Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


Ma_Flodder schreef op 16-09-2021 om 19:11:

[..]

Dit heb je nota bene zelf meegemaakt met je ex.

Die ex die zijn eigen kinderen goed behandelde en dat niet deed bij jouw kinderen.

Deze keer heb jij precies hetzelfde gedaan.

Als jij zijn kinderen 100% accepteert en welkom heet, dan heb je nog een kans met hem. Anders niet.

Ik schat zo in dat die kans er niet meer is/komt. En ik denk dat dat voor alle partijen het beste is ook.

dan

dan

16-09-2021 om 19:57

Poezel_en_Wip schreef op 16-09-2021 om 19:54:

[..]

Ik schat zo in dat die kans er niet meer is/komt.

Ik vrees ook dat het niet meer goed komt want ook al zou TO de kinderen van haar vriend alsnog accepteren en in haar huis willen, dan nog zal het waarschijnlijk niet meer zo worden als voorheen. Hij voelt zich natuurlijk erg teleurgesteld en dat kan ik goed begrijpen. 

AcidicShark11

AcidicShark11

16-09-2021 om 20:14

Amaranth schreef op 16-09-2021 om 19:42:

[..]

Nee, op zijn hart.

Allebei.

AeonofWinter schreef op 16-09-2021 om 20:14:

[..]

Allebei.

Ik vind dit heel weinig te maken hebben met een kwetsbaar mannelijk ego.

MRI

MRI

16-09-2021 om 20:52

Amaranth schreef op 16-09-2021 om 20:29:

[..]

Ik vind dit heel weinig te maken hebben met een kwetsbaar mannelijk ego.

Nee ik ook niet

hoe gaat het nu met je to? Gaat het allemaal n beetje?

A12345

A12345

16-09-2021 om 22:01 Topicstarter

Rachel. schreef op 16-09-2021 om 21:34:

hoe gaat het nu met je to? Gaat het allemaal n beetje?

Nee, voel me eigenlijk steeds beroerder over de hele situatie. Ook geen idee wat ik moet/kan doen. 

A12345 schreef op 16-09-2021 om 22:01:

[..]

Nee, voel me eigenlijk steeds beroerder over de hele situatie. Ook geen idee wat ik moet/kan doen.

De enige die je kunt veranderen, ben je zelf. Aan de slag dus. Leer hiervan en ga verder.

A12345

A12345

16-09-2021 om 22:11 Topicstarter

Ma_Flodder schreef op 16-09-2021 om 19:11:

[..]

Dit heb je nota bene zelf meegemaakt met je ex.

Die ex die zijn eigen kinderen goed behandelde en dat niet deed bij jouw kinderen.

Deze keer heb jij precies hetzelfde gedaan.

Als jij zijn kinderen 100% accepteert en welkom heet, dan heb je nog een kans met hem. Anders niet.

Ik heb niet lopen roepen en tieren tegen zijn kinderen. Heb niet op alles wat ze deden tegen hen zitten te vitten. 

Commentaar over hun gedrag heb ik vooral tegen de vader verteld. 

A12345 schreef op 16-09-2021 om 22:11:

[..]

Ik heb niet lopen roepen en tieren tegen zijn kinderen. Heb niet op alles wat ze deden tegen hen zitten te vitten.

Commentaar over hun gedrag heb ik vooral tegen de vader verteld.

 Het zal niet gaan over roepen en tieren. Het zal gaan over het gevoel dat hij gekregen heeft. Datgene wat er gezegd is. Je kan wel zeggen " ik heb normaal gedaan", maar er bestaat ook nog iets als onderbuikgevoel. Vermoedelijk komen wat je gezegd en gedaan hebt niet met elkaar in overeenstemming. 

AcidicShark11

AcidicShark11

16-09-2021 om 23:01

A12345 schreef op 16-09-2021 om 22:11:

[..]

Ik heb niet lopen roepen en tieren tegen zijn kinderen. Heb niet op alles wat ze deden tegen hen zitten te vitten.

Commentaar over hun gedrag heb ik vooral tegen de vader verteld.

Niet alleen dat, je hebt letterlijk tegen de vader gezegd dat zijn kinderen bij jou niet welkom zijn.

Tja. Billen ende blaren.

A12345 schreef op 16-09-2021 om 22:01:

[..]

Nee, voel me eigenlijk steeds beroerder over de hele situatie. Ook geen idee wat ik moet/kan doen.

Snap ik het is ook een  k situatie, dit heeft tijd nodig om te helen, het gaat nog wel even pijn doen maar uiteindelijk verzacht het wel, je kunt hier niks aan doen, het loopt nu eenmaal heel anders tussen jullie dan dat jullie hadden verwacht, soms kom je er gewoon achter dat je niet bij elkaar past. En dat hoeft niet op alle gebieden te zijn maar soms kom je er toch achter dat je op bepaalde belangrijke gebieden niet matcht. Het is heel vervelend en heel naar, maar ik denk dat jullie beide niet gelukkig zouden zijn als jullie hiermee doorgingen. Geef jezelf de tijd. Het komt wel goed met je 🌸💪

A12345 schreef op 16-09-2021 om 22:11:

[..]

Ik heb niet lopen roepen en tieren tegen zijn kinderen. Heb niet op alles wat ze deden tegen hen zitten te vitten.

Commentaar over hun gedrag heb ik vooral tegen de vader verteld.

Wellicht niet letterlijk exact hetzelfde als je andere ex.

Maar wel figuurlijk hetzelfde. Vader merkte heus wel dat jij je flink ergerde aan zijn kinderen, dat je ze liever kwijt dan rijk bent. Toen je zei dat ze voor jouw part niet welkom zijn was dat de bevestiging.

Net zoals voor jou jouw kinderen belangrijk zijn, zijn voor hem zijn kinderen belangrijk.

A12345

A12345

17-09-2021 om 09:33 Topicstarter

Ma_Flodder schreef op 17-09-2021 om 00:08:

[..]

Wellicht niet letterlijk exact hetzelfde als je andere ex.

Maar wel figuurlijk hetzelfde. Vader merkte heus wel dat jij je flink ergerde aan zijn kinderen, dat je ze liever kwijt dan rijk bent. Toen je zei dat ze voor jouw part niet welkom zijn was dat de bevestiging.

Net zoals voor jou jouw kinderen belangrijk zijn, zijn voor hem zijn kinderen belangrijk.

Dat snap ik. Was wel een compleet andere situatie. Ik heb het laten merken aan de vader, niet aan de kinderen. Dat was in mijn vorige relatie eigenlijk precies omgekeerd. Diegene liet het vooral merken aan de kinderen, maar kon tegenover mij eigenlijk niet duidelijk maken wat dan precies vervelend is, behalve hun aanwezigheid in het algemeen. 

En met dat laatste is ook een duidelijk verschil gezegd. Hij stoorde zich aan de aanwezigheid van mijn kinderen. Het feit dat ik kinderen heb. In dit geval stoorde me vooral hun gedrag en het gegeven dat hij door hun gedrag echt alleen maar met zijn kinderen bezig was. 

Het voelde toen als onrecht. Nu voelt het vooral als me onbegrepen voelen. Een beetje begrip dat het wel erg druk is in huis met zessen en twee hele drukke kinderen, dat was er totaal niet van zijn kant. 

Niet te geloven dit. Onverbeterlijk. 
Ik hoop van harte dat hulp/therapie je wat meer zelfinzicht en -reflectie gaat brengen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.