Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel vrije tijd heb jij? En je man?

Vrije tijd is tijd die je helemaal zelf mag invullen, dus zonder de zorg voor kinderen, of andere taken zoals werk, het huishouden en mantelzorg. 

En je man? (de vader van je kinderen) 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-08-2021 om 14:11

Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 14:08:

[..]

Nou dat is wel een ouderwetse visie hoor. Ik ken stellen waar de rollen omgedraaid zijn omdat de vrouw een beter betaalde baan heeft.

Of stellen die allebei ongeveer evenveel uren werken en zorgen. Die zie ik in mijn omgeving het vaakst. 

BlueHeart schreef op 11-08-2021 om 14:11:

[..]

Of stellen die allebei ongeveer evenveel uren werken en zorgen. Die zie ik in mijn omgeving het vaakst.

Ook ja. Persoonlijk vind ik dat de allerbeste optie. Maar dat is nog niet mogelijk in elk werkveld helaas.

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

11-08-2021 om 14:12

Ik vind mijn werk gewoon leuk. Dat is niet cliché, het is gewoon mijn realiteit. Rot dat andere mensen hun werk niet leuk vinden en ik weet prima hoe het is om laagbetaalde banen te hebben, maar de vraag ging over je eigen positie natuurlijk.

Julali schreef op 11-08-2021 om 14:07:

[..]

Tenzij je een man bent, dan is het nooit een optie. Mannen doen ook laagbetaald werk waar weinig tot geen opleiding voor nodig is en wat ze lang niet altijd leuk vinden en waarin ze zich niet verder kunnen ontwikkelen en toch blijven ze altijd doorwerken en wordt er nooit gevraagd waarom ze werken, waarom ze zoveel werken, wanneer ze stoppen, of ze minder gaan werken en of de combinatie niet te zwaar voor ze is.

Jawel hoor, ik vraag het hem vaak genoeg. En mocht hij niet verder willen dan ga ik fulltime en blijft hij bij de kleine. Helemaal niks aan de hand. Wat ik hierbij wel vervelend vind is dat je gelijk dit beeld schept en dat dat voor iedereen geld.. terwijl het eigenlijk een beeld is van wat je mss bij jezelf of andere hebt gezien. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het gemiddeld zo gaat.

Rachel. schreef op 11-08-2021 om 14:12:

[..]

Jawel hoor, ik vraag het hem vaak genoeg. En mocht hij niet verder willen dan ga ik fulltime en blijft hij bij de kleine. Helemaal niks aan de hand. Wat ik hierbij wel vervelend vind is dat je gelijk dit beeld schept en dat dat voor iedereen geld.. terwijl het eigenlijk een beeld is van wat je mss bij jezelf of andere hebt gezien. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het gemiddeld zo gaat.

Precies. Daarom vroeg ik ook waar haar frustratie zit maar daar krijg ik geen antwoord op.

Mij biedt werk inderdaad uitdaging. Niet zozeer intellectueel (wat dat ook moge inhouden), hoewel ik het wel fijn vind om mijn denkkracht/talenten (etc.) in te zetten om samen met anderen dingen te doen en te bereiken. Maar werk staat ook voor structuur/ritme en sociale contacten (die breder gaan dan je zelf uitgekozen kringetje). 
Ook toen ik als puber / jongvolwassene in een supermarkt werkte, had ik plezier in het werken. Vanwege de omgang met collega's en klanten, maar ook omdat ik het een uitdaging vond 'mijn afdeling' te draaien en daar steeds een beetje meer uit halen. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 14:14

Soepkip schreef op 11-08-2021 om 14:12:

Ik vind mijn werk gewoon leuk. Dat is niet cliché, het is gewoon mijn realiteit. Rot dat andere mensen hun werk niet leuk vinden en ik weet prima hoe het is om laagbetaalde banen te hebben, maar de vraag ging over je eigen positie natuurlijk.

Dat is een aanname. Ook mensen met goed betaalde banen kunnen hun werk niet leuk vinden. Als je kiest zelf je kind op te voeden hoeft dat ook niet te betekenen dat je je werk niet leuk vind soepkip. 

Nose schreef op 11-08-2021 om 14:14:

[..]

Dat is een aanname. Ook mensen met goed betaalde banen kunnen hun werk niet leuk vinden. Als je kiest zelf je kind op te voeden hoeft dat ook niet te betekenen dat je je werk niet leuk vind soepkip.

Absoluut ik ben gek op mijn baan.


Herfstappeltaart schreef op 11-08-2021 om 14:05:

[..]

Waar zit jouw frustratie nu eigenlijk precies? Aan wie moet jij je verantwoorden voor je gevoel?

Die móet ergens zitten. Ze is zogenaamd helemaal tevreden en alles gaat perfect, van werk tot kinderen tot tijd met man tot intensief sporten, maar ze blijft enorm veel tijd spenderen aan topics over dit onderwerp onder iedere keer een andere alias.

Iets zit er dan toch níet goed? Afgezien van het feit dat als je zulk uitdagend werk te doen hebt, je helemaal geen zin en tijd hebt om steeds op fora te reageren. 


Ik heb vandaag vrij en alle tijd, want de kinderen zijn met man op pad, btw

Op het kindvrije topic doet ze niet anders dan ageren tegen 'vooroordelen' over moeders en benadrukken dat ze echt nog steeds alles kan doen wat ze deed voordat ze kids kreeg. En tegelijkertijd wil ze hier mensen zonder kinderen ervan overtuigen dat ze het echt veel drukker heeft gekregen dan toen ze geen kids had. Wàt is het nu? 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

11-08-2021 om 14:30

Doornroosje75 schreef op 11-08-2021 om 14:29:

Op het kindvrije topic doet ze niet anders dan ageren tegen 'vooroordelen' over moeders en benadrukken dat ze echt nog steeds alles kan doen wat ze deed voordat ze kids kreeg. En tegelijkertijd wil ze hier mensen zonder kinderen ervan overtuigen dat ze het echt veel drukker heeft gekregen dan toen ze geen kids had. Wàt is het nu?

🙈

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

11-08-2021 om 14:32

Doornroosje75 schreef op 11-08-2021 om 14:29:

Op het kindvrije topic doet ze niet anders dan ageren tegen 'vooroordelen' over moeders en benadrukken dat ze echt nog steeds alles kan doen wat ze deed voordat ze kids kreeg. En tegelijkertijd wil ze hier mensen zonder kinderen ervan overtuigen dat ze het echt veel drukker heeft gekregen dan toen ze geen kids had. Wàt is het nu?

Ik ben de draad allang kwijt wat deze user betreft.

Doornroosje75 schreef op 11-08-2021 om 14:29:

Op het kindvrije topic doet ze niet anders dan ageren tegen 'vooroordelen' over moeders en benadrukken dat ze echt nog steeds alles kan doen wat ze deed voordat ze kids kreeg. En tegelijkertijd wil ze hier mensen zonder kinderen ervan overtuigen dat ze het echt veel drukker heeft gekregen dan toen ze geen kids had. Wàt is het nu?

Misschien is haar intellectueel uitdagende baan wel het aan de gang houden van discussies op fora! 

BlueHeart schreef op 11-08-2021 om 14:32:

[..]

Ik ben de draad allang kwijt wat deze user betreft.

Ik volg het ook niet meer😅 zo nu en dan reageer ik dan op een specifiek berichtje maar dit gaat alle kanten op😬


Nu geef ik toe dat mijn kijk ernaar in mijn berichten in het begin ook veranderde hoor. Maar dat komt puur omdat ik niet helemaal uitsluit wat anderen hun ervaringen zijn en dat ik kan inzien wat ze bedoelen, en dat mijn eerste kijk daar op ook niet altijd kan kloppen. Al met al ik ben de beroerste niet om toe te geven dat ik een verkeerde kijk daarop had, dus vandaar mijn draai in het topic😬😅

Julali

Julali

11-08-2021 om 14:36 Topicstarter

Valeria schreef op 11-08-2021 om 14:23:

[..]

Die móet ergens zitten. Ze is zogenaamd helemaal tevreden en alles gaat perfect, van werk tot kinderen tot tijd met man tot intensief sporten, maar ze blijft enorm veel tijd spenderen aan topics over dit onderwerp onder iedere keer een andere alias.

Iets zit er dan toch níet goed? Afgezien van het feit dat als je zulk uitdagend werk te doen hebt, je helemaal geen zin en tijd hebt om steeds op fora te reageren.


Ik heb vandaag vrij en alle tijd, want de kinderen zijn met man op pad, btw

Want iedereen is hier ongelukkig op haar werk? Je kunt prima hier meeschrijven en een leuke uitdagende baan hebben, dat bewijzen heel veel vrouwen op dit forum. 

Ik ben zelf zeer tevreden met de situatie die ik zelf heb gecreëerd samen met mijn man. We werken allebei en zijn allebei ruim beschikbaar voor onze kinderen. Voor ons is de balans zo heel prettig, we zouden het niet anders willen. 

Helaas zijn we er nog lang niet in Nederland en dat frustreert mij als feminist. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.