Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Julali

Julali

18-09-2021 om 16:47 Topicstarter

Poni schreef op 18-09-2021 om 16:44:

[..]

Je kunt hier beter eerlijk in zijn. Het opvoeden van een gehandicapt kind is ontzettend zwaar en niet te doen zonder goed netwerk en professionals.

Ik denk dat heel veel ouders het niet aan kunnen, maar die laten hun kind toch ook niet stikken? 

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 16:37:

[..]

Je hoeft er niet op te reageren, ik ben gewoon eerlijk in wat ik mentaal gezien niet aan zou kunnen.

Deze openheid siert je wel, je wist waarschijnlijk al dat er reacties op zouden komen.

Julali

Julali

18-09-2021 om 16:48 Topicstarter

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 16:46:

[..]

Als er met de 20 weken echo iets mis was geweest had zij er ook niet voor gekozen om toch de zwangerschap uit te dragen, dus in dat geval niemand dus

Je kunt het niet altijd zien op de 20 weken echo. 

Julali schreef op 18-09-2021 om 16:45:

[..]

Maar daar verdient ze dan toch ook geld mee? Ze heeft dus gewoon een baan.

Dat is geen baan, het is een hobby waar een zakcentje aan verdiend wordt. 

Julali

Julali

18-09-2021 om 16:53 Topicstarter

Poni schreef op 18-09-2021 om 16:50:

[..]

Dat is geen baan, het is een hobby waar een zakcentje aan verdiend wordt.

Ik denk dat je er wel eens versteld van zou kunnen staan wat zij daarmee verdient. Als het goed loopt en zij heeft allerlei deals met bedrijven, dan kan het aardig oplopen. 

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 16:46:

[..]

Als er met de 20 weken echo iets mis was geweest had zij er ook niet voor gekozen om toch de zwangerschap uit te dragen, dus in dat geval niemand dus

En als Er niks uit de echo’s bleek? En je kind toch echt heel veel zorg nodig zou hebben? 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 16:54

MidasWolf schreef op 18-09-2021 om 16:47:

[..]

Deze openheid siert je wel, je wist waarschijnlijk al dat er reacties op zouden komen.

Ik ken iemand die een zwangerschap heeft afgebroken omdat ze een kindje met down in haar buik had, dus ik heb daar zelf ook over nagedacht en tot de conclusie gekomen dat ik het niet aan zou kunnen.

Julali schreef op 18-09-2021 om 16:53:

[..]

Ik denk dat je er wel eens versteld van zou kunnen staan wat zij daarmee verdient. Als het goed loopt en zij heeft allerlei deals met bedrijven, dan kan het aardig oplopen.

Die deals bestaan vooral uit speelgoed die mijn nichtjes uittesten.  

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 16:56

DanGun schreef op 18-09-2021 om 16:54:

[..]

En als Er niks uit de echo’s bleek? En je kind toch echt heel veel zorg nodig zou hebben?

Dan had ik het aan zijn moeder overgelaten, ik had het niet gekund. Nu is onze situatie ook wel anders uiteraard.

Ik ben (on)bewust kindvrij en ik vind het heerlijk! Ik hou van spontane dingen doen zoals ineens uit gaan eten, op vakantie gaan buiten schoolvakanties. Niet koken wanneer ik geen zin heb en mijn werk. Dus nee ik zou niet geschikt zijn geweest als moeder omdat ik mezelf belangrijker vind. Misschien egoïstisch om te zeggen maar wel de naakte waarheid.

Om mij heen zie ik vrienden met kinderen die echt alles vantevoren moeten plannen en dan nog kan het soms niet doorgaan door ziekte van een kind bijvoorbeeld. Ik zou zo persoonlijk niet willen leven. Als je kinderen hebt moet je er helemaal voor gaan. En nee je hoeft jezelf niet compleet weg te cijferen maar je kind(eren) zijn wel belangrijker dan jijzelf. En hun geluk gaat voor het jouwe. Dat is misschien ouderwets maar zo sta ik er nu eenmaal in. 

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 16:56:

[..]

Dan had ik het aan zijn moeder overgelaten, ik had het niet gekund. Nu is onze situatie ook wel anders uiteraard.

Wederom is verbijsterd te zacht uitgedrukt. 

Even voor mijn beeldvorming. Jij opende toch laatst een topic over dat Veilig Thuis bij de moeder van je kind langs wilde komen? En jij hebt toch al eerder je zorgen geuit over de moeder? En dan nog zeg je dit? 
Los van de situatie trouwens, als je groot genoeg bent om zwanger te worden / iemand zwanger te maken, dan heb je gewoon de verantwoordelijkheid te nemen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 17:04

DanGun schreef op 18-09-2021 om 17:00:

[..]

Wederom is verbijsterd te zacht uitgedrukt.

Even voor mijn beeldvorming. Jij opende toch laatst een topic over dat Veilig Thuis bij de moeder van je kind langs wilde komen? En jij hebt toch al eerder je zorgen geuit over de moeder? En dan nog zeg je dit?
Los van de situatie trouwens, als je groot genoeg bent om zwanger te worden / iemand zwanger te maken, dan heb je gewoon de verantwoordelijkheid te nemen.

Als je even terugleest had je gezien dat ik over het financiële niet moeilijk zou doen, maar over zorgen wel. Ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid dus.

Wat veilig thuis ermee te maken heeft begrijp ik eerlijk gezegd niet zo. 

BlueHeart schreef op 18-09-2021 om 17:04:

[..]

Als je even terugleest had je gezien dat ik over het financiële niet moeilijk zou doen, maar over zorgen wel. Ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid dus.

Wat veilig thuis ermee te maken heeft begrijp ik eerlijk gezegd niet zo.

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar kan me niet voorstellen dat in die situatie... stel je zoon krijgt nu een aandoening of ongeluk en is blijvend gehandicapt. Dan zeg je toch niet tegen mama hier heb je een envelop met geld en regel het zelf maar?

Wel wat je zegt met een echt als duidelijk wordt dat je kind (meervoudig) gehandicapt is dan de zwangerschap te beëindigen. Zo zou ik er zelf ook in staan. Omdat kinderen an sich al zwaar zijn (in mijn kinderloze optiek) laat staan een gehandicapt kind. Ik persoonlijk zou daar in die situatie dan niet voor kiezen. Helaas heb je het in het leven niet altijd voor het zeggen.

Mocht Ik nu onverhoopt zwanger worden dan is abortus mijn eerste en enige keus.

dan

dan

18-09-2021 om 17:09

Miraval schreef op 18-09-2021 om 16:59:

Ik ben (on)bewust kindvrij en ik vind het heerlijk! Ik hou van spontane dingen doen zoals ineens uit gaan eten, op vakantie gaan buiten schoolvakanties. Niet koken wanneer ik geen zin heb en mijn werk. Dus nee ik zou niet geschikt zijn geweest als moeder omdat ik mezelf belangrijker vind. Misschien egoïstisch om te zeggen maar wel de naakte waarheid.

Om mij heen zie ik vrienden met kinderen die echt alles vantevoren moeten plannen en dan nog kan het soms niet doorgaan door ziekte van een kind bijvoorbeeld. Ik zou zo persoonlijk niet willen leven. Als je kinderen hebt moet je er helemaal voor gaan. En nee je hoeft jezelf niet compleet weg te cijferen maar je kind(eren) zijn wel belangrijker dan jijzelf. En hun geluk gaat voor het jouwe. Dat is misschien ouderwets maar zo sta ik er nu eenmaal in.

Dat is toch je goed recht! Er zijn genoeg mensen die er zo in staan en daar is niks mis mee. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 17:13

Miraval schreef op 18-09-2021 om 17:08:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar kan me niet voorstellen dat in die situatie... stel je zoon krijgt nu een aandoening of ongeluk en is blijvend gehandicapt. Dan zeg je toch niet tegen mama hier heb je een envelop met geld en regel het zelf maar?

Wel wat je zegt met een echt als duidelijk wordt dat je kind (meervoudig) gehandicapt is dan de zwangerschap te beëindigen. Zo zou ik er zelf ook in staan. Omdat kinderen an sich al zwaar zijn (in mijn kinderloze optiek) laat staan een gehandicapt kind. Ik persoonlijk zou daar in die situatie dan niet voor kiezen. Helaas heb je het in het leven niet altijd voor het zeggen.

Mocht Ik nu onverhoopt zwanger worden dan is abortus mijn eerste en enige keus.

Dat zei ik toch, als dat nu gebeurt is het anders want nu is hij er al en ken ik hem en houd ik van hem, dat is anders. Maar als ie zo geboren zou worden is het een heel ander verhaal. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.