Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
AcidicShark11

AcidicShark11

11-08-2021 om 13:33

Rachel. schreef op 11-08-2021 om 13:20:

[..]

Ik moest hier zoooo om lachen he!

Ja maar is ook echt zo vroeger werd je zo gedwongen en was dat eigenlijk taboe om er tegen in te gaan, maar dat gebeurd in deze tijd toch niet in bijna elke relatie lijkt me.. t zal vast zo zijn dat sommige mannen dat nog verwachten, maar ik heb ook meteen in begin van de relatie aangegeven dat ik daar absoluut niet van gediend ben.

Precies je doet het toch samen waar je elkaar kunt aanvullen.

Vind het heerlijk dat het allemaal zo is geworden zoals je beschrijft. Dat je niets moet maar alles mag en dat je gerespecteerd word als vrouw voor hoe je bent ipv voor wat je aan taken hebt gedaan.

Ja, maar daar moet je als vrouw nog steeds dus iets voor doen. Actief. En dat is jammer, want anders zit je zo in een rol gedrukt voordat je met je ogen kunt knipperen.

Julali

Julali

11-08-2021 om 13:46 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 13:02:

Ik vind het ook altijd zo'n cliché om te lezen dat iemand "de intellectuele uitdaging"van haar(zijn) baan nodig heeft en daarom geen thuisblijfmoeder is.
Van mij mag iedereen alles invullen zoals hij/zij wil maar het lijkt wel of de discussie over wel of niet een baan combineren met moederschap altijd alleen maar gaat over hoogopgeleiden met een z.g. "uitdagende baan".
Als je VMBO hebt gehad en achter de kassa zit bij de Hema, ligt dit toch net even iets anders.
Heel veel banen zijn net zo geestelijk afstompend als de hele dag t.v. kijken.

Ik heb het over mezelf en over mijn baan. Tegen een mannelijke arts, ingenieur of hoogleraar ga je toch ook niet zeggen dat hij zijn diploma's maar door de wc moet spoelen en thuis moet gaan zitten vanaf het moment dat hij kinderen heeft? 

Waarom zou een vrouw dat dan wel per se moeten? Waarom is het niet ok voor een vrouw om te zeggen dat haar werk belangrijk voor haar is en dat ze dit niet wil missen?

Julali schreef op 11-08-2021 om 13:46:

[..]

Ik heb het over mezelf en over mijn baan. Tegen een mannelijke arts, ingenieur of hoogleraar ga je toch ook niet zeggen dat hij zijn diploma's maar door de wc moet spoelen en thuis moet gaan zitten vanaf het moment dat hij kinderen heeft?

Waarom zou een vrouw dat dan wel per se moeten? Waarom is het niet ok voor een vrouw om te zeggen dat haar werk belangrijk voor haar is en dat ze dit niet wil missen?

Wie zegt dat er iemand thuis moet gaan zitten? 
waarom draai jij posts altijd zo dat je net niet reageert op wat iemand zegt? 

AeonofWinter schreef op 11-08-2021 om 13:33:

[..]

Ja, maar daar moet je als vrouw nog steeds dus iets voor doen. Actief. En dat is jammer, want anders zit je zo in een rol gedrukt voordat je met je ogen kunt knipperen.

Helemaal met je eens. 

Julali

Julali

11-08-2021 om 13:53 Topicstarter

Mevrouw75 schreef op 11-08-2021 om 13:13:

[..]

Ik fantaseer dus juist altijd dat ik dan eindelijk de tijd heb om me vast te bijten in intellectuele teksten. Nu is alles allemaal zo vluchtig. En ik werk nou net niet achter de kassa.

Dat vastbijten in intellectuele artikelen hoort bij mijn werk, het is verre van vluchtig. En nee, deze uitdaging ga ik niet krijgen bij een random LOI cursus, of een cursus filosofisch redeneren in het buurtcentrum.

 Maar goed, ik begrijp deze hele discussie niet, want ik wil gewoon kunnen werken en daarvoor betaald krijgen, zonder me daar constant voor te hoeven verantwoorden naar alle Gea´s en Marieke´s van Nederland. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-08-2021 om 13:55

Julali schreef op 11-08-2021 om 13:53:

[..]

Dat vastbijten in intellectuele artikelen hoort bij mijn werk, het is verre van vluchtig. En nee, deze uitdaging ga ik niet krijgen bij een random LOI cursus, of een cursus filosofisch redeneren in het buurtcentrum.

Maar goed, ik begrijp deze hele discussie niet, want ik wil gewoon kunnen werken en daarvoor betaald krijgen, zonder me daar constant voor te hoeven verantwoorden naar alle Gea´s en Marieke´s van Nederland.

Dat doe je zelf he.

Julali schreef op 11-08-2021 om 13:53:

[..]

Dat vastbijten in intellectuele artikelen hoort bij mijn werk, het is verre van vluchtig. En nee, deze uitdaging ga ik niet krijgen bij een random LOI cursus, of een cursus filosofisch redeneren in het buurtcentrum.

Maar goed, ik begrijp deze hele discussie niet, want ik wil gewoon kunnen werken en daarvoor betaald krijgen, zonder me daar constant voor te hoeven verantwoorden naar alle Gea´s en Marieke´s van Nederland.

Ik heet geen Marieke, maar Mevrouw75 en niemand verbiedt je te werken. Ik heb het ook niet over een cursus in een buurtcentrum. Ik vind je buitengewoon minderwaardig doen hier. 

Julali schreef op 11-08-2021 om 13:46:

[..]

Ik heb het over mezelf en over mijn baan. Tegen een mannelijke arts, ingenieur of hoogleraar ga je toch ook niet zeggen dat hij zijn diploma's maar door de wc moet spoelen en thuis moet gaan zitten vanaf het moment dat hij kinderen heeft?

Waarom zou een vrouw dat dan wel per se moeten? Waarom is het niet ok voor een vrouw om te zeggen dat haar werk belangrijk voor haar is en dat ze dit niet wil missen?

Je verdedigt iets wat ik helemaal niet heb aangevallen.

Je bent een kei in iemand woorden in de mond leggen om je eigen gelijk te halen. Ik vind het helemaal prima dat een vrouw haar werk belangrijk vind en dat niet wil missen.

Je mist totaal mijn punt. Ik zei dat deze discussie (uitdaging, intellectueel ontplooien) altijd alleen maar lijkt te gaan over hoger opgeleiden. Ik denk dat veel banen deze twee dingen helemaal niet bieden en dat de keuze voor thuisblijven dan makkelijker gemaakt wordt.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-08-2021 om 13:59

Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 13:58:

[..]

Je verdedigt iets wat ik helemaal niet heb aangevallen.

Je bent een kei in iemand woorden in de mond leggen om je eigen gelijk te halen. Ik vind het helemaal prima dat een vrouw haar werk belangrijk vind en dat niet wil missen.

Je mist totaal mijn punt. Ik zei dat deze discussie (uitdaging, intellectueel ontplooien) altijd alleen maar lijkt te gaan over hoger opgeleiden. Ik denk dat veel banen deze twee dingen helemaal niet bieden en dat de keuze voor thuisblijven dan makkelijker gemaakt wordt.

Tenzij je het geld nodig hebt.

BlueHeart schreef op 11-08-2021 om 13:59:

[..]

Tenzij je het geld nodig hebt.

Uiteraard, of omdat je economisch onafhankelijk wil zijn  en voor nog wel meer redenen. Maar niet persé die uitdaging en ontplooiing waar zo vaak mee gegooid wordt.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-08-2021 om 14:03

Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 14:01:

[..]

Uiteraard, of omdat je economisch onafhankelijk wil zijn en voor nog wel meer redenen. Maar niet persé die uitdaging en ontplooiing waar zo vaak mee gegooid wordt.

Of dat je een betere/leukere ouder wordt. 

Julali schreef op 11-08-2021 om 13:53:

[..]

Dat vastbijten in intellectuele artikelen hoort bij mijn werk, het is verre van vluchtig. En nee, deze uitdaging ga ik niet krijgen bij een random LOI cursus, of een cursus filosofisch redeneren in het buurtcentrum.

Maar goed, ik begrijp deze hele discussie niet, want ik wil gewoon kunnen werken en daarvoor betaald krijgen, zonder me daar constant voor te hoeven verantwoorden naar alle Gea´s en Marieke´s van Nederland.

Waar zit jouw frustratie nu eigenlijk precies? Aan wie moet jij je verantwoorden voor je gevoel?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 14:06

Helemaal gelijk! Maar wat ik nog knapper vind dat behalve wat Juultje aangeeft he van pantoffels klaar zetten en dergelijke is dat mensen het redden op dat salaris van man! In mijn ogen ben je dus niet alleen huisvrouw maar ook financieel directrice 💪

Julali

Julali

11-08-2021 om 14:07 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 13:58:

[..]

Je verdedigt iets wat ik helemaal niet heb aangevallen.

Je bent een kei in iemand woorden in de mond leggen om je eigen gelijk te halen. Ik vind het helemaal prima dat een vrouw haar werk belangrijk vind en dat niet wil missen.

Je mist totaal mijn punt. Ik zei dat deze discussie (uitdaging, intellectueel ontplooien) altijd alleen maar lijkt te gaan over hoger opgeleiden. Ik denk dat veel banen deze twee dingen helemaal niet bieden en dat de keuze voor thuisblijven dan makkelijker gemaakt wordt.

Tenzij je een man bent, dan is het nooit een optie. Mannen doen ook laagbetaald werk waar weinig tot geen opleiding voor nodig is en wat ze lang niet altijd leuk vinden en waarin ze zich niet verder kunnen ontwikkelen en toch blijven ze altijd doorwerken en wordt er nooit gevraagd waarom ze werken, waarom ze zoveel werken, wanneer ze stoppen, of ze minder gaan werken en of de combinatie niet te zwaar voor ze is.

Julali schreef op 11-08-2021 om 14:07:

[..]

Tenzij je een man bent, dan is het nooit een optie. Mannen doen ook laagbetaald werk waar weinig tot geen opleiding voor nodig is en wat ze lang niet altijd leuk vinden en waarin ze zich niet verder kunnen ontwikkelen en toch blijven ze altijd doorwerken en wordt er nooit gevraagd waarom ze werken, waarom ze zoveel werken, wanneer ze stoppen, of ze minder gaan werken en of de combinatie niet te zwaar voor ze is.

Nou dat is wel een ouderwetse visie hoor. Ik ken stellen waar de rollen omgedraaid zijn omdat de vrouw een beter betaalde baan heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.