Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Omgang vader van de kinderen


Wat een nare situatie en wat oneerlijk voor jou. Jij mag niet komen, maar de nieuwe vrouw van de papa mag wel??!!!

Ik heb jaren lang gehad dat als mijn vader er was, mijn moeder niet kwam en andersom.

Ik kan er nog steeds heel kwaad om worden. Ben toen ik ouder was ook heel erg uitgevallen tegen beide en sindsdien zijn ze er wel altijd samen. Maarja jouw bonuskind is pas 12 zo lees ik. Zij heeft aangegeven dat ze jullie allemaal erbij wil hebben.
Wellicht kun je aangeven dat je niet komt (en dan toch er wel ineens bent, zodat de papa er ook is?) En dan wel echt 100 meter verop gaan zitten? 
Ik vind de situatie voor jou heel naar! Wat zegt je vrouw hierover?
Ik werk in het onderwijs en daar is het altijd heel simpel (of juist ook niet) maximaal 4 gasten per leerlingen mogen komen. Bestaat het gezin uit 6, jammer! Opa en oma?? Jammer die kunnen online meekijken. Gescheiden ouders en allebei nieuwe relaties met kinderen? Jammer! Er is plek voor 4. 

TO: zou je aan kunnen geven of er iets is voorgevallen tussen jullie, waardoor de bio vader jou uit de weg gaat?

Stap over je eigen schaduw heen en blijf thuis. 

Ik zou wel gaan , de vader heeft zich zelf er mee als hij niet gaat . Het is toch belachelijk dat zijn nieuwe vriendin wel gaat en to mag niet gaan. Lekker gaan en hopelijk krijgt vader besef met wat hij nu aan het doen is ongeloof kinderachtig is. To is niet de reden van de scheiding dus wordt volwassen en denk aan het kind. 

Estra schreef op 02-07-2024 om 15:10:

Ik zou wel gaan , de vader heeft zich zelf er mee als hij niet gaat . Het is toch belachelijk dat zijn nieuwe vriendin wel gaat en to mag niet gaan. Lekker gaan en hopelijk krijgt vader besef met wat hij nu aan het doen is ongeloof kinderachtig is. To is niet de reden van de scheiding dus wordt volwassen en denk aan het kind.

En dan is het aan to om ook aan kind te denken en thuis te blijven zodat haar vader kan gaan. 

Ja in de ideale wereld gaan ze beiden zonder problemen maar in de lijn tot de dochter gaan biologische ouders voor stiefouders. 

dan

dan

02-07-2024 om 22:09

Vrouw85 schreef op 02-07-2024 om 16:03:

[..]

En dan is het aan to om ook aan kind te denken en thuis te blijven zodat haar vader kan gaan.

Ja in de ideale wereld gaan ze beiden zonder problemen maar in de lijn tot de dochter gaan biologische ouders voor stiefouders.


TO zou ook iets later de zaal in kunnen gaan, net voor de musical begint en ergens achteraan zitten. Of zit vader steeds constant in het rond te kijken of hij TO ergens ziet? 

dan schreef op 02-07-2024 om 22:09:

[..]

TO zou ook iets later de zaal in kunnen gaan, net voor de musical begint en ergens achteraan zitten. Of zit vader steeds constant in het rond te kijken of hij TO ergens ziet?

Ik zou het risico niet willen lopen dat pa het ziet en een scene schopt. Maar hier wordt musical overdag voor school opgevoerd en mogen ook opa's en oma komen en in de avond voor de ouders. 

Is er zoiets to? Dan kun je het andere moment gaan. 

Vrouw85 schreef op 02-07-2024 om 22:32:

[..]

Ik zou het risico niet willen lopen dat pa het ziet en een scene schopt. Maar hier wordt musical overdag voor school opgevoerd en mogen ook opa's en oma komen en in de avond voor de ouders.

Is er zoiets to? Dan kun je het andere moment gaan.

Dit is misschien niet hoe je het voor ogen had, maar in praktische zin wel een goede oplossing

TO is je OP schrijf je dat je je niet laat wegjagen, later schrijf je dat je tegen dochter hebt gezegd dat je niet komt. Ben je er al uit? 

Even nog twee dingen. Hoe communiceer je met stiefdochter hierover? Ik zou proberen eerlijk te zijn maar zonder vader echt zwart te maken.

En weet je zeker dat je stiefdochter zoveel mensen uit mag nodigen? Vaak zit een erg maximum aan wat bezoekers betref. Ik weet natuurlijk niet of ze in een grotere zaal optreden

Vrouw85 schreef op 02-07-2024 om 16:03:

[..]

En dan is het aan to om ook aan kind te denken en thuis te blijven zodat haar vader kan gaan.

Ja in de ideale wereld gaan ze beiden zonder problemen maar in de lijn tot de dochter gaan biologische ouders voor stiefouders.

"Kan"

HIj kan al gaan.

Hij kiest er zelf voor om kinderachtig te doen en wil wel zijn eigen vriendin meenemen. 

Een kind van die leeftijd kan echt wel aangeven als ze het heel erg vindt als papa niet komt, maar dat doet ze niet. Er wordt van alles gespeculeerd over TO maar ik speculeer dan ook even dat meisje wel vaker kinderachtige dingen van pa heeft meegemaakt en zich er niet door laat manipuleren. 

Ik weet niet over welke leeftijd van het kind dit gaat. Basisschoolleeftijd zou ik idd de vader maar laten gaan. Maar je kan je wel afvragen tot welke leeftijd je kinderen moet blijven beschermen tegen het kinderachtige karakter van een ouder. Meneer is zelf vreemdgegaan, neemt wel de vriendin mee waardoor hij het huwelijk heeft opgebroken maar de nieuwe vriend van moeder mag niet komen van hem. Als het meisje voor de middelbare slaagt, moet er toch niet meer aan dit soort spatjes worden toegegeven lijkt me. Ik begrijp to wel dat hij denkt 'waar houdt dit op' maar voor nu is over de eigen schaduw springen misschien het fijnste voor het meisje

Hoewel ik ook kan meegaan in wat Lotje zegt: waarschijnlijk ziet kind al haarfijn hoe haar vader is. Blijft dat je niet bij wil dragen aan een loyaliteitsconflict met de biologische ouder dus daarom even opschuiven maar. Hoewel het van de gekke is natuurlijk. 

iedereen is het er wel over eens dat het bizar gedrag is van bio vader, maar....

Alleen heeft TO nog steeds geen antwoord gegeven of er ook een aanleiding/oorzaak/aanvaring/verleden is tussen bio vader en TO waardoor hij hem uit de weg gaat en hem niet kan luchten of zien?

En dat lijkt mij wel essentieel voor het 'totaal plaatje', om hier een mening over te hebben. Want waar kont dat gedrag vandaan bij bio vader?

BritgetJones007 schreef op 03-07-2024 om 09:49:

iedereen is het er wel over eens dat het bizar gedrag is van bio vader, maar....

Alleen heeft TO nog steeds geen antwoord gegeven of er ook een aanleiding/oorzaak/aanvaring/verleden is tussen bio vader en TO waardoor hij hem uit de weg gaat en hem niet kan luchten of zien?

En dat lijkt mij wel essentieel voor het 'totaal plaatje', om hier een mening over te hebben. Want waar kont dat gedrag vandaan bij bio vader?

TO vraagt hoe hij ermee om moet gaan. Voor een antwoord is toch geen psychologische analyse van de vader nodig? 

Ga gewoon uit van wat we weten: 

Die vader kan TO niet luchten of zien. Maakt niet uit waarom. Maar hij vindt het zó vervelend om hem tegen te komen, dat hij dreigt om niet naar de musical van zijn dochter te gaan. Hij gaat niet met TO in gesprek, maar ontloopt hem. 

TO doet hetzelfde. Ook hij gaat het gesprek niet aan en ook hij dreigt. Maar hij dreigt juist om wèl te komen. Terwijl hij weet dat de consequentie is dat de vader, die zo'n mijlpaal toch mee zou moeten maken, zich daar heel ongemakkelijk bij voelt. 

Ondertussen bespreekt TO dit alles wèl met zijn stiefdochter. Hij vertelt haar dat hijzelf gewoon komt, maar dat haar eigen vader voorwaarden stelt. Dat haar vader moeilijk is ... ik vind het niet OK om zo met een kind over haar vader te praten. 

En ondertussen wil die vader gewoon graag komen, hè? Het is een belangrijk moment voor een kind, daar wil je als ouder bij zijn. Maar TO heeft aangegeven dat hij sowieso gaat. Hij vindt zijn eigen aanwezigheid als stiefvader blijkbaar belangrijker dan dat die vader van zo'n moment met zijn dochter kan genieten.

Ik begin te denken dat deze vader misschien wel het gevoel heeft dat TO probeert de band met zijn dochter te frustreren. 


giphy.gif?cid=6c09b952glfk5zu2b60qnk64dxjmrndchgdslu700j15hks9&ep=v1_gifs_search&rid=giphy.gif&ct=g

Diepe buiging yette!

yette schreef op 03-07-2024 om 13:26:

[..]

TO vraagt hoe hij ermee om moet gaan. Voor een antwoord is toch geen psychologische analyse van de vader nodig?

Ga gewoon uit van wat we weten:

Die vader kan TO niet luchten of zien. Maakt niet uit waarom. Maar hij vindt het zó vervelend om hem tegen te komen, dat hij dreigt om niet naar de musical van zijn dochter te gaan. Hij gaat niet met TO in gesprek, maar ontloopt hem.

TO doet hetzelfde. Ook hij gaat het gesprek niet aan en ook hij dreigt. Maar hij dreigt juist om wèl te komen. Terwijl hij weet dat de consequentie is dat de vader, die zo'n mijlpaal toch mee zou moeten maken, zich daar heel ongemakkelijk bij voelt.

Ondertussen bespreekt TO dit alles wèl met zijn stiefdochter. Hij vertelt haar dat hijzelf gewoon komt, maar dat haar eigen vader voorwaarden stelt. Dat haar vader moeilijk is ... ik vind het niet OK om zo met een kind over haar vader te praten.

En ondertussen wil die vader gewoon graag komen, hè? Het is een belangrijk moment voor een kind, daar wil je als ouder bij zijn. Maar TO heeft aangegeven dat hij sowieso gaat. Hij vindt zijn eigen aanwezigheid als stiefvader blijkbaar belangrijker dan dat die vader van zo'n moment met zijn dochter kan genieten.

Ik begin te denken dat deze vader misschien wel het gevoel heeft dat TO probeert de band met zijn dochter te frustreren.


Tuurlijk gaat het er wel om wat de reden is waarom vader TO niet kan luchten of zien. Het is nu door velen gewoon speculeren en jij doet dat ook met je laatste alinea. Je vult ook wat in.

De reden achterhalen heeft niets te maken met een psychologische analyse van vader maar alles met een oplossing zoeken. De rol van moeder is bij de oplossing ook van cruciaal belang.

Speculeren helpt niemand verder.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.