Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hier kinderen met zeldzame voornamen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

10-07-2011 om 10:48

Anneque

Ik heb altijd Tie-ju-rie gezegd, maar in de film (waar de auteur ook bij betrokken was geloof ik) is het Tjoerie.

Nog een paar

Heb al een paar keer flauw gelegen. Maar hoe vinden jullie deze (in de hoop dat hun ouders maar niet meelezen ; )

Drie zusjes die Tatelijne,Dromelot en Lenteke heten (echt ik verzin het niet)

Een gezin met drie kinderen, Luna, Zonne en Sterre en ook deze heb ik echt niet verzonnen. Sterre is hier trouwens een jongetje.

Die Dromelot slaat wat mij betreft echt alles. Stel je een ietwat dikkige vrouw voor in de overgang (ze gaat tenslotte op haar moeder lijken) die zich voorstelt als Hallo ik ben Dromelot.....!

Vic

Vic

10-07-2011 om 13:05

Eefy

Misschien heb je dat verkeerd verstaan. Ik heb jaren gedacht dat een zusje van een klasgenootje van oudste Dumbolina heette. Dat bleek dus helemaal niet zo te zijn. De naam lijkt er wel op, maar dochter en haar vriendinnen hadden het wat verhaspeld als 'grapje'.

Ha ha ha

Ja dumbolina is ook geweldig gelukkig was dat niet echt zo maar mijn dames heten wel degelijk zo. Ik heb de geboortekaartjes gekregen. Ik was bevriend met hun moeder. Ze waren heel trots op deze namen. Ik snap dat je denkt dat het verzinsels zijn.

Onze namen

Wij hebben met vier kinderen een bonte verzameling aan namen.

De oudste heet heel stoer Peter, ik geloof dat zo'n 50 kindjes per jaar die naam nog krijgen.

De derde heet Elias, die komt ongeveer net zo vaak per jaar voor als Peter.

Onze tweede heeft een naam die alleen hij draagt in Nederland. Hij heet Yerio, hij heeft een bijna naamgenoot uit 1997 want die heet Jerio.

Onze vierde is een dochter en haar naam kwam in 2009 in ieder geval 9 keer voor dacht ik. Zij heet Liora

Toevallig hier op het forum ook iemand zag ik!

Oh en Tiuri spreek ik uit als tie-uu-rie

(null)

Massi Nissa

Massi Nissa

10-07-2011 om 21:34

Izar (licht ot)

Zo heb ik ooit tegen iemand een verhaal afgestoken over populaire Engelse voornamen (Jeffrey, Wesley, Kevin) en hoe statistisch interessant het was dat er zoveel probleemleerlingen bij ons op school zo'n voornaam hadden, bla die bla. Bleek haar zoon ook Kevin te heten. Oooo als ik toch door de grond had kunnen zakken. "Het betekent geliefd bij God, hoor," zei ze intens beledigd. Sindsdien vind ik alle namen mooi, dat begrijp je.
Groetjes
Massi

Tiejuurie

Spreken jullie dan ook echt die eerste [ie] uit? Dus [Tie-juu-rie]? Bij mij wordt het vanzelf [Tj-uu-rie]. En waar ligt dat bij jullie de klemtoon? Bij [juu] neem ik aan?

Tonke dragt zelf zegt

Tie-juu-rie. Wij hebben een editie van het boek gekregen met een brief van de schrijfster aan de lezers erin. Daarin schrijft ze Tonke Dragt dus zelf, dat het Tie-juu-rie is en dat men weliswaar in de film Tie-joe-rie zegt, maar dat dat niets afdoet aan het feit dat zij hem Tie-juu-rie heeft genoemd
En Izar, ik ben het met je eens over de herkenbaarheid van een aantal namen. Ik kreeg daar ook al een wat ongemakkelijk gevoel van.

Namen met de x-factor

Ik las net een URL met allemaal namen met de letter X erin. Werkelijk, als je het over bizar hebt... Lees vooral door tot het eind en vergeet de commentaren niet. (Iemand heeft het daar over 'telefoonsnoernamen', prachtig woord )

http://www.voornamelijk.nl/?p=6289

Massi Nissa

Massi Nissa

12-07-2011 om 21:19

Harper seven

Zo heet de nieuwste Beckhamtelg van vrouwelijke kunne. Waar ik bang voor was: dat het wicht naar het modeblad Harper's Bazaar genoemd is. Blijkt gelukkig heel anders te liggen. Ze is genoemd naar een personage uit... tadaaaa... een Disneyserie op tv. Gelukkig maar, zeg, anders wordt het nog ordinair. En die Seven is het rugnummer van haar vader, ook bijzonder origineel.
Groetjes
Massi (ineens blij dat mijn ouders geen BN'ers waren en mij dus niet iets als Tita Vijfentwintig hebben genoemd)

Biene M.

Biene M.

12-07-2011 om 21:51

Naief zeg

Ik dacht dat ze vernoemd was naar Harper Lee :-S

Dank voor de verheldering van Seven, ik vroeg me al af of ze de tweede reeks van drie Beckhamjongetjes in koffers op zolder hadden gestopt of zo, in afwachting van het langverhoopte meisje.

Hoezo 10 augustus en laure?

Allereerst; heerlijk draadje dit! Smullen!

Sluit me (als ex-inwoonster van Italie) even geheel aan bij de spreekwijze van Chiara. Prachtige naam overigens; serieus over getwijfeld bij oudste. Die vervolgens een andere mooie italiaanse naam kreeg (want vader is italiaans) die ook wel gespeld moet worden regelmatig

Maarr... wat lees ik nou heel terloops hierboven? 'Als oudste op 10 augustus was geboren en een meisje was geweest had hij Laure geheten'? Vertel; ik ben een (oud) meisje en ik ben op 10 augustus geboren. Ik heet geen Laure... maar ben wel benieuwd naar de achtergrond!

En als ik dan toch post; oudste had op de lagere school ook een Cheyenne (dat werd Sjeh-JEH-nu), Chantalle (Sjan-TAL-luh). Ik ben ook niet dol op de Wesley (wessulie) en Kevin's, maar vind vooral idd dat een kind er niet mee geplaagd moet kunnen worden, nu of later. Die Dromelot is idd wel erg....

Mare

Naamdag

10 augustus is de naamdag van Laurens van Rome Asteria, dus ook van alle Laura's en alle variaties daarop.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_naamdagen_-_augustus

skik

Leuk eigenlijk, die naamdagenlijst

Voor mijn zoons (zelfde verjaardag) had ik op basis van hun naamdag Walbodo en Conrad kunnen noemen, en mijn dochters (verschillende verjaardagen) allebei Feline. Zelf was ik dan een Sabine geweest.

skik

Rieke

Rieke

13-07-2011 om 00:36

Oh leuk

mijn kinderen: silvester en mathilde en wij zelf: javier en oda.

Rieke

Rieke

13-07-2011 om 00:55

Harper

Lees net dat Harper een oude engelse naam is die Victoria al heel lang mooi bekoorde en dat seven slaat op het zevende uur, zevende dag, zevende maand vd geboorte en het natuurlijk het getal van de volheid is.
Toch iets meer diepgang voor de Beckhams.

Rieke

Rieke

13-07-2011 om 00:56

Wat zeg ik nu weer

al heel lang mooi bekoorde ??? Ik moet naar bed.

Rieke

Rieke

13-07-2011 om 12:02

Pelle, je hebt gelijk

7e uur, 7e maand, 7e dag vd week.

Dochter

Ik heb sinds de aankondiging van de zwangerschap het gevoel dat deze telg niet zomaar spontaan een dochter is geworden, maar dat moeders die zoooo graag een dochter wilde hier een beetje mee geholpen is. Of denk ik nu zo "slecht" ? ( Net zoals hier in mijn omgeving Pakistaanse families naar Pakistan gaan om zwanger te worden van hun zo gewenste zoon )

Tijgeroog

Tijgeroog

13-07-2011 om 12:25

Shonagh

Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. En als ik dat hele 7e gebeuren lees kan ik me ook voorstellen dat ze ook geholpen is om 'r op het juiste geboren te laten worden. (keizersnede, toevallig?)

Rieke

Rieke

13-07-2011 om 13:31

wat een teleurstelling weer. Ik maar denken dat het allemaal spontaan gaat, maar nee alles in scene gezet en niets aan het toeval overgelaten.

Hibiscus

Hibiscus

13-07-2011 om 13:36

Too posh to push

is de uitdrukking

Hibiscus

Dames, dames

Niet zo bevooroordeeld! Kennen jullie Posh persoonlijk ofzo? Misschien ligt die arme vrouw wel huilend in het kraambed te mijmeren over de natuurlijke bevallingen die ze nooit heeft gehad, het gevoel dat haar lijf haar in de steek heeft gelaten, die oerervaring die ze moest missen....

Of ze ligt in een zijden Pradapeignoir aan de Dostinex met aan elke hand een manicure, dat kan natuurlijk ook. Maar ik ken haar dan ook niet persoonlijk.

skik

Tirza G.

Tirza G.

13-07-2011 om 14:34

Nou

Ze is in goed gezelschap. Die ene van Engeland (Sarah) kreeg haar kind ook op 8-8-88. Leek me ook al zo spontaan.

Tirza

Thera Koninckx

Thera Koninckx

13-07-2011 om 17:16

Naamdagenlijst (o.t.)

Heb ik toch mijn kind volkomen toevallig een naam gegeven die volgens de lijst geschikt is! En ik vond al dat die naam zo goed bij het kind past .

Primavera

Primavera

13-07-2011 om 17:53

Inderdaad pelle

Het is na 3 KS echt niet meer verantwoord om het de vierde keer eens vaginaal te proberen. Dat is levensgevaarlijk voor moeder en kind.
Groeten Primavera (ervaringsdeskundige met ook 4 ks)

Namenlijst en posh

Leuk zeg die namenlijst! Ik ben dan moeder van Francisca Romana (en zij heeft idd 2 italiaanse namen dus had zomaar gekund), en een Regina Madelberta. Haha! Leuk hoor; alleen weet je (behalve bij een ks dus) meestal niet wanneer je kindje geboren wordt dus is het tikje lastig - kan net goed uitpakken, of juist heel raar .

En Hibiscus; geweldig leuk zeg 'too posh to push'. En neenee, we mogen idd niet oordelen. Maarr.... ik vraag me ook wel af of 't nu puur toevallig (eindelijk kennelijk) een meisje is van Posh & Becks, of dat het een handje geholpen is??

Mare

Maar.....

als je dan "weet" uit de bladen dat ze regelmatig gezegd heeft nog wel een kind te willen ,maar alleen als het een meisje zijn zijn, is het dan zo gek dat je dan denkt dat ze de natuur een handje geholpen hebben. En met geld is tegenwoordig (bijna) alles te koop :o)

Valkyre

Valkyre

13-07-2011 om 21:54

Namenlijst

Wat geinig!

Ik zou Sabina of Verona heten, zoonlief Floribertus (!), en manlief Norbertus, Bertrand, Gilbert, Claudius, of Marcellinus. Ben toch wel blij met onze echte namen - hoewel ik Verona wel leuk vind, op een stoer-wijf-dat-achter-de-bar-staat manier. Verona, met die zwarte eyeliner.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Manda Rijn

Manda Rijn

13-07-2011 om 22:18 Topicstarter

Compleet ot

wat ontzettend leuk dat deze draad al zo lang loopt !

"stoer-wijf-dat-achter-de-bar-staat manier. Verona, met die zwarte eyeliner"

Geweldige omschrijving ik zie haar zo staan. In mijn beleving is het wel een pot, maar dan niet okselhaar-shag-lerentuinbroek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.