Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het traditionele gezin


Keetie schreef op 18-09-2021 om 19:18:

Hier koos ik dus ook om thuis te blijven. Heerlijk was het en ja het huishouden kwam op mij terecht en daar koos ik zelf voor. Je maakt qua financiële kant andere keuzes. Niet elke keer een telefoon nieuw of 2 x per jaar op vakantie. Kinderen herinneren geen luxe nu maar wel een moeder die thuis was. Nu wil niet dat jullie denken dat een werkende moeder slecht is want zo bedoel ik het niet. Iedereen maakt zijn eigen keuze in wel of niet werken als er kinderen komen.

Dat heb je dan toch dom aangepakt. Een rijkere man had je veel meer opgeleverd!

Gr Angela

OrganicDeer76

OrganicDeer76

18-09-2021 om 19:51

Angela1967 schreef op 18-09-2021 om 19:50:

[..]

Dat heb je dan toch dom aangepakt. Een rijkere man had je veel meer opgeleverd!

Gr Angela

🤣

skik schreef op 18-09-2021 om 19:49:

Ik ben een flink aantal jaar thuisblijfmoeder geweest omdat we de opvang van onze kinderen destijds niet rond kregen (tweeling gekregen als 3e en 4e kind, lange wachtlijsten en peperduur omdat de kinderopvangtoeslag nog niet bestond). Ik heb toen o.a. een abonnement genomen op het financieel dagblad en management magazine zodat ik als 'vrouw van' op werkfeestjes van man mee kon praten. Verder in de GMR gegaan en daar alles uitgeplozen wat er maar over onderwijs te weten is, zoals wetgeving. Gelukkig hadden mijn vriendinnen nog geen kinderen dus ik zat niet in zo'n mamabubbel, met hen had ik gesprekken over hele andere dingen als het ouderschap.

Verder vind ik er niks van, van alle argumenten om wel of niet te werken. Inmiddels heb ik weer een fulltime baan, ongetwijfeld heb ik een achterstand in m'n loopbaan opgelopen maar heel financieel kwetsbaar heb ik mij nooit gevoeld. Ik ben geen suffe doos geworden en vind ook niet dat andere thuisblijfmoeders dat zijn door hun thuisblijfmoederschap. Suffe dozen heb je overal, ook onder werkende moeders. En ik vind kinderdagverblijven leuk voor kinderen, dus niet dat je ze daar dumpt omdat je zo nodig moet werken. Het is maar net hoe je het doet, niet buitenshuis werken of juist wel.

Had je niet beter op de hoogte kunnen blijven van ontwikkelingen in je eigen vakgebied? Meepraten op een feestje is leuk, maar daar koop je niks voor. Of was je eerder zelf ook in dat vakgebied werkzaam?

Dat stukje over de kinderopvang klinkt wel heel negatief en oordelend. Denk je ook zo over je eigen man, dat hij zijn kinderen bij jou dumpte, omdat hij zo nodig moest werken? 

AcidicShark11

AcidicShark11

18-09-2021 om 20:15

Julali schreef op 18-09-2021 om 19:48:

[..]

Dat is wel deel van het probleem. Iemand van 60 kilo kun je makkelijker optillen, dan iemand van 120 kilo, dat lijkt me geen hogere wiskunde.

Daar heeft de moderne zorg hulpmiddelen voor nowadays, raar maar waar. Lijkt me geen hogere wiskunde.

Ik bankdruk of til iemand van +120kg (159 is mijn record) echt niet zo op als diegene omvalt. Ik kan het als het nodig is wel, en dat is het belangrijkste. 

Maar dat zijn nog steeds uitzonderingen.


Angela1967 schreef op 18-09-2021 om 19:45:

[..]

Eh.... Ken uw geschiedenis?

Gr Angela

Uuuuuh die ken ik. Maar waarom jij dit er met de haren bijsleept is me een raadsel. 

Gr. DanGun

Poni schreef op 18-09-2021 om 18:14:

[..]

Twee mannen en twee vrouwen kunnen geen kinderen krijgen, dus dat is geen optie.


Natuurlijk wel. Genoeg homostellen die samen een kind krijgen en deze samen opvoeden. Die moeten net zo goed een taakverdeling maken. Hoe zie jij dat voor je? 

Julali schreef op 18-09-2021 om 19:53:

[..]

Had je niet beter op de hoogte kunnen blijven van ontwikkelingen in je eigen vakgebied? Meepraten op een feestje is leuk, maar daar koop je niks voor. Of was je eerder zelf ook in dat vakgebied werkzaam?

Dat stukje over de kinderopvang klinkt wel heel negatief en oordelend. Denk je ook zo over je eigen man, dat hij zijn kinderen bij jou dumpte, omdat hij zo nodig moest werken?

Je gaat wat mij betreft weer te ver nu. Dit is niet jouw topic (wat je daar uitvreet moet je zelf weten, ik lach me dood), maar in andermans topics en zeker die waarin ook mensen komen die jou/jouw achtergrond (misschien) niet kennen heb je je wel te gedragen. Dus 

Lollypopje schreef op 18-09-2021 om 18:23:

[..]

1950 belde. Ze willen je terug.


Dat zogenaamde  "traditionele gezin" is een relatief modern verschijnsel dat pas is opgekomen na de industriële revolutie, dus in de laatste 150 jaar of zo. In de duizenden jaren daarvoor werkten beide ouders gewoon.

Angela1967 schreef op 18-09-2021 om 19:41:

[..]

En fleurtje5 erbij voor het google-werk

Gr Angela




😂 dat wordt een geweldig topic 

er.is.maar.1.Pino schreef op 18-09-2021 om 21:09:

[..]

Je gaat wat mij betreft weer te ver nu. Dit is niet jouw topic (wat je daar uitvreet moet je zelf weten, ik lach me dood), maar in andermans topics en zeker die waarin ook mensen komen die jou/jouw achtergrond (misschien) niet kennen heb je je wel te gedragen. Dus

Ik ga te ver? Terwijl zij het heeft over dumpen van kinderen bij de kinderopvang? 

Eigenlijk twee dingen:
1. De meeste lijken te zijn vergeten dat het nog niet zo heel erg lang is dat het luxe is als een vrouw niet hoeft te werken. 
2. En als we het zo bekijken denk ik ook dat ik eigenlijk een man ben. Ik ga graag wat meer uren werken als iemand anders dan mijn huishouden kan doen.

En Keetie: voel je ajb niet bezwaard. Ik begreep prima hoe je het bedoelde. Ieder maakt zijn eigen keuze.

Julali schreef op 18-09-2021 om 21:31:

[..]

Ik ga te ver? Terwijl zij het heeft over dumpen van kinderen bij de kinderopvang?

Nee. Dat zegt ze niet. Je moet echt beter lezen.

MelaS schreef op 18-09-2021 om 21:26:

Dat zogenaamde "traditionele gezin" is een relatief modern verschijnsel dat pas is opgekomen na de industriële revolutie, dus in de laatste 150 jaar of zo. In de duizenden jaren daarvoor werkten beide ouders gewoon.

Jij zegt het beter. Heel lang bestond die luxe niet. En of het nu luxe is, valt nog maar te bezien (voor de een wel en de ander niet!).

Julali schreef op 18-09-2021 om 21:31:

[..]

Ik ga te ver? Terwijl zij het heeft over dumpen van kinderen bij de kinderopvang?

Poets je leesbril eens 😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.