Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Omgang vader van de kinderen


RoodVruchtje schreef op 04-07-2024 om 13:46:

[..]

Tuurlijk zal dat in de loop der jaren langzaam zijn gegroeid en ja, ze zijn nu 1 jaar een officieel samengesteld gezin. Het is dus niet zo dat ze elkaar ‘pas’ 1 jaar in totaal kennen.

Niemand zei dat ze elkaar pas een jaar kennen. Het ging over het moment dat ze gingen samenwonen. Da's een nieuwe fase in een relatie, zéker als er kinderen bij zijn betrokken. 

Maar goed, ik vind dit verder een totaal irrelevante zijstraat. 

yette schreef op 04-07-2024 om 13:55:

[..]

Niemand zei dat ze elkaar pas een jaar kennen. Het ging over het moment dat ze gingen samenwonen. Da's een nieuwe fase in een relatie, zéker als er kinderen bij zijn betrokken.

Maar goed, ik vind dit verder een totaal irrelevante zijstraat.

Ik ook, maar blijkbaar vinden anderen dit wel relevant

RoodVruchtje schreef op 04-07-2024 om 14:04:

[..]

Ik ook, maar blijkbaar vinden anderen dit wel relevant

Je haalt dit zelf aan en nu is het niet relevant? Buiten dat is TO hier zelf niet echt duidelijk over en paste hij het meteen aan nadat anderen een jaar ook nogal kort vonden. 

Wat relevant is dat TO zijn plaats niet kent, hij gaat niet voor de vader van het kind, hij hoeft niet bij elk evenement van de kinderen van z'n vriendin te zijn en zeker niet na zo'n korte tijd, verder vind ik het totaal ongepast om dit met de dochter in kwestie te gaan bespreken en het op haar bordje te leggen. Ik lees ook niks over hoe die omgang tussen vader en dochter normaal verloopt, ik lees vooral iemand die gewoon z'n gelijk wil krijgen en denkt dat het om hem draait. 

Nick90 schreef op 04-07-2024 om 11:36:

[..]

Ik zou toch niet snel tegen mijn kind zeggen dat hij zich niet zo moet aanstellen en gewoon moet doen wat hij eigenlijk niet wil. In dit geval gaat bio vader gewoon voor op de stiefvader dus als betekent dat biovader niet komt als stiefvader komt is het aan de stiefvader om zich terug te trekken. Natuurlijk kun je daar moeilijk over doen maar aan het eind van de rit is het niet zijn kind.

Lezen. Ik zeg dat ook niet tegen het kind. Dat niet aanstellen is tegen de vader. 
De les die vader zijn kind leert is dat je soms je niet moet aanstellen en iets doet wat je niet leuk vind. Voor een ander. Omdat je nu eenmaal niet altijd kunt doen wat je leuk vindt. Jij haalt er serieus uit dat ik tegen een kind zeg dat ze zich niet aan moet stellen?? Knap. 

Nick90 schreef op 04-07-2024 om 15:07:

[..]

Je haalt dit zelf aan en nu is het niet relevant? Buiten dat is TO hier zelf niet echt duidelijk over en paste hij het meteen aan nadat anderen een jaar ook nogal kort vonden.

Wat relevant is dat TO zijn plaats niet kent, hij gaat niet voor de vader van het kind, hij hoeft niet bij elk evenement van de kinderen van z'n vriendin te zijn en zeker niet na zo'n korte tijd, verder vind ik het totaal ongepast om dit met de dochter in kwestie te gaan bespreken en het op haar bordje te leggen. Ik lees ook niks over hoe die omgang tussen vader en dochter normaal verloopt, ik lees vooral iemand die gewoon z'n gelijk wil krijgen en denkt dat het om hem draait.

Ik lees die persoon ook: jij. 

Nee hij gaat niet voor de vader van het kind, dat zegt niemand en to zelf ook niet. Wel gaat de behoefte van het kind voor de aanstellerij van de vader. En dit meisje wil graag dat iedereen inclusief to erbij is. Dus het is ook niet ongepast om dit te bespreken met haar. Daar heeft ze de leeftijd voor, musical dus zal eind basisschool zijn, en ze vraagt zelf of al die mensen er bij willen zijn. 

To reageert al even niet. Ben wel benieuwd wanneer de musical eigenlijk is en wat hij besluit/besloten heeft te doen. 

PinkFlower schreef op 04-07-2024 om 19:32:

[..]

Lezen. Ik zeg dat ook niet tegen het kind. Dat niet aanstellen is tegen de vader.
De les die vader zijn kind leert is dat je soms je niet moet aanstellen en iets doet wat je niet leuk vind. Voor een ander. Omdat je nu eenmaal niet altijd kunt doen wat je leuk vindt. Jij haalt er serieus uit dat ik tegen een kind zeg dat ze zich niet aan moet stellen?? Knap.

Of gewoon zelfstandig leren nadenken wat de impact van de lesjes die jij de vader van je denkt te leren is. Je kind leren dat niet altijd alles kan of gebeurt zoals zij wensen lijkt mij heel wat leerzamer dan proberen een andere volwassene jouw wil op proberen te leggen en intussen  z'n kind ook nog tegen hem op te stoken door de keuze zogenaamd bij het kind te leggen en kinds wil is natuurlijk wet, owee je gebeente als je daar toch anders over denkt. 66 % van de samengestelde gezinnen mislukt maar blijkbaar vind jij het recht van de stiefouder belangrijker dan het recht van de biologische ouder. Zou je dat ook nog vinden als jij de ex-partner was die niet zit te wachten op de nieuwe partner die na 1 jaar samen zijn al vind dat zij toch echt bij elk belangrijk moment hoort want zij is nu eenmaal de stiefouder van jouw kind, en jij legt je er maar gewoon bij neer dus?

Nick90 schreef op 04-07-2024 om 19:42:

[..]

Of gewoon zelfstandig leren nadenken wat de impact van de lesjes die jij de vader van je denkt te leren is. Je kind leren dat niet altijd alles kan of gebeurt zoals zij wensen lijkt mij heel wat leerzamer dan proberen een andere volwassene jouw wil op proberen te leggen en intussen z'n kind ook nog tegen hem op te stoken door de keuze zogenaamd bij het kind te leggen en kinds wil is natuurlijk wet, owee je gebeente als je daar toch anders over denkt. 66 % van de samengestelde gezinnen mislukt maar blijkbaar vind jij het recht van de stiefouder belangrijker dan het recht van de biologische ouder. Zou je dat ook nog vinden als jij de ex-partner was die niet zit te wachten op de nieuwe partner die na 1 jaar samen zijn al vind dat zij toch echt bij elk belangrijk moment hoort want zij is nu eenmaal de stiefouder van jouw kind, en jij legt je er maar gewoon bij neer dus?

Ik ben jou zat. Je leest niet wat ik schrijf en trekt conclusies die ik totaal niet zeg. Ik laat mij door jou geen dingen in de mond leggen die ik niet bedoel, niet schrijf en nooit gezegd heb. 

Knip, ongepast

PinkFlower schreef op 04-07-2024 om 19:59:

[..]

Ik ben jou zat. Je leest niet wat ik schrijf en trekt conclusies die ik totaal niet zeg. Ik laat mij door jou geen dingen in de mond leggen die ik niet bedoel, niet schrijf en nooit gezegd heb. [Quote aangepast]

Ik was jouw al een paar berichten geleden zat, niet in staat om te lezen en alleen maar te lezen wat je zelf wil, je hele bericht is een zwaktebod waarin je aangeeft dat je niet kunt winnen van rationeel nadenken waar je niet toe in staat bent blijkbaar en daarom dat verder maar negeert, zegt meer over jou dan over mij. Ik negeer jou verder ook, ik reageer niet op mensen die met elke wind meewaaien geacht hoe hun humeur is. Hopelijk heb je wel de vader van je kind ingelicht dat hij bij een scheiding toch echt t aan het kortste eind trekt als vader zijnde is hij verder toch niet van belang voor jouw kind, de enige die van belang is ben jij blijkbaar. 

PinkFlower schreef op 04-07-2024 om 19:59:

[..]

Ik ben jou zat. Je leest niet wat ik schrijf en trekt conclusies die ik totaal niet zeg. Ik laat mij door jou geen dingen in de mond leggen die ik niet bedoel, niet schrijf en nooit gezegd heb. [Quote aangepast]

Ik heb dit bericht gerapporteerd, je laat jezelf behoorlijk kennen hier

Nick90 schreef op 04-07-2024 om 19:42:

[..]

Of gewoon zelfstandig leren nadenken wat de impact van de lesjes die jij de vader van je denkt te leren is. Je kind leren dat niet altijd alles kan of gebeurt zoals zij wensen lijkt mij heel wat leerzamer dan proberen een andere volwassene jouw wil op proberen te leggen en intussen z'n kind ook nog tegen hem op te stoken door de keuze zogenaamd bij het kind te leggen en kinds wil is natuurlijk wet, owee je gebeente als je daar toch anders over denkt. 66 % van de samengestelde gezinnen mislukt maar blijkbaar vind jij het recht van de stiefouder belangrijker dan het recht van de biologische ouder. Zou je dat ook nog vinden als jij de ex-partner was die niet zit te wachten op de nieuwe partner die na 1 jaar samen zijn al vind dat zij toch echt bij elk belangrijk moment hoort want zij is nu eenmaal de stiefouder van jouw kind, en jij legt je er maar gewoon bij neer dus?

Of vader zet kind op eerste plaats in plaats van musical van kind te gebruiken om ex-vrouw te sarren en anders niet te gaan. 

Vader is degene die zichzelf boven zijn kind plaatst. 

Hij wil wel zijn nieuwe vlam meenemen dus dit is pure pesterij en manipulatie. 


yette schreef op 03-07-2024 om 13:26:

[..]

TO vraagt hoe hij ermee om moet gaan. Voor een antwoord is toch geen psychologische analyse van de vader nodig?

Ga gewoon uit van wat we weten:

Die vader kan TO niet luchten of zien. Maakt niet uit waarom. Maar hij vindt het zó vervelend om hem tegen te komen, dat hij dreigt om niet naar de musical van zijn dochter te gaan. Hij gaat niet met TO in gesprek, maar ontloopt hem.

TO doet hetzelfde. Ook hij gaat het gesprek niet aan en ook hij dreigt. Maar hij dreigt juist om wèl te komen. Terwijl hij weet dat de consequentie is dat de vader, die zo'n mijlpaal toch mee zou moeten maken, zich daar heel ongemakkelijk bij voelt.

Ondertussen bespreekt TO dit alles wèl met zijn stiefdochter. Hij vertelt haar dat hijzelf gewoon komt, maar dat haar eigen vader voorwaarden stelt. Dat haar vader moeilijk is ... ik vind het niet OK om zo met een kind over haar vader te praten.

En ondertussen wil die vader gewoon graag komen, hè? Het is een belangrijk moment voor een kind, daar wil je als ouder bij zijn. Maar TO heeft aangegeven dat hij sowieso gaat. Hij vindt zijn eigen aanwezigheid als stiefvader blijkbaar belangrijker dan dat die vader van zo'n moment met zijn dochter kan genieten.

Ik begin te denken dat deze vader misschien wel het gevoel heeft dat TO probeert de band met zijn dochter te frustreren.


Nee, misschien niet belangrijk voor hoe de stiefvader er op dit moment mee om moet gaan; vader de ruimte geven om bij de musical van zijn dochter te kunnen zijn en hoe jammer ook, zelf niet gaan. Of kijken of hij op een ander moment de musical kan zien.

Maar voor op de lange termijn lijkt mij dat wel handig, omdat je dan het probleem misschien kan aanpakken en bespreken op een gepast moment. Ik denk dat moeder hier in eerste instantie de aangewezen persoon voor is om dit met haar ex te bespreken. Anders blijft dit sudderen.

Het zou kunnen dat die bio vader dat gevoel heeft, of niet kan dealen met deze veranderende situatie, of dat er iets is voorgevallen....maar het lijkt mij wel belangrijk dit te bespreken, juist om deze situatie misschien te kunnen veranderen voor de toekomst.


ben ik de enige die bedacht heeft dat TO vlak vóór de musical begint naar binnen kan "sneaken" en tijdens de staande ovatie er vandoor kan gaan?  
Dan is hij aanwezig, stiefdochter en TO blij, maar niet zichtbaar dus vader ook "blij"...

VanLotje schreef op 04-07-2024 om 20:28:

[..]

Of vader zet kind op eerste plaats in plaats van musical van kind te gebruiken om ex-vrouw te sarren en anders niet te gaan.

Vader is degene die zichzelf boven zijn kind plaatst.

Hij wil wel zijn nieuwe vlam meenemen dus dit is pure pesterij en manipulatie.


Oh jij kent de vader en dit verhaal persoonlijk? Ook zijn kant of blaat je vooral nachts je hier leest? Niemand hier kent de andere kant van het verhaal en gaat vooral gretig in op het vaders bashen op enkelen na. Ook jij gaat direct over tot de vader bashen, het zou misschien helpen als vrouwen zich alleen maar laten bezwangeren door zeer gehoorzame exemplaren en de exemplaren met een eigen mening en wil maar gewoon links laten liggen of zich realiseren dat zij verrre van perfect zijn en hun partners dat ook niet zijn ipv hoog van de toren blazen hoe zij dat allemaal beter zouden aanpakken indien ze man en vader waren. 

Widajo schreef op 04-07-2024 om 20:40:

ben ik de enige die bedacht heeft dat TO vlak vóór de musical begint naar binnen kan "sneaken" en tijdens de staande ovatie er vandoor kan gaan?
Dan is hij aanwezig, stiefdochter en TO blij, maar niet zichtbaar dus vader ook "blij"...

Om meerdere reden een slecht plan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.