Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Omgang vader van de kinderen


Rainman

Rainman

30-06-2024 om 20:27 Topicstarter

Nick90 schreef op 30-06-2024 om 20:08:

[..]

Het is niet hun zus en wordt dat ook niet, heb meer het idee dat TO een beeld van one big happy family voor zich ziet maar dat gaat gewoon niet gebeuren, TO geeft nota bene aan dat hij zich niet laat wegjagen wat imo net zo drammerig is als het gedrag van pa, je moet in een samengesteld gezin wel gewoon je plaats weten vind ik.

Je doet net alsof het verplicht en opgedrongen word, het meisje vraagt zelf of we komen dat lijkt er heel erg leuk. 

Rainman

Rainman

30-06-2024 om 20:28 Topicstarter

Nick90 schreef op 30-06-2024 om 20:08:

[..]

Het is niet hun zus en wordt dat ook niet, heb meer het idee dat TO een beeld van one big happy family voor zich ziet maar dat gaat gewoon niet gebeuren, TO geeft nota bene aan dat hij zich niet laat wegjagen wat imo net zo drammerig is als het gedrag van pa, je moet in een samengesteld gezin wel gewoon je plaats weten vind ik.

Je komt erg verbitterd over en zoekt niet echt de positieve punten denk ik zo, ook samengestelde gezinnen kunnen prima het geluk vinden. Ook hier komen we wel uit, ik wou over de kwestie even mijn zegje doen maar jij probeert een beetje het topic eigen te maken met haatdragende gedachten. 

Rainman

Rainman

30-06-2024 om 20:30 Topicstarter

het onderwerp is al besproken met me stiefdochter en vrouw samen, met ze 3en hebben we het erover gehad en ik zei ik wil niet de reden zijn dat je vader niet komt. Ze zei zelf ja maar het is papa ze keuze als ie niet komt. Desalniettemin zei ik dat ik toch het haar gun dat haar vader er bij is.

Is het een optie om eens een op een met deze man te praten? 

Rainman

Rainman

30-06-2024 om 20:48 Topicstarter

Mischa83 schreef op 30-06-2024 om 20:36:

Is het een optie om eens een op een met deze man te praten?

Nee dat lukt voor geen meter, hij blijft ver uit me buurt. Als ik een stap naar buiten zet rent ie ze auto in

Rainman schreef op 30-06-2024 om 20:48:

[..]

Nee dat lukt voor geen meter, hij blijft ver uit me buurt. Als ik een stap naar buiten zet rent ie ze auto in

Weten jij en zijn ex ( jouw vrouw nu) de reden daarvan?

Het gedrag van hem komt ergens vandaan. Jouw vrouw kent hem langer. Is dit nog een dingetje uit hun huwelijk of juist bij hun scheiding of is er iets voorgevallen tussen jou en hem? Voelt hij zich "bedreigd" in zijn vaderrol door jouw?  

Je noemt het zelf gevaarlijk gedrag voor kinderen wat hij vertoont. 

Als je de reden weet kun je toch ook gerichter kijken welke oplossing daar bij zou kunnen passen.

Rainman schreef op 30-06-2024 om 20:28:

[..]

Je komt erg verbitterd over en zoekt niet echt de positieve punten denk ik zo, ook samengestelde gezinnen kunnen prima het geluk vinden. Ook hier komen we wel uit, ik wou over de kwestie even mijn zegje doen maar jij probeert een beetje het topic eigen te maken met haatdragende gedachten.

Tuurlijk man wat jij wil. 

Rainman schreef op 30-06-2024 om 20:48:

[..]

Nee dat lukt voor geen meter, hij blijft ver uit me buurt. Als ik een stap naar buiten zet rent ie ze auto in

Maar als je een keer een appje of een belletje doet om een afspraak te plannen? Dat gedoe op straat lijkt me al helemaal niet wenselijk. Maar een uitnodiging om eens een keer een koffie/biertje te drinken op neutraal terrein om te praten over hoe jullie hiermee om kunnen gaan? 

Nick90 schreef op 30-06-2024 om 20:08:

[..]

Het is niet hun zus en wordt dat ook niet, heb meer het idee dat TO een beeld van one big happy family voor zich ziet maar dat gaat gewoon niet gebeuren, TO geeft nota bene aan dat hij zich niet laat wegjagen wat imo net zo drammerig is als het gedrag van pa, je moet in een samengesteld gezin wel gewoon je plaats weten vind ik.

Het meisje heeft gevraagd of ze wilden komen. Dat mag ook gewoon hè. Dat stiefzussen/broers een goede band hebben en deze gebeurtenissen met elkaar willen delen. Ze wonen waarschijnlijk de helft van de tijd samen, fijn als dat zo goed gaat. 

(Zolang het geen verplichting is aan één van beide kanten)

Als vader alleen komt ( zonder zijn vriendin) zou ik je inderdaad aanraden om een stap terug te doen in het belang van je stiefkinderen.
Maar als vader daar zit met vriendin, maar jij niet mag komen vind ik dat toch wel een andere situatie. Ik denk dat ik dan toch gewoon mee zou gaan. Het is dan natuurlijk manipulatief gedrag van vader. Hij pakt de ruimte die jij hem geeft, weinig ruimte geven dus. Dan doet hij zichzelf tekort en is dat gedoe hopelijk snel voorbij.

Nick90 schreef op 30-06-2024 om 18:42:

[..]

Maar hij zet toch ook geen stap opzij blijkbaar.

Jij kent het verschil niet tussen ‘in plaats van’ of ‘beiden’?

Nick90 schreef op 30-06-2024 om 20:08:

[..]

Het is niet hun zus en wordt dat ook niet, heb meer het idee dat TO een beeld van one big happy family voor zich ziet maar dat gaat gewoon niet gebeuren, TO geeft nota bene aan dat hij zich niet laat wegjagen wat imo net zo drammerig is als het gedrag van pa, je moet in een samengesteld gezin wel gewoon je plaats weten vind ik.

Ach wat liefdevol ben je. Je klinkt heel verbitterd. Bij jouw het samenstellende gezin mislukt ofzo? 

Niet hun zus... Kan het goed dat het voor deze meiden, die samen in 1 huis wonen en samen al een paar jaar opgroeien, dat ze wel als elkaars zussen voelen. Ik werk op een bso en heb meerdere kinderen van samengestelde gezinnen in mijn groepen en zeker 90% noemt hun stiefzus of broer hun broer/zus en zo voelt het ook voor hen. 

Ik heb helemaal niet het gevoel dat to een beeld heeft van one big happy family, hij wil vooral doen wat goed is voor zijn stiefdochter. Die wil hem er graag bij hebben maar dat betekent dat haar kleuter vader niet komt. Ik zou me ook niet weg laten jagen want het meisje wil to er immers bij hebben. Ik snap to's dilemma wel. 

Rainman schreef op 30-06-2024 om 20:30:

het onderwerp is al besproken met me stiefdochter en vrouw samen, met ze 3en hebben we het erover gehad en ik zei ik wil niet de reden zijn dat je vader niet komt. Ze zei zelf ja maar het is papa ze keuze als ie niet komt. Desalniettemin zei ik dat ik toch het haar gun dat haar vader er bij is.

Mooi dat je dat zegt!

Bij mijn partner zei zijn dochter ik heb liever stiefvader en opa en oma erbij dan dat jij komt . (Maar wij zitten helaas in de situatie van (gedeeltelijke) ouderverstoting)

Rainman schreef op 30-06-2024 om 16:18:

om even te spreken over de aanstaande musical, mijn eigen dochters en iedereen gaat wel heen. Dan zou ik de enige zijn die niet heen gaat omdat een volwassen man daar niet mee om kan gaan.

Dus wegens de ex van jouw partner, mag jij niet bij het optreden van je eigen kinderen zijn. Hoe vinden die het als papa niet komt? Lijkt me een goede reden om wel te gaan, desnoods een paar rijen verwijderd van je partner

nlies schreef op 01-07-2024 om 00:11:

[..]

Dus wegens de ex van jouw partner, mag jij niet bij het optreden van je eigen kinderen zijn. Hoe vinden die het als papa niet komt? Lijkt me een goede reden om wel te gaan, desnoods een paar rijen verwijderd van je partner

Ik lees niet dat zijn dochters optreden hoor. Alleen dat ze komen kijken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.