Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Pistache schreef op 01-08-2022 om 22:33:

[..]

Je hebt me dus helemaal verkeerd begrepen. Ik heb alleen gezegd dat ik het veel geld vind voor een dienst die voor anderen bijna gratis is. Dat is alles. We hebben het 6 jaar lang met alle liefde betaald en we zijn alle lieve juffen zeer dankbaar voor hun goede zorgen.


Op 30 juni 15.29 uur, noemde je de opvangkosten " over de balk smijten" zie je eigen tekst:

"Dat klopt en toch vind ik het een heleboel geld. We werken er hard voor, dus ik vind het zonde om ZO OVER DE BALK TE SMIJTEN voor iets wat andere mensen bijna gratis krijgen".

Nu zeg je weer " we hebben het met liefde betaald". Dat is toch wel anders nietwaar.

Lees dus even je eigen posts terug dan snap je vast wat er bedoeld wordt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 23:18

Pistache schreef op 01-08-2022 om 23:11:

[..]

Dit zeg ik op pagina 2. Dat is nog steeds hetzelfde als wat ik nu zeg en totaal niet wat jij allemaal schrijft over mij.

Ik schrijf niks over jou, jij schrijft vooral dingen over anderen, een vos verliest haar streken zeker niet dus. 

Pistache schreef op 01-08-2022 om 23:07:

[..]

Toch voelt het niet helemaal eerlijk, omdat bij ons dat geld niet uit de lucht komt vallen. Het is een lange weg geweest om te komen waar we nu staan en we hebben er altijd hard voor gewerkt, dus dat mag lonen.

Gelukkig gaat dat nu weer prima. Het is maar een korte tijd dat de nivellering zo hard inkickt. Ik ben blij dat dit systeem geen lang leven meer heeft. Nog een paar jaar en iedereen krijgt de opvang gratis. Wij hebben daar niks maar aan, maar ik vind het fijn dat het eerlijk gaat worden voor iedereen.

Erg lullige opmerking van je: Bij een ander komt het ook niet uit de lucht vallen hoor, die werken er ook enorm hard voor, hebben er vaak ook een lange weg voor af moeten leggen en krijgen toch minder loon. Het is zoals het is. Wie meer verdient betaald bij bepaalde zaken meer.

Bijtje82

Bijtje82

01-08-2022 om 23:22

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 23:14:

[..]

Ook simpele trienen kunnen ver pissen hoor, vind jouw bijdragen altijd hard maar fair.

Ik kan best bot zijn idd en dat wordt niet altijd gewaardeerd door sommige tere zieltjes. Maar heb een goed hart hoor 😜 

Uiteindelijk zijn we allemaal anders en mag iedereen zijn mening hebben of het niet eens zijn met de jouwe. 

Ik vermaak me goed hier op het forum. Soms doe ik een beetje extra mijn best om nukkig te doen en soms juist niet. Ligt een beetje aan het topic en de emotie. Af en toe vind ik het ook wel leuk om een beetje te trollen als het topic het toelaat. Maar er zit altijd wel een kern van waarheid in. 

Vind het ook leuk om iedereen hier een beetje te leren kennen. Van sommigen kan ik heel weinig hebben, maar er zijn hier zeker heel wat forummers die ik voor zover dat mogelijk is online ook oprecht leuk vind. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 23:23

Gingergirl schreef op 01-08-2022 om 23:15:

[..]

Op 30 juni 15.29 uur, noemde je de opvangkosten " over de balk smijten" zie je eigen tekst:

"Dat klopt en toch vind ik het een heleboel geld. We werken er hard voor, dus ik vind het zonde om zo over de balk te smijten voor iets wat andere mensen bijna gratis krijgen".

Nu zeg je weer " we hebben het met liefde betaald". Dat is toch wel anders nietwaar.

Lees dus even je eigen posts terug dan snap je vast wat er bedoeld wordt.

Zelfreflectie is erg lastig net zoals teruglezen of gewoon bij je standpunt blijven, dat is ook haar charme, omdat ze blijft happen en draaien van standpunt als een gebraden kipje op een bakplaat is het een leuk tijdverdrijf nu ik ziek thuiszit.

Bijtje82 schreef op 01-08-2022 om 23:12:

[..]

Nou dat leg ik af denk ik. Ben maar een simpele trien.

Ik vind je bijdragen altijd heel waardevol hoor!!

Bijtje82

Bijtje82

01-08-2022 om 23:27

Gingergirl schreef op 01-08-2022 om 23:23:

[..]

Ik vind je bijdragen altijd heel waardevol hoor!!

Dankje.

Ik zal het vast niet altijd bij de rechte eind hebben. Zeker niet als het gaat om zaken die vroeger heel anders waren.  Dan besef je ineens dat de tijd doorgaat en jijzelf hebt stilgestaan. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 23:35

Bijtje82 schreef op 01-08-2022 om 23:22:

[..]

Ik kan best bot zijn idd en dat wordt niet altijd gewaardeerd door sommige tere zieltjes. Maar heb een goed hart hoor 😜

Uiteindelijk zijn we allemaal anders en mag iedereen zijn mening hebben of het niet eens zijn met de jouwe.

Ik vermaak me goed hier op het forum. Soms doe ik een beetje extra mijn best om nukkig te doen en soms juist niet. Ligt een beetje aan het topic en de emotie. Af en toe vind ik het ook wel leuk om een beetje te trollen als het topic het toelaat. Maar er zit altijd wel een kern van waarheid in.

Vind het ook leuk om iedereen hier een beetje te leren kennen. Van sommigen kan ik heel weinig hebben, maar er zijn hier zeker heel wat forummers die ik voor zover dat mogelijk is online ook oprecht leuk vind.

Mijn ziel is allang verloren joh  en ik heb m al 20 keer verkocht aan de duivel en alles gedaan wat God verboden heeft. Die kan wel tegen wat harde eerlijkheid ook al is het niet in mijn voordeel.

Pistache schreef op 01-08-2022 om 22:26:

Zo staan wij er ook in MamaE. Wij hebben genoeg middelen, dus we zouden alles kunnen doen en kopen voor onze kinderen en ze kunnen beiden op 5 verschillende clubjes, sporten en muziekinstrumenten, maar dat is niet waar we voor kiezen.

Dat een ander dit wel belangrijk vindt, is helemaal ok, maar wij maken andere keuzes.
En dat is niet omdat we geen geld hebben, of omdat we het geld dat we verdienen niet gunnen aan onze kinderen, maar met andere afwegingen, zoals onze ideeën over klimaat, duurzaamheid, het kapitalisme en het consumentisme.

Je zei anders eerder dat je niet kon wachten tot je hypotheek was afgelast en je luxere dingen kon gaan doen. Ik vind dat vrij verwarrend.

Daarnaast kun je kinderen heel goed uitleggen dat de kansen die zij krijgen niet voor iedereen zijn weggelegd. Kortom, je kinderen kunnen delen in je rijkdom zonder er verwende afhankelijke krengetjes van te worden die denken dat alles normaal is. 

Twee of meer kinderen op vijf clubjes zou ons vooral logistiek gezien niet lukken waarschijnlijk. Als ze toevallig dezelfde dingen doen op dezelfde dagen en tijden misschien nog net wel, maar zelfs dan is vijf dingen veel.

Overigens voelen echt niet alle kosten die we aan ons kind hebben als een investering. Eten bijvoorbeeld, is gewoon iets dat erbij hoort. Ja, het houdt haar in leven, maar het is niet zo dat ik dan denk 'ach, het is een investering in de toekomst'. 
En ook van dingen als een nieuwe broek die na twee dagen stuk is, schoenen waar ze na twee maanden uitgroeien of de zoveelste kwijtgeraakte broodtrommel/beker zou ik dat toch vooral als kostenpost zien en niet als investering. Gelukkig is mijn kind zuinig op haar spullen en ze groeit niet zo hard. 

De verwijten over en weer in dit topic vind ik niet gezellig trouwens. We hoeven elkaar niet af te fakkelen als we andere keuzes maken in het leven. Een forum is niet voor niets een plek waar je het met elkaar oneens kan zijn en ook andere zienswijzen op kan doen. 

Battle-Royale schreef op 01-08-2022 om 23:23:

[..]

Zelfreflectie is erg lastig net zoals teruglezen of gewoon bij je standpunt blijven, dat is ook haar charme, omdat ze blijft happen en draaien van standpunt als een gebraden kipje op een bakplaat is het een leuk tijdverdrijf nu ik ziek thuiszit.

Same hier. 

MamaE schreef op 01-08-2022 om 23:59:

Twee of meer kinderen op vijf clubjes zou ons vooral logistiek gezien niet lukken waarschijnlijk. Als ze toevallig dezelfde dingen doen op dezelfde dagen en tijden misschien nog net wel, maar zelfs dan is vijf dingen veel.

Overigens voelen echt niet alle kosten die we aan ons kind hebben als een investering. Eten bijvoorbeeld, is gewoon iets dat erbij hoort. Ja, het houdt haar in leven, maar het is niet zo dat ik dan denk 'ach, het is een investering in de toekomst'.
En ook van dingen als een nieuwe broek die na twee dagen stuk is, schoenen waar ze na twee maanden uitgroeien of de zoveelste kwijtgeraakte broodtrommel/beker zou ik dat toch vooral als kostenpost zien en niet als investering. Gelukkig is mijn kind zuinig op haar spullen en ze groeit niet zo hard.

De verwijten over en weer in dit topic vind ik niet gezellig trouwens. We hoeven elkaar niet af te fakkelen als we andere keuzes maken in het leven. Een forum is niet voor niets een plek waar je het met elkaar oneens kan zijn en ook andere zienswijzen op kan doen.

De zoveelste kwijtgeraakte beker/ broodtrommel voelde hier ook wel als geld wat kwijt was. Er moest wel weer een nieuwe komen om te leren er netjes mee om te gaan. 

Het op de middelbare gestolen vest voelde hier ook wel als geld dat kwijt was. Vooral, omdat andere ouders dan niet door hebben dat hun kind iets heeft en draagt dat ze niet zelf gekocht hebben. 

Bakblik schreef op 02-08-2022 om 08:09:

[..]

De zoveelste kwijtgeraakte beker/ broodtrommel voelde hier ook wel als geld wat kwijt was. Er moest wel weer een nieuwe komen om te leren er netjes mee om te gaan.

Het op de middelbare gestolen vest voelde hier ook wel als geld dat kwijt was. Vooral, omdat andere ouders dan niet door hebben dat hun kind iets heeft een draagt dat ze niet zelf gekocht hebben.

Het verdwijnen van een vest gebeurd ook op de basisschool. Maar er is ook gebeurd dat zoonlief even ging spelen zijn schooltas op een bankje in de speeltuin neerlegde en de vollldigde tas na een half uurtje spelen verdwenen was. Dat vind ik overigens geen geld besteden aan je kind maar geld besteden aan diefstal.

Decembermamma schreef op 02-08-2022 om 08:17:

[..]

Het verdwijnen van een vest gebeurd ook op de basisschool. Maar er is ook gebeurd dat zoonlief even ging spelen zijn schooltas op een bankje in de speeltuin neerlegde en de vollldigde tas na een half uurtje spelen verdwenen was. Dat vind ik overigens geen geld besteden aan je kind maar geld besteden aan diefstal.

Die kwijtgeraakte broodtrommel,  gymschoen en wanten op de basisschool die waren verdwenen in een zwart gat.  Volledig onduidelijk hoe het gebeurd was. Dat voelt naar, je moet het vervangen maar een specifieke schuldige is niet aan te wijzen. 

Dat vest op de middelbare voelde dubbel akelig.  De (vermoedelijke) dief droeg het ding na een paar weken gewoon naar school. Op die leeftijd schrijf je geen namen meer op labels dus je hebt geen bewijs. Toen mijn dochter tegen de drager van het vest zei dat ze zelf ook zo'n vest had maar het kwijt was geraakt en vroeg waar de drager het vandaan had zei de drager dat ze een uitverkoopje had gescoord. 

Bakblik schreef op 02-08-2022 om 08:37:

[..]

Die kwijtgeraakte broodtrommel, gymschoen en wanten op de basisschool die waren verdwenen in een zwart gat. Volledig onduidelijk hoe het gebeurd was. Dat voelt naar, je moet het vervangen maar een specifieke schuldige is niet aan te wijzen.

Dat vest op de middelbare voelde dubbel akelig. De (vermoedelijke) dief droeg het ding na een paar weken gewoon naar school. Op die leeftijd schrijf je geen namen meer op labels dus je hebt geen bewijs. Toen mijn dochter tegen de drager van het vest zei dat ze zelf ook zo'n vest had maar het kwijt was geraakt en vroeg waar de drager het vandaan had zei de drager dat ze een uitverkoopje had gescoord.

Ik heb nooit namen in labels hoeven zetten mijn zoon is erg zuinig op zijn spullen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.