Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 21:26:

[..]

Ja maar dan moet je altijd beknibbelen op alles en tegen de tijd dat de eerste kwaaltjes komen kun je pas gaan leven. Zo zou ik niet willen leven.

Ja zo zitten wij er ook in hoor. Hoewel we meer zaken als energieverbruik, boodschappen, kleding, gewoon spullen, vaak erg besparen en zuinig zijn gaan we dus wel graag op vakantie. En een vakantie waarin ik moet koken is geen vakantie. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 21:42

Decembermamma schreef op 02-08-2022 om 21:33:

[..]

Ja zo zitten wij er ook in hoor. Hoewel we meer zaken als energieverbruik, boodschappen, kleding, gewoon spullen, vaak erg besparen en zuinig zijn gaan we dus wel graag op vakantie. En een vakantie waarin ik moet koken is geen vakantie.

Ja ik wil nu leven en niet pas op mn 50ste. Ik heb dan nog het geluk dat mn pa nog steeds goed boert dus mn bedje voor later is al gespreid.

Pistache schreef op 02-08-2022 om 21:32:

[..]

Ik post veel berichten in korte tijd, want ik ben er niet veel tijd aan kwijt. We zijn vandaag toch echt 4 uur op pad geweest, 15.316 stappen op de teller. Voor de rest een rustige dag, dat is in de vakantie ook fijn vind ik.

Dik 6 km gewandeld met twee kleine kinderen, bijna continue online zijn en dan een rustige dag gehad? En je denkt dat ik dat geloof? 

Ga toch fietsen! 

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 22:15 Topicstarter

Bakblik schreef op 02-08-2022 om 21:42:

[..]

Dik 6 km gewandeld met twee kleine kinderen, bijna continue online zijn en dan een rustige dag gehad? En je denkt dat ik dat geloof?

Ga toch fietsen!

We hebben niet gewandeld. We zijn naar een pretpark hier in de buurt geweest, dan loop je ongemerkt veel. Continu online klopt niet, want daar ben ik vanmiddag niet aan toe gekomen toen we daar waren. Jullie vullen wel heel veel voor me in en het klopt allemaal niet.

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 22:16 Topicstarter

Decembermamma schreef op 02-08-2022 om 21:33:

[..]

Ja zo zitten wij er ook in hoor. Hoewel we meer zaken als energieverbruik, boodschappen, kleding, gewoon spullen, vaak erg besparen en zuinig zijn gaan we dus wel graag op vakantie. En een vakantie waarin ik moet koken is geen vakantie.

Wij gaan meerdere keren per jaar op vakantie en we leven nu, maar denken ook aan later. Voor ons zijn dat geen tegengestelden.

Pistache schreef op 02-08-2022 om 11:54:

[..]

Ik vind niet dat mensen met minder inkomen meer moeten betalen aan kinderopvang, maar dat het voor iedereen gratis of een stuk goedkoper moet zijn. Gelukkig is het een kwestie van tijd voordat mijn wens in vervulling gaat, want het ziet ernaar uit dat kinderopvang gratis wordt, ongeacht het inkomen van de ouders.

Ik zie mezelf totaal niet als slachtoffer, je kunt er niet verder naast zitten. Wel heb ik kritiek op het kinderopvangtoeslagsysteem dat we nu in Nederland hebben, net als heel veel anderen overigens.

Wij zijn niet bijna FIRE, we werken er naartoe, daardoor betalen we nu bijvoorbeeld hogere lasten voor onze woning.

Ik snap dat wel. Wij betalen ook veel aan kinderopvang (en aan belasting en andere zaken.) Natuurlijk komt er hier ook een goed bedrag binnen elke maand maar tegelijk gaat er ook heel veel weer van af en hebben we verder nergens recht op. Iets minder nivellering mag soms wel. 

Het systeem met allerlei toeslagen vind ik ondoorzichtig (en ik ben duidelijk niet de enige) en de uitwerking is soms ook gewoon oneerlijk. Niet zo zeer voor ons want wij zitten ruim boven elke grens maar wel voor mensen die er net boven zitten en hierdoor soms minder hebben te besteden dan iemand die minder verdiend.

Bovendien moedigt het niet aan dat mensen meer gaan werken en gezien de huidige tekorten op de arbeidsmarkt is het juist een goed plan dat mensen meer gaan werken. Meer werken zou altijd (significant) meer moeten opleveren.

Pistache schreef op 02-08-2022 om 22:15:

[..]

We hebben niet gewandeld. We zijn naar een pretpark hier in de buurt geweest, dan loop je ongemerkt veel. Continu online klopt niet, want daar ben ik vanmiddag niet aan toe gekomen toen we daar waren. Jullie vullen wel heel veel voor me in en het klopt allemaal niet.

Wij voor jou? Jij ook voor ons hoor maar goed dat wil jij niet zien.  En hoe je het ook wendt of keert 1500 stappen is 6 km met een volwassen stap lengte. Of je dat nou wandelt in een keer of iedere 10 minuten 300 meter dat maakt niet uit. 

Ik krijg toch zo'n enorm déja-vu van dit topic 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 08:27

Herfstappeltaart schreef op 03-08-2022 om 08:26:

Ik krijg toch zo'n enorm déja-vu van dit topic

Nu pas ja? 

Herfstappeltaart schreef op 03-08-2022 om 08:26:

Ik krijg toch zo'n enorm déja-vu van dit topic

Nou hè. Een perfect leven. Ha, zucht, zwijmel, héérlijk hoor. 

stiekem 

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 08:27:

[..]

Nu pas ja?

stiekem geniet ik best wel van dit fijne leven dat sommige mensen hebben en tentoonstellen 


🤪

Herfstappeltaart schreef op 03-08-2022 om 08:26:

Ik krijg toch zo'n enorm déja-vu van dit topic

Heerlijk tijdverdrijf toch? Vorig jaar ben ik er op een bepaald moment mee gestopt. Maar nu ik na operatie niets kan en mag vind ik het wel lollig tijdverdrijf. Doe alsof ik mijn enorm druk maak maar dat valt wel mee. 

Pistache

Pistache

03-08-2022 om 08:58 Topicstarter

Bakblik schreef op 03-08-2022 om 08:02:

[..]

En hoe je het ook wendt of keert 1500 stappen is 6 km met een volwassen stap lengte. Of je dat nou wandelt in een keer of iedere 10 minuten 300 meter dat maakt niet uit.

Ja dus? 

Pistache

Pistache

03-08-2022 om 09:00 Topicstarter

Asha schreef op 03-08-2022 om 00:48:

[..]

Ik snap dat wel. Wij betalen ook veel aan kinderopvang (en aan belasting en andere zaken.) Natuurlijk komt er hier ook een goed bedrag binnen elke maand maar tegelijk gaat er ook heel veel weer van af en hebben we verder nergens recht op. Iets minder nivellering mag soms wel.

Het systeem met allerlei toeslagen vind ik ondoorzichtig (en ik ben duidelijk niet de enige) en de uitwerking is soms ook gewoon oneerlijk. Niet zo zeer voor ons want wij zitten ruim boven elke grens maar wel voor mensen die er net boven zitten en hierdoor soms minder hebben te besteden dan iemand die minder verdiend.

Bovendien moedigt het niet aan dat mensen meer gaan werken en gezien de huidige tekorten op de arbeidsmarkt is het juist een goed plan dat mensen meer gaan werken. Meer werken zou altijd (significant) meer moeten opleveren.

Precies dit. En ik ben echt de enige die inziet dat het zo niet langer kan. Veel mensen werken expres niet te veel, zodat ze meer toeslagen krijgen en goedkope kinderopvang krijgen. Dat iedereen nou zo hard aan het werk is in Nederland, dat klopt niet.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 09:07

Pistache schreef op 03-08-2022 om 09:00:

[..]

Precies dit. En ik ben echt de enige die inziet dat het zo niet langer kan. Veel mensen werken expres niet te veel, zodat ze meer toeslagen krijgen en goedkope kinderopvang krijgen. Dat iedereen nou zo hard aan het werk is in Nederland, dat klopt niet.

Maar die mensen hebben waarschijnlijk geen FIRE droom en maken optimaal gebruik van het systeem, genoeg tijd voor de kinders, geen lange dagen op je werk en heel redelijk verdienen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.