Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

28-08-2021 om 13:26 Topicstarter

Wasmachine schreef op 28-08-2021 om 13:25:

Daar zit ook een pijnpunt volgens mij, dat zij met een alimentatie redelijk luxe leeft terwijl jij met hard werken de eindjes aan elkaar moest knopen.

Het pijnpunt is dat waar hij op hoopt op deze manier nooit gaat gebeuren. 

A12345 schreef op 28-08-2021 om 13:25:

[..]

Omdat wat hij wil niet gaat gebeuren zolang hij dit bedrag aan alimentatie betaalt.

Zij heeft recht op alimentatie en op haar eigen mening.

Wat hij wil is wat hij wil, daar hoeft ze niet aan te voldoen.

A12345

A12345

28-08-2021 om 13:30 Topicstarter

Poezie schreef op 28-08-2021 om 13:26:

[..]

Zij heeft recht op alimentatie en op haar eigen mening.

Wat hij wil is wat hij wil, daar hoeft ze niet aan te voldoen.

Klopt, maar het bedrag waar ze recht op heeft is stukken lager dan wat hij betaalt. 

Als hij zou betalen waar ze recht op heeft, zou de situatie al wezenlijk anders worden. 

Omgekeerd hoeft hij ook niet te voldoen aan waar ze geen recht op heeft. Hij beseft niet dat hij de kaarten in handen had en nog steeds wel deels heeft.

dan

dan

28-08-2021 om 13:39

A12345 schreef op 28-08-2021 om 13:24:

[..]

Die kans is er en is met deze alimentatie groot. Over dat plan verschillen we van mening.

Ik vraag me af of jullie eruit gaan komen. De kans dat ze naar Nederland kan komen is klein en ik denk dat de alimentatie niet zomaar naar beneden kan omdat jij dat liever hebt. 

A12345

A12345

28-08-2021 om 13:43 Topicstarter

dan schreef op 28-08-2021 om 13:39:

[..]

Ik vraag me af of jullie eruit gaan komen. De kans dat ze naar Nederland kan komen is klein en ik denk dat de alimentatie niet zomaar naar beneden kan omdat jij dat liever hebt.

Dat vraag ik me ook af. Nu in elk geval niet. Hij komt beter eerst even tot rust. 

Ging erom waar ze recht op heeft. Dat is een stuk minder dan wat hij nu betaalt.

dan

dan

28-08-2021 om 13:49

nogmaals, ze heeft in het buitenland een dak boven haar hoofd voor haar en de kinderen. De kans dat ze dat in Nederland (snel) zal vinden is nihil en wat zijn haar wensen hierover, wil ze op den duur wel naar Nederland komen of helemaal niet?

A12345

A12345

28-08-2021 om 13:57 Topicstarter

dan schreef op 28-08-2021 om 13:49:

nogmaals, ze heeft in het buitenland een dak boven haar hoofd voor haar en de kinderen. De kans dat ze dat in Nederland (snel) zal vinden is nihil en wat zijn haar wensen hierover, wil ze op den duur wel naar Nederland komen of helemaal niet?

Ze gaat terug als daar noodzaak toe is. Dat wil zeggen: geld op. En zo niet, dan niet.

A12345 schreef op 28-08-2021 om 13:30:

[..]

Klopt, maar het bedrag waar ze recht op heeft is stukken lager dan wat hij betaalt.

Als hij zou betalen waar ze recht op heeft, zou de situatie al wezenlijk anders worden.

Omgekeerd hoeft hij ook niet te voldoen aan waar ze geen recht op heeft. Hij beseft niet dat hij de kaarten in handen had en nog steeds wel deels heeft.

En dat siert hem dat hij er in ieder geval voor zorgt dat zijn ex niet de eindjes aan elkaar hoeft te knopen. En zoals ik van jou begrijp hoeft hij er zelf geen boterham minder voor te eten.

Dat hij zijn kinderen weinig ziet heeft hij volledig aan zichzelf te danken door weg te gaan uit het land waar ze wonen. En hij zal zelf daar een oplossing voor moeten zoeken, dat is niet aan zijn ex.

dan

dan

28-08-2021 om 14:09

A12345 schreef op 28-08-2021 om 13:57:

[..]

Ze gaat terug als daar noodzaak toe is. Dat wil zeggen: geld op. En zo niet, dan niet.

Heeft ze dat zelf aangegeven of is dat hetgene wat je vriend en jij zelf verwachten? Ik denk dat jullie er vanuit moeten gaan dat ze daar blijft. En dat jullie van daaruit voortborduren op wat haalbaar is en wenselijk. 

A12345

A12345

28-08-2021 om 14:14 Topicstarter

dan schreef op 28-08-2021 om 14:09:

[..]

Heeft ze dat zelf aangegeven of is dat hetgene wat je vriend en jij zelf verwachten? Ik denk dat jullie er vanuit moeten gaan dat ze daar blijft. En dat jullie van daaruit voortborduren op wat haalbaar is en wenselijk.

Dat is wat hij verwacht en wat ze aan anderen aan heeft gegeven. Het klinkt ook logisch om na emigratie terug te gaan naar een land met sociaal stelsel als het geld op is.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-08-2021 om 14:28

A12345 schreef op 28-08-2021 om 13:43:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Nu in elk geval niet. Hij komt beter eerst even tot rust.

Ging erom waar ze recht op heeft. Dat is een stuk minder dan wat hij nu betaalt.

Daar gaat het niet om. De wet geeft slechts de uiterste kaders aan. Als expartners in gezamenlijk overleg tot een ander bedrag komen, dan is dat ook prima. Als hij (niet jij) denkt dat hij teveel betaalt kan hij een
herberekening laten doen, in gezamenlijk overleg of via de rechter. Als hij dat niet wil, dan blijft hij betalen wat hij nu doet. Of jij dat nu teveel vindt of niet.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

28-08-2021 om 14:44

A12345 schreef op 28-08-2021 om 14:14:

[..]

Dat is wat hij verwacht en wat ze aan anderen aan heeft gegeven. Het klinkt ook logisch om na emigratie terug te gaan naar een land met sociaal stelsel als het geld op is.

Je doet ontzettend veel aannames, en vrijwel alles wat je als feit presenteert is slechts van horen zeggen. Wat jij logisch/normaal/vanzelfsprekend/wenselijk vindt is niet per se wat de realiteit is of wat zal gebeuren. Je houdt jezelf op deze manier voor de gek.

Als je de huidige situatie niet wil (zijn kinderen onregelmatig over de vloer mét al hun onhebbelijkheden), dan moet jij zelf stappen ondernemen. Niet steeds wijzen naar wat hij of zijn ex of hun kinderen anders zouden moeten doen volgens jou. Daar heb je namelijk geen zeggenschap over en geen invloed op.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-08-2021 om 14:56

A12345 schreef op 28-08-2021 om 13:03:

[..]

Het blijft dan als een dreigende wolk boven me hangen. Elk moment kan hij zijn biezen pakken of de hele dag depri zijn. Zolang er niks is geregeld waar hij zich goed bij voelt. En ik ook.

Ik zie je in je laatste posts alleen maar de nadruk leggen op ex. En die dreigende wolk die er volgens jou hangt, daar kun je zelf ook iets aan doen. Maar dat doe je niet, je wacht net zolang tot anderen voor jou de knopen doorhakken. Haal je fixatie van de ex af en kijk naar hoe de situatie nu is met je vriend en zijn kinderen. Ga er vanuit dat er de komende jaren niets verandert mbt verhuizingen etc, etc, WAT ga JIJ hier aan doen?

Tickel schreef op 28-08-2021 om 14:56:

[..]

Ik zie je in je laatste posts alleen maar de nadruk leggen op ex. En die dreigende wolk die er volgens jou hangt, daar kun je zelf ook iets aan doen. Maar dat doe je niet, je wacht net zolang tot anderen voor jou de knopen doorhakken. Haal je fixatie van de ex af en kijk naar hoe de situatie nu is met je vriend en zijn kinderen. Ga er vanuit dat er de komende jaren niets verandert mbt verhuizingen etc, etc, WAT ga JIJ hier aan doen?

Dit. Wat een non discussie zeg. TO lijkt wel geobsedeerd door z'n ex. Ik geloof nooit dat deze relatie blijft duren. Zo ongezond en voor die man enkel gezeik.

dan

dan

28-08-2021 om 15:18

zoals ik het zie: de ex blijft zitten waar ze nu zit en de kinderen komen in de lange vakanties naar Nederland. En in korte vakanties gaat je vriend naar het buitenland en tussendoor wellicht ook af en toe. Aan jou de keuze of je dat ziet zitten of niet. In het laatste geval zit er niks anders op dan de relatie te verbreken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.