dat als bedreigend ervaren en ondermijnend in zijn rol als vader?

- moeite met veranderende situatie inclusief realiteitsbesef dat het kerngezin er niet meer is en zal zijn?

-besef dat hijzelf gezin heeft opgebroken door vreemdgaan en voor vriendin te kiezen, maar de consequentie daarvan nu moet aanzien en niet aankan?

-hij voelt zich door stiefvader gefrustreerd in de relatie tot zijn kinderen?

-bio vader is een *** die zit te treiteren?

Zoveel mogelijk, maar we weten het niet.

voor nu zou stiefvader een stap terug moeten doen en bio vader naar musical laten gaan. Ene wellicht op een ander moment naar de musical gaan.

voor de toekomst zou ik proberen erachter te komen waarom de biovader hem niet kan luchten of zien en ex gesprek aan laten gaan om hopelijk wat begrip te krijgen voor elkaar en deze aversie te kunnen veranderen.

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 20:28:

[..]

Of vader zet kind op eerste plaats in plaats van musical van kind te gebruiken om ex-vrouw te sarren en anders niet te gaan.

Vader is degene die zichzelf boven zijn kind plaatst.

Hij wil wel zijn nieuwe vlam meenemen dus dit is pure pesterij en manipulatie.


Dat kan zo zijn maar TO kan het gedrag van vader niet veranderen, alleen zijn eigen gedrag. Dat kan door toch dat stapje opzij te zetten voor stiefdochter. Niet voor vader maar voor stiefdochter. Dat vader daarvan profiteert is zo maar het gaat niet om hem maar om dat meisje. 

*overigens weet je niet waarom vader zo reageert en of het pure pesterij is. Maar dat is in andere posts ook al benoemd. 

duizel schreef op 05-07-2024 om 05:18:

[..]

Dat kan zo zijn maar TO kan het gedrag van vader niet veranderen, alleen zijn eigen gedrag. Dat kan door toch dat stapje opzij te zetten voor stiefdochter. Niet voor vader maar voor stiefdochter. Dat vader daarvan profiteert is zo maar het gaat niet om hem maar om dat meisje.

*overigens weet je niet waarom vader zo reageert en of het pure pesterij is. Maar dat is in andere posts ook al benoemd.

Klopt, maar als ze eenmaal de reden weten, dan kunnen ze dat hopelijk veranderen in de toekomst.

En mocht het pure pesterij zijn van ex en hij zelf ook geen consessies doet en zelf wel zijn nu vrouw meeneemt, maar zijn ex dat niet gunt, dan zou ik in de toekomst er natuurlijk ook minder rekening mee houden. Want kind geeft zelf aan beide ouderparen erbij te willen hebben.

En vergeet niet dat moeder kind al flink bedonderd is door haar man en achtergelaten is, gezin opgebroken door ex, dus ik kan mij wel voorstellen dat je de bio vader niet afvalt naar kind toe, maar wel haar eigen plan trekt en dus wel gewoon samen gaat en ex als hij niet wilt praten een vriendelijke toon brief of appje schrijft; waarin ze aangeeft wel aanwezig te zijn met partner en ze het ond erling volwassen neutraal en vriendelijk kunnen houden.

Maar goed, dat blijft gissen, dat weet TO ook beter dan ons natuurlijk.

Rainman schreef op 30-06-2024 om 20:48:

[..]

Nee dat lukt voor geen meter, hij blijft ver uit me buurt. Als ik een stap naar buiten zet rent ie ze auto in

Ik denk dat je vrouw in deze actiever moet worden. Ze laat het nu door jou opknappen, maar het zijn haar twee mannen waarmee ze te maken heeft en die ze betrokken heeft in het leven van de kinderen. Nu is er een (stevig) probleem, dus ik denk dat zij moet gaan nadenken wat zij wil, hoe zij het wil en hoe ze dat gaat organiseren.


Tsjor

Nick90 schreef op 04-07-2024 om 20:43:

[..]

Oh jij kent de vader en dit verhaal persoonlijk? Ook zijn kant of blaat je vooral nachts je hier leest? Niemand hier kent de andere kant van het verhaal en gaat vooral gretig in op het vaders bashen op enkelen na. Ook jij gaat direct over tot de vader bashen, het zou misschien helpen als vrouwen zich alleen maar laten bezwangeren door zeer gehoorzame exemplaren en de exemplaren met een eigen mening en wil maar gewoon links laten liggen of zich realiseren dat zij verrre van perfect zijn en hun partners dat ook niet zijn ipv hoog van de toren blazen hoe zij dat allemaal beter zouden aanpakken indien ze man en vader waren.

Wow vrouwen ook, deze reactie schreeuwt gewoon incel

Anoniemvoornu schreef op 09-07-2024 om 11:39:

[..]

Wow vrouwen ook, deze reactie schreeuwt gewoon incel

Joh, laat gaan, alsof deze schrijver nog zo serieus wordt genomen hier   

tsjor schreef op 05-07-2024 om 06:52:

[..]

Ik denk dat je vrouw in deze actiever moet worden. Ze laat het nu door jou opknappen, maar het zijn haar twee mannen waarmee ze te maken heeft en die ze betrokken heeft in het leven van de kinderen. Nu is er een (stevig) probleem, dus ik denk dat zij moet gaan nadenken wat zij wil, hoe zij het wil en hoe ze dat gaat organiseren.


Tsjor

Eens! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.