Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Even Anne

Even Anne

08-12-2008 om 18:21

Een moeder... wat is dat volgens jou?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Even Anne

Even Anne

15-12-2008 om 16:13

Láááát maar, mam!

Nou, mocht ze dit gaan lezen dan zal ze zichzelf zeker herkennen (als ze dat niet al eerder in dit draadje kon). Maar weet je.. t interesseert me geen z..
Zwangerschap valt zwaar en wordt steeds zwaarder. Maar het einde komt in zicht! Gelukkig en ben erg benieuwd naar het resultaat. Met het einde van de zwangerschap zijn we ook het geboortekaartje gaan regelen en ook dat resultaat mag er zijn. Nu de enveloppen nog schrijven. Wat ik een immense rotklus vind, omdat ik niet goed zonder pijn rechtop kan zitten. (Forum dus ook meestal vanachter een laptop op bank of bed). Wat ik in elk geval eerst nog moet zien te doen is alle adressen bij elkaar krijgen. Nou, van de kant van mijn vriend is dat geregeld. Zijn vader heeft een bestandje met adressen van ooms en tantes e.d. gemaakt en aan ons doorgestuurd. Handig! Nou hoef ik dat van mijn kant niet te verwachten. Maakt ook niet uit, regel dat wel. Helaas is mijn adressenboekje na de "scheiding" met verhuizen ergens zoek geraakt. En dus besloot ik mijn moeder te vragen of ik haar adresboekje mocht lenen. Mijn familie is zo groot dat alles bij elkaar zoeken uit een foonboek of via internet nogal wat tijd zou gaan kosten. En zij heeft ze allemaal in een boekje staan.
Maar.. dat mag dus niet. Nee, want ze gebruikt het boekje als telefoonboekje en stel nou dat ze het toevallig nodig heeft, dan is het er niet. Er bestaat zoiets als een telefoonboek, mam. Of internet. Maar nee.. het moet dát boekje zijn.
Ik mag wel met kerst als ik bij hen ben alle adressen overschrijven. Moet ik dus alles dubbel gaan zitten doen, want later moet ik ze op de enveloppen gaan schrijven (heb ze namelijk nog niet). Niet dat dat niet kan.. maar wel weer allemaal extra werk.
Bedankt voor het meedenken mam!!!
Doet me denken aan een voorval van een paar weken terug. Ik kwam net uit t ziekenhuis na een week opgenomen te zijn geweest. We hadden een beetje gehannes, want mijn vriend móest gaan werken, want al veel vrijgehad voor de controles en tijdens mijn opname. Maar ik zat wel met de kids te kijken, die moesten ook van school gehaald worden. En een beetje hulp was wel handig. Dat wilde mijn zusje (woont thuis) wel komen doen. Maar haar auto was kapot. Nou staat er bij hen altijd een auto op de oprit, want mijn moeder fietst enkel en gebruikt die auto nagenoeg niet. Dus ik opperde dat ze die misschien mee kon nemen. Maar toen ik het aan mijn moeder vroeg was haar antwoord;
Je moet niet denken dat ze die auto zomaar mee kan nemen, dat vind ik nergens goed voor.
Nogmaals.. wederom.. bedankt mam!
Ik vind t wel moeilijk hoor, om positief tegenover haar te blijven.
Anne

Anne

dat moet enorm frustreren, als je weet dat iemand je leven even heel veel makkelijker kan maken met slechts een klein beetje moeite van hun kant en dat dat dan toch teveel blijkt te zijn. Ik leef met je mee! Zeker nu je op je eindje loopt

Als ik dat zo lees, dan denk ik eigenlijk maar 1 ding; inderdaad: laat maar. Probeer emotioneel wat afstand te nemen en misschien haar dan ook maar niet meteen na de bevalling bellen?

Ik wens je een rustige laatste periode van je zwangerschap toe, een goede, voorspoedige bevalling en vooral heel veel mentale rust!

groetjes en sterkte!
Jons

Massi Nissa

Massi Nissa

15-12-2008 om 20:12

Etiketten

Hai Anne, mijn moeder heeft ook een Heilig Boek: haar agenda. Daar staan alle adressen en telefoonnummers van de hele familie in. Die mag ook niemand lenen, geen dag. Wat ik deed bij de geboortekaartjes: stapel etiketten mee naar mams, schrijven maar, later op de enveloppen plakken. Is dat iets?
Verder sterkte en ik snap helemaal dat je je alles nog erger aantrekt dan anders, maar al die negatieve emoties zitten alleen jou in de weg (niet degene die ze veroorzaakt). Laat het gaan. Jij hebt een veel belangrijker iemand in je buik.
Groetjes
Massi

Misschien (beetje o.t.)

toch wel handig om die adressen met de kerst over te schrijven. Koop je een adressenboekje en zet je ze daar in. Heb je zelf weer een nieuwe. Zomaar een idee. Dan voelt het dubbel schrijven niet zo dubbel...
Inderdaad, laat maar joh. Maak je niet druk en geniet van je zwangerschap.En de adressen niet op spierwitte etiketten op leuk gekleurde envelloppen please,vind ik zo zonde.Lelijk eerlijk gezegd.Sorry Massi.

black pearl

black pearl

15-12-2008 om 22:25

Inderdaad

laat maar...

ondertussen ben ik wel weer goed genoeg om op te draven de post en financien eens door te kijken.....maak er geen haast mee overigens.....

Bellefleur

Bellefleur

16-12-2008 om 09:28

Praktisch,

Is het handig om een tante te bellen die de adressen voor je wil regelen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.