karenm2
04-01-2025 om 19:43
Hoe tonen dat ik goede ouder ben
ik ben een goede ouder voor mijn kids. Alleen soms heb ik het lastig. soms drink ik ook teveel.
vrijdag was een lastige dag en ik had wat gedronken, ben uit gegaan om nog meer te drinken. gewoon even alles vergeten. er was oppas voor de kids ik ben echt geen slechte moeder.
alleen toen is het wat uit de hand gelopen en werd ik plots door de politie aangehouden en in een cel gestopt. als een crimineel. wat ik niet ben voor de duidelijkheid alleen soms drink ik wat teveel. ik vroeg nog wat doe ik mis ze zeiden openbare dronkenschap en je moet hier blijven totdat je terug controle hebt over jezelf.
nauwelijks 4 uurtjes later hebben ze me ook laten gaan wat ze niet zouden doen als het echt zo erg was denk ik dan.
maar toen was de oppas al in paniek geraakt omdat ik niet bereikbaar was en niet thuis kwam. maar ja dat is ook niet mijn schuld ze hadden al mijn spullen af genomen.
toen ik thuis kwam was de oppas er maar ook haar moeder want die had ze gebeld omdat ze zich zorgen maakte of zoiets, snap het zelf ook niet helemaal vind het maar raar waarom maakt die moeder zich zorgen ze willen gewoon roddelen over mij.
die moeder zei dat ze zich zorgen maakt of ik wel voor de kinderen kan zorgen en dat veilig thuis kan helpen. ik ben erg boos geworden heb hen weg gestuurd.
nu heb ik veel stress. ik wil echt geen veilig thuis dat is niet nodig ik maak mijn fouten maar ben wel een goede moeder ik doe mijn best.
wat kan ik nu het beste doen denken jullie, ik word gek van de zorgen omdat ik niet weet wat die moeder gaat doen en wie ze gaat bellen
BritgetJones007
15-01-2025 om 06:35
als het over stress gaat...is yoga wellicht iets. Misschien klinkt het zweverig voor Joy, maar ik denk dat het jou goed zou doen. Het erover praten haalt op zich jou stress niet weg, en yoga zorgt er juist voor dat je minder gespannen in je lichaam zit en meer interne rust ervaart.
Probeer het eens een paar keer als de kinderen op school zitten.
Mlah!
15-01-2025 om 07:49
BritgetJones007 schreef op 15-01-2025 om 06:35:
als het over stress gaat...is yoga wellicht iets. Misschien klinkt het zweverig voor Joy, maar ik denk dat het jou goed zou doen. Het erover praten haalt op zich jou stress niet weg, en yoga zorgt er juist voor dat je minder gespannen in je lichaam zit en meer interne rust ervaart.
Eens! Ik leg net mijn yoga mat neer voor een oefening van een kwartier, gewoon thuis. Ik gebruik de app Down dog, maar ook YouTube staat vol.
Pimpelmees67
15-01-2025 om 08:10
Ze werkt fulltime hè....
IMI-x2
15-01-2025 om 08:12
Pimpelmees67 schreef op 15-01-2025 om 08:10:
[..]
Ze werkt fulltime hè....
Is het niet een beter idee om 's avonds wat yoga te proberen? Juist dan slaat de stress immers toe.
Pimpelmees67
15-01-2025 om 08:40
IMI-x2 schreef op 15-01-2025 om 08:12:
[..]
Is het niet een beter idee om 's avonds wat yoga te proberen? Juist dan slaat de stress immers toe.
Oh dat zou kunnen. Ik reageer op de opmerking om het te doen als de kinderen op school zitten.
coolpack2
15-01-2025 om 11:20
Ik zou zeggen én-én. Praten is ook zinvol.
IMI-x2
15-01-2025 om 12:21
Succes vandaag. Je kunt het. Denk aan je jongens, gun ze een gelukkigere moeder.
Mirandaaatje_86
16-01-2025 om 07:12
Hoe is het gegaan?
Stress ervaar je meestal op dezelfde momenten. Probeer het voor te zijn. Zonder drank zal je de komende tijd ook slechter slapen, dat kan echt een enige tijd aanhouden. Waardoor je uiteraard ook prikkelbaar bent.
Er is ook medicatie als je niet van zweverig dingen houdt.
Je bent pas alcoholist af wanneer je alle momenten van het jaar hebt mee gemaakt.
Dus we hebben nog een lange weg te gaan! 💪🏻
Mirandaaatje_86
16-01-2025 om 07:23
Het cirkeltje is bij elke verslaving hetzelfde.
Drank is zo ingeburgerd maar velen hebben een probleem zonder dat ze het toegeven of merken.
Het begint tijdens je jeugd en uitgaan, word een gewoonte na een drukke dag en je zit nu een problematische fase. Je verslaving brengt je sociale problemen.
Maar je wilt toch nooit in de allesbeheersende fase komen waarbij je alles kwijt gaat raken. Want dat is wat uiteindelijk de verslaving je gaat brengen. Kijk maar eens Overtreders op Veronica. Al die daklozen die alleen, eenzaam en ziek eindigen.
BritgetJones007
16-01-2025 om 12:58
Pimpelmees67 schreef op 15-01-2025 om 08:10:
[..]
Ze werkt fulltime hè....
Dan in de avond?
kenfan
16-01-2025 om 16:10
Goed bezig Karin. Wat fijn dat deze draad zo'n positieve wending heeft genomen. Ik hoop dat je er steun uitput en dat het je vertrouwen in andere mensen een beetje kan herstellen.
karenm2
16-01-2025 om 21:57
Ik eigenlijk niet wat ik er van vind, hoe het gegaan is. Ik pieker veel en het geeft me veel spanning gisteren al en vanavond nog meer, mijn hoofd is weer heel druk en dat is net niet de bedoeling van therapie toch.
Het begin ging wel goed, hij begreep dat ik veel spanning had en ik heb toen ik daar zat toch ook die mail gestuurd omdat ik het niet kon zeggen. Hij vond het heel sterk dat ik terug gekomen ben en dat ik zelf hulp vraag. Dat voelde ok toen kon mijn spanning ook zakken.
Maar toen ging hij wel aandringen over de huisarts en dat die betrokken moet worden. Omdat zij verwijzer is naar hem wil hij met haar overleggen en ook kijken of ik meer zorg nodig heb naast de therapie. Maar dat wil ik echt niet heb ik niet nodig heb ik ook gezegd. Maar de therapeut vond toch belangrijk dat hij zou bellen en ook dat ik naar de huisarts zou gaan hierover. Hij bleef door praten dat het niet verplicht is extra hulp, niks waarmee ik niet akkoord ga ze gaan niet dwingen. Maar wel in gesprek erover. Hij bleef door praten en hij zei ook we gaan gelijk even bellen nu en afspraak regelen dat is beter. Ik ben akkoord gegaan omdat hij me wel begreep en niet deed alsof ik een slechte moeder was maar wel bleef aandringen over de huisarts dus heb ik maar mee gewerkt. Gebeld met de huisarts en afspraak voor maandag gemaakt en ook gezegd dat ik akkoord ga dat de therapeut ook nog met de huisarts gaat bellen en dan gaan we alles woensdag verder bespreken.
Maar nu heb ik spijt denk ik. Ik ben akkoord gegaan maar nu ben ik niet meer akkoord. Dat heb ik ook nog gezegd aan het einde van het gesprek, misschien ga ik me nog bedenken en dan ga ik je mailen dat ik toch niet de huisarts erbij wil en dat jij ook niet mag bellen en dat ik niet ga naar de afspraak maandag. Maar toen zei hij nee we hebben dit nu zo afgesproken en we gaan afspraken nakomen dat is aan beide kanten verantwoordelijkheid opnemen. En dat snap ik allemaal wel maar nu voelt het echt alsof hij me in de val gelokt heeft.
Het is gewoon teveel volgende week heb ik maandag dan de huisarts en woensdag al weer therapie. Mijn hoofd is druk ik heb veel spanning dat is net niet de bedoeling toch dat het allemaal nog erger wordt. Dat is dan toch ook geen hulp.
Poison
16-01-2025 om 22:06
lieve Karen, ga naar beide afspraken. Het gaat je helpen. En het kan beat eerst moeilijker, zwaarder en stressvoller worden voor het beter gaat. Maar het is wel echt nodig. Voor je zoons. En voor jezelf. Want dronken opgepakt worden etc wil je echt niet nog een keer. En alleen ga je het niet kunnen oplossen, zelfs al roept dat stemmetje enorm hard dat je dat best wel kan.