Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 22:28

Pistache schreef op 01-08-2022 om 22:08:

[..]

Ik heb veel gedeeld, ook allerlei bedragen, misschien nog eens rustig teruglezen zonder zo over je toeren te raken?

Voor de rest begrijp ik niet waarom je zo van slag raakt door een eenvoudig topic over geldzaken. Vreemd dat er niet over gesproken mag worden wat dingen kosten, met als argument dat je zelf voor kinderen hebt gekozen. Ik snap niet wat dat ermee te maken heeft? Waarom is dit zo'n taboe voor jou?

Dit is niet mijn topic met mijn vraag he en geldzaken zijn geen taboe hier, ik ben in elk geval niet degene die zijn kind als een soort kostenpost beschouwt, wat hij kost interesseert ons weinig, wij willen liever gewoon een happy life, ik begrijp prima wat dingen kosten en ben niet degene die hier om het hardst roept dat uitjes zonder geld uitgeven zo geweldig zijn of dat het om de ervaring gaat. Het enige wat je hebt gedeeld is dat je het van de zotte vind dat jij zoveel aan opvang moet betalen terwijl anderen daarvoor minder hoeven te betalen omdat ze minder verdienen en dat vind ik een vrij inhalige instelling, goed verdienen maar vinden dat werkend nederland de kosten voor de opvang van jouw  kinderen even opvangt want anders is het zo duur voor jou terwijl je blijkbaar goed verdient vind ik echt van de zotte. Verder ben ik ook niet van slag ofzo hoor maar verdere discussie is niet nodig, ik blijf bij mijn standpunt, ik hoef niet steeds met de wind mee te draaien en ik hoop dat je antwoorden hebt gevonden, ik vond het in elk geval erg leerzaam om het eens van de andere kanten te bekijken. Ik las in een ander topic dat je op vakantie bent, een periode die bij uitstek geschikt is voor quality time met je gezin zonder telefoon, of zo doen wij dat. Misschien dat dat voor jou ook anders.

Pistache

Pistache

01-08-2022 om 22:33 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 22:28:

[..]

Dit is niet mijn topic met mijn vraag he en geldzaken zijn geen taboe hier, ik ben in elk geval niet degene die zijn kind als een soort kostenpost beschouwt, wat hij kost interesseert ons weinig, wij willen liever gewoon een happy life, ik begrijp prima wat dingen kosten en ben niet degene die hier om het hardst roept dat uitjes zonder geld uitgeven zo geweldig zijn of dat het om de ervaring gaat. Het enige wat je hebt gedeeld is dat je het van de zotte vind dat jij zoveel aan opvang moet betalen terwijl anderen daarvoor minder hoeven te betalen omdat ze minder verdienen en dat vind ik een vrij inhalige instelling, goed verdienen maar vinden dat werkend nederland de kosten voor de opvang van jouw kinderen even opvangt want anders is het zo duur voor jou terwijl je blijkbaar goed verdient vind ik echt van de zotte. Verder ben ik ook niet van slag ofzo hoor maar verdere discussie is niet nodig, ik blijf bij mijn standpunt, ik hoef niet steeds met de wind mee te draaien en ik hoop dat je antwoorden hebt gevonden, ik vond het in elk geval erg leerzaam om het eens van de andere kanten te bekijken.

Je hebt me dus helemaal verkeerd begrepen. Ik heb alleen gezegd dat ik het veel geld vind voor een dienst die voor anderen bijna gratis is. Dat is alles. We hebben het 6 jaar lang met alle liefde betaald en we zijn alle lieve juffen zeer dankbaar voor hun goede zorgen.


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 22:38

Pistache schreef op 01-08-2022 om 22:33:

[..]

Je hebt me dus helemaal verkeerd begrepen. Ik heb alleen gezegd dat ik het veel geld vind voor een dienst die voor anderen bijna gratis is. Dat is alles. We hebben het 6 jaar lang met alle liefde betaald en we zijn alle lieve juffen zeer dankbaar voor hun goede zorgen.


Nee hoor je zegt hier gewoon precies wat ik dacht maar dan in een fancy verpakking. Verandert verder niks aan de boodschap. Je vond het duur en unfair dat anderen daar wel voor gecompenseerd werden omdat ze minder verdienden. En ja ze hebben vast goed voor je kinderen gezorgd, maar ze kregen geen betere of andere behandeling dan die van ouders die minder verdienden en meer compensatie kregen en dus goedkoper uit waren voor dezelfde zorg en opvang als jij. En dat irriteert he?

Pistache schreef op 01-08-2022 om 22:33:

[..]

Je hebt me dus helemaal verkeerd begrepen. Ik heb alleen gezegd dat ik het veel geld vind voor een dienst die voor anderen bijna gratis is. Dat is alles. We hebben het 6 jaar lang met alle liefde betaald en we zijn alle lieve juffen zeer dankbaar voor hun goede zorgen.


Anderen krijgen het ook niet " bijna gratis". Die betalen " minder" omdat ze minder verdienen. Maar het bedrag wat ze dan alsnog betalen is voor hun gevoelsmatig net zo hoog als dat het voor jou is.

Pistache

Pistache

01-08-2022 om 22:59 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 22:38:

[..]

Nee hoor je zegt hier gewoon precies wat ik dacht maar dan in een fancy verpakking. Verandert verder niks aan de boodschap. Je vond het duur en unfair dat anderen daar wel voor gecompenseerd werden omdat ze minder verdienden. En ja ze hebben vast goed voor je kinderen gezorgd, maar ze kregen geen betere of andere behandeling dan die van ouders die minder verdienden en meer compensatie kregen en dus goedkoper uit waren voor dezelfde zorg en opvang als jij. En dat irriteert he?

Totaal niet. Ik zou daar niet eens opkomen, om zoiets te denken. Hoe kom je op dit soort ideeën?


MamaE schreef op 01-08-2022 om 22:12:

Nou ja, wij hebben ook maar één kind, maar dat betekent niet dat alles wat financieel en praktisch zou kunnen ook daadwerkelijk hoeft. Wij zouden best wekelijks naar een bios/zwembad/indoor speeltuin/buitenspeeltuin/pretpark kunnen gaan, maar dan gaat het speciale er wel vanaf en we willen ons kind niet meegeven dat het vanzelfsprekend is om dat soort dingen wekelijks te doen.
Wij vinden bijvoorbeeld sociale contacten met leeftijdsgenootjes belangrijk en aangezien ze die thuis niet heeft, gaat ze in de vakanties één dag per week naar de bso terwijl het niet nodig is en zit ze op meer sporten/clubjes dan mogelijk zou zijn als we meerdere kinderen met verschillende sporten/clubjes zouden hebben. Dat voordeel van enig kind zijn gunnen we haar dan weer wel.
We zouden ook veel meer en duurdere kleren en veel meer speelgoed en spullen kunnen kopen. Maar dat strookt niet met hoe we in het leven staan en met wat we ons kind mee willen geven qua wereldbeeld. Ze krijgt bijvoorbeeld ook niet drie keer zoveel zakgeld omdat kind twee en drie er nooit gekomen zijn.

Moet er wel bij zeggen dat we een makkelijk kind hebben. Ze vindt heel veel dingen leuk en geniet overal van. En ze is ook altijd blij met wat ze krijgt.
Hoe ze als puber gaat worden is natuurlijk nog afwachten.

Nee maar wat betreft praktisch....wordt er soms wel wat makkelijk geredeneerd door sommigen. Zoals met zelf eten meenemen naar een uitje; met 1 of 2 jonge kinderen is dat makkelijk te overzien en uit te voeren.  Wij waren jarenlang met zn zessen waarvan 2 pubers ( nu uit huis) en man die enorm grote eters waren. " even eten en drinken" meenemen voor een dagje weg heeft dan meer weg van een volksverhuizing. Dus dan is de overweging van hee we doen het toch al niet vaak dus we eten daar ook makkelijker gemaakt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 23:04

Pistache schreef op 01-08-2022 om 22:59:

[..]

Totaal niet. Ik zou daar niet eens opkomen, om zoiets te denken. Hoe kom je bij soort soort ideeën?


Lees jezelf eens terug, staat op de 2e pagina als ik mij niet vergis. En probeer nou gewoon eens je verhaal te onthouden ja.

Bijtje82

Bijtje82

01-08-2022 om 23:05

Het wordt er hier niet gezelliger op zo. Dit lijkt inmiddels meer een soort van meten wie de grootste heeft. 

Pistache

Pistache

01-08-2022 om 23:07 Topicstarter

Gingergirl schreef op 01-08-2022 om 22:52:

[..]

Anderen krijgen het ook niet " bijna gratis". Die betalen " minder" omdat ze minder verdienen. Maar het bedrag wat ze dan alsnog betalen is voor hun gevoelsmatig net zo hoog als dat het voor jou is.

Toch voelt het niet helemaal eerlijk, omdat bij ons dat geld niet uit de lucht komt vallen. Het is een lange weg geweest om te komen waar we nu staan en we hebben er altijd hard voor gewerkt, dus dat mag lonen.

Gelukkig gaat dat nu weer prima. Het is maar een korte tijd dat de nivellering zo hard inkickt. Ik ben blij dat dit systeem geen lang leven meer heeft. Nog een paar jaar en iedereen krijgt de opvang gratis. Wij hebben daar niks maar aan, maar ik vind het fijn dat het eerlijk gaat worden voor iedereen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 23:08

Bijtje82 schreef op 01-08-2022 om 23:05:

Het wordt er hier niet gezelliger op zo. Dit lijkt inmiddels meer een soort van meten wie de grootste heeft.

We zijn aan het ver pissen hier, je kunt nog meedoen hoor? 

Pistache

Pistache

01-08-2022 om 23:11 Topicstarter

Pistache schreef op 30-07-2022 om 14:18:

[..]

Zie volgende post.

Dit zeg ik op pagina 2. Dat is nog steeds hetzelfde als wat ik nu zeg en totaal niet wat jij allemaal schrijft over mij. 

Pistache

Pistache

01-08-2022 om 23:11 Topicstarter

Pistache schreef op 30-07-2022 om 15:29:

[..]

Dat klopt en toch vind ik het een heleboel geld. We werken er hard voor, dus ik vind het zonde om zo over de balk te smijten voor iets wat andere mensen bijna gratis krijgen.

Ik ben blij dat we die fase achter de rug hebben. Het is nu een verademing hoeveel geld we overhouden.

Ik bedoel dit.

Bijtje82

Bijtje82

01-08-2022 om 23:12

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 23:08:

[..]

We zijn aan het ver pissen hier, je kunt nog meedoen hoor?

Nou dat leg ik af denk ik. Ben maar een simpele trien. 

Pistache schreef op 01-08-2022 om 23:07:

[..]

Toch voelt het niet helemaal eerlijk, omdat bij ons dat geld niet uit de lucht komt vallen. Het is een lange weg geweest om te komen waar we nu staan en we hebben er altijd hard voor gewerkt, dus dat mag lonen.

Gelukkig gaat dat nu weer prima. Het is maar een korte tijd dat de nivellering zo hard inkickt. Ik ben blij dat dit systeem geen lang leven meer heeft. Nog een paar jaar en iedereen krijgt de opvang gratis. Wij hebben daar niks maar aan, maar ik vind het fijn dat het eerlijk gaat worden voor iedereen.

Anderen werken ook hard, niet iedereen heeft de capaciteit om een salaris te verdienen waarbij je 1400 van de kinderopvang zelf moet betalen. Hoeveel je verdient zegt niet altijd iets over hoe hard je werkt. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 23:14

Bijtje82 schreef op 01-08-2022 om 23:12:

[..]

Nou dat leg ik af denk ik. Ben maar een simpele trien.

Ook simpele trienen kunnen ver pissen hoor, vind jouw bijdragen altijd hard maar fair.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.