Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Pistache

Pistache

02-08-2022 om 20:06 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 20:03:

[..]

Wie weet blijkt het voor jullie ook wel onhaalbaar, zeker met meerdere nog jonge kinderen lijkt het me kansloos. Je weet vooraf niet hoe het leven loopt.

Kansloos nog wel  Ben jij altijd zo'n zonnetje? We hebben genoeg voorbeelden in onze bubbel die hetzelfde doen en al op het punt zijn waar wij over tien jaar hopen te zijn, dus het is zeker realistisch. 

We zitten netjes op koers 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 20:11

Pistache schreef op 02-08-2022 om 20:06:

[..]

Kansloos nog wel Ben jij altijd zo'n zonnetje? We hebben genoeg voorbeelden in onze bubbel die hetzelfde doen en al op het punt zijn waar wij over tien jaar hopen te zijn, dus het is zeker realistisch.

We zitten netjes op koers

Nee gewoon realistisch. Er kan van alles gebeuren waardoor je uit koers raakt. 


Pistache schreef op 02-08-2022 om 20:06:

[..]

Kansloos nog wel Ben jij altijd zo'n zonnetje? We hebben genoeg voorbeelden in onze bubbel die hetzelfde doen en al op het punt zijn waar wij over tien jaar hopen te zijn, dus het is zeker realistisch.

We zitten netjes op koers

Natuurlijk zit jij netjes op koers, had niet anders gedacht. 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 20:11:

[..]

Nee gewoon realistisch. Er kan van alles gebeuren waardoor je uit koers raakt.


Dat is inderdaad wel zo, nu intussen een buffer maar er zijn jaren geweest waarbij we bijna niks op de spaarrekening hadden staan. 

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 20:19 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 20:11:

[..]

Nee gewoon realistisch. Er kan van alles gebeuren waardoor je uit koers raakt.


Dat kan, maar dat betekent niet dat je nooit plannen kunt maken. Als er geen gekke dingen gebeuren, zoals dat ik eerder doodga, of dat we gaan scheiden, dan gaat het toch echt gebeuren. Tegen ziekte en het overlijden van de ander zijn we goed verzekerd.

Ons plan is heel realistisch en we hebben veel slagen om de arm genomen, omdat we weten dat dingen soms tegenzitten. Als alles meezit, zijn we zelfs over 6/7 jaar al FIRE.

Pistache schreef op 02-08-2022 om 20:06:

[..]

Kansloos nog wel Ben jij altijd zo'n zonnetje? We hebben genoeg voorbeelden in onze bubbel die hetzelfde doen en al op het punt zijn waar wij over tien jaar hopen te zijn, dus het is zeker realistisch.

We zitten netjes op koers

Zeg,  wat doe jij eigenlijk op dit tijdstip op een forum?  Als je jonge kinderen hebt is dit toch de tijd dat je quality-time met ze moet hebben. 

Uitgebreid badderen na een dagje spelen, fijn boekjes lezen als ze de pyjamaatjes al aan hebben.  Lekker knus op het grote bed. Of als ze al ietsje ouder zijn mogen ze misschien nog een kopje thee mee drinken in de vakantie. 

Dan lijkt het me niet zo gezellig als mama continue  zit te forummen. 

Ik heb tijd zat, mijn puber is nog aan het werk,  mijn student is bij vrienden, mijn man doet de tuin en ik mag alleen maar bank hangen en dus forummen.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 20:30

Pistache schreef op 02-08-2022 om 20:19:

[..]

Dat kan, maar dat betekent niet dat je nooit plannen kunt maken. Als er geen gekke dingen gebeuren, zoals dat ik eerder doodga, of dat we gaan scheiden, dan gaat het toch echt gebeuren. Tegen ziekte en het overlijden van de ander zijn we goed verzekerd.

Ons plan is heel realistisch en we hebben veel slagen om de arm genomen, omdat we weten dat dingen soms tegenzitten. Als alles meezit, zijn we zelfs over 6/7 jaar al FIRE.

Ja maar je kinderen kunnen ook ziek worden of een ongeluk krijgen of God verhoede overlijden. Je gaat er nu vanuit dat alles goed gaat, maar die zekerheid heb je gewoon niet. En ik dacht trouwens dat je op vakantie was? Om een scheiding te voorkomen is qualitytime wel van belang hoor. 

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 21:21 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 20:30:

[..]

Ja maar je kinderen kunnen ook ziek worden of een ongeluk krijgen of God verhoede overlijden. Je gaat er nu vanuit dat alles goed gaat, maar die zekerheid heb je gewoon niet. En ik dacht trouwens dat je op vakantie was? Om een scheiding te voorkomen is qualitytime wel van belang hoor.

Misschien eens opzoeken wat FIRE betekent? 

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 21:23 Topicstarter

Bakblik schreef op 02-08-2022 om 20:19:

[..]

Zeg, wat doe jij eigenlijk op dit tijdstip op een forum? Als je jonge kinderen hebt is dit toch de tijd dat je quality-time met ze moet hebben.

Uitgebreid badderen na een dagje spelen, fijn boekjes lezen als ze de pyjamaatjes al aan hebben. Lekker knus op het grote bed. Of als ze al ietsje ouder zijn mogen ze misschien nog een kopje thee mee drinken in de vakantie.

Dan lijkt het me niet zo gezellig als mama continue zit te forummen.

Ik heb tijd zat, mijn puber is nog aan het werk, mijn student is bij vrienden, mijn man doet de tuin en ik mag alleen maar bank hangen en dus forummen.

We zijn vandaag urenlang op pad geweest en zijn allemaal erg moe. De kinderen liggen al in bed. Badje, boekje, zingen, thee, dat hebben we allemaal al gedaan. 

Battle-Royale schreef op 02-08-2022 om 20:11:

[..]

Nee gewoon realistisch. Er kan van alles gebeuren waardoor je uit koers raakt.


Maar het kan wel. Heb ook een collega gehad die het heeft gedaan 50 jaar en met pensioen. Ze nam haar eigen thee mee en deed een hele dag met 1 zakje. Ze hebben 2 kinderen opgevoed in een 3 kamer appartementje. Gingen op vakantie met een hele oude caravan op een camping zonder voorzieningen. Haar inkomen ging rechtstreeks naar de spaarrekening en haar man kreeg van de een op de andere dag een transitievergoeding en toen was ze snel weg.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 21:24

Pistache schreef op 02-08-2022 om 21:21:

[..]

Misschien eens opzoeken wat FIRE betekent?

Ik weet wat het betekent. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 21:26

Decembermamma schreef op 02-08-2022 om 21:23:

[..]

Maar het kan wel. Heb ook een collega gehad die het heeft gedaan 50 jaar en met pensioen. Ze nam haar eigen thee mee en deed een hele dag met 1 zakje. Ze hebben 2 kinderen opgevoed in een 3 kamer appartementje. Gingen op vakantie met een hele oude caravan op een camping zonder voorzieningen. Haar inkomen ging rechtstreeks naar de spaarrekening en haar man kreeg van de een op de andere dag een transitievergoeding en toen was ze snel weg.

Ja maar dan moet je altijd beknibbelen op alles en tegen de tijd dat de eerste kwaaltjes komen kun je pas gaan leven. Zo zou ik niet willen leven. 

Pistache schreef op 02-08-2022 om 21:23:

[..]

We zijn vandaag urenlang op pad geweest en zijn allemaal erg moe. De kinderen liggen al in bed. Badje, boekje, zingen, thee, dat hebben we allemaal al gedaan.

Gezellig gezinsuitje was dat dan.  De hele dag hier posten terwijl je op pad was?  Geloof je je eigen verhalen nog? 

O ik weet het al. 

Je man reed en de kinderen zaten achterin in hun verantwoorde zitverhogers heerlijk te slapen dus jij kon forummen.

Met een hele dag bankhangen is het mij niet gelukt net zoveel als jij te posten.  Ik ben maar een royaal uur weggeweest voor controle. 

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 21:30 Topicstarter

Decembermamma schreef op 02-08-2022 om 21:23:

[..]

Maar het kan wel. Heb ook een collega gehad die het heeft gedaan 50 jaar en met pensioen. Ze nam haar eigen thee mee en deed een hele dag met 1 zakje. Ze hebben 2 kinderen opgevoed in een 3 kamer appartementje. Gingen op vakantie met een hele oude caravan op een camping zonder voorzieningen. Haar inkomen ging rechtstreeks naar de spaarrekening en haar man kreeg van de een op de andere dag een transitievergoeding en toen was ze snel weg.

Zo leven wij niet. We genieten volop nu van de tijd met onze kinderen en gaan echt niet op alles beknibbelen. Er zijn meerdere wegen naar Rome.

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 21:32 Topicstarter

Bakblik schreef op 02-08-2022 om 21:29:

[..]

Gezellig gezinsuitje was dat dan. De hele dag hier posten terwijl je op pad was? Geloof je je eigen verhalen nog?

O ik weet het al.

Je man reed en de kinderen zaten achterin in hun verantwoorde zitverhogers heerlijk te slapen dus jij kon forummen.

Met een hele dag bankhangen is het mij niet gelukt net zoveel als jij te posten. Ik ben maar een royaal uur weggeweest voor controle.

Ik post veel berichten in korte tijd, want ik ben er niet veel tijd aan kwijt. We zijn vandaag toch echt 4 uur op pad geweest, 15.316 stappen op de teller. Voor de rest een rustige dag, dat is in de vakantie ook fijn vind ik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.