Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Pistache schreef op 02-08-2022 om 18:26:

[..]

Dat kan gebeuren. Heel erg balen, maar dat zou niet ineens een probleem zijn. Dat soort dingen horen er soms bij in het leven, al is het ons gelukkig nog nooit overkomen.

Niet ineens een probleem zijn zeg je? 

Net een babykamer en alle andere spullen aangeschaft en dan een paar duizend euro moeten vrij maken voor een auto dat heeft niet iedereen zomaar voor elkaar hoor!

Inmiddels hebben wij meer, dan de door Nibud geadviseerde buffer, op de bank staan maar toen was die paar duizend echt onmogelijk. 

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2022 om 19:10

geld verdampt tegenwoordig voor je er erg in hebt. Heb in juni de overwaarde uitgekeerd gekregen en verder nog niet echt iets heel raars gedaan, maar ben toch al 12k kwijt. 
De helft ging op aan de mediator en verhuizing en de andere helft aan andere randzaken en de vakantie afgelopen 3 weken.
Nu flink op de rem getrapt, want wil voorlopig nog wel ff dat buffertje houden voor de toekomst. 

Hoor vooral van anderen hoe ik het uut moet geven. Van ex moet ik een nieuwe auto kopen, van anderen een tv. 

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 19:34 Topicstarter

Bakblik schreef op 02-08-2022 om 19:05:

[..]

Niet ineens een probleem zijn zeg je?

Net een babykamer en alle andere spullen aangeschaft en dan een paar duizend euro moeten vrij maken voor een auto dat heeft niet iedereen zomaar voor elkaar hoor!

Inmiddels hebben wij meer, dan de door Nibud geadviseerde buffer, op de bank staan maar toen was die paar duizend echt onmogelijk.

Ik heb het over onze situatie en de manier waarop wij toewerken naar FIRE binnen nu en 10 jaar.

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 19:37 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 02-08-2022 om 19:10:

geld verdampt tegenwoordig voor je er erg in hebt. Heb in juni de overwaarde uitgekeerd gekregen en verder nog niet echt iets heel raars gedaan, maar ben toch al 12k kwijt.
De helft ging op aan de mediator en verhuizing en de andere helft aan andere randzaken en de vakantie afgelopen 3 weken.
Nu flink op de rem getrapt, want wil voorlopig nog wel ff dat buffertje houden voor de toekomst.

Hoor vooral van anderen hoe ik het uut moet geven. Van ex moet ik een nieuwe auto kopen, van anderen een tv.

Een scheiding en een verhuizing, dat kost veel geld, zeker in deze tijd. 

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2022 om 19:42

Pistache schreef op 02-08-2022 om 19:37:

[..]

Een scheiding en een verhuizing, dat kost veel geld, zeker in deze tijd.

Dat is een feit. 

Maar goed, probeer met het restant zuinig te doen en hopelijk ooit zelf eens iets te kunnen kopen. 

Pistache schreef op 02-08-2022 om 19:34:

[..]

Ik heb het over onze situatie en de manier waarop wij toewerken naar FIRE binnen nu en 10 jaar.

Het zal jou natuurlijk niet gebeuren maar sommige mensen hebben pech in het leven of ze krijgen met ziek en zeer te maken waardoor dat FIRE zijn binnen 10 jaar gewoon niet gaat lukken. 

Niet iedereen wordt geboren in een gouden wiegje,  sterker nog ik denk dat er meer mensen zijn die hun eerste paar maanden doorbrengen in een sinaasappelkistje dat dienst doet als wieg.  Als je dan in je tienerjaren wordt overvallen door ernstige ziekte waardoor je achterblijft in ontwikkeling dan wordt FIRE zijn voor je 50e echt onhaalbaar. 

Ik klaag niet hoor. Ik heb een heel fijn leven maar wordt best woest van types zoals jij die denken dat het hele leven maakbaar is op de manier die je in gedachten had. 

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 19:50 Topicstarter

Bakblik schreef op 02-08-2022 om 19:43:

[..]

Het zal jou natuurlijk niet gebeuren maar sommige mensen hebben pech in het leven of ze krijgen met ziek en zeer te maken waardoor dat FIRE zijn binnen 10 jaar gewoon niet gaat lukken.

Niet iedereen wordt geboren in een gouden wiegje, sterker nog ik denk dat er meer mensen zijn die hun eerste paar maanden doorbrengen in een sinaasappelkistje dat dienst doet als wieg. Als je dan in je tienerjaren wordt overvallen door ernstige ziekte waardoor je achterblijft in ontwikkeling dan wordt FIRE zijn voor je 50e echt onhaalbaar.

Ik klaag niet hoor. Ik heb een heel fijn leven maar wordt best woest van types zoals jij die denken dat het hele leven maakbaar is op de manier die je in gedachten had.

Ik zeg toch ook niet dat het voor iedereen haalbaar is?

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 19:51 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 02-08-2022 om 19:42:

[..]

Dat is een feit.

Maar goed, probeer met het restant zuinig te doen en hopelijk ooit zelf eens iets te kunnen kopen.

Werk je fulltime?

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2022 om 19:59

Pistache schreef op 02-08-2022 om 19:51:

[..]

Werk je fulltime?

Nee ik ben alleen en heb drie kinderen op de basisschool. Dus 24u, de rest van mijn inkomen betaal jij 

Pistache schreef op 02-08-2022 om 19:50:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het voor iedereen haalbaar is?

Nee dat zeg je niet maar je insinueert zoveel.  Als we nou maar jouw adviezen opvolgen dan komt het goed met onze pubers of vul maar in.......

Zie je nou echt niet dat het bij anderen anders gaat en niet alles zo vanzelfsprekend is,?

Zie je echt niet dat jouw perfecte leven voor anderen heel irritant is in deze discussie?

Pistache schreef op 02-08-2022 om 18:09:

[..]

Dat hebben we uiteraard allemaal ingecalculeerd. Wij vervangen auto's om de paar jaar, omdat we ze dan goed kunnen doorverkopen.


Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Ik ken meerdere mensen die dit zo doen. 

Pistache

Pistache

02-08-2022 om 20:01 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 02-08-2022 om 19:59:

[..]

Nee ik ben alleen en heb drie kinderen op de basisschool. Dus 24u, de rest van mijn inkomen betaal jij

Dan wordt een huis kopen denk ik lastig. 

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2022 om 20:02

Pistache schreef op 02-08-2022 om 20:01:

[..]

Dan wordt een huis kopen denk ik lastig.

Nu ja. Mijn leven is nog niet voorbij hoor.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

02-08-2022 om 20:03

Pistache schreef op 02-08-2022 om 19:50:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat het voor iedereen haalbaar is?

Wie weet blijkt het voor jullie ook wel onhaalbaar, zeker met meerdere nog jonge kinderen lijkt het me kansloos. Je weet vooraf niet hoe het leven loopt.

Bakblik schreef op 02-08-2022 om 16:58:

[..]

Hier ook alleen onderhoud of vervangen als het nodig is. Maar hoe goed het plan ook is er kan altijd iets onverwachts gebeuren. Een ander die je auto totall los rijdt of zo. Dat is dan wel verzekeringswerk maar, omdat ik zwanger was en we zeker nog een tweede kind wilden moesten we wel iets aanschaffen dat toekomstbestendig was. Dan moet er toch geld bij van een potje dat nog niet gereserveerd was voor dat doel.

We hebben door de jaren heen wel een buffer kunnen aanleggen voor onvoorziene omstandigheden, dat geeft rust. Maar ik realiseer me wel dat dit niet voor iedereen haalbaar is of misschien toch een stuk lastiger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.