Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

28-08-2021 om 12:58 Topicstarter

Amber82 schreef op 28-08-2021 om 12:57:

[..]

Ja dan zal ze moeten werken, maar je blijft het punt missen volgens mij wat schemerlampje duidelijk wil maken. Al zou ze nu naar Nederland willen dan is dat gewoon niet zo makkelijk, ook niet als ze daar een baan had, want die heeft ze dan in Nederland niet. Dus hoe in hemelsnaam zou ze hier aan een huis kunnen komen??

Inderdaad. Als ze terugkomt is dat niet voor haar gemak maar uit noodzaak. Dat punt heb ik volgens mij door. 

Angela1967 schreef op 28-08-2021 om 10:25:

[..]

Kijk nu heb je 'm. Je bent bang en onzeker. Waarom werk je daar niet aan? Je bent toch intelligent om te begrijpen dat jullie beiden een verleden hebben? En aan je angst werken kan ook betekenen dat je de relatie verbreekt omdat het ziet dat jij hem niet kunt bieden wat hij nodig heeft omdat jij aan jezelf moet werken.
Maar stop met de buitenwereld veroordelen. Jij staat aan het roer, neem je verantwoordelijkheid en wees lief voor jezelf maar zeker voor de mensen om jou heen. Die zijn niet de oorzaak van jouw probleem. Jij bent je eigen oplossing.
Gr Angela

Je bent alweer veel postings bezig met praktische punten waar je niets aan kunt doen. Je verliest je (bewust?) in oneliners met speculaties. Waarom besteed je die aandacht niet aan het onderzoeken van je gevoelens en of je in staat bent om uit liefde voor hem het avontuur aan te gaan of dat je hem uit liefde maar gaan omdat je hem meer gunt dan jij kunt geven? Jij bent hier niet het slachtoffer. 

Ik heb zelf geen reflectie gelezen van jouw gand op je gevoelens van toen en nu. Ben je in ontwikkeling, ben je voor je gevoel een beter mens aan het worden voor jezelf en de wereld om je heen door te onderzoeken wat mogelijk is? Volgens mij sta je stil en denk je dat er allemaal zwaarden boven je hoofd hangen. Konijn in schrikstand in koplampen.

Gr Angela

Imi

Imi

28-08-2021 om 13:01

Angela1967 schreef op 28-08-2021 om 10:25:

[..]

Kijk nu heb je 'm. Je bent bang en onzeker. Waarom werk je daar niet aan? Je bent toch intelligent om te begrijpen dat jullie beiden een verleden hebben? En aan je angst werken kan ook betekenen dat je de relatie verbreekt omdat het ziet dat jij hem niet kunt bieden wat hij nodig heeft omdat jij aan jezelf moet werken.
Maar stop met de buitenwereld veroordelen. Jij staat aan het roer, neem je verantwoordelijkheid en wees lief voor jezelf maar zeker voor de mensen om jou heen. Die zijn niet de oorzaak van jouw probleem. Jij bent je eigen oplossing.
Gr Angela

Wat vind je van Angela's analyse, A? Wil je hier eens dieper op ingaan?

A12345

A12345

28-08-2021 om 13:03 Topicstarter

Angela1967 schreef op 28-08-2021 om 10:25:

[..]

Kijk nu heb je 'm. Je bent bang en onzeker. Waarom werk je daar niet aan? Je bent toch intelligent om te begrijpen dat jullie beiden een verleden hebben? En aan je angst werken kan ook betekenen dat je de relatie verbreekt omdat het ziet dat jij hem niet kunt bieden wat hij nodig heeft omdat jij aan jezelf moet werken.
Maar stop met de buitenwereld veroordelen. Jij staat aan het roer, neem je verantwoordelijkheid en wees lief voor jezelf maar zeker voor de mensen om jou heen. Die zijn niet de oorzaak van jouw probleem. Jij bent je eigen oplossing.
Gr Angela

Het blijft dan als een dreigende wolk boven me hangen. Elk moment kan hij zijn biezen pakken of de hele dag depri zijn. Zolang er niks is geregeld waar hij zich goed bij voelt. En ik ook. 

A12345 schreef op 28-08-2021 om 12:58:

[..]

Inderdaad. Als ze terugkomt is dat niet voor haar gemak maar uit noodzaak. Dat punt heb ik volgens mij door.

Dat is mijn punt niet, mijn punt is dat ze geen huis kan krijgen in Nederland.

A12345

A12345

28-08-2021 om 13:06 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 28-08-2021 om 13:05:

[..]

Dat is mijn punt niet, mijn punt is dat ze geen huis kan krijgen in Nederland.

Mwah. Een dak boven het hoofd dat lukt wel. Maar punt blijft dat ze alleen terugkeert als daar noodzaak toe is. 

Zijn ex zit daar en zal waarschijnlijk blijven tot de kinderen 18 zijn. Jullie kunnen beter een praktisch plan bedenken hoe jullie deze jaren zo praktisch mogelijk invullen mbt de kinderen. 

A12345 schreef op 28-08-2021 om 13:06:

[..]

Mwah. Een dak boven het hoofd dat lukt wel. Maar punt blijft dat ze alleen terugkeert als daar noodzaak toe is.

Oh waarom denk je dat?

Heb je wel enig inzicht in de huizenmarkt? We hebben het over een eigen woonomgeving he, niet intrekken bij familie.

A12345

A12345

28-08-2021 om 13:18 Topicstarter

Amber82 schreef op 28-08-2021 om 13:13:

[..]

Oh waarom denk je dat?

Heb je wel enig inzicht in de huizenmarkt? We hebben het over een eigen woonomgeving he, niet intrekken bij familie.

Omdat je daar zonder geld op jezelf aangewezen bent en niks kunt doen. Noodzaak dan.

A12345 schreef op 28-08-2021 om 12:40:

[..]

Née, ze zal dan toch moeten werken. En de eindjes aan elkaar knopen. Status speelt ook wel mee.

Geen noodzaak om te werken en mooi huis versus werken en de eindjes aan elkaar knopen.


Waarom doe je toch zo naar over/tegen zijn ex, heeft ze jou persoonlijk ooit wat aangedaan?

En wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven, werk jij wel?

A12345

A12345

28-08-2021 om 13:21 Topicstarter

Poezie schreef op 28-08-2021 om 13:20:

[..]

Waarom doe je toch zo naar over/tegen zijn ex, heeft ze jou persoonlijk ooit wat aangedaan?

En wat doe jij eigenlijk in het dagelijks leven, werk jij wel?

Ik geef gewoon antwoord op reacties hier. Ja, ik werk. 

A12345 schreef op 28-08-2021 om 13:21:

[..]

Ik geef gewoon antwoord op reacties hier. Ja, ik werk.

Je legt steeds de nadruk op het feit dat zij alimentatie ontvangt van je vriend. Waarom doe je dat, ze heeft daar gewoon recht op hoor!

Als jij zelf geld hebt omdat je werkt vind ik het helemaal raar dat je zo zeurt.

A12345

A12345

28-08-2021 om 13:24 Topicstarter

Wasmachine schreef op 28-08-2021 om 13:13:

Zijn ex zit daar en zal waarschijnlijk blijven tot de kinderen 18 zijn. Jullie kunnen beter een praktisch plan bedenken hoe jullie deze jaren zo praktisch mogelijk invullen mbt de kinderen.

Die kans is er en is met deze alimentatie groot. Over dat plan verschillen we van mening.

Daar zit ook een pijnpunt volgens mij,  dat zij met een alimentatie redelijk luxe leeft terwijl jij met hard werken de eindjes aan elkaar moest knopen. 

A12345

A12345

28-08-2021 om 13:25 Topicstarter

Poezie schreef op 28-08-2021 om 13:22:

[..]

Je legt steeds de nadruk op het feit dat zij alimentatie ontvangt van je vriend. Waarom doe je dat, ze heeft daar gewoon recht op hoor!

Als jij zelf geld hebt omdat je werkt vind ik het helemaal raar dat je zo zeurt.

Omdat wat hij wil niet gaat gebeuren zolang hij dit bedrag aan alimentatie betaalt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.