Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Is Nederland een rechtstaat?


Leen13

Leen13

15-11-2014 om 23:01 Topicstarter

Betere link?

De link doet het niet Mirreke. Het zegt alleen op een lege pagina: 'ouch that hurts"

Leen13

Leen13

16-11-2014 om 12:28 Topicstarter

Inderdaad

Bedankt Mirreke. Inderdaad is het voor medewerkers zo spannend dat het ook geen gesprek meer is, het is niet bespreekbaar, het is een mededeling.
Ik vroeg nog of ze zelf niet vonden dat het een 'professionele valkuil' was, die melding, het projecteren van hun eigen angsten op onze situatie.
Bovendien hadden ze elkaar zitten opwinden en opjutten. Het hele team vond dat er een zeer ernstige zaak was die om onmiddellijk ingrijpen vroeg.
Pas toen ik het uitvoerige verhaal aan het AMK las begreep ik wat er in die hoofden omging.
Mijn dochter moest gered worden van een situatie van sexueel misbruik en geweld. Ze hadden die workshop kindermishandeling en hun eigen angsten en misschien wel prive ervaringen geplakt op de angsten van mijn dochter die kwamen omdat ze zichzelf niet begreep, haar omgeving niet begreep en zich niet kon handhaven door autisme. Daarna heeft het nog 5 jaar geduurd voordat ze wel geholpen kon worden met angstmedicatie en speciaal onderwijs.
Het onvermogen om met ouders om te gaan, dat zijn de boosdoeners van de kinderen, maar ook ondeskundigheid om te zien hoe het toegaat in een gezin met kinderen met autisme, raakte hun onmacht en onvermogen. Dan mag je over de schutting het zwarte gat in. En dat waren zogenaamd de deskundigen op het gebied van autisme.

mirreke

mirreke

16-11-2014 om 16:57

Nog n link

ik weet niet of hij al in het draadje staat,

http://humaniseringvandejeugdzorg.nl/wp-content/uploads/2014/11/Karaktermoord.pdf

Leen13

Leen13

16-11-2014 om 17:10 Topicstarter

Karaktermoord

Inderdaad Mirreke. Je wilt mensen niet van foute intenties beschuldigen maar het hele systeem werkt vanzelfsprekend als karaktermoord richting de ouder.
Per slot gaat het om de kinderen toch? Dat kinderen belang hebben bij hun ouders en niet bij een liefdeloze en tekortschietende overheid, wil maar niet doordringen.
Je wilt dat het geld gaat naar echte voorzieningen die echt hard nodig zijn, goede gezinsvervangende tehuizen en pleeggezinnen, waar het echt hard nodig is, moet het goed zijn.
Goede psychiatrische en orthopedagogische hulp en ambulante begeleiding. Niet die kwasi verhalen.
Je zou wensen dat het subjectieve en infantiele geklets ophoudt en dat er meer respect en deskundigheid in komt.

Leen13

Leen13

16-11-2014 om 17:16 Topicstarter

De analyse van Kik de Jong

Wie echt wil weten hoe het toegaat heeft in het voorbeeld in de link van Mirreke een heldere opsomming. Geen incident maar structurele fouten en 'karaktermoord'.
Je kunt alleen maar van de individuele medewerkers vragen om hier niet aan mee te doen en integendeel te zorgen dat hier recht gedaan wordt aan Nora en aan Khan. Ieder van deze opgesomde mensen is verantwoordelijk dat dit gezin nog steeds niet herenigd is. Een hele verantwoordelijkheid.
Zolang Khan en Nora niet bij elkaar zijn is Nederland geen rechtsstaat. Hetzelfde geldt natuurlijk voor al die andere beroemde gevallen. En laat onverlet dat er duizenden niet genoemde gevallen zijn waar kinderen en ouders niet geholpen zijn maar uit elkaar gehaald en onrecht aangedaan in naam van de overheid.
Wij willen graag in die sprookjes geloven dat er een 'goede' overheid is die 'mishandelde' kinderen redt van 'foute' ouders.
Had mijn gezin kunnen zijn. Gelukkig maken wij het goed. Ik ben dankbaar. Had net zo af kunnen lopen.

Leen13

Leen13

16-11-2014 om 17:52 Topicstarter

Verbroken vertrouwen - in jeugdzorg en daarmee in de rechtsstaat

Maar niet heus.
http://www.scherper.nl/content/view/2619/131/
"Linda van Berkel uit Heusden, ooit een succesvol viltkunstenaar, modeontwerpster, galeriehouder, cursusleider, schreef het boek ‘Verbroken Vertrouwen’ met als subtitel ‘Zorgen om Jeugdzorg’. Daarin gebruikt ze termen als: cruciale fouten, misstanden, vernederingen, onbegrip, machtsvertoon, smaad en laster, beledigingen, onkunde en nog veel meer. Allemaal uitspraken die slaan op het wanbeleid van Bureau Jeugdzorg. Van de 100 kinderen worden er minstens 50 onjuist gediagnosticeerd, onterecht met spoed uitgeplaatst, in onervaren pleeggezinnen geplaatst en in instellingen geplaatst waar zij absoluut niet thuis horen.
Vaders en moeders worden met hun rug tegen de muur aangedrukt en hebben geen enkel recht van spreken meer. Jeugdzorg maakt ze ‘monddood’ en behandelt ze als heel slechte ouders. Vaak zijn de voogden te jonge mensen, zonder ervaring en zonder kinderen die de ouders ondersneeuwen met de protocollen van Jeugdzorg en denken te weten wat een kind nodig heeft. Dit zonder zich te verdiepen in de achtergronden, niet op de hoogte zijn van het gehele dossier, geen gespreken aangaan
met omstanders en huisbezoeken als tijdsverspilling ervaren. Bureau Jeugdzorg nagelt ouders met problemen of handicaps vrijwel direct aan de schandpaal en veroordeelt ze tot levenslang. Werken aan ‘hulp in het gezin’ is er niet bij. In tegendeel, de ouder wordt verbannen uit het leven van zijn of haar kind. De ouder krijgt geen enkele mogelijkheid het tegendeel te bewijzen. De uitspraak ‘ieder mens ervaart wel eens problemen in het leven, maar moet ook de kans krijgen hier weer bovenop te komen’ wordt met keiharde hand weggewuifd.

Linda: “Gelukkig zijn er ouders die het niet pikken. "

mirreke

mirreke

16-11-2014 om 22:27

Vanaf 1 januari gaan ouders gemiddeld 100 euro betalen

Voor uithuisplaatsingen, behandelingen, opnames, ed. Dus niet alleen voor UHP waar je de eigen bijdrage voor mag betalen (handig ook voor ouders die hun kinderen kwijt zijn vanwege financiële problemen) maar ook voor behandeling waarvoor bijvoorbeeld opname nodig is.

Zie hier.

http://www.voordejeugd.nl/attachments/article/1546/Factsheet_Ouderbijdrage_in_de_Jeugdwet.pdf

Leen13

Leen13

16-11-2014 om 23:50 Topicstarter

kinderbijslag

Er staat ook iets in over kinderbijslag dat je niet meer zou krijgen maar misschien wel weer als je kon aantonen dat je de eigen bijdrage betaalde. Bureaucratisch gedoe weer waar je echt niet op zit te wachten in dit soort situaties.
Ik had ooit een project waarbij vrijwilligers computerhulp gaven aan ouderen. De manager wilde daar habbekratsen voor rekenen met een uitgebreid verantwoordingssysteem terwijl de subsidie al dekkend was en er diverse groepen en individuen vanzelfsprekend toegang hadden.
Dus vroeg ik of ze dat wel realistisch vond om zo'n regeling van vrijwilligers te vragen om dat uit te voeren. Dat vraagt ook weer om toezicht en coordinatie en bewaking en veiligheid.
Die manager zei gewoon: ja, natuurlijk. Geen enkel argument.

Gelukkig gaat het hier om een vast bedrag, dat scheelt al een hoop gereken en geregel en fouten daarin, maar je zal het maar moeten ophoesten terwijl je gezin al in de stress zit.

En je hebt er geen controle over dat je kind uberhaupt elders is. Laat staan als je dat als een groot onrecht ervaart.

De overheid graait hier ook weer in de portemonnee van kwetsbare burgers.

Leen13

Leen13

18-11-2014 om 01:05 Topicstarter

Nederland vanaf 1 februari een dictatuur

http://www.speld.nl/2013/01/15/nederland-vanaf-1-februari-een-dictatuur/

"Binnenkort gaat er iets veranderen aan uw staatsvorm. Want vanaf 1 februari wordt Nederland een dictatuur."

"Door uw burgerrechten af te nemen en de grondwet buiten werking te stellen verlagen we de regeldruk. Ook kan de conventie van Genève makkelijker worden omzeild en dat merkt u in uw portemonnee."

De Speld.

De toon doet ernstig denken aan de reclameboodschap 'Nederland verandert, de zorg verandert mee'. Inclusief de website als laatste opmerking 'kijk op nederlandtotalitair.nl'

Evanlyn

Evanlyn

18-11-2014 om 08:28

Die over Sinterklaas is ook mooi.

"Schijnbaar stonden de kinderen al uren te zingen voor er werd ingegrepen."

Leen13

Leen13

18-11-2014 om 11:05 Topicstarter

Ja, haha

http://www.speld.nl/2014/11/15/kinderen-verstoren-sinterklaasintocht/

"Relschopper Ron (39) uit zijn onvrede over de kinderen. “Ieder jaar worden het er meer. Dan staan ze daar een beetje ‘Zie ginds komt de stoomboot’ te zingen en te lachen, terwijl ze helemaal niet doorhebben waar deze traditie echt om draait: elkaar de hersenen inslaan.”

o, dat is een ander draadje.

Leen13

Leen13

18-11-2014 om 16:40 Topicstarter

Kinderen onder de 18 hebben geen eigen risico

https://dl.dropboxusercontent.com/u/10873526/ZORGELIJKE%20EIGEN-BIJDRAGE%20IN%20DE%20JEUGDWET.pdf

"De eigenbijdragen voor medische behandeling binnen de kinder en jeugdpsychiatrie (jeugd-ggz) lijken ouders in strijd met het gelijkheidsbeginsel en strijdig met het IVRK art 3, 23, 24. Somatisch zieke kinderen, worden voor behandeling nl. onbeperkt en zonder vaststaande duur opgenomen in het ziekenhuis.

Het feit dat men in de zorgverzekeringswet een eigen bijdrage verschuldigd is is geen valide argument.
Kinderen onder de 18 hebben geen eigenrisco. Al zou dit wel het geval zijn dan is het eigenrisico max € 375 in 2014 ruim twee tot vier maal lager dan de eigenbijdrage in de jeugdwet. Wellicht kan de staatsecretaris, uitleggen waarom kinderen die medische behandeling nodig hebben vanwege een psychiatrische aandoening minder ziek zijn en meer moeten betalen voor hun medische behandeling dan kinderen met een somatische aandoening."

Leen13

Leen13

18-11-2014 om 16:46 Topicstarter

Toch wel? De tweeling Antonova komt naar huis!

http://humaniseringvandejeugdzorg.nl/een-beslissende-doorbraak/

"Onder hevig protest van het Leger des Heils Gelderland nam de kinderrechter in Arnhem vandaag – op grond van een vernietigend rapport over de handelwijze van Jeugdzorg Gelderland, het Leger des Heils en de Raad voor de Kinderbescherming van een vooraanstaande deskundige – het besluit de kinderen onmiddellijk naar de moeder te laten gaan."

Leen13

Leen13

18-11-2014 om 17:44 Topicstarter

Foutje bedankt - 80.000 euro betalen

http://www.antibjz.nl/page/articles.html/_/financieel-en-cijfers/alleenstaande-moeder-moet-80000-euro-aan-kinderopvangtoeslag-terugbetalen-r4616

80.000 euro terugbetalen aan kinderopvangtoeslag, als alleenstaande werkende ouder, omdat er iets niet helemaal klopte in het contract met het gastouderbureau.

Laten we hopen dat het even uitgezocht wordt en goed geregeld. En niet dat er een 'regeltje' door de strot geduwd wordt waarna een gezin voor jaren de weg kwijt is.

Nou ja.....

....dan kun je dus gelijk de schuldsanering in. Het gaat niet eens om jaren voor niets werken, maar niemand kan toch 80.000 euro neerleggen? Echt weer een voorbeeldje dat de regels er neit voor de mensen zijn maar de mensen voor de regels.

WEl heel goed nieuws dat die russische tweeling naar huis mag. Schijnbaar heeft vandaag nog een vooggdje bot gevangen. Wilde ondanks dat een rechter eerder had gesteld dat vader en kind elkaar mochten zien via de rechter regelen dat er een contactverbod kwam voor drie jaar. Afgewezen. Wel allebei in Arnhem gebeurt dit. Hopelijk echter verandert de hele rechtspraak mee....

Mmm (we gaan ot)

Even die link van AnneJ bekeken en men heeft het erover dat de dame in kwestie in beroep gaat bij de Raad van State. Nou weet ik zo goed als niets van belastingrecht, maar voor zover ik weet is de RvS de hoogste rechter, wat zou betekenen dat deze mevrouw al twee keer bot heeft gevangen, de eerste keer op haar bezwaar (beoordeeld door de belastingdienst zelf, en nee, dat is niet per se een farce) en vervolgens op het daarna ingestelde beroep bij de rechtbank.

Dat het om een of andere onbelangrijke formaliteit gaat moeten we maar aannemen. Het zou kunnen, maar het hoeft niet. Ik werk in de rechtshulp en het valt mij op dat veel mensen een verrassend ruime interpretatie hebben van wat als onbelangrijke formaliteit geldt. Overigens vooral als zijzelf degenen zijn die de regel in kwestie niet hebben nageleefd. Heeft een derde zich op vergelijkbare wijze jegens hen gedragen dan blijken sommige regels (ook de niet-wettelijke) ineens een heel stuk minder futiel.

Dus ik ben niet onmiddellijk overtuigd dat deze mevrouw alles helemaal goed heeft gedaan op een onbenulligheidje na en daardoor nu enkele jaarsalarissen moet terugbetalen.

Aan de andere kant: ondenkbaar is het ook niet. Het systeem stak in die zin slecht in elkaar dat je een aanvraag kon indienen zonder verdere controle vooraf of direct na de aanvraag en er zonder morren werd betaald. Nu inmiddels is gebleken dat daar door sommigen bewust grof misbruik van gemaakt is, gaat de fiscus als een dolle aan het controleren. Zelf heb ik er ook mee te maken gehad en moest ik een werkelijk krankzinnige stapel papieren inleveren, over een periode van enkele jaren. Je kan je inderdaad de situatie voorstellen dat iemand dacht aan de regels te voldoen, dat toch niet deed (of niet kan bewijzen dat hij het deed), en daar pas jaren later mee geconfronteerd wordt. Keching!

En dan mag ze nog van geluk spreken dat dit een belastingkwestie is, want als je dit in uitkeringsland overkomt krijg je er in principe ook nog eens een 100%-boete overheen vanwege de 'fraude'.

Overigens: toen ik zelf met die nacontrole werd geconfronteerd heb ik wat rechtspraak gelezen, en ik heb een uitspraak gezien dat als de toeslag definitief is verstrekt, dus niet bij wijze van voorschot, deze niet zomaar kan worden teruggevorderd omdat de ontvanger achteraf niet alles kan aantonen waar de belastingdienst om vraagt. Het is de belastingdienst die in dat geval moet aantonen dat de verstrekking achteraf ten onrechte was.

Nou ja, ik hoop dat deze dame van die 80.000 euro zich van goede rechtsbijstand heeft voorzien...

Groeten,

Temet

Leen13

Leen13

22-11-2014 om 00:13 Topicstarter

Nog even de tweeling

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11/feest_jeugdzorgtweeling_eindel.html#comments

"Ruim 2,5 jaar na de emotionele razzia in Culemborg, komen Nikolai en Anastasia deze zondag ein-de-lijk naar huis. Een aaneenrijging van Jeugdzorgfaals, gemanipuleerde rechtszaken, dubieuze gronden, stasi-praktijken, arrestatiebevelen tegen Ilja en kafkaëske verboden om Russisch te spreken met de kinderen komt eindelijk ten einde. Bureau Jeugdzorg en Leger des Heils moeten de kinderen laten gaan"

Ik blijf het maar even volgen want het zal niet de laatste keer zijn dat ze 'vrij' kwamen en dezelfde dag met een of andere xxx smoes weer opgehaald werden.

Leen13

Leen13

22-11-2014 om 13:07 Topicstarter

De Balie

http://www.debalie.nl/de-balie-tv/
Vrijdag 21 november Jeugdzorgen het moet toch samen, deel 3
Met ongeveer 30 minuten Ranada van Kralingen met 'het einde van de rechtstaat'. Daarna Desiree van Doremalen, met de problemen waar ouders tegenaan lopen. Ook over de eigen bijdrage in de jeugd ggz.
Kinderen die somatisch ziek zijn kunnen onbeperkt gebruik maken van de gezondheidszorg. In de kinder- en jeugdpsychiatrie komt een forse eigen bijdrage en dat is een vorm van rechtsongelijkheid.

Leen13

Leen13

22-11-2014 om 13:36 Topicstarter

meer bezwaren in de balie

Oudervertegenwoordiger Jacqueline Gomez met de hoge reiskosten die ouders toch al hebben als hun kind in een instelling wordt opgenomen, die vaak niet naast de deur is: kind moet voor de weekenden gehaald en gebracht en ouders hebben in de week bijeenkomsten met de hulpverlening. Alleen al die reiskosten kunnen oplopen tot honderden euro's per maand. Je krijgt zorgmijders als daar dan nog hoge eigen bijdragen bijkomen, het klopt niet dat ouders minder kosten hebben als een kind niet thuis is, je hebt juist meer kosten.
Kinderen van 16 jaar kunnen hun behandeling ongedaan maken omdat ouders niet meer automatisch toestemming hebben. Zij adviseert een mentorschap aan te vragen zodat je gezag houdt om in het dossier te kijken.

Daarna Jette Bolle met een kind met 'licht' autisme, want zo wordt het syndroom van Asperger genoemd, maar met grote maatschappelijke problemen daardoor. Heeft 3 jaar thuisgezeten. Haar valt op dat ondanks dat zij voor de lange duur bij de zorg voor haar kind verantwoordelijk is, en daar mag een hulpverlener bij helpen maar de keuzes liggen uiteindelijk bij ouder en kind, hulpverleners zich gedragen alsof zij langdurig verantwoordelijk zijn en ouder en kind mogen bijdragen in de keuzes die de hulpverlening maakt. WAARDOOR haar kind, volgens Jette, zo lang thuis heeft gezeten.
Heeft haar kind eindelijk weten te motiveren voor behandeling in een instelling gaat die instelling ineens eind december dicht. Komt kind weer thuis te zitten.
Cynisch denk ik dan, heeft die RENN4 cursus dan niet geholpen dat het kind niet op school zit?

In de inleiding werd al gemeld dat hulpverleners moeite hebben met die 'dubbele' positie. Enerzijds moeten ze het vertrouwen winnen van ouder en kind anderzijds altijd paraat staan om andere maatregelen te nemen. En dat is nu natuurlijk precies waar dat wantrouwen in de hulpverlening vandaan komt. En waarom je vanzelfsprekend alle hulpverlening moet wantrouwen: altijd staan ze ook klaar om andere maatregelen te nemen, en die verantwoordelijkheid kunnen weinig mensen dragen waardoor er veel ongelukken gebeuren en waar veel mensen onder lijden.
Ranada geeft het al goed aan in haar verhaal: voor een beperkte groep mensen die verstandelijk beperkt of verslaafd is, en die vanzelf ergens tegen de lamp lopen, wordt de hele hulpverlening opgetuigd alsof alle ouders multiprobleemgezin zijn.
Dat is zonde van het geld. En dat vind ik ook. Weg met de wijkteams.

Overigens vond de wethouder van Woerden dat ook. Daar worden geen wijkteams opgetuigd. Die werkt liever met PGB's en vertrouwen in de hulpvraag van de ouders. Ouders vragen geen Ferrari maar hulp.

mirreke

mirreke

22-11-2014 om 14:10

Proefproces?

Het is wachten op een proefproces lijkt me. Want in Nederland is de gezondheidszorg voor een kind onder de achttien gratis, zou dat althans moeten zijn.
Als je nu ineens tot wel 130 euro pm aan verplichte bijdrage moet betalen, die dan ook nog eens onafhankelijk van je inkomen is, klopt dat niet meer.

Het lijkt mij dus dat iemand of een groep hierover een proefproces moet aangaan, want geestelijke gezondheidszorg is ook gezondheidszorg, ook al probeert Nederland nu te doen alsof dat niet zo is.

En uiteindelijk tot het hof van Europa als het moet. Dat wordt gewonnen, kan niet anders.

Die belachelijke scheiding tussen lichamelijk en geestelijk ziek moet m.i. sowieso uit de wereld geholpen worden. Nederland is hierin behoorlijk de weg kwijt. Was altijd gidsland op veel vlakken, en sluit nu aan bij de achterlijke landen waar de geestelijke gezondheidszorg niet veel voorstelt. Terwijl juist veel landen waar het slechter geregeld is gaan inzien dat het beter moet.

four

four

22-11-2014 om 14:37

proefproces

Daar hoop ik ook op. Het recht op gezondheidszorg voor jeugdigen is zo niet meer gegarandeerd. Net als de vrije artsenkeuze voor jeugdigen. Straks ben je afhankelijk van de psychiater waar je gemeente een contract mee heeft.

Leen13

Leen13

22-11-2014 om 23:26 Topicstarter

Bezuiniging?

Er zijn 2 casussen in de uitzending waar het gelijk al duidelijk wordt. Het Samendoen team heeft een team aan jeugdgezondheidszorg, verpleegkundigen, jeugdartsen, psycholoog, ggz/psychiater waar ze de casus van pasbevallen moeder met psychose gaan 'inbrengen'.
Dan denk je toch, gaat in godsnaam naar de huisarts, had al veel eerder gemoeten. En ook de samendoener komt de moeder niet dagelijks helpen maar komt 'ernaast staan'.
In de ggz casus over de dreigende thuiszitter met autisme wordt ook het hele systeem erbij gebracht, terwijl 1 psychiater genoeg zou moeten zijn.
Na de transitie krijg je er dus overal een 'team' bij. Lijkt me een stuk duurder en een stuk minder effectief.
Zou fijn zijn als je er iemand bij zou kunnen krijgen die inderdaad de sociale kaart en de instellingen kent en de formulieren kan helpen invullen, maar helaas kan men dat gewoon niet.
Zonde van het geld. En slecht voor je privacy. En helpt tegen.
Maar ja, misschien klink ik wel veel te negatief maar zo zie ik het. In beide casussen is een wijkteam geen aanwinst maar een hindernis.
Huisarts en psychiater zijn de aangewezen route. En je zou wensen dat er iemand de ouders zou kunnen adviseren, dat is nu een speurtocht naar de incidentele witte olifant, kan van alles zijn binnen het schoolsysteem of de zorg zijn, niet aanwijsbaar. En anders de ouderorganisaties of onderwijsconsulenten.
maar daar gaat het hier niet over.

Leen13

Leen13

23-11-2014 om 00:09 Topicstarter

PGB

Hele goede zet om de PGB's onder te brengen bij de Sociale Verzekerings Bank. Om dat op de rekening van pgb-houders zelf te storten en dan al die bureautjes die mensen daarbij moesten helpen, lokte veel fraude uit. Door bureautjes of door individuele personen werden mensen aan een pgb geholpen waar ze niet eens op zaten te wachten en de mensen die het wel nodig hebben grijpen ernaast.
Fraude kan altijd maar lijkt me toch wat helderder dat je, na toestemming van de gemeente voor een PGB van een bepaalde omvang, het contract dat je met de ingehuurde hulpverlener hebt, nog steeds al is het je schoonmoeder of de buurvrouw, overlegt met het SVB en dan de urenverantwoording naar het SVB, waarna het SVB tot uitbetaling overgaat.
Ben zeer benieuwd hoe dat gaat werken. En als dat echt minder fraude uitlokt draagt dat ook bij aan de rechtstaat.

Leen13

Leen13

23-11-2014 om 00:20 Topicstarter

De wethouder en de burgemeester als mogelijkheid

In plaats van een melding kun je nu ook direct naar de wethouder, en misschien ook wel de burgemeester. Je hebt out of the box gedacht en een concrete oplossing, daar heb je geld voor nodig, het PGB, en dat regel je dan met de gemeente. In Woerden bijvoorbeeld. En niet via het dure bureaucratische wijkteam dat eerst weer vruchteloos moet vergaderen en brainstormen.

Leen13

Leen13

25-11-2014 om 02:28 Topicstarter

'care'

http://www.telegraph.co.uk/comment/11248178/Twins-returned-to-family-after-32-months-of-hell-spent-in-care.html

"Twins returned to family after 32 months of hell spent in 'care’
A Dutch case of children kidnapped by the state mirrors what is being done on an unprecedented scale to so many families in Britain, says Christopher Booker."

Over de Antonov tweeling.

Leen13

Leen13

25-11-2014 om 02:30 Topicstarter

De media

Geen enkel zichzelf respecterend Nederlandse krant heeft hierover bericht. Bang om jeugdzorg voor de voeten te lopen nu die het al zo moeilijk heeft met de transitie?

Evanlyn

Evanlyn

25-11-2014 om 09:55

Ja, ongelooflijk

Ik schrijf wel eens een ingezonden brief, feitelijk en op een rustige toon, als er weer zo'n stukje verschijnt over "kindermishandeling" en de dapper ridders die daartegen strijden. Die brieven worden nooit geplaatst. Gek hè? (not). De angst regeert. Want wie kan er nou tegen het bestrijden van kindermishandeling zijn, nietwaar? Dan krijg je van alles over je heen. En misschien lopen je eigen kinderen dan zelfs wel gevaar.

Gelukkig zijn de kinderen van professor Heertje al volwassen.

Leen13

Leen13

25-11-2014 om 16:09 Topicstarter

hm ja Evanlyn

Nog anderhalf jaar en dan ben ik er ook vanaf. Je voelt je toch kwetsbaar. Nog even doorzetten.

Leen13

Leen13

29-11-2014 om 14:29 Topicstarter

Zonde van al die miljoenen die dat kost

http://www.kinderpostzegels.nl/nl/nieuws/1523,404,0,0,0/

Met instemming van de kinderombudsman wordt geld van de kinderpostzegels uitgereikt aan 'innovatieve' initiatieven op het gebied van kindermishandeling. Deze keer aan de klokhuisactie.
Kinderpostzegels werkt samen met VKM, aanstichters van de hype.

http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/opinie/columns/kinderpostzegels-tegen-mishandeling.9453946.lynkx

Bij Mechtild Rietveld (voormalig Opvoedpoli) valt een kwartje: "De stichting Kinderpostzegels heeft veel geld te besteden en doet dat vast heel goed. Tijdje terug hoorde ik van een medewerker van Kinderpostzegels dat ze een grote campagne gingen doen om kindermishandeling tegen te gaan. De campagne zou bestaan uit voorlichting op scholen en op ouder-avonden. Ouders, let op dat u uw kind of uw buurkind niet mishandelt of laat mishandelen. Dat is verboden bij de wet, dus …. Leerkrachten, let op de signalen! En er komen mooie folders met uitleg.
Zonde van al die miljoenen die dit kost."

Het volgende kind, al is het familie, dat met die kinderpostzegels aankomt krijgt van mij wat geld voor zijn spaarpot maar niet meer voor de kinderpostzegels.
Helaas hebben we van die kindermishandelingstypes teveel drama's ondervonden. Ga ik niet aan meedoen.

Wij geven hier geld aan SOS Kinderdorpen. Dan doe je tenminste iets echts wat echt iets betekent voor kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.