Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


dan

dan

20-09-2021 om 12:27

A12345 schreef op 20-09-2021 om 08:57:

[..]

Hij was meer teruggetrokken voordat zijn kinderen kwamen. Toen ze er waren negeerde hij mij vooral, maar tegen mijn kinderen was hij gewoon vriendelijk. Gingen ook geregeld met hem en zijn kinderen naar buiten of op stap.

Ik had liever gehad dat hij mij er meer bij betrok. Mij ook zijn kinderen aan liet spreken of dingen uit liet leggen (op een normale manier uiteraard). Als hij niet in de buurt was, ging het best goed tussen mij en zijn kinderen.

Ik snap dat hij en zijn kinderen samen tijd nodig hebben, maar mij meer dan een maand helemaal links laten liggen dat is ook niet goed.

Hij snapt mijn oorzaak en gevolg niet. De oorzaak is vooral zijn gedrag en het gevolg dat ik dingen over zijn kinderen heb gezegd. Hij denkt dat het omgekeerd is.

Ik blijf het jammer vinden dat hij niet eerst een paar weken in zijn eentje heeft opgetrokken met zijn kinderen voordat hij ze meebracht naar Nederland. Dat was voor iedereen beter geweest. Maar ja, dat is achteraf natuurlijk.

A12345

A12345

20-09-2021 om 12:30 Topicstarter

dan schreef op 20-09-2021 om 12:27:

[..]

Ik blijf het jammer vinden dat hij niet eerst een paar weken in zijn eentje heeft opgetrokken met zijn kinderen voordat hij ze meebracht naar Nederland. Dat was voor iedereen beter geweest. Maar ja, dat is achteraf natuurlijk.

Klopt. Dat was achteraf beter geweest. En ja, dat hebben velen hier gezegd.

dan

dan

20-09-2021 om 12:31

A12345 schreef op 20-09-2021 om 10:06:

[..]

Klopt. Ik zag/zie ze vooral als een bedreiging. Dat hij soms hele dag bezig was met ze te missen zeg maar, versterkt dat. Dat hij hier geen oog mij voor mij had toen ze er waren, ook. Dat versterkt en bevestigt allemaal.

Dat is toch logisch dat hij vooral veel oog had voor zijn kinderen en ook voor die van jou. Hij heeft goed aangevoeld hoe je tegenover zijn kinderen stond en dat heeft hem gekwetst. Dan is het ook logisch dat hij zich nog meer voor jou ging afsluiten. 

dan

dan

20-09-2021 om 12:33

A12345 schreef op 20-09-2021 om 10:13:

[..]

Wat ik ook al eerder schreef. Ik heb vaak vooral tijd nodig om vertrouwen te winnen dat iets wel goed kan gaan.

Dat kan wel zo zijn maar dat kon je ook van tevoren aangeven, dan was er van zijn kant wellicht meer begrip geweest voor jouw houding. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-09-2021 om 13:22

A12345 schreef op 20-09-2021 om 10:13:

[..]

Wat ik ook al eerder schreef. Ik heb vaak vooral tijd nodig om vertrouwen te winnen dat iets wel goed kan gaan.

En toch ben je tegen het veel gegeven advies hier ingegaan. Dat de man alleen had moeten gaan en daar wat tijd alleen met ze door had moeten brengen. Maar hij vroeg jou mee en jij hebt dat niet afgewezen ondanks jouw gevoelens over die kinderen. Persoonlijk denk ik dat je uit jaloezie bent meegegaan zodat je daar een oogje in het zeil kon houden. Het was jouw keuze en daar zitten consequenties aan vast. 

A12345 schreef op 20-09-2021 om 10:06:

[..]

Klopt. Ik zag/zie ze vooral als een bedreiging. Dat hij soms hele dag bezig was met ze te missen zeg maar, versterkt dat. Dat hij hier geen oog mij voor mij had toen ze er waren, ook. Dat versterkt en bevestigt allemaal.

Als ik niet beter wist, had ik zo geloofd dat dit geschreven was door een kind of tiener. Het is zo ontzettend egocentrisch en onvolwassen om zo te denken.

A12345

A12345

20-09-2021 om 13:30 Topicstarter

Tickel schreef op 20-09-2021 om 13:22:

[..]

En toch ben je tegen het veel gegeven advies hier ingegaan. Dat de man alleen had moeten gaan en daar wat tijd alleen met ze door had moeten brengen. Maar hij vroeg jou mee en jij hebt dat niet afgewezen ondanks jouw gevoelens over die kinderen. Persoonlijk denk ik dat je uit jaloezie bent meegegaan zodat je daar een oogje in het zeil kon houden. Het was jouw keuze en daar zitten consequenties aan vast.

Misschien wel ja. Maar vooral ook omdat ik niet bij voorbaat buitengesloten wilde worden. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-09-2021 om 14:39

A12345 schreef op 20-09-2021 om 13:30:

[..]

Misschien wel ja. Maar vooral ook omdat ik niet bij voorbaat buitengesloten wilde worden.

Het is jammer dat jij je niet in andere mensen kunt verplaatsen. Dan had je misschien kunnen bedenken dat het voor die kinderen heel fijn geweest zou zijn dat ze de eerste tijd hun vader, na lange tijd niet gezien te hebben, niet hoefden te "delen" met een vreemde. En nu ga je waarschijnlijk zeggen dat je geen vreemde was omdat je ze op Skype hebt gezien, maar dat was/ben je wel. 

A12345

A12345

20-09-2021 om 14:41 Topicstarter

Tickel schreef op 20-09-2021 om 14:39:

[..]

Het is jammer dat jij je niet in andere mensen kunt verplaatsen. Dan had je misschien kunnen bedenken dat het voor die kinderen heel fijn geweest zou zijn dat ze de eerste tijd hun vader, na lange tijd niet gezien te hebben, niet hoefden te "delen" met een vreemde. En nu ga je waarschijnlijk zeggen dat je geen vreemde was omdat je ze op Skype hebt gezien, maar dat was/ben je wel.

Dat was inderdaad beter geweest. Dan hadden ze eerst wat tijd met elkaar door kunnen brengen. Misschien was het dan daarna soepeler gelopen. 

De vader heeft tegen mijn zus gezegd dat zijn kinderen altijd wel jaloers zijn geweest. Nu zagen ze hun vader voor het eerst sinds lange tijd en dat in combinatie met die karaktereigenschap. Eerst even tijd met elkaar doorbrengen en daarna ik erbij, dat was beter geweest.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-09-2021 om 14:43

Je vergeet ook je eigen jaloezie en je keuzes die je daar op gebaseerd hebt. 

dan

dan

20-09-2021 om 14:53

A12345 schreef op 20-09-2021 om 13:30:

[..]

Misschien wel ja. Maar vooral ook omdat ik niet bij voorbaat buitengesloten wilde worden.

Dat is iets waarvoor je zelf een oplossing moet bedenken. Je had hem kunnen vragen regelmatig een foto door te sturen zodat je toch betrokken zou blijven. Of af en toe even te videobellen. Daar heb je nu niks meer aan maar misschien wel in een eventuele volgende relatie, in jouw geval dan wel een man zonder (jonge) kinderen. 

A12345 schreef op 20-09-2021 om 14:41:

[..]

Dat was inderdaad beter geweest. Dan hadden ze eerst wat tijd met elkaar door kunnen brengen. Misschien was het dan daarna soepeler gelopen.

De vader heeft tegen mijn zus gezegd dat zijn kinderen altijd wel jaloers zijn geweest. Nu zagen ze hun vader voor het eerst sinds lange tijd en dat in combinatie met die karaktereigenschap. Eerst even tijd met elkaar doorbrengen en daarna ik erbij, dat was beter geweest.

Nogal wiedes na een scheiding en bij een nieuwe partner. Ik was ook niet meteen onverdeeld gelukkig met de (eerste) nieuwe partner van mijn moeder en toen was ik twintig. 

A12345

A12345

20-09-2021 om 15:57 Topicstarter

coolpack2 schreef op 20-09-2021 om 15:33:

[..]

Nogal wiedes na een scheiding en bij een nieuwe partner. Ik was ook niet meteen onverdeeld gelukkig met de (eerste) nieuwe partner van mijn moeder en toen was ik twintig.

Het is meer een soort van gevecht voor de aandacht van hun vader. Niet alleen bij een partner maar om het even wie met wie hij in gesprek is bijvoorbeeld.

A12345 schreef op 20-09-2021 om 15:57:

[..]

Het is meer een soort van gevecht voor de aandacht van hun vader. Niet alleen bij een partner maar om het even wie met wie hij in gesprek is bijvoorbeeld.

En dat vind jij raar?

dan

dan

20-09-2021 om 16:07

A12345 schreef op 20-09-2021 om 15:57:

[..]

Het is meer een soort van gevecht voor de aandacht van hun vader. Niet alleen bij een partner maar om het even wie met wie hij in gesprek is bijvoorbeeld.


Dat is ook begrijpelijk, ze hebben hem 4 maanden moeten missen, dat is erg lang voor kinderen. Die zien dan elke gesprekspartner van hem als een concurrent. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.