Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

20-09-2021 om 16:09 Topicstarter

Merys schreef op 20-09-2021 om 16:07:

[..]

En dat vind jij raar?

Ze deden dat blijkbaar altijd al. Dat vind ik op zich niet heel ok. Even los van de situatie toen ze hier kwamen, maar in principe moeten kinderen wel accepteren dat de aandacht van 'n ouder niet altijd 100% naar hun kan gaan.

dan

dan

20-09-2021 om 16:11

als wij onze zoon, inmiddels de deur uit, een hele poos niet gezien hebben, dan vinden we het ook fijn om veel tijd met hem door te brengen. Maar wij zijn daarin niet de enigen, ook andere familieleden en vrienden willen dat graag en dat is ook goed te begrijpen.

A12345 schreef op 20-09-2021 om 16:09:

[..]

Ze deden dat blijkbaar altijd al. Dat vind ik op zich niet heel ok. Even los van de situatie toen ze hier kwamen, maar in principe moeten kinderen wel accepteren dat de aandacht van 'n ouder niet altijd 100% naar hun kan gaan.

Maar niet als ze die vader lang niet gezien hebben.  Heel normaal gedrag in zo'n situatie hoor. 

To, daar je je zelf hebt bemoeid met de telefoongesprekken die hij met zijn kinderen had, hoe veel tijd hij mocht besteden aan een kado kopen, ...etc en dat hij het heeft ervaren als een koude oorlog wanneer je erbij was wanneer zijn kinderen er waren, doet mij vermoeden dat je gedrag van dienaard is dat je niet te handhaven bent een relatie waarbij de ander kinderen heeft met een ander. Je gedraagt je onuitstaanbaar. Ik denk dat het beter is om voor jezelf te besluiten om geen relaties meer aan te gaan met mannen die kinderen hebben uit een eerdere relatie. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

20-09-2021 om 16:14

A12345 schreef op 20-09-2021 om 16:09:

[..]

Ze deden dat blijkbaar altijd al. Dat vind ik op zich niet heel ok. Even los van de situatie toen ze hier kwamen, maar in principe moeten kinderen wel accepteren dat de aandacht van 'n ouder niet altijd 100% naar hun kan gaan.

Ben je nou nog steeds met die kinderen en hun gedrag bezig? Het is uit, je hoeft die kids nooit meer te zien. 

dan

dan

20-09-2021 om 16:14

A12345 schreef op 20-09-2021 om 16:09:

[..]

Ze deden dat blijkbaar altijd al. Dat vind ik op zich niet heel ok. Even los van de situatie toen ze hier kwamen, maar in principe moeten kinderen wel accepteren dat de aandacht van 'n ouder niet altijd 100% naar hun kan gaan.

Normaal gezien ben ik het met je eens, ouders moeten ook met andere mensen een gesprek kunnen voeren, maar nu hadden ze hun vader lange tijd niet gezien. Misschien gaat het beter als ze hem wat vaker zullen zien. 

daarnaast zijn ze een jaar of 5, 6. Op die leeftijd moeten kinderen nog laten om de aandacht van hun ouders (en andere dingen) te delen. Ik vind het heel normaal gedrag op die leeftijd. 

A12345 schreef op 20-09-2021 om 16:09:

[..]

Ze deden dat blijkbaar altijd al. Dat vind ik op zich niet heel ok. Even los van de situatie toen ze hier kwamen, maar in principe moeten kinderen wel accepteren dat de aandacht van 'n ouder niet altijd 100% naar hun kan gaan.

Nja dat moeten ze leren idd, maar als ze anders gewend zijn geweest voorheen is dat heeel moeilijk en verwarrend voor kinderen en voelt het meer als afwijzing als ze die aandacht niet krijgen. Voor de kinderen is dit lastig to.

Tijgeroog schreef op 20-09-2021 om 16:17:

daarnaast zijn ze een jaar of 5, 6. Op die leeftijd moeten kinderen nog laten om de aandacht van hun ouders (en andere dingen) te delen. Ik vind het heel normaal gedrag op die leeftijd.

En niet als 40-plusser, zoals TO.


Stikjaloers en geen aandacht kunnen delen, ik vind het bizar gedrag.

wacht even... jij verwijt dus 2 kinderen van 5 en 6 dat ze iets niet kunnen wat jij als 40er nog steeds niet kunt?

to alsjeblieft zoek hulp want ik ben weinig mensen tegengekomen die zo een plaat voor hun kop hebben als jij...

dan

dan

20-09-2021 om 18:05

Ik vraag me altijd af, dus niet alleen in deze situatie, of het helpt om iemand in te schakelen voor hulp. Bepaalde gewoontes en eigenschappen zul je toch niet blijvend kunnen veranderen, lijkt me. 

Abracadabra schreef op 20-09-2021 om 17:15:

wacht even... jij verwijt dus 2 kinderen van 5 en 6 dat ze iets niet kunnen wat jij als 40er nog steeds niet kunt?

to alsjeblieft zoek hulp want ik ben weinig mensen tegengekomen die zo een plaat voor hun kop hebben als jij...

Mijn vaders vriendin is net als to. Al 25 jaar lang. Zulke mensen bestaan dus echt.

O hulp helpt zeker. Ze kunnen je leren om met bepaalde situaties om te gaan. Je wordt niet opeens super empatisch door hulp maar je kan wel bepaalde gedachtepqatronen doorbreken en aanleren. 

A12345

A12345

21-09-2021 om 09:19 Topicstarter

Amaranth schreef op 20-09-2021 om 16:23:

[..]

En niet als 40-plusser, zoals TO.


Stikjaloers en geen aandacht kunnen delen, ik vind het bizar gedrag.

Ik ben niet 40-plus, maar goed. Dat maakt verder niet uit. 

Het stoorde me vooral dat ik buiten werd gesloten. Hij vindt daarvan dat ik vooral mezelf buiten sluit. 

A12345 schreef op 21-09-2021 om 09:19:

[..]


Het stoorde me vooral dat ik buiten werd gesloten. Hij vindt daarvan dat ik vooral mezelf buiten sluit.

Eigenlijk zegt ie dus , er gaat niks veranderen tenzij jij veranderd. Dat hadden we je ook verteld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.