Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali schreef op 22-09-2021 om 16:45:

[..]

Zij is degene die mij aanvalt, dat ik niet degene ben die alles stante pede uit haar handen laat flikkeren.

Ik heb je niet aangevallen, heb alleen gezegd dat dingen niet altijd lopen zoals je zou willen. Dat het dus voor zou kunnen komen dat het wel nodig is dat je alles uit je handen laat flikkeren om acuut te gaan zorgen. Niet alle mantelzorg is planbaar.  Ook al is het netwerk nog zo goed,  ineens zit er een gat in dat iemand dicht moet maken en dat zou jij kunnen zijn. 

Julali schreef op 22-09-2021 om 16:45:

[..]

Zij is degene die mij aanvalt, dat ik niet degene ben die alles stante pede uit haar handen laat flikkeren.

Ach gut. 

Doornroosje75 schreef op 22-09-2021 om 16:58:

En ik vergis me misschien hoor... maar dit topic ging toch over het wel of niet hebben van kinderen en effect daarvan op je leven?

Ik ben na het lezen van de posts van Julali nog even extra blij kindvrij. Het lijkt me best stressvol om continu te moeten schrijven dat je álles beter dan een ander doet.

Is vast wel een mooi leven, als nooit eens ergens moeite mee hebt, over twijfelt of spijt van hebt. 

Julali

Julali

22-09-2021 om 17:11 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 22-09-2021 om 16:56:

[..]

Als reactie hierop, toch?

"En dit is wel een heel belangrijk detail in jouw verhaal, want als je kleine kinderen hebt gaat dit natuurlijk niet op. Bij ons zal er toch echt iemand voor de kinderen moeten zorgen.

Dan kun je afgeven op mij dat ik niet direct alles uit mijn handen laat vallen, maar naar het ziekenhuis racen en twee kinderen van onder de 8 alleen laten is toch echt geen optie."

En meenemen is dus ook geen optie. 

Julali

Julali

22-09-2021 om 17:12 Topicstarter

Bakblik schreef op 22-09-2021 om 17:00:

[..]

Ik heb je niet aangevallen, heb alleen gezegd dat dingen niet altijd lopen zoals je zou willen. Dat het dus voor zou kunnen komen dat het wel nodig is dat je alles uit je handen laat flikkeren om acuut te gaan zorgen. Niet alle mantelzorg is planbaar. Ook al is het netwerk nog zo goed, ineens zit er een gat in dat iemand dicht moet maken en dat zou jij kunnen zijn.

En ik probeer jou nu al tig posts uit te leggen dat mantelzorg in verschillende vormen voorkomt. Niet iedereen doet het exact zoals jij het doet en dat hoeft ook niet.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

22-09-2021 om 17:12

Julali schreef op 22-09-2021 om 17:11:

[..]

En meenemen is dus ook geen optie.

Als het niet anders kan kunnen ze gewoon mee lijkt mij. 

BlueHeart schreef op 22-09-2021 om 17:12:

[..]

Als het niet anders kan kunnen ze gewoon mee lijkt mij.

Natuurlijk. Nood breekt wet.

En toen mijn oma op sterven lag werd er helemaal niet moeilijk gedaan over het feit dat we met meer dan 1 bezoeker tegelijk waren. Soms zelfs wel met 6.

Julali

Julali

22-09-2021 om 17:15 Topicstarter

BlueHeart schreef op 22-09-2021 om 17:12:

[..]

Als het niet anders kan kunnen ze gewoon mee lijkt mij.

Nee, niet tijdens een pandemie. Er mag zelfs maar 1 vast contact bij in het ziekenhuis. Dus zelfs al gaat je hele netwerk voor je rennen, alsnog kan er maar 1 naaste bij je bed staan. 

Het heeft dus niet veel nut voor mij om halsoverkop een uur in de auto te gaan zitten met mijn kinderen. Tegen de tijd dat ik daar aan kom is er allang iemand anders in het ziekenhuis die de enige contactpersoon is geworden. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

22-09-2021 om 17:15

Huh?? Nood neem je je kinderen mee hoor Julali. 

Laat je de badkamer en toilet ook vies als je hhhulp ziek is? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

22-09-2021 om 17:19

Julali schreef op 22-09-2021 om 17:15:

[..]

Nee, niet tijdens een pandemie. Er mag zelfs maar 1 vast contact bij in het ziekenhuis. Dus zelfs al gaat je hele netwerk voor je rennen, alsnog kan er maar 1 naaste bij je bed staan.

Het heeft dus niet veel nut voor mij om halsoverkop een uur in de auto te gaan zitten met mijn kinderen. Tegen de tijd dat ik daar aan kom is er allang iemand anders in het ziekenhuis die de enige contactpersoon is geworden.

Tijdens het bezoekuur oke, maar tijdens noodgevallen kunnen ze gewoon mee, maar als je op een uur rijden woont zou ik mezelf sowieso niet als eerste contactpersoon laten opschrijven.

Julali laat vooral heel erg doorschemeren dat ze erg afhankelijk is van haar partner, anders vraagt ze niet zo vaak waar de man in kwestie is?! Vwb de mantelzorg staat ze in de bellijst op nummer 10, want zo spoed is het allemaal niet, dus inderdaad heel makkelijk in te plannen tussen het werken, kinderen, sporten en wijntjes/spontaan eten met bubbelvriendjes  doen  En nu back to reality

Julali schreef op 22-09-2021 om 17:15:

[..]

Nee, niet tijdens een pandemie. Er mag zelfs maar 1 vast contact bij in het ziekenhuis. Dus zelfs al gaat je hele netwerk voor je rennen, alsnog kan er maar 1 naaste bij je bed staan.

Het heeft dus niet veel nut voor mij om halsoverkop een uur in de auto te gaan zitten met mijn kinderen. Tegen de tijd dat ik daar aan kom is er allang iemand anders in het ziekenhuis die de enige contactpersoon is geworden.

En soms zijn er meerdere mensen nodig in een acute situatie zoals in het verhaal van B. Dat gaat de een in zijn/haar eentje naar het ziekenhuis en de ander al dan niet met kids naar de andere hulpbehoevende ouder om te ondersteunen. 

En in noodgevallen mag een kind mee hoor. In veel ziekenhuizen zijn de regels niet meer altijd zo dat alleen dat ene contactpersoon welkom is. 

Als er verder niemand is om het slachtoffer op te vangen (iedereen in het netwerk onbereikbaar zoals Bakblik) laat jij dus het slachtoffer stikken omdat je je persé aan de ziekenhuis regeltjes wil houden en dus je kinderen niet mee wil nemen?

Rockstar schreef op 22-09-2021 om 17:20:

Als er verder niemand is om het slachtoffer op te vangen (iedereen in het netwerk onbereikbaar zoals Bakblik) laat jij dus het slachtoffer stikken omdat je je persé aan de ziekenhuis regeltjes wil houden en dus je kinderen niet mee wil nemen?

Nee hoor, in geval van nood sturen ze je echt niet weg op de SEH met kinderen en ja, dat weet ik uit ervaring.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.