Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

21-09-2021 om 09:33 Topicstarter

Rachel. schreef op 21-09-2021 om 09:27:

[..]

Eigenlijk zegt ie dus , er gaat niks veranderen tenzij jij veranderd. Dat hadden we je ook verteld.

Ja. Daar komt het op neer. Enige fout die hij volgens zichzelf heeft gemaakt is dat hij geen plan had van hoe me er geleidelijk wel bij te betrekken. Heb het er nog over gehad met mijn zus en haar vriend. Komt er op neer dat ze hem eigenlijk voor 99% gelijk geven. 

A12345 schreef op 21-09-2021 om 09:33:

[..]

Ja. Daar komt het op neer. Enige fout die hij volgens zichzelf heeft gemaakt is dat hij geen plan had van hoe me er geleidelijk wel bij te betrekken. Heb het er nog over gehad met mijn zus en haar vriend. Komt er op neer dat ze hem eigenlijk voor 99% gelijk geven.

Is er nu iets wat je nog wil doen? Zoals dat kaartje sturen ofzo? Wat ik denk daarnaast dat er eigenlijk niks anders te doen valt dan dat?

A12345

A12345

21-09-2021 om 10:12 Topicstarter

Rachel. schreef op 21-09-2021 om 09:36:

[..]

Is er nu iets wat je nog wil doen? Zoals dat kaartje sturen ofzo? Wat ik denk daarnaast dat er eigenlijk niks anders te doen valt dan dat?

Het liefst zou ik de tijd terugdraaien. En het dan anders proberen aan te pakken. Laten zien dat ik er wel op een normale manier in betrokken kon worden. Dat ik geen bedreiging ben voor zijn kinderen. Achteraf had ik me ook niet druk moeten maken over als hij daarheen gaat om zijn kinderen te zien. Liever dat hij de tijd dat hij hier is, zich goed voelt dan dat hij hier helemaal niet is of hier ongelukkig zit. 

A12345

A12345

21-09-2021 om 10:36 Topicstarter

Abracadabra schreef op 20-09-2021 om 20:04:

O hulp helpt zeker. Ze kunnen je leren om met bepaalde situaties om te gaan. Je wordt niet opeens super empatisch door hulp maar je kan wel bepaalde gedachtepqatronen doorbreken en aanleren.

Het zou me al helpen als ik mijn driftbuien onder controle zou krijgen. Dan zeg ik dingen die ik helemaal niet zo meen/bedoel. 

En minder zwart/wit denken. Als hij om de zoveel tijd daarheen zou zijn gegaan, betekent dat niet dat hij niet meer van me houdt of niet meer bij mij wilde zijn, maar gewoon dat hij ook zijn kinderen wil zien. 

En ook leren de oorzaak en gevolgen van dingen goed te zien en daar anders op te reageren. 

Genoeg werk aan de winkel in elk geval. 

Nou dat is een mooie post TO. Zo is het inderdaad. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

21-09-2021 om 10:56

Even checken: is die kerel 'm inmiddels gepeerd?

Hetvrijewoord schreef op 21-09-2021 om 10:56:

Even checken: is die kerel 'm inmiddels gepeerd?

Wat een onaardige manier om dit te vragen.... Ik blijf echt beide partijen hier de verliezer vinden.

Gr Angela

Hetvrijewoord schreef op 21-09-2021 om 10:56:

Even checken: is die kerel 'm inmiddels gepeerd?

Sympathieke reactie wel, je kunt ook even teruglezen natuurlijk 

A12345 schreef op 21-09-2021 om 10:12:

[..]

Het liefst zou ik de tijd terugdraaien. En het dan anders proberen aan te pakken. Laten zien dat ik er wel op een normale manier in betrokken kon worden. Dat ik geen bedreiging ben voor zijn kinderen. Achteraf had ik me ook niet druk moeten maken over als hij daarheen gaat om zijn kinderen te zien. Liever dat hij de tijd dat hij hier is, zich goed voelt dan dat hij hier helemaal niet is of hier ongelukkig zit.

Snap ik heel goed, maar je kunt helaas de tijd niet terug draaien, tis eigenlijk nu op de blaren zitten voor jou

A12345 schreef op 21-09-2021 om 10:12:

[..]

Het liefst zou ik de tijd terugdraaien. En het dan anders proberen aan te pakken. Laten zien dat ik er wel op een normale manier in betrokken kon worden.

Maar dat kun je nog helemaal niet. Heeft dus geen zin om zo te denken.

Kun je ook inzien dat jullie beiden zonder elkaar beter af zijn? Soms werkt het gewoon niet. Jullie zijn geen match.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

21-09-2021 om 14:23

Ach ik zie het al, heeft het toch nog langer geduurd dan ik verwacht had.

Hey TO, dikke knuffel. Kan me voorstellen dat het lastig is en dat je er verdriet van hebt.

Hoe gaat het met je? 

dan

dan

22-09-2021 om 11:36

A12345 schreef op 21-09-2021 om 10:36:

[..]

Het zou me al helpen als ik mijn driftbuien onder controle zou krijgen. Dan zeg ik dingen die ik helemaal niet zo meen/bedoel.

En minder zwart/wit denken. Als hij om de zoveel tijd daarheen zou zijn gegaan, betekent dat niet dat hij niet meer van me houdt of niet meer bij mij wilde zijn, maar gewoon dat hij ook zijn kinderen wil zien.

En ook leren de oorzaak en gevolgen van dingen goed te zien en daar anders op te reageren.

Genoeg werk aan de winkel in elk geval.


In elk geval positief dat je nu inziet waar je aan moet werken.

A12345

A12345

22-09-2021 om 13:42 Topicstarter

Wasmachine schreef op 21-09-2021 om 23:05:

Hoe gaat het met je?

Ik baal er nog steeds enorm van. Maar weet ook niet goed hoe ik hem kan overtuigen van een gemeend excuses.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.