Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe tonen dat ik goede ouder ben

nu, houd je hart maar vast, op de Viva reageren ze nog harder en nemen je het nog meer kwalijk .
Je bent gewoon dom bezig geweest.

Nick90 schreef op 04-01-2025 om 20:45:

[..]

De kinderen waren niet in direct gevaar en ja er zijn wel vaker straalbezopen mensen op straat, meestal van donderdag tot zondag.

Oh ja? Niet waar ik woon,  gelukkig 

Kikki39 schreef op 04-01-2025 om 20:53:

ik vind het ook echt vreemd,hoeveel mensen zijn er wel niet dronken op straat, ik heb er nog nooit van gehoord dat je een paar uur de cel in gaat, vind dit trouwens ook echt niet kunnen! Een crimineel van een inbraak laten ze zo lopen, iemand mishandelen stoppen ze ook niet in de cel, en heb je gedronken moet je een cel in, bizar. Laten ze iemand bellen om je op te halen.

Serieus? Waar zijn we toch mee bezig dat mensen dit raar vinden . 

dat ik dit raar vindt? Omdat mijn dochter heel erg mishandeld is en daar nooit maar dan ook nooit wat mee gedaan is, de zoon van mijn vriendin is overvallen in een winkel en daar is ook nooit wat meegedaan,  en iemand die dronken op straat loopt pakken ze op, nou dan kunnen ze hier bezig blijven in de stad, zullen ze cellen vol hebben zitten hele nachten, en daarvoor hebben ze dus geen tijd om de dader van mijn dochter te pakken ofzo? Hoe wil je dit met de carnaval doen, alleen maar dronken mensen hier op straat.

Kikki39 schreef op 05-01-2025 om 15:12:

dat ik dit raar vindt? Omdat mijn dochter heel erg mishandeld is en daar nooit maar dan ook nooit wat mee gedaan is, de zoon van mijn vriendin is overvallen in een winkel en daar is ook nooit wat meegedaan, en iemand die dronken op straat loopt pakken ze op, nou dan kunnen ze hier bezig blijven in de stad, zullen ze cellen vol hebben zitten hele nachten, en daarvoor hebben ze dus geen tijd om de dader van mijn dochter te pakken ofzo?

Er zal dus wel meer gebeurd zijn dan dronken op straat lopen. Waarschijnlijk (en ja, dat is een invulling van mij) heeft ze zich zodanig gedragen dat de politie het beter vond haar te laten ontnuchteren. Agressief of gevaarlijk voor zichzelf of anderen. 

dat ik dit raar vindt? Omdat mijn dochter heel erg mishandeld is en daar nooit maar dan ook nooit wat mee gedaan is, de zoon van mijn vriendin is overvallen in een winkel en daar is ook nooit wat meegedaan, en iemand die dronken op straat loopt pakken ze op, nou dan kunnen ze hier bezig blijven in de stad, zullen ze cellen vol hebben zitten hele nachten, en daarvoor hebben ze dus geen tijd om de dader van mijn dochter te pakken ofzo?

De meeste dronken mensen laten ze gewoon lopen tenzij ze een gevaar voor zichzelf of anderen zijn, mijn alcoholverslaafde zusje  heeft de wijkagent zelfs meer dan eens thuis gebracht voor haar eigen veiligheid , want ook anderen kunnen misbruik van je maken als je in die staat op straat loopt 

TO, neem het heft in handen en neem contact op met het sociaal team uit jouw omgeving. Vraag hulp. Misschien wat hulp in de opvang van je kinderen zodat je af en toe wat tijd hebt voor jezelf. niet om te gaan borrelen maar om naar de bios te gaan, te gaan wandelen, een kop thee drinken met een vriendin, te winkelen om i.i.g. even op te laden. 
ga ook langs je oppas met een bos bloemen.. biedt je excuus aan want je was echt fout. Zij heeft goed gehandeld in het belang van je kinderen. Wees blij met een betrouwbare oppas. 
Werk je? Kun je op je werk iets meer ruimte voor jezelf creeeren? 

dat ik dit raar vindt? Omdat mijn dochter heel erg mishandeld is en daar nooit maar dan ook nooit wat mee gedaan is, de zoon van mijn vriendin is overvallen in een winkel en daar is ook nooit wat meegedaan, en iemand die dronken op straat loopt pakken ze op, nou dan kunnen ze hier bezig blijven in de stad, zullen ze cellen vol hebben zitten hele nachten, en daarvoor hebben ze dus geen tijd om de dader van mijn dochter te pakken ofzo? Hoe wil je dit met de carnaval doen, alleen maar dronken mensen hier op straat.

Doe niet zo onnozel. Mensen die bezopen zijn na een feestje in de stad of na carnaval worden inderdaad niet opgepakt. Kun je nagaan hoe erg TO zich misdragen moet hebben dat zij wel is meegenomen. 

Oog

Oog

05-01-2025 om 17:08

Lieve TO, ik snap dat je geschrokken bent van wat er is gebeurd. En ik snap ook dat je nog een keer schrikt van alle reacties hier.

Ik ken jou niet, maar jouw situatie wel van heel dichtbij. En ik lees in alles dat je bang en alleen bent. Je weet dat het fout was, wij hoeven jou dat niet in te wrijven. Ik denk dat je je zo hard verweert omdat je zelf nog veel harder over jezelf oordeelt dan de mensen hier. Wat je nodig hebt, is een arm om je heen. Iemand die je troost en naast je staat.
Lieve forumleden, het ziet ernaar uit dat TO niemand irl heeft die haar steunt. Zullen wij dan proberen om dat te doen? Ze weet wel dat het fout was. Ze durft niet naar de dokter omdat ze bang is voor de gevolgen die dat heeft mbt veilig thuis etc. Ik snap dat wel. En ik geloof ook dat TO echt haar best doet, maar ze heeft helaas minder vaardigheden, steun en zelfvertrouwen dan veel anderen hier.
TO, ik heb van heel dichtbij meegemaakt dat je echt je kinderen niet kwijtraakt als je hulp zoekt. Wat jij kan doen: aangeven dat het je boven het hoofd groeit. Niet alleen de psychische problemen, maar ook de zwaarte van het alleenstaand ouderschap. Daar zijn ook hulpmogelijkheden voor. Je schrijft ‘ik moet mezelf helpen en het zelf oplossen, zoals Ik altijd heb moeten doen’. Dat vind ik heel verdrietig voor je en ik kan me voorstellen dat je daardoor weinig vertrouwen in anderen hebt. Toch weet ik dat het echt meevalt als je hulp zoekt. Echt. Ik heb het van dichtbij meegemaakt en waar jij bang voor bent, gebeurt echt niet meteen.
Lieve forumleden, jullie nog bemoedigende woorden voor TO?

DeOnbekende schreef op 05-01-2025 om 16:15:

[..]

Doe niet zo onnozel. Mensen die bezopen zijn na een feestje in de stad of na carnaval worden inderdaad niet opgepakt. Kun je nagaan hoe erg TO zich misdragen moet hebben dat zij wel is meegenomen.

Of hoe vaak ze dit geintje al heeft uitgehaald én dat het dit keer écht te erg was en de politie het niet meer kon negeren. Of dat ze anderen in gevaar bracht.

Bij bepaalde promillages zullen ze je hier niet meenemen, maar hooguit vragen wie je bent en of je zelf denkt thuis te raken. Na een tijd "kennen" ze hun vaste klanten wel.

Het kan trouwens zijn dat omdat je opgepakt bent en er kinderen zijn de politie sowieso Veilig Thuis al stuurt. Daar hoeft de oppas nog geen melding voor te doen.

Maar twee meldingen helpt wel om het bij veilig thuis meer urgentie te geven, zeker als 1 van de meldingen van de politie komt.

Dus ga aan jezelf werken, bij voorkeur voordat veilig thuis aan de deur staat. Ga terug naar je hulpverlener, overleg of je niet ook hulp voor je alcohol gebruik nodig hebt. Wees eerlijk tegen je hulpverlening over wat er gebeurd is.

DeOnbekende schreef op 05-01-2025 om 16:15:

[..]

Jammer dat je me meteen onnozel noemt, nergens voor nodig toch? Uit het verhaal van TO maak ik op dat het openbaar dronkenschap was en dat er verder niks is voorgevallen alleen dat ze dronken was. Mocht er iets anders zijn voorgevallen moet dat er wel bijgezegd worden, dat maakt het verhaal weer heel anders.

Kikki39 schreef op 05-01-2025 om 18:28:

[..]

Jammer dat je me meteen onnozel noemt, nergens voor nodig toch? Uit het verhaal van TO maak ik op dat het openbaar dronkenschap was en dat er verder niks is voorgevallen alleen dat ze dronken was. Mocht er iets anders zijn voorgevallen moet dat er wel bijgezegd worden, dat maakt het verhaal weer heel anders.

Ik geloof niet dat TO nog weet wat er precies is gebeurd, aangezien ze ook niet meer weet of ze de oppas had mogen bellen....

Van de site van de politie: https://www.politie.nl/informatie/wat-is-openbare-dronkenschap.html

Iemand die gedronken heeft en zich asociaal of vervelend gedraagt op straat maakt zich schuldig aan openbare dronkenschap.

karenm2

karenm2

05-01-2025 om 18:47 Topicstarter

Mlah! schreef op 05-01-2025 om 00:44:

Mail hem terug. Hij zal erger gewend zijn.
Je hoeft niet alles alleen te doen. Ook jij mag gelukkig zijn en dat je een beetje hulp nodig hebt om daar te komen is niet erg.

Jorni schreef op 05-01-2025 om 02:01:

Als ik jouw berichten zo lees is er hier wel wat meer aan de hand. Het lijkt erop dat je kampt met wat psychische problemen en heftige emoties die je af en toe of mogelijk wel zeer regelmatig weg probeert te spoelen met alcohol. Daarnaast denk ik dat je een gevoeligheid hebt voor verslaving waarbij dat misschien ook nog eens in jouw familie zit. Dat is allemaal wel al heel link en je hebt nu ook een incident gehad waarmee je flink uit de bocht bent gevlogen (en ja een keer kan gebeuren we zijn mensen). Gelukkig hadden je kinderen er geen last van maar laat dat zo blijven. Ik denk dat je het als een wake up call moet zien en zo snel mogelijk dit bij jouw therapeut aan moet kaarten om erger te voorkomen. Je bent geen slechte ouder, iedereen maakt fouten, maar ga er wel nu echt mee aan de slag om herhaling of erger te voorkomen. Probeer hoe dan ook rustig te blijven.

Ja jullie hebben gelijk, bedankt dat jullie de moeite nemen om me te steunen. Ik ga hem mailen. Heb alleen zoveel stress dat hij dan niet meer gaat antwoorden, dat hij me niet meer wil helpen. Ik zie het ook echt als een wake up call, het was zeker fout en ik moet zorgen dat het niet weer gebeurt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.