Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

17-09-2021 om 11:09 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 17-09-2021 om 11:04:

Maar A., wat had JIJ anders kunnen doen? Waar ben JIJ tekort geschoten in de afgelopen periode, naar je ex en naar zijn kinderen?

Ik had vooraf aan moeten dringen op duidelijkere afspraken over hun verblijf hier. Dan weet je over welke periode het gaat en kun je je daar op instellen. Idem dito voor de planning. Een weekje rust tussendoor, had goed gedaan. Vooraf weten wanneer je ergens naar toe gaat ook. Elke dag in de loop van de dag maar bedenken waar je naar toe gaat, dat is ook vermoeiend op zo'n lange periode. 

Verder had het bezoek beter gecoördineerd moeten worden. Natuurlijk was mijn familie ook nieuwsgierig naar zijn kinderen. Maar toch. 

Nu was het door allerlei factoren een vrij onrustige periode voor me. Een aantal dingen hadden achteraf wel anders gekund.  

A12345 schreef op 17-09-2021 om 10:42:

[..]

De kinderen zijn hier meer dan 'n maand geweest. Vooral ook uit begrip voor dat hij ze mist, etc.

Maar dat is niet omdat jij het ze hebt gegund. Als het aan jou had gelegen waren ze na een paar dagen alweer vertrokken. 

A12345

A12345

17-09-2021 om 11:10 Topicstarter

BlueHeart schreef op 17-09-2021 om 11:04:

[..]

Doe maar niet joh.

Waarom niet?

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 11:12

A12345 schreef op 17-09-2021 om 11:10:

[..]

Waarom niet?

Omdat het zeurderig over komt om je broer op hem af te sturen om hem uit te horen en waarschijnlijk ook niet het gewenste effect geeft, als hij niet met jou wil praten heeft hij waarschijnlijk ook geen trek in een gesprek met je broer, laat het verders gewoon, ik denk niet dat je dit nog goed krijgt.

AcidicShark11

AcidicShark11

17-09-2021 om 11:14

Iedereen en zijn hamster bij jouw sores sleuren is -GEEN- goed idee.

A12345

A12345

17-09-2021 om 11:14 Topicstarter

BlueHeart schreef op 17-09-2021 om 11:12:

[..]

Omdat het zeurderig over komt om je broer op hem af te sturen om hem uit te horen en waarschijnlijk ook niet het gewenste effect geeft, als hij niet met jou wil praten heeft hij waarschijnlijk ook geen trek in een gesprek met je broer, laat het verders gewoon, ik denk niet dat je dit nog goed krijgt.

Gewoon om mijn broer te laten vragen hoe het met hem gaat, etc. Ze hebben ook altijd goed contact gehad. 

A12345

A12345

17-09-2021 om 11:15 Topicstarter

AeonofWinter schreef op 17-09-2021 om 11:14:

Iedereen en zijn hamster bij jouw sores sleuren is -GEEN- goed idee.

Deze snap ik niet.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

17-09-2021 om 11:17

A12345 schreef op 17-09-2021 om 11:14:

[..]

Gewoon om mijn broer te laten vragen hoe het met hem gaat, etc. Ze hebben ook altijd goed contact gehad.


Dan is dat toch aan je broer zelf en hoef jij hem er niet toe aan te zetten.

En wat vind je broer dan van jouw acties/uitspraken?

dan

dan

17-09-2021 om 11:18

A12345 schreef op 17-09-2021 om 09:33:

[..]

Dat snap ik. Was wel een compleet andere situatie. Ik heb het laten merken aan de vader, niet aan de kinderen. Dat was in mijn vorige relatie eigenlijk precies omgekeerd. Diegene liet het vooral merken aan de kinderen, maar kon tegenover mij eigenlijk niet duidelijk maken wat dan precies vervelend is, behalve hun aanwezigheid in het algemeen.

En met dat laatste is ook een duidelijk verschil gezegd. Hij stoorde zich aan de aanwezigheid van mijn kinderen. Het feit dat ik kinderen heb. In dit geval stoorde me vooral hun gedrag en het gegeven dat hij door hun gedrag echt alleen maar met zijn kinderen bezig was.

Het voelde toen als onrecht. Nu voelt het vooral als me onbegrepen voelen. Een beetje begrip dat het wel erg druk is in huis met zessen en twee hele drukke kinderen, dat was er totaal niet van zijn kant.

Hij zal zelf heus ook wel gemerkt hebben dat het erg druk was maar voor hem zal vooral het gevoel van blijdschap om zijn kinderen voor langere tijd weer bij zich te hebben overheerst hebben. En voor hem is het accepteren van het gedrag van de kinderen vast al makkelijker geweest omdat hij van hen houdt. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-09-2021 om 11:21

A12345 schreef op 17-09-2021 om 11:14:

[..]

Gewoon om mijn broer te laten vragen hoe het met hem gaat, etc. Ze hebben ook altijd goed contact gehad.

Als je ex daar behoefte aan heeft zoekt hij zelf wel contact. Hij is volwassen, kan zelf beslissen wat hij nodig heeft. Je hoeft hem niet te bemoederen. Sterker, daar jaag je hem alleen maar verder mee weg.

Hij is heel duidelijk geweest. Als jij niet verandert, als zijn kinderen niet onvoorwaardelijk bij jou welkom zijn, wil hij geen relatie met je.

En die verandering lijkt me voor jou onmogelijk. Dus dan is accepteren dat het voorbij is het enige juiste. Ook al is dat zeer pijnlijk, moeilijk voor je.

Imi

Imi

17-09-2021 om 11:23

Vragen hoe hij zich voelt? Dat weet je best. Hij is woest en diep gekwetst. Dat heeft hij al verteld.

Je duwt hem alleen maar verder weg als je berichtjes blijft sturen en je broer op hem af stuurt (hoe kóm je erop!). Laat hem met rust, anders krijgt hij alleen maar een diepere hekel aan je.

Als hij nog wat van jou wil, zijn kleren of wat anders, dan komt hij vroeger of later zelf wel naar je toe.

Misschien was het gedrag van zijn kinderen voor hem zelfs wel een signaal dat zijn kinderen hem hard nodig hebben. En dat hij de maanden hiervoor tekort schoot als vader. 
Ik kan me voorstellen dat hij graag een partner had gehad waar hij dat gevoel bij kon uiten. 

A12345

A12345

17-09-2021 om 11:24 Topicstarter

BlueHeart schreef op 17-09-2021 om 11:17:

[..]


Dan is dat toch aan je broer zelf en hoef jij hem er niet toe aan te zetten.

En wat vind je broer dan van jouw acties/uitspraken?

Die vindt dat ik er niet zo'n punt van had moeten maken, maar dat wij (hij ook dus) wel vooraf betere afspraken had moeten maken. Dat hij helemaal geen onredelijk figuur is, maar dat er blijkbaar ergens iets is geknapt. Qua karakter lijken mijn broer en hij vrij veel op elkaar. Dus vandaar mijn idee. 

A12345

A12345

17-09-2021 om 11:26 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 17-09-2021 om 11:24:

Misschien was het gedrag van zijn kinderen voor hem zelfs wel een signaal dat zijn kinderen hem hard nodig hebben. En dat hij de maanden hiervoor tekort schoot als vader.
Ik kan me voorstellen dat hij graag een partner had gehad waar hij dat gevoel bij kon uiten.

Dat zou al essentieel anders zijn dan dat het puur gaat om mij. Daarom is er nog wel veel onduidelijk over wat er nu precies speelt bij hem. 

Zijn moeder wel gesproken en die wist het ook niet. Hij was daar wel geweest, maar heeft er blijkbaar niet veel over gezegd. Maakte wel de indruk dat er iets op zijn lever ligt. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-09-2021 om 11:26

A12345 schreef op 17-09-2021 om 11:24:

[..]

Die vind dat ik er niet zo'n punt van had moeten maken, maar dat wij (hij ook dus) wel vooraf betere afspraken had moeten maken. Dat hij helemaal geen onredelijk figuur is, maar dat er blijkbaar ergens iets is geknapt.

Dat is dus min of meer wat hier ook steeds geschreven wordt. Wat vind jij van zijn feedback?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.