Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe tonen dat ik goede ouder ben

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 23:53:

[..]

Doe niet zo hysterisch. het wordt echt irritant nog steeds dat gezeur over gelukkig heeft de moeder van de oppas de boel gered. dat is niet zo ze heeft alles erger gemaakt, de oppas was niet bang ja ik had een fout gemaakt en was niet helemaal nuchter maar verder was er niets aan de hand de kids sliepen gewoon en ik was uiteindelijk 1u te laat en ze wist dat ik er aan kwam. Zoveel mensen zijn weleens niet helemaal nuchter bij hun kinderen. Die verdienen allemaal om bedreigd te worden met VT? Jij bent in mijn ogen een slecht persoon

De reden dat ik vroeg naar de eventuele gevolgen van het oppakken door de politie en in de cel gezet worden om te ontnuchteren is dat je je of je nu wil of niet zal moeten gaan dealen met de gevolgen van je eigen daden.

Als je eventueel bij een rechter zou moeten voorkomen kan je er echt niet mee wegkomen om zulke reacties aan een rechter te gaan geven. Een rechter zal gehakt maken van je redenering en het bagataliseren van je eigen daden wat je doet.

Ze zullen aan jouw goede bedoelingen gaan twijfelen als je er zulke denkwijze op na blijft houden. ( je graaft dan je eigen graf bij zowel de rechter als VT, Zij zullen beiden ook de actie van de oppas en de moeder als positief bestempelen)

Jij hebt zelf lang genoeg de grenzen opgezocht met alcohol en je bent nu zelf over die grens heengegaan. 

Dat is wat telt voor VT en een rechter. 

Je zal je moeten gaan voorbereiden op wat misschien gaat gebeuren. ( belletje/brief van VT en/of oproep rechter). 

Of je nu wil of niet je zal in een andere mindset moeten gaan komen en de situatie serieus moeten gaan nemen. 

En daar horen nu de dreiging van VT en een rechter bij. 

De tijd van drinken tegen de stress is voorbij.

Tijd om jezelf en je overlevingsmechanismen serieus te gaan nemen.

Deze hele situatie zou best nog wel eens goed voor jou kunnen uitpakken........een soort keerpunt in het leven, wees daar niet bang voor. Je hebt gelukkig hulp en hij wil je verder helpen.

Wat betreft info over wat verder door de politie heb ik je post gelezen. Kun je de politie niet bellen en uitleggen dat dit je nog nooit hebt meegemaakt ( jezelf kwetsbaar opstellen en zeggen dat je je kapotschaamt is altijd goed) en je ook niet weet of je verder nog iets moet doen? 

linn19 schreef op 07-01-2025 om 07:32:

[..]

De reden dat ik vroeg naar de eventuele gevolgen van het oppakken door de politie en in de cel gezet worden om te ontnuchteren is dat je je of je nu wil of niet zal moeten gaan dealen met de gevolgen van je eigen daden.

Als je eventueel bij een rechter zou moeten voorkomen kan je er echt niet mee wegkomen om zulke reacties aan een rechter te gaan geven. Een rechter zal gehakt maken van je redenering en het bagataliseren van je eigen daden wat je doet.

Ze zullen aan jouw goede bedoelingen gaan twijfelen als je er zulke denkwijze op na blijft houden. ( je graaft dan je eigen graf bij zowel de rechter als VT, Zij zullen beiden ook de actie van de oppas en de moeder als positief bestempelen)

Jij hebt zelf lang genoeg de grenzen opgezocht met alcohol en je bent nu zelf over die grens heengegaan.

Dat is wat telt voor VT en een rechter.

Je zal je moeten gaan voorbereiden op wat misschien gaat gebeuren. ( belletje/brief van VT en/of oproep rechter).

Of je nu wil of niet je zal in een andere mindset moeten gaan komen en de situatie serieus moeten gaan nemen.

En daar horen nu de dreiging van VT en een rechter bij.

De tijd van drinken tegen de stress is voorbij.

Tijd om jezelf en je overlevingsmechanismen serieus te gaan nemen.

Deze hele situatie zou best nog wel eens goed voor jou kunnen uitpakken........een soort keerpunt in het leven, wees daar niet bang voor. Je hebt gelukkig hulp en hij wil je verder helpen.

Wat betreft info over wat verder door de politie heb ik je post gelezen. Kun je de politie niet bellen en uitleggen dat dit je nog nooit hebt meegemaakt ( jezelf kwetsbaar opstellen en zeggen dat je je kapotschaamt is altijd goed) en je ook niet weet of je verder nog iets moet doen?

Ze krijgt hooguit een boete. Feit dat ze na 4 uur mocht gaan zegt al genoeg en dit is blijkbaar de eerste keer. Het scheelt ook dat die kinderen er niet bij waren. 

Als de kinderen erbij waren geweest, was er zonder twijfel een melding naar VT gegaan. Nu is het volgens mij (maar nogmaals, ik heb niet alle berichten gelezen) nog niet helemaal duidelijk of VT hier nu wel of niets van weet. Het zou kunnen van wel, maar het zou ook heel goed kunnen van niet. 

Karen, als (als, niet gezegd dat het gebeurt) die VT-lui met je in gesprek willen, spreek dan ook gewoon uit dat je er zenuwachtig van wordt, en dat je het moeilijk vindt. Dat vinden ze helemaal niet gek. Beter dat, dan dat je ze uit onzekerheid gaat uitfoeteren en ruzie gaat maken. 

Ik begrijp dat je niet veel mensen om je heen hebt, en dat is heel jammer maar als je toch iemand in je omgeving hebt die het hoofd koel kan houden, dan zou je, als VT contact opneemt, die persoon kunnen vragen om bij het gesprek te zijn. Om jou te ondersteunen, om te zorgen dat je niet uit de bocht vliegt, en omdat twee mensen meer horen dan éen. Maar het moet wel iemand zijn die rustig is en blijft. Dan word jij vanzelf ook rustiger. 

Er is niet echt een reden voor veilig thuis om een onderzoek in te stellen, kinderen waren veilig thuis bij de oppas. Het lijkt me dat er voor 1 uur te laat zijn geen onderzoek wordt ingesteld. 

Mocht het toch zo ver komen is het beter als ze niet al te openhartig is maar het houdt bij sociaal wenselijke antwoorden, ze heeft al hulp, financieel alles op orde enz. 

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 20:06:

[..]

Oh ja en bedankt dat je de moeite neemt om dit op te schrijven. Wat goed ook dat jij hulp kreeg omdat je dat nodig had en ook goed dat je gestopt bent. Ik ben zeker dat jij een hele goede moeder bent en dat je dat toen ook al was. Ook goed dat het nu beter gaat met jij en dat je nu een beter leven hebt. ik geloof echt niet dat dat kan voor mij maar dat maakt niks uit ik hou het nog wel even vol voor mijn jongens.

Nou geloof mij... ik wss echt een hoopje ellende. Dood wilde ik ook regelmatig. Ben toch blij dat ik niet doorgezet heb.  Als ik het kan dan kan jij het zeker. Er is alleen 1 obstakel. Je moet het wel willen. Je moet koste wat het kost hieruit willen komen. Dan kan je het zeker. 

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 23:29:

[..]

Ik heb een probleem met stress en daardoor soms ook met drinken, maar ik doe mijn best en ik werk er nu weer aan

Lieve karen... besef je je niet dat wat jij een probleem met stress noemt juist een alcohol (of ander middel) probleem is. 

Ik had ook stress. Ik ging net scheiden. En in het weekend ging ik stappen, nam ik een pilletje was ik super happy. Maar na dat pilletje werd ik somber en kwam de stress terug maar dat gaf niet want in het weekend kon ik weer los. Van xtc raak je niet lichamelijk verslaafd maar ik vond het heerlijk om alle pijn mee te verdoven. Helaas kwam die pijn 2 dagen ernaar keihard terug plus meer. Net zolang tot zelfs dat pilletje niet meer hielp. En dan zijn er nog heel veel andere middelen die dan wel weer tijdelijk helpen. Alleen word je alleen maar ongelukkiger. 

De enige manier om van stress af te komen is om door die stress heen te gaan. En dan valt het meestal uiteindelijk nog mee ook. Als je je stress aanpakt ben je er van af en heb je geen middelen meer nodig. 

Stoppen met alcohol lijkt zwaar maar het levert zoveel op. Dan wil je niet meer dood. Dan lacht het leven je toe. Gun jezelf en de kinderen dat.

Nick90 schreef op 07-01-2025 om 08:42:

Er is niet echt een reden voor veilig thuis om een onderzoek in te stellen, kinderen waren veilig thuis bij de oppas. Het lijkt me dat er voor 1 uur te laat zijn geen onderzoek wordt ingesteld.

Mocht het toch zo ver komen is het beter als ze niet al te openhartig is maar het houdt bij sociaal wenselijke antwoorden, ze heeft al hulp, financieel alles op orde enz.

Dat kunnen wij hier van achter een beeldscherm toch helemaal niet inschatten of er een reden is voor VT om onderzoek te starten? 

En of ze alleen een boete krijgt zal ook afwachten zijn. 

Daarnaast vreemd advies voor sociaal wenselijke antwoorden te gaan geven aan VT. 

Dat doet ze in dit topic ook en je ziet dat daar hier op het forum al dwars doorheen geprikt word dus dat zal bij VT al helemaal niet geloofwaardig overkomen.

Karen, ik kan me voorstellen dat je knettergek wordt van wat in jouw ogen onzin is, zoals je drankgebruik en de oppas. Maar voor mij, als buitenstaander, geven die onderdelen precies aan waar je aan te werken hebt. Bijvoorbeeld met je therapeut, maar het kan niet verkeerd zijn om je huisarts erbij te betrekken. 
Wil je een lijstje?
- dat je alleen maar roddelen en kwaadwil ziet in het erbij halen van oppas’ moeder. 
- dat je heel snel heel erg boos wordt. Bv in de politiecel, tegen de moeder enz. 
- dat je het steengoede advies van moederkareltje om tot het bezoek van vt gewoon te stoppen met drinken in de wind slaat. Je hebt het over minderen, maar minderen is alleen maar een voornemen. Stoppen is een actie 
- je maakt je heel druk over vt, en roept heel hard wat je allemaal doet voor je kinderen. Maar stoppen met drinken om een goede moeder te zijn, dat vind je niet nodig. 

Het kan dat je nooit geleerd hebt om om hulp te vragen. Of dat je ouders voor jou niet veilig waren en het daarom onvoorstelbaar voor je is dat je je moeder vraagt als je het niet meer weet. Het kan dat je geleerd hebt dat dronkenschap ok en misschien zelfs wel gezellig is en dat het de beste manier is om met stress om te gaan. Het kan dat je uit een omgeving komt waar even een tijdje in de cel prima is. 

Maar dat is het allemaal niet. Laat de mensen die je hier tips geven, adviseren op waar je hulp kunt halen, je wijzen op gedachtekronkels die niet kloppend zijn, het eerste voorbeeld zijn van dat er wel mensen te vertrouwen zijn. Dat mensen die een onaardige boodschap geven, dat nog steeds doen om je te helpen. 
Want je mag één compliment alvast opsteken; ondanks alle kritiek en dingen die hier gezegd worden die niet fijn zijn om te horen, blijf je wel. Misschien zit er diep van binnen toch die herkenning dat je echt een aantal zaken moet aanpakken nu? 

karenm2 schreef op 06-01-2025 om 23:44:

[..]

Ik bespreek het maar volgens mij is dat niet zo. De oppas was niet onbetrouwbaar met de kids maar door hoe het is gelopen met haar moeder erbij kan ik het nu wel niet meer vertrouwen. En ja ik weet dat ik fout was want uiteindelijk 1u te laat en teveel gedronken. niet goed had ik sorry voor gezegd. maar geen reden voor dreigen met VT, dat is mijn punt.

Je was onbereikbaar en dronken, zat zelfs een aantal uur vast op het politiebureau , alle reden om vt te bellen , maar je wil het gewoon niet inzien , je drankje is belangrijker , je zwelgt in zelfmedelijden ipv dat je denkt aan je kinderen, vt is de vijand niet hoor , zelf meerdere keren uit huis geplaatst voor mijn eigen veiligheid en blij toe anders had ik hier nu niet meer gezeten , mijn jeugd stond in het teken van de grillen van mijn verslaafde moeder en ze kon net als jij ook heel leuk koekjes bakken met ons hoor en net als jij dronk ze regelmatig te veel en was dan zo dronken dat ze niet meer wist wat ze deed , en geloof me dat gaat een keer fout , hier als 8 jarige van de trap gevallen , moeder had al een paar glaasjes op dus het moest wachten tot morgen , de volgende dag was mijn enkel zo dik dat ze wilde wachten tot het iets geslonken was , want anders zouden ze slecht over haar kunnen denken en zo werd het uitgesteld tot de buurvrouw me zag strompelen met de hond en me naar de huisartsenpost bracht ,het was een botbreuk  en is nooit goed meer geheeld want te laat gezet en dit is maar 1 voorbeeld van hoe alcohol je inschattingsvermogen aantast

linn19 schreef op 07-01-2025 om 09:25:

[..]

Dat kunnen wij hier van achter een beeldscherm toch helemaal niet inschatten of er een reden is voor VT om onderzoek te starten?

En of ze alleen een boete krijgt zal ook afwachten zijn.

Daarnaast vreemd advies voor sociaal wenselijke antwoorden te gaan geven aan VT.

Dat doet ze in dit topic ook en je ziet dat daar hier op het forum al dwars doorheen geprikt word dus dat zal bij VT al helemaal niet geloofwaardig overkomen.

Dan moet je zelf dus ook niet op zaken vooruit lopen met je rechtszaak.. feit blijft dat die kinderen veilig thuis bij de oppas waren en alcohol drinken in Nederland gewoon mag vanaf een bepaalde leeftijd. Ik lees ook geen strafbare feiten. 

Nick90 schreef op 07-01-2025 om 08:42:

Als de politie weet dat degene die zij stomdronken van straat hebben geplukt en ingesloten, jonge kinderen thuis heeft zitten, is de kans heel groot dat ze een melding doen bij VT. Vervolgens zal VT waarschijnlijk die melding op de een of andere manier moeten opvolgen, dus dan zal er al snel een gesprek komen om in te schatten of er sprake is van onveiligheid. Als TS tijdens dat gesprek de mensen van VT ervan weet te overtuigen dat ze goed met haar problemen aan de slag gaat, dan loopt de zaak waarschijnlijk met een sisser af.  

Als de politie geen melding heeft gedaan, weet VT van niets. 

Nick90 schreef op 07-01-2025 om 09:53:

[..]

Dan moet je zelf dus ook niet op zaken vooruit lopen met je rechtszaak.. feit blijft dat die kinderen veilig thuis bij de oppas waren en alcohol drinken in Nederland gewoon mag vanaf een bepaalde leeftijd. Ik lees ook geen strafbare feiten.

Je mist een punt. Karen zit nu ook nog compleet in de stress door alle onzekerheid die deze situatie met zich meegebracht heeft. Ik gaf al aan om info te gaan vragen bij politie wat er verder gaat gebeuren. Maar dat is voor Karen al een hobbel om te nemen. 

Dan kan ze 2 dingen doen: 

Of ze gaat erachteraan om zekerheid te krijgen wat de gevolgen van politiegebeuren word.

Of ze gaat zich voorbereiden op een eventuele gang naar de rechter.

Bij beiden gaat het erom om een andere mindset zien te krijgen om tot actie over te gaan om uit die verlammende stress te komen. 

To even een hele andere vraag , je hebt nogal wat moeilijkheden met emoties reguleren , omgaan met stress en geeft aan dat je ouders veel drinken. Dronk je moeder ook tijdens de zwangerschap? Mijn jongste broertje heeft hierdoor FAS, mischien dat jij dat ook hebt? 

Temet schreef op 07-01-2025 om 09:53:

[..]

Als de politie weet dat degene die zij stomdronken van straat hebben geplukt en ingesloten, jonge kinderen thuis heeft zitten, is de kans heel groot dat ze een melding doen bij VT. Vervolgens zal VT waarschijnlijk die melding op de een of andere manier moeten opvolgen, dus dan zal er al snel een gesprek komen om in te schatten of er sprake is van onveiligheid. Als TS tijdens dat gesprek de mensen van VT ervan weet te overtuigen dat ze goed met haar problemen aan de slag gaat, dan loopt de zaak waarschijnlijk met een sisser af.

Als de politie geen melding heeft gedaan, weet VT van niets.

Dat doen ze alleen als de kinderen er direct bij betrokken waren. 

Nick90 schreef op 07-01-2025 om 10:14:

[..]

Dat doen ze alleen als de kinderen er direct bij betrokken waren.

Dat weet je niet Nick, kan heel goed zijn dat buurvrouw wel melding doet en dan gaan ze zeker onderzoeken of het waar was dat ouder op het bureau moest ontnuchteren, ik hoop het ook van harte dat ze er naar gaan kijken , niet om to te pesten maar om de veiligheid van de kinderen te waarborgen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.