Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


yette schreef op 22-09-2021 om 08:58:

[..]

Ik weet het niet. Anderen naar beneden trappen kàn bewust provocerend zijn. Het kan echter ook een onbewuste manier zijn om jezelf neer te zetten als beter dan de rest.

Allemaal speculaties natuurlijk, maar ze krijgt van mij het voordeel van de twijfel.

Misschien heb je wel gelijk hoor, ik weet het natuurlijk ook niet. Een prettige gesprekspartner vind ik haar niet in elk geval.

yette schreef op 22-09-2021 om 07:58:

.......... glasbakspul in mijn auto zetten, auto voltanken van het geld van de man die ik uitbuit, 10.00 oudste ophalen bij de wooninstelling ..........

raap mij maar op

Herfstappeltaart schreef op 22-09-2021 om 09:01:

[..]

Misschien heb je wel gelijk hoor, ik weet het natuurlijk ook niet. Een prettige gesprekspartner vind ik haar niet in elk geval.

Dat laatste sowieso. 

De woorden die ze zelf nogal eens uit haar toetsenbord laat rollen, kan ze ook aan zichzelf richten:

Dat is nogal een oordeel over [persoon]. Heb je vaker dat soort oordelen over [personen]? Waarom heb je dat nodig? Om je eigen keuze te rechtvaardigen misschien?

Doornroosje75 schreef op 22-09-2021 om 09:20:

De woorden die ze zelf nogal eens uit haar toetsenbord laat rollen, kan ze ook aan zichzelf richten:

Dat is nogal een oordeel over [persoon]. Heb je vaker dat soort oordelen over [personen]? Waarom heb je dat nodig? Om je eigen keuze te rechtvaardigen misschien?

Dat denk ik ja. Wat jammer is, want welke keuze je ook maakt, het belangrijkste is dat je gelukkig bent met de keuzes van jou en je partner. 

I'm off. Ga een overleg in koffie drinken. 

yette schreef op 22-09-2021 om 09:27:

[..]

Dat denk ik ja. Wat jammer is, want welke keuze je ook maakt, het belangrijkste is dat je gelukkig bent met de keuzes van jou en je partner.

I'm off. Ga een overleg in koffie drinken.

Ook off; schoonmaakster heeft spit en nu zal ik mijn huis zelf moeten stofzuigen en mijn wc’s moeten schoonmaken.

Ik doe niet aan tennis want mijn knie ligt in puin, maar mijn moeder kan wel op mij bouwen. Gelukkig is het een mooie stralende dag om de armen uit de mouwen te steken.


Wat ik wel naar van mijzelf vind, is dat het aanvallende gedrag van Julali het slechte in mij naar boven haalt. Ik ben van mijzelf helemaal niet zo snerend, maar na zoveel valse aannames en stokende vragen, is het moeilijk fatsoenlijk te blijven. Ik overweeg te stoppen met OOL als dit steeds maar blijft terugkomen. Rachel gaf aan dat Julali zich enorm gepest voelde. Maar Julali komt daarna nog lomper over. Dan is voor mij het genoegen van dit forum wel gedaald. Ik kan haar negeren, maar zij kan ook normaal gaan doen ipv sarren . Sarren,  want zo lees ik haar nu.

Ik heb mij ook verbaasd dat er een moderator  het maar liet gaan. Misschien klopte haar IP en was het schriftelijk binnen de lijnen, maar daar was alles mee gezegd. Ik voel mij geschoffeerd door iemand die in een topic over traditioneel huwelijk alleen maar denkt te moeten schoppen daar ze zelf geen traditioneel huwelijk heeft.

Als dit zo kan blijven doorgaan, loopt OOL snel leeg. Zonde voor hetgeen wat Justine met veel energie heeft opgebouwd!

Op deze manier offtopic gaan is volgens mij niet de bedoeling. 

#doeislief 

En toch en toch en toch, ben ik het vaak met haar eens. Ze is geëmancipeerder dan sommige van jullie bij elkaar.
Ik ben echt niet van de ladiedadieda wat simpel en als ik het kan, kan iedereen het, maar het is gewoon jammer dat vrouwen die zoveel in hun mars hebben, zich zo snel in de huistaak laten duwen, gewoon omdat het kan en niet gek gevonden wordt (itt mannen).

Julali schreef op 22-09-2021 om 10:43:

Op deze manier offtopic gaan is volgens mij niet de bedoeling.

#doeislief

Sorry maar ik vind die woorden vanuit jou niet echt serieus te nemen.

Ik hou er helemaal niet van om op de man te posten maar je zegt hier dingen met een stelligheid die anderen die het anders doen gewoonweg kunnen kwetsen. Misschien moet je leren om wat meer vanuit je zelf te posten en wat nuance aan te brengen. Ik denk dat bijna iedereen hier op het forum daarmee gebaat is en het maakt je dan in ieder geval minder storend. 

MMcGonagall schreef op 22-09-2021 om 10:45:

En toch en toch en toch, ben ik het vaak met haar eens. Ze is geëmancipeerder dan sommige van jullie bij elkaar.
Ik ben echt niet van de ladiedadieda wat simpel en als ik het kan, kan iedereen het, maar het is gewoon jammer dat vrouwen die zoveel in hun mars hebben, zich zo snel in de huistaak laten duwen, gewoon omdat het kan en niet gek gevonden wordt (itt mannen).

Natuurlijk, dat kan in sommige gevallen ook best wel jammer zijn. Maar wanneer de vrouwen of mannen hoer zelf voor kiezen wie zijn wij dan om daarover te oordelen? Je kan hoogstens je mening geven en hoe jij het voor jezelf voor je ziet maar niet anderen veroordelen voor keuzes die niet gelijk zijn aan de jouwe. 

Mevrouw75 schreef op 22-09-2021 om 08:44:

[..]

Doe je dat nou expres? Een artikel aanhalen dat iets totaal anders zegt?

Het is een combinatie van niet kunnen omdat er anders niet genoeg geld is om het gezin te onderhouden en angst om hun baan helemaal kwijt te raken, wat ook als consequentie heeft dat het gezin niet genoeg geld heeft. 

Feit blijft dat driekwart van de vaders wel minder wil werken, maar dat niet voor elkaar krijgt. Belangrijkste reden is dat er dan niet genoeg geld binnenkomt ofwel omdat dat sowieso al het geval is, ofwel omdat er angst is om de baan te verliezen wanneer de werkgever het idee krijgt dat hij andere prioriteiten boven het wel stelt (iets wat van vrouwen veel meer geaccepteerd is). 

Julali, gaf aan je enorm gepast te voelen, ik geef aan mij geschoffeerd te voelen en je hebt de brutaliteit tegen mij te zeggen dat ik lief moet doen?
Spoor je wel?

AcidicShark11

AcidicShark11

22-09-2021 om 10:49

Julali schreef op 22-09-2021 om 10:43:

Op deze manier offtopic gaan is volgens mij niet de bedoeling.

#doeislief

Doe het zelf.

Miraval schreef op 22-09-2021 om 10:47:

[..]

Natuurlijk, dat kan in sommige gevallen ook best wel jammer zijn. Maar wanneer de vrouwen of mannen hoer zelf voor kiezen wie zijn wij dan om daarover te oordelen? Je kan hoogstens je mening geven en hoe jij het voor jezelf voor je ziet maar niet anderen veroordelen voor keuzes die niet gelijk zijn aan de jouwe.

Het ligt eraan, als een gezin zwaar leunt op geld dat bij elkaar wordt gebracht door mensen die wel werken, alleen maar omdat ze de vrijheid willen om te doen waar ze zin in hebben, dan mag je daar als werkende en belastingbetaler best iets van vinden. 

Dat veel werkgevers er niet in mee willen als een man een dag minder wil werken, vind ik inderdaad ook zorgelijk. Blijft bijzonder dat het in die typische 'mannenbranches' niet kan. Dat helpt niet mee met het bestrijden van de ongelijkheid. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.