Yaron
13-01-2009 om 10:53
Discriminatie vraag
Mijn buren van in de zestig vinden dat ze gediscrimineerd worden omdat ze geen computer en internet hebben. Voor veel informatie moet je tegenwoordig op internet kijken of een mail sturen, ik vind wel dat ze gelijk hebben dat er ook alternatieven aangeboden moeten worden, want er zijn genoeg mensen die nog geen internet hebben. Nou vind ik dit geen vorm van discriminatie, want het gaat er niet over wie of wat ze zijn, maar wat ze hebben, volgens mij kun je niet gediscrimineerd worden over wat je wel of niet bezit. Wat vinden jullie hiervan?
Kaaskopje
31-01-2009 om 02:33
Tweedehands met garantie
Bij ons heb je inderdaad ook een winkel waar je voor een redelijk bedrag een tweedehands computer kunt kopen. Ons beeldscherm komt er bijvoorbeeld vandaan en kostte een paar tientjes. Maar wat bij een normaal salaris redelijk is is met een bijstandshoog inkomen duur. Garantie op tweedehands is vaak niet langer dan 3 maanden. Dus als het ding daarna kuren krijgt zit je toch met de gebakken peren. Wij hadden gelukkig de broer van een vriendinnetje achter de hand. Die heeft ons meerdere malen uit de brand geholpen.
Tirza G.
31-01-2009 om 19:20
Juist
Ik zeg altijd maar zo: een PC is een gebruiksonvriendelijk apparaat. Al zetten ze hier voor 20.000 euro spullen in de gang, alles modern en goed en hip en nieuw, ik krijg het denk ik niet voor elkaar om het spul dezelfde dag nog aan de gang te krijgen. Het is méér dan alleen een stekker in het stopcontact steken.
Tirzaman is handig met computers. En dan zijn je avonden gauw gevuld (met hulpvragen).
Tirza
Kaaskopje
02-02-2009 om 02:41
Gemiddeld genomen
Is geld geen reden om niet 'het net' op te gaan. Het is ook een kwestie van interesse. Er zijn gewoon mensen die geen interesse meer kunnen opbrengen voor iets waar ze moeite voor moeten doen. "Ach, wij zijn te oud om nog aan iets nieuws te beginnen. Dat is veel te moeilijk. Ik weet hoe ik de tv aan en uit krijg en dat is genoeg." En dat komt sommige 68-jarigen net zo makkelijk over de lippen als sommige 80 jarigen. Bij een tachtigjarige begrijp ik het wel, maar een 68 jarige die zo praat, praat zich wel erg snel het hoogbejaarden tijdperk in. Wat nou moeilijk... Maar ja, dan fluit ik mezelf maar weer terug. Je weet tenslotte niet echt waarom ze niet meer willen of kunnen.
sus-anne
02-02-2009 om 21:15
Kaaskopje
je zegt:Bij een tachtigjarige begrijp ik het wel, maar een 68 jarige die zo praat, praat zich wel erg snel het hoogbejaarden tijdperk in. Wat nou moeilijk... Maar ja, dan fluit ik mezelf maar weer terug. Je weet tenslotte niet echt waarom ze niet meer willen of kunnen.
je spreekt jezelf hier zo enorm tegen,want inderdaad,jij kan niet voelen hoe een 68 jarige zich voelt,en jij kan niet bepalen of iemand van 68 meer energie heeft om nieuwe dingen op te pakken dan een 80 jarige.
dat zeg je ook wel in je laatste zin,maar in de zin daarboven veroordeel je de 68 jarigen toch.jammer!
Kaaskopje
03-02-2009 om 00:30
Ik zeg toch ook dat ik mezelf terugfluit
dat houdt in dat ik besef dat ik dat soort opmerkingen niet mag veroordelen.
Ik hoop dat ik rond die leeftijd nog voldoende energie heb om interesse te hebben in nieuwe ontwikkelingen.
Damajo@
03-02-2009 om 09:26
80 jarigen
Ik heb een vriendin van 84 die vanaf haar 81ste internet en nu de hele ouderenflat helpt met computerproblemen. Ze is erg geinteresseerd in computers. En zo ken ik er meer. Ouderen zijn de snelst groeiende groep computergebruikers.
Ik ken ook 40 jarigens die computers eng vinden.
Damajo