Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


KittyFantastico schreef op 05-08-2022 om 12:36:

pistache lijkt een ban te hebben.

Eindelijk 

Pief schreef op 05-08-2022 om 11:58:

[..]

Dat moeten  we natuurlijk  wel blijven doen je, anders loopt het topic dood. Blijven voeren, deze TO.  ( bij don't feed is de lol er zo af ) 😂

KittyFantastico schreef op 05-08-2022 om 12:36:

pistache lijkt een ban te hebben.

Okee Dan keert de rust nu terug dus

Heeft nog lang geduurd trouwens. 

Poezekat schreef op 05-08-2022 om 12:37:

[..]

Jeetje, dat is erg weinig zeg en dat voor een functie waarbij je toch veel verantwoording draagt voor degenen die aan je zorgen zijn toevertrouwd. Ik verdien zelfs nog meer per uur in de schoonhoud.

Net diploma  gehaald na 2 jaar omscholing. Hiervoor  zat ik in de detailhandel voor 11,66 per uur. Dat was de max, nu kan ik in de komende  jaren doorgroeien naar 19 per uur

Duurt wel nog 10 jaar, maar goed, ik ben bijna 53 dus moet nog even werken 

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 12:24:

ik werk ook van 7 tot 7 deze komende 3 weken met een 24u contract. Het hoeft niet, maar het moet wel...

Ja, maar daar is tijdelijk voor een paar weken. Niet structureel. Hoeft ook niet hoor, maar daar zit echt wel een verschil. Het zou wel mooi zijn als iedereen wat meer zou werken in deze tijd. Met een half uur tot en uur per week extra is het personeelstekort opgelost. 

"Volgens een eerdere berekening van adviesbureau McKinsey zouden vrouwen in het onderwijs slechts 34 minuten meer hoeven te werken om de personeelstekorten op te lossen. In de zorg zou een verlenging van 48 minuten volstaan."

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ser-adviseert-over-personeelstekorten-meer-uren-werken-en-minder-regeldruk~b4c00d12/

KittyFantastico schreef op 05-08-2022 om 12:35:

[..]

Zo, dat noem ik nou hard werken. En daar is dus geen link met “risico nemen” en al helemaal niet met salaris, helaas!

Respect en hopelijk kun je toch nog net zo hard van je vakantie genieten als je nu werkt.

lientje69 schreef op 05-08-2022 om 12:31:

[..]

Ja precies.

Ik heb dus ook een 24 uurs contract en werk er 38 komende week. Daarna ga ik kapot en met mega pijn mijn vakantie in. Gelukkig vakantie dus dan, nog zo'n week trek ik fysiek niet. En dat heeft niet te maken met niet willen maar niet kunnen. En helaas wel moeten. Gezien het personeelstekort. Je kunt ouderen tenslotte niet de hele dag in een natte inco in bed laten liggen, dat is onmenselijk

Soms moet je wel en sleep je jezelf de dag door. 

Een aantal weken geleden voelde ik me echt niet lekker door overmatig bloedverlies ( nu inmiddels verholpen door medicatie) en dan ook nog zo warm en waren we met erg weinig personeel door vakanties én 2 zieken. Dat laatste weet je niet van tevoren dus die ene dag langer gewerkt en gedaan wat we konden. Paar dagen later ook wat langer gewerkt want het werk moet toch gedaan worden. Een paar weken ervoor een aantal dagen op een andere locatie gewerkt vanwege de vele zieken daar, dat zijn langere dagen en ook nog een langere reistijd. Nu vind ik het werk op die andere locatie gelukkig best leuk dus dat scheelt een hoop. Maar het was, voor mij, toch een drukkere werkweek dan normaal. 

Waar lezen jullie  dat trouwens van die ban?

Pief schreef op 05-08-2022 om 12:45:

[..]

Ja, maar daar is tijdelijk voor een paar weken. Niet structureel. Hoeft ook niet hoor, maar daar zit echt wel een verschil. Het zou wel mooi zijn als iedereen wat meer zou werken in deze tijd. Met een half uur tot en uur per week extra is het personeelstekort opgelost.

"Volgens een eerdere berekening van adviesbureau McKinsey zouden vrouwen in het onderwijs slechts 34 minuten meer hoeven te werken om de personeelstekorten op te lossen. In de zorg zou een verlenging van 48 minuten volstaan."

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ser-adviseert-over-personeelstekorten-meer-uren-werken-en-minder-regeldruk~b4c00d12/

34 minuten, dus naast de 3 dagen die ik werk, moet ik een andere dag nog een half uur extra komen?

Bovendien worden er in het onderwijs en de zorg al behoorlijk wat onbetaalde overuren gedraaid. Ik hoef dat in mijn functie zelden te doen en heb ook wel dagen dat ik wat eerder weg kan. Maar collega’s zie ik dat wel doen.

Pief schreef op 05-08-2022 om 12:45:

[..]

Ja, maar daar is tijdelijk voor een paar weken. Niet structureel. Hoeft ook niet hoor, maar daar zit echt wel een verschil. Het zou wel mooi zijn als iedereen wat meer zou werken in deze tijd. Met een half uur tot en uur per week extra is het personeelstekort opgelost.

"Volgens een eerdere berekening van adviesbureau McKinsey zouden vrouwen in het onderwijs slechts 34 minuten meer hoeven te werken om de personeelstekorten op te lossen. In de zorg zou een verlenging van 48 minuten volstaan."

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ser-adviseert-over-personeelstekorten-meer-uren-werken-en-minder-regeldruk~b4c00d12/

Die mogelijkheid moet er wel zijn bij je werkgever. Of je moet meerdere banen naast elkaar willen hebben maar dat is niet voor iedereen haalbaar én wenselijk. Het kan zorgen voor minder flexibiliteit en daar worden anderen weer de dupe van. 

PriceyRook54

PriceyRook54

05-08-2022 om 12:50

lientje69 schreef op 05-08-2022 om 12:47:

Waar lezen jullie dat trouwens van die ban?

Even op haar naam klikken, dan staat het in haar profiel

lientje69 schreef op 05-08-2022 om 12:47:

Waar lezen jullie dat trouwens van die ban?

Even op haar naam tikken in haar posts dan zie je dat. 

Pistache schreef op 05-08-2022 om 11:49:

[..]

Voor mensen in loondienst zijn er inderdaad allemaal regels, dus die kunnen nooit heel hard werken, omdat ze maar een beperkt aantal uren morgen maken in een week.

Jij bent echt gestoord

Pistache schreef op 05-08-2022 om 11:49:

[..]

Voor mensen in loondienst zijn er inderdaad allemaal regels, dus die kunnen nooit heel hard werken, omdat ze maar een beperkt aantal uren morgen maken in een week.

Even gemist dat er heel wat beroepen zijn waarin mensen vele uren meer maken dan waar ze voor betaald worden: zorg, onderwijs, wetenschap, rechtspraak, om er een paar te noemen.

lientje69 schreef op 05-08-2022 om 12:43:

[..]

Net diploma gehaald na 2 jaar omscholing. Hiervoor zat ik in de detailhandel voor 11,66 per uur. Dat was de max, nu kan ik in de komende jaren doorgroeien naar 19 per uur

Duurt wel nog 10 jaar, maar goed, ik ben bijna 53 dus moet nog even werken

Gelukkig, er zit nog groei in, dat scheelt! 

Op zich vind ik niet dat ik een slecht salaris heb voor mijn functie, zit toch tussen 15,50 en 16 euro per uur bruto in. Oké, er zullen zeker mensen zijn die voor dat uurloon hun bed niet willen uit komen maar ik ben tevreden.

Poezekat schreef op 05-08-2022 om 12:49:

[..]

Die mogelijkheid moet er wel zijn bij je werkgever. Of je moet meerdere banen naast elkaar willen hebben maar dat is niet voor iedereen haalbaar én wenselijk. Het kan zorgen voor minder flexibiliteit en daar worden anderen weer de dupe van.

Het kan niet altijd, maar veel mensen willen niet extra werken. Nederland is kampioen deeltijdwerken. Dat is jammer, het zou zoveel problemen oplossen. Minder tekorten aan personeel, meer inkomsten, dus minder problemen met stijgende kosten, meer belasting, dus meer geld voor voorzieningen, etc. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.