Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Omgang vader van de kinderen


ik vind het wel opvallend dat de vraag of to de reden is dat zijn vrouw is gescheiden van haar ex, vakkundig wordt genegeerd?

Rainman

Rainman

30-06-2024 om 17:53 Topicstarter

Joszy schreef op 30-06-2024 om 17:45:

[..]

Je probeert wel heel erg je gelijk te halen...

volgens mij is iedereen het er wel over eens dat het kinderachtig gedrag is van hem. Alleen roept iedereen je wel op om de verstandigste te zijn, niet om hem maar om de dochters van je vrouw...


Probeer ook de situatie gewoon zo veel mogelijk te schetsen met feiten. Ik heb geen andere nodig om mijn gelijk te rechtvaardigen. Ik weet dat ik gelijk heb dat dit vreemd en gevaarlijk gedrag is voor kinderen. En het feit dat ik dit topic open erover te discussiëren zegt denk ik al genoeg dat ik verder denk in het welzijn van de kinderen. Het is alleen wel erg zuur als zelfs zijn vrouw en mijn eigen kinderen daar zitten en ik er niet ben. 

Ik lees dat iemand het al vroeg. 
Rainman

Rainman

30-06-2024 om 17:54 Topicstarter

Joszy schreef op 30-06-2024 om 17:51:

ik vind het wel opvallend dat de vraag of to de reden is dat zijn vrouw is gescheiden van haar ex, vakkundig wordt genegeerd?

Nee hij is weggegaan voor de vrouw die hij nu heeft. Ik kan niet overal tegelijk op reageren. Jeetje het valt me wel op dat heel veel mensen aanvallend zijn op een eerlijke en moeilijke situatie!

TDM

TDM

30-06-2024 om 18:03

Niemand is aanvallend maar mensen hebben nu eenmaal allemaal een andere mening.
Je hebt gelijk dat het raar en vreemd etc gedrag is.
Maar daar kun jij niets aan veranderen, je bent niks van hem en kunt hem ook niet veranderen dus.

Wel ben jij de stiefvader van de kinderen en je geeft aan dat je erg gek met ze bent.
Dan zet je je ego maar even aan de kant en kiest er juist dan voor  om niet te gaan.
Ookal zou de hele koninklijke familie gaan, dat staat er totaal los van, de ex van je vrouw heeft nu eenmaal geen behoefte aan jou aanwezigheid en hoe, wat en waarom doet er niet toe.
Je stiefdochter heeft daar ook niet voor gekozen, maar wordt nu dus de dupe van 1 of andere vage strijd, dat moet je niet willen, wees de verstandigste en blijf thuis.
Een strijd heeft 2 mensen nodig he.

Rainman schreef op 30-06-2024 om 17:54:

[..]

Nee hij is weggegaan voor de vrouw die hij nu heeft. Ik kan niet overal tegelijk op reageren. Jeetje het valt me wel op dat heel veel mensen aanvallend zijn op een eerlijke en moeilijke situatie!

Lezen wij hetzelfde topic??

Waarom heb je de handle Rainman gekozen?

ik denk dat jij en hij nogal op elkaar lijken. Jij zit ook nogal vast in je eigen gelijk en stelt je op als een bokkige puber met je “ik laat me niet wegjagen”. 

Ik hoop dat de ouders van die kinderen eens als volwassenen bij elkaar kunnen gaan zitten (jij niet en nieuwe partner vader ook niet) eventueel met een derde persoon erbij die wat neutraler is, om hier over te spreken en afspraken over te maken. Heel kinderachtig, maar desnoods jij aan de ene kant van de ruimte en hij aan de andere kant (mijn god, type ik dit nu echt?) 


Komt dit veel voor of gaat het vooral om de eindmusical?
Verjaardagen kun je “gewoon” twee keer vieren.

ik denk dat er best wat te onderhandelen valt als niet iedereen zich als een betonpaal op stelt of wil winnen. 

Joszy schreef op 30-06-2024 om 17:51:

ik vind het wel opvallend dat de vraag of to de reden is dat zijn vrouw is gescheiden van haar ex, vakkundig wordt genegeerd?

En ook al was hij de reden

Dan ben je kwaad op je vrouw

Lijkt mij hoor 

Tja. Mijn ex heeft zijn nieuwe vrouw meteen op mijn stoel gezet. Dus bij belangrijke zaken ben ik er als moeder niet bij en zij wel. Niet mijn keus, maar wel om de kinderen niet belasten. Ik vind het onbegrijpelijk dat de nieuwe vrouw van mijn ex ook direct de rol oppakt en zich niet ff achter de oren krabt dat het voor de moeder misschien wel erg pijnlijk is om zo opzij geschoven te worden. 

Je reageert alsof je het als een vernedering ziet maar je kan ook denken dat hij een beetje van Lotje getikt is dat hij zo'n fuzz over jou aan het maken is. Dat hij erg labiel is. Dat hij kennelijk erg over jou nadenkt. En dat jij veel stabieler bent als je zonder problemen besluit om de wijste te zijn in deze situatie. 

Je laat hem wel erg je stemming bepalen. Daarom ben je zo boos.

Rainman schreef op 30-06-2024 om 17:54:

[..]

Nee hij is weggegaan voor de vrouw die hij nu heeft. Ik kan niet overal tegelijk op reageren. Jeetje het valt me wel op dat heel veel mensen aanvallend zijn op een eerlijke en moeilijke situatie!

Dan is zijn gedrag wel heel raar. Twee mensen kunnen een grafhekel aan elkaar hebben maar voor de kinderen negeer je elkaar dan gewoon. Kinderachtig van hem. Kan je vrouw niet met hem in gesprek erover?

elledoris schreef op 30-06-2024 om 18:20:

Tja. Mijn ex heeft zijn nieuwe vrouw meteen op mijn stoel gezet. Dus bij belangrijke zaken ben ik er als moeder niet bij en zij wel. Niet mijn keus, maar wel om de kinderen niet belasten. Ik vind het onbegrijpelijk dat de nieuwe vrouw van mijn ex ook direct de rol oppakt en zich niet ff achter de oren krabt dat het voor de moeder misschien wel erg pijnlijk is om zo opzij geschoven te worden.

Heel naar maar niet vergelijkbaar. To neemt niet de rol van vader over. En daarbij is de nieuwe vrouw van de ex man van de vrouw van to (zo wat een zin) er ook bij. 

Rainman schreef op 30-06-2024 om 17:54:

[..]

Nee hij is weggegaan voor de vrouw die hij nu heeft. Ik kan niet overal tegelijk op reageren. Jeetje het valt me wel op dat heel veel mensen aanvallend zijn op een eerlijke en moeilijke situatie!

Zoiets kan voorkomen worden door een volledige openingspost. 

PinkFlower schreef op 30-06-2024 om 18:31:

[..]

Heel naar maar niet vergelijkbaar. To neemt niet de rol van vader over. En daarbij is de nieuwe vrouw van de ex man van de vrouw van to (zo wat een zin) er ook bij.

Maar hij zet toch ook  geen stap opzij blijkbaar. 

Ik zou normaal gesproken ook zeggen doe een stap opzij. Maar ik lees nu dat het ook de musical van je eigen kinderen is. Daardoor vind ik de situatie wel anders. Ik zou in dit geval wel gaan. Op andere momenten waarbij het vooral om stiefdochter gaat zou ik mij op de achtergrond houden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.