Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Koken (van woede)

Peiling

Wie kookt?
79 stemmen
44%
46%
10%

Je man wil dus niet koken. Een paar aardappels schillen, wat groente in de pan flikkeren en vervolgens beiden een minuut of 10-15 koken en dan een (vega) burger erbij bakken en de kids en man hebben gewoon een maaltijd. Nee geen culinair hoogstandje maar wel voedzaam en zonder teveel rotzooi. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

07-11-2023 om 18:57


Daddy_gijs schreef op 07-11-2023 om 16:48:

Zoals diegene die de zak nasi-groenten door de macaroni deed, met een pot saus?
Het was eetbaar, daar niet van... maar echt smakelijk vond ik het niet...


Valeria schreef op 07-11-2023 om 18:19:

Nooit geprobeerd, maar ik zou het kunnen doen. Waarom smaakt dat niet dan? Groente is groente. De helft van zo'n zak is hetzelfde.

Ik ben misschien een zeikerd, maar de taugé (90% van een nasi-pakket) en de prei met de tomatensaus en macaroni vond ik niet een succes. Macaroni smaakt ook anders dan bami (of nasi) terwijl het beide pasta's zijn.

Yumi schreef op 07-11-2023 om 18:47:

[..]

Ze werken beide en hebben een goed inkomen, toen er kinderen kwamen is er niets verandert.

Altijd uit eten of bestellen is sws ongezonder.

Miepjecody schreef op 07-11-2023 om 18:53:

[..]

Je legt gebakken aardappels op een bakplaat, later stukje zalm erbij in de oven

Zakje sla of sperziebonen en klaar.

Dat kan echt iedereen

Gebakken aardappels leg ik niet op een bakplaat in de oven  

Wij zijn met pensioen en ik ben degene die heel ons leven samen (waarvan jarenlang met kinderen) heb gekookt. Ik heb het mezelf moeten leren want mijn moeder heeft dit nooit gedaan.
Ik ben  begonnen met uitsluitend diepvriesgroente (want daar stond op hoe het moest), aardappels koken (ging niet altijd goed) en een makkelijk stukje vlees als een tartaartje enzo.
In de loop der jaren ben ik steeds meer gaan proberen en kreeg er lol in. Ik kan nu best goed koken.
Mijn man zou na zijn pensionering ook eens tijd gaan steken in koken.....Dat heeft hij precies drie maanden volgehouden, elke maandag was zijn kookdag. Ik moet eerlijk zeggen dat makkelijke dingen best goed gingen. Ik moest wel heel de tijd vragen beantwoorden (hoeveel van dit of dat moet er in? Hoe lang moet zus en zo koken? enz.) Maar verder dan dat is het nooit gekomen. Hij wilde best maar het is echt zijn ding niet. Plannen met tijd lukt ook niet. Groente en aardappels tegelijk gaar was lastig, de oven werd veel te laat aangestoken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hij vond het echt helemaal niks en het leverde alleen maar stress op. Dus dat was einde oefening.

Yumi schreef op 07-11-2023 om 19:03:

[..]

Gebakken aardappels leg ik niet op een bakplaat in de oven

Ik wel. Maar voor iemand die zogenaamd niet kan koken heel simpel 

Miepjecody schreef op 07-11-2023 om 19:05:

[..]

Ik wel. Maar voor iemand die zogenaamd niet kan koken heel simpel

Ik denk dat ze bedoelt dat de aardappels nog niet gebakken zijn als je ze op de plaat legt

Herfstappeltaart schreef op 07-11-2023 om 19:06:

[..]

Ik denk dat ze bedoelt dat de aardappels nog niet gebakken zijn als je ze op de plaat legt

Nou ja zo'n zakje krieltjes dan

Miepjecody schreef op 07-11-2023 om 19:05:

[..]

Ik wel. Maar voor iemand die zogenaamd niet kan koken heel simpel

Als ze al gebakken zijn wat is dan het nut van ze nog in de oven doen?

Op zijn vrije dag kookt hij.
Op mijn vrije dag kook ik.
Op de bso dagen haal ik de kinderen en kookt hij.

Als hij kookt is het iets eenvoudiger. Avg, kliekjes of een eenvoudig pakket. Maar dat is ook prima. 

Miepjecody schreef op 07-11-2023 om 18:58:

[..]

Altijd uit eten of bestellen is sws ongezonder.

Als je al zo'n 30 jaar naar restaurants gaat en/of eten bestelt dan krijg je de mogelijkheid om wensen door te geven.

Daarnaast kan gezond eten ook in een restaurant, ligt er maar aan waar je heen gaat...en wat je neemt. 

Overigens bestel ik zelden, maar ken ook wel restaurants waar ik kan aangeven wat ik wel/niet in een gerecht wil. 

Maar we dwalen af, koken moet? Nee het mag en is een keuze 

Wij wisselen het af. Maar ik moet zeggen dat wij het wel luxe hebben met (groot)ouders waar we twee keer per week mee-eten, en één keer per week koken we voor twee dagen. Dan laten we ook nog wel eens iets thuisbezorgen of eten we iets uit de vriezer dus blijven er niet zoveel kooldampen over.

Madamecannibale schreef op 07-11-2023 om 19:14:

….dus blijven er niet zoveel kooldampen over.

Als dit autocorrect is voor kookdagen (ja, bij mij ook) is dat wel een heel poëtische! ❤️

Yumi schreef op 07-11-2023 om 19:13:

[..]

Als je al zo'n 30 jaar naar restaurants gaat en/of eten bestelt dan krijg je de mogelijkheid om wensen door te geven.

Daarnaast kan gezond eten ook in een restaurant, ligt er maar aan waar je heen gaat...en wat je neemt.

Overigens bestel ik zelden, maar ken ook wel restaurants waar ik kan aangeven wat ik wel/niet in een gerecht wil.

Maar we dwalen af, koken moet? Nee het mag en is een keuze

Tja, ik vind helemaal nooit koken best gek.

Mijn moeder heeft mij nooit leren koken, trouwens. Ik stond erbij en keek ernaar en dan praatten we over de dag. Dus toen ik op mezelf ging wonen, kookte ik vol goede moed aardappels en groente zoals ik dat had zien doen. Vervolgens belde ik mijn moeder 😅 (op de vaste telefoonlijn hè, zo lang geleden is dit) om te vragen hoe lang de aardappels moesten koken. En die zei dat het lag aan het ras en dat je er met een vork in moest prikken. En bij haar volgende bezoek bracht ze het Margriet kookboek mee 😁. Inmiddels is het andersom. Ik weet nog dat ik haar leerde pesto maken. “Noooooooit meer uit een potje!” en “dit is zo simpel!” riep ze uit. Hahaha ze vertelt me nog elke keer wanneer ze weer pasta pesto heeft gegeten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.