Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

18-09-2021 om 10:52 Topicstarter

RosaMontana schreef op 18-09-2021 om 10:43:

Wat vindt je zus er van? Herkent ze jou in de beschrijving?

Voor een groot deel wel. Voor een deel niet. Maar we wonen ook niet onder hetzelfde dak natuurlijk. En er zijn geen discussies over bijvoorbeeld kinderen met haar. Dus toch wel anders. 

A12345 schreef op 18-09-2021 om 10:49:

[..]

Ja. Degene van de vorige relatie heeft me toen ook gezegd dat ik niet in staat ben om een langere relatie met iemand te hebben en het dan ook goed te laten gaan. Begin langzaam te geloven dat ie daarmee gelijk heeft.

Zo, dat is in elk geval al een grote stap.

Niet iedereen is geschikt voor elke relatievorm. Misschien past een LAT-relatie dan toch beter bij jou, ondanks dat je dit eigenlijk niet ziet zitten. Dus niet meteen gezinnetje gaan spelen.

A12345

A12345

18-09-2021 om 10:53 Topicstarter

Desire schreef op 18-09-2021 om 10:50:

[..]

Kun je nagaan hoeveel er dan al aan voorafgegaan is en hij zich niet begrepen heeft gevoeld? Tel daarbij de tijd met zijn kinderen op, die man is helemaal leeggezogen.

Ja, hij is fysiek en psychisch op. 

A12345 schreef op 18-09-2021 om 10:46:

[..]

Daarmee wordt alles een strijd ja. Het moet stapsgewijs. Niet in een keer, waarbij ik heel veel toe moet geven. Daar kan ik niet mee omgaan. Maar ook niet een stap en dan gaan "bokken" en er dan constant over door blijven gaan.

Mensen die me kennen anticiperen daar op. Die laten me dan met rust, doen daarna alsof er niks is gebeurd, etc.

Wow, dat zou ik niet kunnen hoor. Alsof je met een kleuter van doen hebt. 

A12345

A12345

18-09-2021 om 10:57 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 18-09-2021 om 10:54:

[..]

Wow, dat zou ik niet kunnen hoor. Alsof je met een kleuter van doen hebt.

Als je bij iemand op bezoek gaat, dan gaat zoiets wel. Je gaat dan naar huis, komt even een paar dagen niet, etc. Maar als je met iemand in huis woont, dan is zoiets lastiger natuurlijk. 

A12345 schreef op 18-09-2021 om 10:52:

[..]

Voor een groot deel wel. Voor een deel niet. Maar we wonen ook niet onder hetzelfde dak natuurlijk. En er zijn geen discussies over bijvoorbeeld kinderen met haar. Dus toch wel anders.

Dan kan zij jou vast helpen bij het zoeken naar geschikte professionele hulp. Ik denk in de hoek informatie verwerking, communicatie en flexibiliteit, die bij jou heel anders is dan bij de meeste op het forum en ook jouw exen bijvoorbeeld. Waar jij de schuld bij de ander legt, blijkt die steeds vooral bij jezelf te liggen. Waar iedereen snapt dat je ex het heeft uitgemaakt, ga jij zoeken naar de volgende stap. Voordat je ooit weer aan een relatie begint, zou het goed zijn om te leren wat jij hierin doet en hoe je dat anders kunt doen. Anders is elke relatie gedoemd om te mislukken, waarmee ook je kinderen steeds weer een klap mee krijgen.

A12345 schreef op 18-09-2021 om 10:57:

[..]

Als je bij iemand op bezoek gaat, dan gaat zoiets wel. Je gaat dan naar huis, komt even een paar dagen niet, etc. Maar als je met iemand in huis woont, dan is zoiets lastiger natuurlijk.

Fijn voor je kinderen ook zeg.

dan

dan

18-09-2021 om 11:14

Desire schreef op 18-09-2021 om 10:50:

[..]

Kun je nagaan hoeveel er dan al aan voorafgegaan is en hij zich niet begrepen heeft gevoeld? Tel daarbij de tijd met zijn kinderen op, die man is helemaal leeggezogen.


Ja, ik word er zelfs verdrietig van. Er zijn zoveel oplossingen aangedragen maar het was van de kant van TO steeds: maar.....

Zelf heb ik dagelijks wat tijd voor mezelf nodig, zou er ook best "moeite" mee hebben om langere tijd met zoveel mensen in 1 huis te zijn. Maar ik zou hier dan ZELF een oplossing voor bedenken door mezelf regelmatig even terug te trekken en vooral niet de anderen een vervelend en ongewenst gevoel te bezorgen. De vriend van TO moet zich echt akelig gevoeld hebben in die periode dat zijn kinderen er waren, zich steeds verplicht gevoeld hebben er met de kinderen op uit te trekken ipv lekker thuis samen te zijn. Zo'n gevoel zou ik iemand nooit willen bezorgen. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

18-09-2021 om 11:57

NinjeTurtle schreef op 18-09-2021 om 10:28:

[..]

Ik vind het allemaal ook (weer) opvallend toevallig.

En je zus heeft hem gesproken en dan hebben ze zo een gesprek gehad... Yeah right

Tis wel erg gedetailleerd ja en ook vrij apart om dit met je voormalig schoonzus te bespreken.  

NinjeTurtle schreef op 18-09-2021 om 10:28:

[..]

Ik vind het allemaal ook (weer) opvallend toevallig.

En je zus heeft hem gesproken en dan hebben ze zo een gesprek gehad... Yeah right

Idd. Zo'n mooi knip en plakwerk zou een meester of juf trots maken. Gezien de snelheid en frequentie van reageren op dit topic, geeft wel aan dat to meeeeeer dan genoeg tijd in haar leven heeft (om het op orde te brengen). Je zou bijna denken dat ze het goed doet op de royale aandacht die ze hier krijgt. Nou ja, wat je maar vd straat houdt....

Diyer schreef op 18-09-2021 om 12:01:

[..]

Idd. Zo'n mooi knip en plakwerk zou een meester of juf trots maken. Gezien de snelheid en frequentie van reageren op dit topic, geeft wel aan dat to meeeeeer dan genoeg tijd in haar leven heeft (om het op orde te brengen). Je zou bijna denken dat ze het goed doet op de royale aandacht die ze hier krijgt. Nou ja, wat je maar vd straat houdt....

Jeetje wat achterdochtig 

A12345

A12345

18-09-2021 om 12:05 Topicstarter

Diyer schreef op 18-09-2021 om 12:01:

[..]

Idd. Zo'n mooi knip en plakwerk zou een meester of juf trots maken. Gezien de snelheid en frequentie van reageren op dit topic, geeft wel aan dat to meeeeeer dan genoeg tijd in haar leven heeft (om het op orde te brengen). Je zou bijna denken dat ze het goed doet op de royale aandacht die ze hier krijgt. Nou ja, wat je maar vd straat houdt....

Het helpt mij wel. Hulp zoeken zou ik anders nooit gedaan hebben bijvoorbeeld. Het gaat niet in het tempo dat de meesten hier willen maar er zit wel wat beweging in.

Diyer schreef op 18-09-2021 om 12:01:

[..]

Idd. Zo'n mooi knip en plakwerk zou een meester of juf trots maken. Gezien de snelheid en frequentie van reageren op dit topic, geeft wel aan dat to meeeeeer dan genoeg tijd in haar leven heeft (om het op orde te brengen). Je zou bijna denken dat ze het goed doet op de royale aandacht die ze hier krijgt. Nou ja, wat je maar vd straat houdt....

Het doet me erg denken aan een topic op een ander forum, waarin moeder niet begreep warom haar zoon geen contact meer wilde. 

Zelfde starre manier van denken.


Wat vinden je kinderen hier eigenlijk van TO?

A12345 schreef op 18-09-2021 om 12:05:

[..]

Het helpt mij wel. Hulp zoeken zou ik anders nooit gedaan hebben bijvoorbeeld. Het gaat niet in het tempo dat de meesten hier willen maar er zit wel wat beweging in.

Je zoekt helemaal geen hulp. Het enige dat jij zoekt is aandacht. En blijkbaar zijn er nog steeds mensen die je daarin voeden.

A12345

A12345

18-09-2021 om 12:16 Topicstarter

Merys schreef op 18-09-2021 om 12:09:

[..]

Het doet me erg denken aan een topic op een ander forum, waarin moeder niet begreep warom haar zoon geen contact meer wilde.

Zelfde starre manier van denken.


Wat vinden je kinderen hier eigenlijk van TO?

Die hebben geen/minder moeite met zijn kinderen. Kwam voor hen wel als een shock. Met wel de aantekening dat zij mijn standpunt in de discussies niet weten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.