Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

18-09-2021 om 17:15 Topicstarter

Poni schreef op 18-09-2021 om 16:54:

[..]

Die deals bestaan vooral uit speelgoed die mijn nichtjes uittesten.

Met blogs en vlogs schrijven over speelgoed kun je zeer veel geld verdienen als je het een beetje handig aanpakt. Ik heb ook zo'n vriendin waarvan iedereen altijd aanneemt dat het een leuke hobby is. Ondertussen loopt ze dik binnen en verdient inmiddels meer geld dan haar man met zijn serieuze Baan 

Ze loopt er alleen niet mee te koop. En jouw schoonzus doet dat zeer waarschijnlijk ook niet, omdat dat in een traditioneel gezin het ego van de man schaadt. Het is immers zijn taak om zijn gezin financieel te onderhouden, dus wanneef een vrouw zelf geld verdient dan ondermijnt ze daarmee zijn taak. Daardoor wordt dat denigrerend weggezet als 'hobby', het vrouwtje mag immers alleen werken voor de lol. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

18-09-2021 om 17:17

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 17:04:

[..]

Als je even terugleest had je gezien dat ik over het financiële niet moeilijk zou doen, maar over zorgen wel. Ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid dus.

Wat veilig thuis ermee te maken heeft begrijp ik eerlijk gezegd niet zo.

Kan me voorstellen dat dat pijnlijk is de opmerking naar jou toe over VT. 

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 17:13:

[..]

Dat zei ik toch, als dat nu gebeurt is het anders want nu is hij er al en ken ik hem en houd ik van hem, dat is anders. Maar als ie zo geboren zou worden is het een heel ander verhaal.

Nogmaals ik waardeer je eerlijkheid hierin. Maar toch even benieuwd, stel dat hij zo geboren zou zijn, en je relatie met de moeder is gewoon goed, kind is gewenst en blablabla... zou je dan weggaan omdat het kind gehandicapt is? Een oprechte vraag hoor... want het lijkt mij ook echt vreselijk moeilijk. Maar als moeder zijnde heb je daarin nog minder keuze dan vader. (Denk ik) ik weet oprecht niet wat ik zou doen... een gehandicapt dier laat ik ook niet puur om die reden inslapen indien er kwaliteit van leven is.... beetje chargeren...

Julali

Julali

18-09-2021 om 17:20 Topicstarter

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 17:04:

[..]

Als je even terugleest had je gezien dat ik over het financiële niet moeilijk zou doen, maar over zorgen wel. Ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid dus.

Wat veilig thuis ermee te maken heeft begrijp ik eerlijk gezegd niet zo.

Tuurlijk loop je daarmee wel weg van je verantwoordelijkheid, een kind heeft veel meer nodig dan geld. 

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 17:04:

[..]

Als je even terugleest had je gezien dat ik over het financiële niet moeilijk zou doen, maar over zorgen wel. Ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid dus.

Wat veilig thuis ermee te maken heeft begrijp ik eerlijk gezegd niet zo.

Jij denkt dat even wat centen schuiven hetzelfde is als je verantwoordelijkheid nemen?


Wat VT er mee te maken heeft lijkt mij duidelijk. Dat samen met de zorgen die jij over de moeder uit, wekt de indruk dat zij ook niet echt heel goed voor n kind kan zorgen. En toch zou je ook een zorg intensief kind aan haar overlaten met deze wetenschap. Daar schrik ik van. 

DanGun schreef op 18-09-2021 om 16:21:

Jesus jongens, moet dit gebash?

Ja. Dit is geen normale forummer hoor, iemand die alleen maar doet alsof ze alles voor elkaar heeft, om iedereen die het anders doet het gevoel te geven dat zij het beter doet. Het lijkt mijn schoonzus wel.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 17:35

Miraval schreef op 18-09-2021 om 17:17:

[..]

Nogmaals ik waardeer je eerlijkheid hierin. Maar toch even benieuwd, stel dat hij zo geboren zou zijn, en je relatie met de moeder is gewoon goed, kind is gewenst en blablabla... zou je dan weggaan omdat het kind gehandicapt is? Een oprechte vraag hoor... want het lijkt mij ook echt vreselijk moeilijk. Maar als moeder zijnde heb je daarin nog minder keuze dan vader. (Denk ik) ik weet oprecht niet wat ik zou doen... een gehandicapt dier laat ik ook niet puur om die reden inslapen indien er kwaliteit van leven is.... beetje chargeren...

Dat zou ik heel moeilijk hebben gevonden wat ik in die situatie van bijv zuurstofgebrek, hersenbloeding of reanimatie had moeten doen, ik had haar waarschijnlijk niet verlaten maar geen idee hoe lang ik dat vol zou kunnen houden. 

Julali

Julali

18-09-2021 om 17:40 Topicstarter

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 17:35:

[..]

Dat zou ik heel moeilijk hebben gevonden wat ik in die situatie van bijv zuurstofgebrek, hersenbloeding of reanimatie had moeten doen, ik had haar waarschijnlijk niet verlaten maar geen idee hoe lang ik dat vol zou kunnen houden.

En zij? Had zij het volgehouden? En zo niet? Wat dan? Kind naar een tehuis en nooit meer naar omkijken? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 17:44

Julali schreef op 18-09-2021 om 17:40:

[..]

En zij? Had zij het volgehouden? En zo niet? Wat dan? Kind naar een tehuis en nooit meer naar omkijken?

Ja geen idee, dat moet je haar vragen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 17:46

Keetie schreef op 18-09-2021 om 17:17:

[..]

Kan me voorstellen dat dat pijnlijk is de opmerking naar jou toe over VT.

Mwoah, niet echt want veilig thuis heeft ons een brief gestuurd dat het onderzoek gesloten is en dat het dossier over 3 maanden opgevolgd word. 

irmama schreef op 18-09-2021 om 17:33:

[..]

Ja. Dit is geen normale forummer hoor, iemand die alleen maar doet alsof ze alles voor elkaar heeft, om iedereen die het anders doet het gevoel te geven dat zij het beter doet. Het lijkt mijn schoonzus wel.

Lekker belangrijk. Dan laat je het topic links liggen. 

dan

dan

18-09-2021 om 17:48

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 17:35:

[..]

Dat zou ik heel moeilijk hebben gevonden wat ik in die situatie van bijv zuurstofgebrek, hersenbloeding of reanimatie had moeten doen, ik had haar waarschijnlijk niet verlaten maar geen idee hoe lang ik dat vol zou kunnen houden.

Mensen kunnen vaak meer aan dan ze denken. En in veel gevallen zijn er ook nog oplossingen of kan er hulp ingekocht worden (pgb misschien). 

Nou als ik geconfronteerd zou worden met een zwaar gehandicapt kind van een ander (want dat is bij BlueHeart het geval) zou ik me ook wel twee keer bedenken voordat ik m’n hele leven op zou geven. 

Julali

Julali

18-09-2021 om 17:59 Topicstarter

Duiveninhetnieuws schreef op 18-09-2021 om 17:57:

Nou als ik geconfronteerd zou worden met een zwaar gehandicapt kind van een ander (want dat is bij BlueHeart het geval) zou ik me ook wel twee keer bedenken voordat ik m’n hele leven op zou geven.

Het gaat toch om een eigen kind? 

Julali schreef op 18-09-2021 om 17:59:

[..]

Het gaat toch om een eigen kind?

Volgens mij niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.