Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend




"Hij snapt mijn oorzaak en gevolg niet. De oorzaak is vooral zijn gedrag en het gevolg dat ik dingen over zijn kinderen heb gezegd. Hij denkt dat het omgekeerd is."

Lees dat lijstje van je zus nog eens door... Ik vrees dat niet hij maar jij degene bent die het omdraait. 

A12345

A12345

20-09-2021 om 10:13 Topicstarter

Weeromstuit schreef op 20-09-2021 om 10:07:



"Hij snapt mijn oorzaak en gevolg niet. De oorzaak is vooral zijn gedrag en het gevolg dat ik dingen over zijn kinderen heb gezegd. Hij denkt dat het omgekeerd is."

Lees dat lijstje van je zus nog eens door... Ik vrees dat niet hij maar jij degene bent die het omdraait.

Wat ik ook al eerder schreef. Ik heb vaak vooral tijd nodig om vertrouwen te winnen dat iets wel goed kan gaan. 

Ik denk eigenlijk dat je door hele draadje nog eens door moet lezen, om terug te haken hoe je over hem en zijn kinderen dacht en sprak. Om je herinneringen even op te frissen, want zo te zien ben je het nodige vergeten... 

A12345

A12345

20-09-2021 om 10:17 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 20-09-2021 om 10:14:

Ik denk eigenlijk dat je door hele draadje nog eens door moet lezen, om terug te haken hoe je over hem en zijn kinderen dacht en sprak. Om je herinneringen even op te frissen, want zo te zien ben je het nodige vergeten...

Voor zoiets heb ik dus vooral tijd nodig om er genuanceerder over te denken. Tijd waarin hij ook laat zien dat mijn angsten ongegrond zijn. Wat hem nu niet echt is gelukt.

A12345 schreef op 20-09-2021 om 10:17:

[..]

Voor zoiets heb ik dus vooral tijd nodig om er genuanceerder over te denken. Tijd waarin hij ook laat zien dat mijn angsten ongegrond zijn. Wat hem nu niet echt is gelukt.

Hij was dan ook je partner, niet jouw hulpverlener.

Ik zie jou in sommige andere topics ook reageren en dan lijk je wel een compleet ander persoon. Dan kun je je wel in anderen inleven, maar als het om jezelf gaat dan verlies je het perspectief van anderen volkomen uit het oog, zelfs als je daar heel duidelijk op gewezen wordt. Misschien helpt het je om dit hele draadje nog eens terug te lezen en te doen of het niet om jou gaat maar een voor jou onbekende andere persoon op dit forum? Wat zou je dan zeggen? 

A12345 schreef op 20-09-2021 om 10:17:

[..]

Voor zoiets heb ik dus vooral tijd nodig om er genuanceerder over te denken. Tijd waarin hij ook laat zien dat mijn angsten ongegrond zijn. Wat hem nu niet echt is gelukt.

Dat hoeft hem ook niet te lukken.  Hij is je partner, niet je begeleider. Jij moet wat aan je problemen doen, niet hij.

A12345

A12345

20-09-2021 om 10:29 Topicstarter

Desire schreef op 20-09-2021 om 10:27:

[..]

Hij was dan ook je partner, niet jouw hulpverlener.

Je partner is normaal toch ook wel iemand die je weer laat lachen als je verdrietig bent, die je kalmeert als je boos bent, die soms het tegendeel van dingen bewijst, etc?

A12345 schreef op 20-09-2021 om 10:29:

[..]

Je partner is normaal toch ook wel iemand die je weer laat lachen als je verdrietig bent, die je kalmeert als je boos bent, die soms het tegendeel van dingen bewijst, etc?

Net zoals jij deed toen hij zo verdrietig was en zijn kinderen miste? 

Sidni schreef op 20-09-2021 om 10:29:

Ik zie jou in sommige andere topics ook reageren en dan lijk je wel een compleet ander persoon. Dan kun je je wel in anderen inleven, maar als het om jezelf gaat dan verlies je het perspectief van anderen volkomen uit het oog, zelfs als je daar heel duidelijk op gewezen wordt. Misschien helpt het je om dit hele draadje nog eens terug te lezen en te doen of het niet om jou gaat maar een voor jou onbekende andere persoon op dit forum? Wat zou je dan zeggen?

dan is het ook vrij strak volgens standaarden. 

gr Angela

A12345

A12345

20-09-2021 om 10:39 Topicstarter

Sidni schreef op 20-09-2021 om 10:29:

Ik zie jou in sommige andere topics ook reageren en dan lijk je wel een compleet ander persoon. Dan kun je je wel in anderen inleven, maar als het om jezelf gaat dan verlies je het perspectief van anderen volkomen uit het oog, zelfs als je daar heel duidelijk op gewezen wordt. Misschien helpt het je om dit hele draadje nog eens terug te lezen en te doen of het niet om jou gaat maar een voor jou onbekende andere persoon op dit forum? Wat zou je dan zeggen?

Als het om anderen gaat, dan weet ik altijd precies hoe het moet. Dan sta ik er ook anders in. Vooral rustiger. Vooral hier op het forum ben je een complete buitenstaander. 

Als het gaat om bijvoorbeeld familie, dan kan ik ook fel reageren. Over een ex-vriendje van mijn jongste zusje weleens gezegd bijvoorbeeld dat 'ie nooit meer mee hoeft te komen als ze op bezoek komt of op een verjaardag. Gaat ze daar dan heel fel tegenin, dan blijft dat standpunt zo zwart-wit, maar laat ze de boel en de boel en zie ik dat hij ook wel normaal kan doen, dan draai ik bij. 

A12345

A12345

20-09-2021 om 10:43 Topicstarter

Desire schreef op 20-09-2021 om 10:31:

[..]

Net zoals jij deed toen hij zo verdrietig was en zijn kinderen miste?

Ik heb toen zeker in het begin hem wel op proberen te beuren. Ook een aantal keren gezegd van plan iets zodat je naar daar kunt, probeer met je ex te overleggen dat de kinderen hierheen komen, etc. 

Op een gegeven moment zakt de moed me wel in de schoenen als ik zie dat dat allemaal niks uithaalt. En dat hij ook lang heeft gedacht in onmogelijkheden in de zin van de kinderen naar NL dat wil mijn ex toch niet, of dat is maar voor een weekje, etc. Uiteindelijk is dat ook allemaal onterecht gebleken, want het kon wel en voor een best lange periode. 

Anyway, het is uit. 
Kun je nog dagen doorgaan over wat had gemoeten maar daar wordt niemand meer wijzer van.

A12345 schreef op 20-09-2021 om 10:17:

[..]

Voor zoiets heb ik dus vooral tijd nodig om er genuanceerder over te denken. Tijd waarin hij ook laat zien dat mijn angsten ongegrond zijn. Wat hem nu niet echt is gelukt.

Je bent er met een gestrekt been in gegaan, hebt in de 1,5 maand dat dit draadje loopt en in de periode dat zijn kinderen hier waren alleen maar geklaagd over zijn kinderen, duidelijk gemaakt dat je niet leuk en wel erg irritant vindt en dat ze eigenlijk niet welkom zijn in jouw huis en jouw leven. En dan verwacht je (nog steeds) van hem dat hij het geduld heeft om jou genuanceerder te laten denken, en te bewijzen dat zijn kinderen wel de moeite waard zijn? 

Probeer je eens voor te stellen dat iemand zo lang zo enorm negatief doet over jouw kinderen. Dat zou je toch ook niet accepteren, en direct voor je kinderen kiezen. 

In het voorbeeld over het vriendje van je zus zeg je eigenlijk dat mensen om je heen niet voor hun dierbaren op mogen komen, omdat jij dan blokkeert. Dat lijkt me een hele ongezonde situatie. 

AcidicShark11

AcidicShark11

20-09-2021 om 11:21

Jaja, het ligt allemaal aan hem en zijn kinderen. Oh, en zijn ex.
Maar vooral niet aan jou. Duidelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.