Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


oohhh niks gemist dus vandaag ... 
Wat een gezelligheid hier zeg. 

Julali

Julali

22-09-2021 om 18:21 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 22-09-2021 om 18:09:

Vriend en ik bieden elkaar wel eens spontaan aan om te helpen bij een familiekwestie van de ander. Gewoon omdat we vinden dat je dat doet in een liefdevolle relatie.

Maar dan bied je dus je hulp aan. Het is niet zo dat er wordt gedaan alsof het jouw primaire verantwoordelijkheid is om voor zijn ouders te zorgen en dat je vervolgens afhankelijkheid wordt verweten als je wil dat je man iets voor zijn eigen ouders doet 


Julali schreef op 22-09-2021 om 18:03:

[..]


Ik vind het alleen gek om op de zelfstandigheid van de vrouw te wijzen, terwijl het gaat om een verantwoordelijkheid die in de eerste plaats van de man is.

Alsof een vrouw naast de taak om voor haar eigen ouders te zorgen, ook nog de taak heeft haar man aan te sturen. Het is de taak van de man om zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen en als dat hem niet lukt, dan kan hij zelf iets regelen of om hulp vragen.

Begrijpend lezen is een vak. Ik zeg toch nergens in de post die je van mij quote dat ik man moet aansturen?

Hij moest (hoeft gelukkig steeds minder) wel met mij overleggen. Als hij vond dat hij zijn vader moest helpen met internetbankieren op een moment dat hij normaal de jongste van sport haalde en ik buitenshuis wil hobbyen kon dat niet zonder overleg. 

We zijn samen verantwoordelijk voor ons gezin en ook voor de te verlenen mantelzorg ongeacht wie de zorg daadwerkelijk uitvoert. 

Julali schreef op 22-09-2021 om 18:21:

[..]

Maar dan bied je dus je hulp aan. Het is niet zo dat er wordt gedaan alsof het jouw primaire verantwoordelijkheid is om voor zijn ouders te zorgen en dat je vervolgens afhankelijkheid wordt verweten als je wil dat je man iets voor zijn eigen ouders doet


Dat las ik er niet in. Maar dat gebeurt wel vaker dat jij wat anders leest dan ik. 

Julali

Julali

22-09-2021 om 18:25 Topicstarter

Bakblik schreef op 22-09-2021 om 18:21:

[..]

Begrijpend lezen is een vak. Ik zeg toch nergens in de post die je van mij quote dat ik man moet aansturen?

Hij moest (hoeft gelukkig steeds minder) wel met mij overleggen. Als hij vond dat hij zijn vader moest helpen met internetbankieren op een moment dat hij normaal de jongste van sport haalde en ik buitenshuis wil hobbyen kon dat niet zonder overleg.

We zijn samen verantwoordelijk voor ons gezin en ook voor de te verlenen mantelzorg ongeacht wie de zorg daadwerkelijk uitvoert.

We zijn het eens. Ik snap de discussie niet meer 

Julali schreef op 22-09-2021 om 18:25:

[..] Ik snap de discussie niet meer

Nee? Misschien omdat diverse mensen je hebben gewezen op je gebrek aan begrijpend lezen. Selectief reageren gaat je dan weer wel heel goed af. Op een gegeven moment valt een masker helaas af 

Julali

Julali

22-09-2021 om 18:32 Topicstarter

Desire schreef op 22-09-2021 om 18:30:

[..]

Nee? Misschien omdat diverse mensen je hebben gewezen op je gebrek aan begrijpend lezen. Selectief reageren gaat je dan weer wel heel goed af. Op een gegeven moment valt een masker helaas af

Geen masker hoor, ik vind het alleen raar dat er reacties komen op hoe ik de mantelzorg inricht, dat is helemaal aan mij en het netwerk van de zieke persoon. 

Nu weer terug ontopic. Het onderwerp dat voorbij kwam klonk wel interessant of je minder makkelijk bij je partner weggaat, vanwege de kinderen. 

Julali schreef op 22-09-2021 om 18:25:

[..]

We zijn het eens. Ik snap de discussie niet meer

Bijzonder. 

Julali schreef op 22-09-2021 om 18:32:

[..]

Geen masker hoor, ik vind het alleen raar dat er reacties komen op hoe ik de mantelzorg inricht, dat is helemaal aan mij en het netwerk van de zieke persoon.

Nu weer terug ontopic. Het onderwerp dat voorbij kwam klonk wel interessant of je minder makkelijk bij je partner weggaat, vanwege de kinderen.

Het antwoord daarop is heel simpel: ja

Julali schreef op 22-09-2021 om 18:32:

[..]


Nu weer terug ontopic. Het onderwerp dat voorbij kwam klonk wel interessant of je minder makkelijk bij je partner weggaat, vanwege de kinderen.

Ja, heel ontopic. 🙄

Julali schreef op 22-09-2021 om 18:32:

[..]

Geen masker hoor, ik vind het alleen raar dat er reacties komen op hoe ik de mantelzorg inricht, dat is helemaal aan mij en het netwerk van de zieke persoon.

Nu weer terug ontopic. Het onderwerp dat voorbij kwam klonk wel interessant of je minder makkelijk bij je partner weggaat, vanwege de kinderen.

😂😂 wordt het te heet onder je voeten? Wie zou er in dit topic het meest offtopic zijn gegaan denk je?

Julali schreef op 22-09-2021 om 18:08:

[..]

Wij hebben het dus wel zo verdeeld dat we in de eerste plaats zelf de zorg op ons nemen voor onze eigen familie. Natuurlijk kan de ander bijspringen mocht dat nodig zijn, maar dat regel je dan zelf.

Het lijkt mij dan weer niet fijn om alle zorg op me te moeten nemen alleen maar omdat ik toevallig de vrouw in de relatie ben. Gelukkig zijn mijn schoonouders modern en verwachten ze dat niet van mij.

Wat koud zeg. Ik doe graag iets voor mijn schoonouders, niet omdat ik vrouw ben, maar omdat het lieve mensen zijn die ook goed zijn voor ons. Mijn man doet omgekeerd ook weleens iets voor mijn ouders. Daar hoef ik niet om te vragen, dat gaat helemaal vanzelf. 

wat ik een beetje mis in dit topic is het woord wat in de titel staat: Kindblij.
Ik lees vooral allerlei verhalen over dingen die ouders doen, moeten en/of regelen rondom kinderen. Niet echt een reclame om iemand over de streep te trekken.

wat maakt je kindBLIJ? 

Julali het valt mij op dat je heel vaak in verwijdt naar een man/vrouw verhouding? Alsof je niks extra's voor je man of zijn familie wil doen wanneer hij dit ook niet doet? Een soort van patstelling in jullie relatie? Ik moet werken dus hij ook, ik moet voor de kinderen zorgen dus hij ook. Ik moet werken dus heb ook recht op een x aantal vrije avonden in de week? 

Iemand anders schreef het eerder ook al, alsof je ergens toch met bepaalde ideeën opgevoed bent en daar nu keihard tegenaan aan het schoppen bent? Het zou namelijk wel heel veel van je posts verklaren?

Littledragon schreef op 22-09-2021 om 18:39:

wat ik een beetje mis in dit topic is het woord wat in de titel staat: Kindblij.
Ik lees vooral allerlei verhalen over dingen die ouders doen, moeten en/of regelen rondom kinderen. Niet echt een reclame om iemand over de streep te trekken.

wat maakt je kindBLIJ?

Dat komt een beetje door mij, ben ik bang. Ik heb ooit beweerd dat als je kinderen hebt, je niet meer alles kunt doen wat je voorheen deed. En toen bleek dat je gewoon alles nog kunt doen. Zoals mantelzorgen, dus. 

Maarre ...over de streep trekken? Waarom zou je dat willen doen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.