Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Pistache schreef op 05-08-2022 om 11:49:

[..]

Voor mensen in loondienst zijn er inderdaad allemaal regels, dus die kunnen nooit heel hard werken, omdat ze maar een beperkt aantal uren morgen maken in een week.

Ik denk dat jouw verstand omgekeerd evenredig is met de hoeveelheid berichten die je hier plaatst. 

Ik loop mij wat dat aangaat echt af te vragen hoe dom of je bent. 

Pistache schreef op 05-08-2022 om 11:49:

[..]

Voor mensen in loondienst zijn er inderdaad allemaal regels, dus die kunnen nooit heel hard werken, omdat ze maar een beperkt aantal uren morgen maken in een week.

Je mag niet op " de man" reageren.ik hou me in

Maar mijn lieve help. Je bent echt nep hoop ik

Pistache schreef op 05-08-2022 om 11:49:

[..]

Voor mensen in loondienst zijn er inderdaad allemaal regels, dus die kunnen nooit heel hard werken, omdat ze maar een beperkt aantal uren morgen maken in een week.

Kijken of je nog zoveel praatjes hebt als je mijn diensten in de zorg overneemt 

Pistache schreef op 05-08-2022 om 11:49:

[..]

Voor mensen in loondienst zijn er inderdaad allemaal regels, dus die kunnen nooit heel hard werken, omdat ze maar een beperkt aantal uren morgen maken in een week.

Hard werken en het aantal uren wat je maakt zijn 2 verschillende dingen. Even uit je bubbel stappen.

Pistache schreef op 05-08-2022 om 11:39:

[..]

Ik denk ook dat het te maken heeft met risico's durven nemen. Veel mensen klagen vooral maar blijven zitten in hun baantje, waarmee ze nooit verder zullen komen. Niet dat dit per se hoéft, maar ze maken het zich zo comfortabel mogelijk en blijven zitten in een situatie waarin ze zich vooral veilig voelen.

Mensen die meer bereiken hebben meestal een andere instelling. Zij nemen risico's en steken hun nek uit, met het gevaar dat het mislukt, maar ook de kans dat het heel goed lukt en dat ze verder komen.

Wat vaak wordt gegeven dat zo ook weer werkgelegenheid ontstaat. Elk bedrijf waarbij mensen werken is ooit begonnen door iemand die een idee had, risico durfde te nemen en keihard werkte om iets uit de grond te stampen. Dat is iets anders dan veilig blijven zitten waar je zit en gebruikmaken van de faciliteiten die iemand anders voor jou verzorgt.

Niet alleen risico's  durven nemen maar ook risico's kunnen nemen is van belang als je hogerop wil komen. 

Soms wordt je door de omstandigheden thuis gedwongen om die carrièrestap die je wordt aangeboden toch maar niet te maken met je doodzieke kind in het ziekenhuis,  wetend welk zorgtraject er nog gaat volgen kies je dan bewust maar niet vrijwillig een ander pad wat gevolgen heeft tot in lengte van jaren.  

Na een poosje sluit je vrede met jezelf en besef je dat jouw keuze toch de goede was ook al komen je dromen die je had nooit meer uit. 

Miepjecody schreef op 05-08-2022 om 12:07:

[..]

Kijken of je nog zoveel praatjes hebt als je mijn diensten in de zorg overneemt

Zo hee. En de mijne erbij. Werk me de tandjes als verzorgende  voor 13,68 bruto per uur!!!

Bakblik schreef op 05-08-2022 om 12:11:

[..]

Niet alleen risico's durven nemen maar ook risico's kunnen nemen is van belang als je hogerop wil komen.

Soms wordt je door de omstandigheden thuis gedwongen om die carrièrestap die je wordt aangeboden toch maar niet te maken met je doodzieke kind in het ziekenhuis, wetend welk zorgtraject er nog gaat volgen kies je dan bewust maar niet vrijwillig een ander pad wat gevolgen heeft tot in lengte van jaren.

Na een poosje sluit je vrede met jezelf en besef je dat jouw keuze toch de goede was ook al komen je dromen die je had nooit meer uit.

En niet alleen dat. Waarom hoger, meer geld en uitdaging.

Terwijl de meest basale banen smeken om personeel.  En sws belangrijkere banen zijn,want die zijn nodig voor de basis van het leven 

Miepjecody schreef op 05-08-2022 om 12:14:

[..]

En niet alleen dat. Waarom hoger, meer geld en uitdaging.

Terwijl de meest basale banen smeken om personeel. En sws belangrijkere banen zijn,want die zijn nodig voor de basis van het leven

Die banen moeten wat mij betreft beter betaald worden. Zorg, veiligheid, onderwijs. 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 12:24

ik werk ook van 7 tot 7 deze komende 3 weken met een 24u contract. Het hoeft niet, maar het moet wel...

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 12:24:

ik werk ook van 7 tot 7 deze komende 3 weken met een 24u contract. Het hoeft niet, maar het moet wel...

Ja precies. 

Ik heb dus ook  een 24 uurs contract  en werk er 38 komende week. Daarna ga ik kapot en met mega pijn mijn vakantie  in. Gelukkig  vakantie dus dan, nog zo'n week trek ik fysiek niet. En dat heeft niet te maken met niet willen  maar niet kunnen. En helaas wel moeten. Gezien het personeelstekort.  Je kunt ouderen tenslotte niet de hele dag in een natte inco in bed laten liggen, dat is onmenselijk 



Ineens weet ik het,  Pistache is de vrouw die tegenover mij in het ziekenhuis lag. Die dacht dat de nachtzuster alleen haar hoefde te verzorgen en niet nog 35 andere patiënten. 
Dan zit ze net als ik op de bank en heeft tijd teveel om hier het hele forum vol te plempen met haar idee ovet hoe de wereld in elkaar zit.

Pistache schreef op 05-08-2022 om 11:39:

[..]

Ik denk ook dat het te maken heeft met risico's durven nemen. Veel mensen klagen vooral maar blijven zitten in hun baantje, waarmee ze nooit verder zullen komen. Niet dat dit per se hoéft, maar ze maken het zich zo comfortabel mogelijk en blijven zitten in een situatie waarin ze zich vooral veilig voelen.

Mensen die meer bereiken hebben meestal een andere instelling. Zij nemen risico's en steken hun nek uit, met het gevaar dat het mislukt, maar ook de kans dat het heel goed lukt en dat ze verder komen.

Wat vaak wordt gegeven dat zo ook weer werkgelegenheid ontstaat. Elk bedrijf waarbij mensen werken is ooit begonnen door iemand die een idee had, risico durfde te nemen en keihard werkte om iets uit de grond te stampen. Dat is iets anders dan veilig blijven zitten waar je zit en gebruikmaken van de faciliteiten die iemand anders voor jou verzorgt.

Dat zal zeker meespelen. Ik ben zelf iemand die voor zekerheden kiest, niet snel risico's neemt en, zolang zich geen leukere functie aandient (want ja, die hou ik echt wel in de gaten) blijf zitten waar ik nu zit. Maar ik hoef niet persé meer te bereiken, niet meer te verdienen dan ik nu doe want ik ben wel tevreden met het salaris wat ik maandelijks binnen hark. Maar gelukkig is niet iedereen zoals ik. 

lientje69 schreef op 05-08-2022 om 12:31:

[..]

Ja precies.

Ik heb dus ook een 24 uurs contract en werk er 38 komende week. Daarna ga ik kapot en met mega pijn mijn vakantie in. Gelukkig vakantie dus dan, nog zo'n week trek ik fysiek niet. En dat heeft niet te maken met niet willen maar niet kunnen. En helaas wel moeten. Gezien het personeelstekort. Je kunt ouderen tenslotte niet de hele dag in een natte inco in bed laten liggen, dat is onmenselijk

Zo, dat noem ik nou hard werken. En daar is dus geen link met “risico nemen” en al helemaal niet met salaris, helaas!

Respect en hopelijk kun je toch nog net zo hard van je vakantie genieten als je nu werkt.

pistache lijkt een ban te hebben. 

lientje69 schreef op 05-08-2022 om 12:12:

[..]

Zo hee. En de mijne erbij. Werk me de tandjes als verzorgende voor 13,68 bruto per uur!!!

Jeetje, dat is erg weinig zeg en dat voor een functie waarbij je toch veel verantwoording draagt voor degenen die aan je zorgen zijn toevertrouwd. Ik verdien zelfs nog meer per uur in de schoonhoud. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.