Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali schreef op 22-09-2021 om 17:12:

[..]

En ik probeer jou nu al tig posts uit te leggen dat mantelzorg in verschillende vormen voorkomt. Niet iedereen doet het exact zoals jij het doet en dat hoeft ook niet.

Helemaal mee eens. Nog maar een keer mezelf herhalen:


Bakblik schreef op 22-09-2021 om 17:00:

[..]

 Niet alle mantelzorg is planbaar. Ook al is het netwerk nog zo goed, ineens zit er een gat in dat iemand dicht moet maken en dat zou jij kunnen zijn.

Jij moet dat gat van mij niet dichtmaken maar het zou kunnen voorkomen dat er echt niemand anders in het netwerk is die het zou kunnen doen en dan ben jij toch aan de beurt. 

Misschien lukt het je 1 keer om je te verschuilen achter je belangrijke werk waar je onmisbaar bent of je kleine kinderen die jouw zorg nodig hebben maar als je binnen die groep steeds laat weten dat jij het niet kunt doen want belangrijk werk/ kleine kinderen zullen ze je dat niet in dank afnemen. 

O nee, dat zal niet gebeuren want jij hebt bijna nooit te maken met noodgevallen. 

Misschien moeten we, ja ik ook, Julali vanaf nu gewoon in Lalaland laten.
Negeren dus.

Julali

Julali

22-09-2021 om 17:29 Topicstarter

Desire schreef op 22-09-2021 om 17:19:

Julali laat vooral heel erg doorschemeren dat ze erg afhankelijk is van haar partner, anders vraagt ze niet zo vaak waar de man in kwestie is?! Vwb de mantelzorg staat ze in de bellijst op nummer 10, want zo spoed is het allemaal niet, dus inderdaad heel makkelijk in te plannen tussen het werken, kinderen, sporten en wijntjes/spontaan eten met bubbelvriendjes doen En nu back to reality

Nee, ik vraag dat omdat die man zelf verantwoordelijk is voor zijn ouders. Je moet het nu niet omdraaien.

 Het is een beetje gek om te zeggen dat de vrouw leunt op haar man, terwijl het gaat om de verantwoordelijkheden van de man. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

22-09-2021 om 17:34

Julali schreef op 22-09-2021 om 17:29:

[..]

Nee, ik vraag dat omdat die man zelf verantwoordelijk is voor zijn ouders. Je moet het nu niet omdraaien.

Het is een beetje gek om te zeggen dat de vrouw leunt op haar man, terwijl het gaat om de verantwoordelijkheden van de man.

Hoop jij hier je droom man te vinden Julali? 

ik zit me al enkele tientallen pagina’s af te vragen of iemand nog plezier uit dit topic haalt. En zo ja, waarom. 
Beetje zoals in een slechte relatie, waarbij men elkaar blijft treiteren ipv scheiden, want dat is “zielig voor de kinderen” 

trouwens ook een interessante voor dit topic. Effect van kinderen op de relatie en blijven/gaan overwegingen. 

Julali schreef op 22-09-2021 om 17:29:

[..]

Nee, ik vraag dat omdat die man zelf verantwoordelijk is voor zijn ouders. Je moet het nu niet omdraaien.

Het is een beetje gek om te zeggen dat de vrouw leunt op haar man, terwijl het gaat om de verantwoordelijkheden van de man.

Is toch maar net wat zij onderling hebben afgesproken? Als man in geval van nood in het buitenland zit of ziek thuis zit met Corona, dan is het meer dan normaal dat zijn vrouw de taak overneemt al zijn het haar schoonouders. Of houdt jouw liefde (of verantwoordelijkheid) voor schoonouders opeens op als het een noodsituatie betreft? 

Je vraagt hier op het forum zo vaak waar de man in kwestie is, maar in de echte grote mensenwereld zijn er ook heel veel mannen/vrouwen die ook dingen alleen kunnen (of moeten) zonder steeds terug te hoeven vallen op hun partner. Echte onafhankelijkheid dus ipv schijnonafhankelijkheid.

Doemijdieglazenbol schreef op 22-09-2021 om 17:34:

ik zit me al enkele tientallen pagina’s af te vragen of iemand nog plezier uit dit topic haalt. En zo ja, waarom.
Beetje zoals in een slechte relatie, waarbij men elkaar blijft treiteren ipv scheiden, want dat is “zielig voor de kinderen”

trouwens ook een interessante voor dit topic. Effect van kinderen op de relatie en blijven/gaan overwegingen.

Nou inderdaad, wat een draak van een topic. 

Julali schreef op 22-09-2021 om 17:29:

[..]

Nee, ik vraag dat omdat die man zelf verantwoordelijk is voor zijn ouders. Je moet het nu niet omdraaien.

Het is een beetje gek om te zeggen dat de vrouw leunt op haar man, terwijl het gaat om de verantwoordelijkheden van de man.

Oh ja, hoe vaak is jou al niet gezegd dat begrijpend lezen een mooi gegeven is? 

Julali schreef op 22-09-2021 om 17:29:

[..]

Nee, ik vraag dat omdat die man zelf verantwoordelijk is voor zijn ouders. Je moet het nu niet omdraaien.

Het is een beetje gek om te zeggen dat de vrouw leunt op haar man, terwijl het gaat om de verantwoordelijkheden van de man.

O is dat zo? 

In mijn huwelijk heb ik ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat man zijn verantwoordelijkheden uit kan voeren zonder dat ons gezin daar teveel onder lijdt. 

8 jaar geleden moesten we jongste nog brengen en halen naar de trainingen en wedstrijden. Als man dan zijn verantwoordelijkheden ten aanzien van zijn ouders na wilde komen moest hij wel overleggen of ik bereid was de verantwoordelijkheden binnen het gezin op te vangen. 

Je kunt tegen een 8 jarige wel zeggen dat hij niet kan trainen, omdat papa naar opa moet die in het ziekenhuis ligt. Maar tegen diezelfde 8 jarige zeggen dat hij niet kan trainen omdat papa naar opa moet om te helpen met de financiële administratie en mama naar haar hobbybijeenkomst wil. Dat kan niet in mijn beleving.

Je bent er samen voor verantwoordelijk dat ieder de mantelzorg kan geven die nodig is.

Julali schreef op 22-09-2021 om 17:29:

[..]

Nee, ik vraag dat omdat die man zelf verantwoordelijk is voor zijn ouders. Je moet het nu niet omdraaien.

Het is een beetje gek om te zeggen dat de vrouw leunt op haar man, terwijl het gaat om de verantwoordelijkheden van de man.

Ja tenzij man dus niet kan. In een relatie doe je dingen samen en los je dingen samen op, er is geen hullie en zullie meer toch? Althans, dat lijkt mij niet fijn. Jij helpt je man uit de brand, de volgende keer helpt hij jou uit de brand.

Julali

Julali

22-09-2021 om 18:03 Topicstarter

Bakblik schreef op 22-09-2021 om 17:47:

[..]

O is dat zo?

In mijn huwelijk heb ik ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat man zijn verantwoordelijkheden uit kan voeren zonder dat ons gezin daar teveel onder lijdt.

8 jaar geleden moesten we jongste nog brengen en halen naar de trainingen en wedstrijden. Als man dan zijn verantwoordelijkheden ten aanzien van zijn ouders na wilde komen moest hij wel overleggen of ik bereid was de verantwoordelijkheden binnen het gezin op te vangen.

Je kunt tegen een 8 jarige wel zeggen dat hij niet kan trainen, omdat papa naar opa moet die in het ziekenhuis ligt. Maar tegen diezelfde 8 jarige zeggen dat hij niet kan trainen omdat papa naar opa moet om te helpen met de financiële administratie en mama naar haar hobbybijeenkomst wil dat kan niet in mijn beleving.

Je bent er samen voor verantwoordelijk dat ieder de mantelzorg kan geven die nodig is.


Ik vind het alleen gek om op de zelfstandigheid van de vrouw te wijzen, terwijl het gaat om een verantwoordelijkheid die in de eerste plaats van de man is.

 Alsof een vrouw naast de taak om voor haar eigen ouders te zorgen, ook nog de taak heeft haar man aan te sturen. Het is de taak van de man om zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen en als dat hem niet lukt, dan kan hij zelf iets regelen of om hulp vragen.

Julali

Julali

22-09-2021 om 18:08 Topicstarter

Rockstar schreef op 22-09-2021 om 18:00:

[..]

Ja tenzij man dus niet kan. In een relatie doe je dingen samen en los je dingen samen op, er is geen hullie en zullie meer toch? Althans, dat lijkt mij niet fijn. Jij helpt je man uit de brand, de volgende keer helpt hij jou uit de brand.

Wij hebben het dus wel zo verdeeld dat we in de eerste plaats zelf de zorg op ons nemen voor onze eigen familie. Natuurlijk kan de ander bijspringen mocht dat nodig zijn, maar dat regel je dan zelf. 

Het lijkt mij dan weer niet fijn om alle zorg op me te moeten nemen alleen maar omdat ik toevallig de vrouw in de relatie ben. Gelukkig zijn mijn schoonouders modern en verwachten ze dat niet van mij. 

Vriend en ik bieden elkaar wel eens spontaan aan om te helpen bij een familiekwestie van de ander. Gewoon omdat we vinden dat je dat doet in een liefdevolle relatie. 

Julali schreef op 22-09-2021 om 18:03:

[..]


Ik vind het alleen gek om op de zelfstandigheid van de vrouw te wijzen, terwijl het gaat om een verantwoordelijkheid die in de eerste plaats van de man is.

Alsof een vrouw naast de taak om voor haar eigen ouders te zorgen, ook nog de taak heeft haar man aan te sturen. Het is de taak van de man om zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen en als dat hem niet lukt, dan kan hij zelf iets regelen of om hulp vragen.

ik herhaal mezelf even, want complimenten kun je natuurlijk nooit genoeg geven:

Ik wil je wel een compliment geven voor je multitasktalenten: je hebt de gave om enorm slecht lezen te combineren met antwoorden op vragen die niet gesteld zijn, ontwijken van vragen die wel gesteld en en daarnaast nog even iedereen een veeg uit de pan geven. Dat doen niet veel mensen je na.


en nu ben ik wel klaar met deze forummer op dit topic.

on topic:  morgen ben ik blij kindvrij en ga ik buurkind uit school halen en samen ‘borrelen’. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

22-09-2021 om 18:11

Julali schreef op 22-09-2021 om 18:08:

[..]

Wij hebben het dus wel zo verdeeld dat we in de eerste plaats zelf de zorg op ons nemen voor onze eigen familie. Natuurlijk kan de ander bijspringen mocht dat nodig zijn, maar dat regel je dan zelf.

Het lijkt mij dan weer niet fijn om alle zorg op me te moeten nemen alleen maar omdat ik toevallig de vrouw in de relatie ben. Gelukkig zijn mijn schoonouders modern en verwachten ze dat niet van mij.

Niemand hier zegt dat de vrouw als eerste komt. Dat maak jij er van. Dat bedoelde ik dus gisteren met dat gedwongen keurslijf. Lijkt me zo vermoeiend te leven zoals jij dat doet. Altijd weer de man vrouw verhouding erbij halen. Misschien dat je in je jeugd een strenge vader hebt gehad maar in mijn omgeving merk ik niks van jouw feiten hoor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.